Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 20-07-2009, 19:13   #81   link
Mahershalalhash
lil frank raes

Mahershalalhash's Avatar

Als je weinig of bijna niet met de fiets rijdt en dan zoiets onderneemt, dan duurt het toch wel een paar uur. Het is eigenlijk vooral doorzettingsvermogen en fysiek dat telt. Die Mont Ventoux is echt niet te onderschatten, ik trainde als 12 jarig ventje 3 keer per week + wedstrijd int weekend maar die berg heeft mij gewoonweg afgemaakt.

Op de top van de berg staan mensen u wel aan te moedigen als ge als klein ventje aankomt, zalig gevoel.
Ik zal maar meteen weerleggen dat hoogbegaafd zijn ook bij dikkertjes kan. Met mijn score kan ik zeggen dat jullie de 99.5% zijn. Daardoor dat ik enorm snel dingen opneem, nooit iets vergeet dat ik relevant vind. De meest bizarre hersenkronkels maak. Eigelijk vrij associaal ben irl en niet in de belangstelling wil staan. Ook onzeker wel over alles wat ik doe want ik doe het meestal drie keer zo snel als anderen.

En ik doe aan modelbouw en ik verzamel CE van games.
Mahershalalhash is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2009, 22:19   #82   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Quote:
Originally Posted by Kreek View Post
Deze morgen ook de Garmin Edge 705 aangekregen en juist een ritje mee gemaakt.. Nice! Veel boeiende informatie
Een vraagje wel, kan ik op elk moment niet mijn hartslag zien? Als ik naar de geschiedenis ga kijken, dan zie ik wel mijn gemiddelde hartslag en maximum hartslag, maar kan ik deze tijdens de rit zelf niet bekijken?
Je kan dit perfect aanpassen, op de schermpjes met de cijfers kun je namelijk zelf kiezen wat je wilt zien van informatie.
Ga hier voor naar Menu > Instellingen > Gegevensvelden > Fietscomputer 1 of Fietscomputer 2.
Eerst kies je hoeveel velden ja wilt zien, standaard 5 bevestig met het stickje. Vervolgens kun je per veld kiezen wat voor data je wilt zien. Jij wilt hartslag zien.

Je kunt ook trainen in hartslagzones dan begint de edge te piepen als je onder een minima/boven een maxima gaat.

Over de mont ventoux, ik heb daar juist geen 2 uur over gedaan.(vanuit Bedoin)
Rijders met een betere conditie waren toch een half uurke eerder boven dan mij.
logion is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2009, 11:33   #83   link
Kreek
Member

Kreek's Avatar

Quote:
Originally Posted by logion View Post
Je kan dit perfect aanpassen, op de schermpjes met de cijfers kun je namelijk zelf kiezen wat je wilt zien van informatie.
Ga hier voor naar Menu > Instellingen > Gegevensvelden > Fietscomputer 1 of Fietscomputer 2.
Eerst kies je hoeveel velden ja wilt zien, standaard 5 bevestig met het stickje. Vervolgens kun je per veld kiezen wat voor data je wilt zien. Jij wilt hartslag zien.

Je kunt ook trainen in hartslagzones dan begint de edge te piepen als je onder een minima/boven een maxima gaat.

Over de mont ventoux, ik heb daar juist geen 2 uur over gedaan.(vanuit Bedoin)
Rijders met een betere conditie waren toch een half uurke eerder boven dan mij.
Aha! Merci.. Toch wel een zalig ding eigelijk
Kreek is offline   Reply With Quote
Old 25-07-2009, 20:41   #84   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Toevallig iemand die morgen mee fietst in het Natour Criterium in Diskmuide?
http://www.criteriumdiksmuide.be/

Ik ben van plan de 90 of de 120 te doen. Of als de benen heel goed mee zitten de 150.
Old 25-07-2009, 22:29   #85   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Terug van Frankrijk. Uiteindelijk fiets niet mee in de wagen gekregen en ginder er ook niet meer van gekomen om een fiets te huren. Dus de ventoux enkel beklommen met de auto Twas wel de moeite om te zien ginder die tourgekte. Zelf beklimmen met de fiets zal voor een andere keer zijn dus.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 25-07-2009, 22:31   #86   link
Mahershalalhash
lil frank raes

Mahershalalhash's Avatar

Je moet hem absoluut eens beklimmen als de tour er niet is, buiten toeristenseizoen. Dan heb je echte wielerfanaten en locals. Op mijn 12 jaar heeft mijn pa mij achtergelaten maar heeft een duitser en een lokale fransoos mij mee naar boven geholpen. Aanmoedigen en stuff, was echt bangelijk. Met andere woorden, als je iemand tegenkomt die op uw tempo de berg opgaat dan leer je mensen kennen. Spijtig was ik daar toen nog iets te jong voor om daar volwassen contacten te leggen.

Maar genoeg vrienden die alle nationaliteiten tegen waren gekomen op de klim en paar uur later in het café op de top samen iets aant drinken waren. Sommige daarvan komen nu nog samen om te gaan fietsen en op verlof te gaan in de omgeving.
Ik zal maar meteen weerleggen dat hoogbegaafd zijn ook bij dikkertjes kan. Met mijn score kan ik zeggen dat jullie de 99.5% zijn. Daardoor dat ik enorm snel dingen opneem, nooit iets vergeet dat ik relevant vind. De meest bizarre hersenkronkels maak. Eigelijk vrij associaal ben irl en niet in de belangstelling wil staan. Ook onzeker wel over alles wat ik doe want ik doe het meestal drie keer zo snel als anderen.

En ik doe aan modelbouw en ik verzamel CE van games.
Mahershalalhash is offline   Reply With Quote
Old 27-07-2009, 11:28   #87   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Plan is sowieso om volgend jaar buiten het hoogseizoen op verlof te gaan Dus wie weet volgend jaar.

Just de dag begonnen met 50km te rijden op een lege maag en met enkel een bidonneke plat water mee. Stuk achter een groep gehangen van 50-100 man ofzo, maar 40km/u is toch nog een beetje te snel voor mij om constant te rijden precies
Old 04-08-2009, 08:59   #88   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Vorige week mijn enkel zwaar gebroken, 2x geopereerd en het verdict luidt 2maanden gips+1maand extra niet op steunen.
Dokter zei dat voetballen en hardlopen niet meer mogelijk zou zijn(alle sporten met harde schokken voor mijn enkel) maar fietsen wel.
Als ik dit binnen 4maanden herlees zal ik hopelijk al terug kunnen fietsen
Old 04-08-2009, 09:00   #89   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
Originally Posted by logion View Post
Vorige week mijn enkel zwaar gebroken, 2x geopereerd en het verdict luidt 2maanden gips+1maand extra niet op steunen.
Dokter zei dat voetballen en hardlopen niet meer mogelijk zou zijn(alle sporten met harde schokken voor mijn enkel) maar fietsen wel.
Als ik dit binnen 4maanden herlees zal ik hopelijk al terug kunnen fietsen
En hoe hebt ge dat gedaan dan?
Old 04-08-2009, 09:05   #90   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

van een muur gestuikt
heb ook 2 verzakte rugwervels maar dat zou moeten goed komen binnen 2 weken waarvan er nu al 1 gepasseerd is
Old 11-08-2009, 17:55   #91   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Sta ik aan een Starbucks in Parijs beetje naar het verkeer te staren, vliegt daar ineens zo knul op een "velodrome"-fiets voorbij. Zo zonder remmen aan het stuur en 1 grote versnelling. "Tiens, dat heb ik nu nog nooit op straat gezien" denk ik dan. In de komende 2 dagen zie ik er weer 2 in Parijs. Fiets ik vandaag in Gent, zie ik er hier ook 1.

Waar komen die vandaan? Wat is het nut? Zijn die goedkoper dan volwaardige koersvelos? Fietst dat lekker?

Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2009, 17:57   #92   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Da's weer hip tegenwoordig, een soort "back to basics"-beweging :
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...nland/1.562592
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2009, 18:03   #93   link
kleine klootzak
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

kleine klootzak's Avatar

wordt een fixie genoemd, is gewoon lichter en tis een andere rijstijl.
't is ook gewoon eenvoudig, mooi.
kleine klootzak is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2009, 18:09   #94   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

En de wiki gelezen. Dat weten we dan ook weer. (Hoewel ik nu nog altijd niet weet waarom het populair is bij koeriers.)
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2009, 18:16   #95   link
kleine klootzak
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

kleine klootzak's Avatar

omdat ze maar een smal stuur vereisen, (hence: geen versnellingen/remmen te monteren) wat makkelijk is in stad. is één van de redenen, niet de enige
Old 11-08-2009, 18:22   #96   link
Matthias
*snore*

"Idiotie" en "hip willen wezen" zullen wel belangrijkere redenen zijn zeker?
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2009, 18:23   #97   link
kleine klootzak
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

kleine klootzak's Avatar

blijft gij dan maar met ofwel een auto ofwel een gewone fiets rijden, gelijk de rest van de wereld.
Old 11-08-2009, 18:29   #98   link
Matthias
*snore*

Met plezier, mijn overlevingskansen op mijn doodgewone, regelementaire fiets zullen merkbaar hoger zijn. Spijtig dat fietsers die zich niet aan de regels houden zorgen voor een slecht imago van de hele fietsende populatie. En het is al zo moeilijk om respect af te dwingen van sommige automobilisten.

Soit, on topic: waar vind je makkelijkst een goedkope maar deftige tweedehands koersfiets? De reguliere zoekertjessites lijken mij niet meteen een goed startpunt, veel te veel dure shizzle.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2009, 18:51   #99   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Soit, on topic: waar vind je makkelijkst een goedkope maar deftige tweedehands koersfiets? De reguliere zoekertjessites lijken mij niet meteen een goed startpunt, veel te veel dure shizzle.
Kunt altijd het forum van wielertoerist.be proberen.
Old 11-08-2009, 19:11   #100   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Goedkoop, is dat 50 euro of 500 euro?
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules