Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Koopjeshoek > Te Koop

Reply

Thread Tools
Old 26-11-2018, 12:30   #1   link
Schism
ayatollah of rocknrollah

Schism's Avatar

Garmin Forerunner 935 nieuw

edit: horloge is weg, terug naar winkel en heb kleine waardebon in de plaats gekregen voor de moeite. interessante discussie, zeg dat wel.
I know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?" Well, to tell you the truth, in all this excitement I kind of lost track myself. But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself a question: Do I feel lucky? Well, do ya, punk?

Last edited by Schism; 10-12-2018 at 12:41.
Schism is offline   Reply With Quote
Old 28-11-2018, 15:33   #2   link
B0Yke
Senior Member

B0Yke's Avatar

Je kan hem ook terugsturen..
B0Yke is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2018, 21:00   #3   link
Schism
ayatollah of rocknrollah

Schism's Avatar

goed opgemerkt!
I know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?" Well, to tell you the truth, in all this excitement I kind of lost track myself. But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself a question: Do I feel lucky? Well, do ya, punk?
Old 03-12-2018, 12:44   #4   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Schism, die 'logistieke meevaller' is nog steeds hun eigendom en als ze erachter komen dat het naar jou verzonden werd, dan kan jij wel denken 'ze kunnen het niet zwart op wit bewijzen', maar misschien heb je er geen rechtszaak voor over wanneer ze er binnen een half jaar achter komen en bovendien weet je dat je een smerig spelletje speelt wanneer je iemands product verkoopt om er zelf de winst van op te strijken.

Niet enkel smerig, maar ook niet slim om het op een forum te zetten waar gelijk wie een seintje kan geven. Het kan ook niet je bedoeling zijn om dit forum in de problemen te brengen omdat hier illegale praktijken worden gefaciliteerd of gedoogd. Stuur maar vriendelijk terug.

Slaan, overslaan, doodslaan, afslaan, inslaan, beslaan, opslaan, uitslaan, toeslaan, tegenslaan, doorslaan, ontslaan, neerslaan, bananaphoneslaan: al de rest. ==> Voltooid deelwoord: -geslagen
Drennargh is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2018, 13:55   #5   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

drennargh,

zij hebben het ongevraagd opgestuurd.
Schism is niet verplicht dat terug te sturen, mag daarmee doen wat hij wilt.
Hier meer uitleg:

https://economie.fgov.be/nl/themas/c...ng-van-de-koop
A-star is online now   Reply With Quote
Old 03-12-2018, 20:03   #6   link
Schism
ayatollah of rocknrollah

Schism's Avatar

@drennargh: ik neem aan dat je niet ge´nteresseerd bent? djeez
Old 03-12-2018, 23:22   #7   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Ja mag een mens nu al niet zijn eerlijk gestolen Garmin verkope djiieeeezzzzzes kraajst xD???

A-star, zou je dit ook serieus voor een rechter verkondigen? "ja meneer de rechter het zat erbij en ik had het niet besteld dus nu mag ik er alles mee doen wat ik wil". Vind je dat zelf niet bizar klinken?

Je moet wel lef hebben om zo te reageren op iets wat glashelder fout is, beide. Mag ik ook jouw auto verkopen als die fout geparkeerd staat?

https://ictrecht.nl/2011/01/09/wat-t...everd-product/

https://ictrecht.nl/2011/07/25/verke...bruikt-retour/

Het is niet het specifieke rechtsgebied van mijn vriendin, maar die zegt dat het wellicht onder verduistering valt aangezien je iemands eigendom onrechtmatig toe-eigent en verkoopt. Ik zou het zeker uitproberen als ik jullie was .

In ieder geval zou ik voor juridisch advies niet vertrouwen op willekeurige artikelen die je zoekt om je eigen standpunt te staven (en je blijkbaar niet verder leest dan de google titel) want dat is de grootste confirmation bias die je kan bedenken.

Veel plezier van je €400 gewenst Schism, en goede moed dat ze er de komende jaren niet achter komen en je het volledige bedrag moet vergoeden bij een schikking of er een rechtszaak volgt omdat je je van den domme houdt, al zal dat niet zo moeilijk zijn.

Slaan, overslaan, doodslaan, afslaan, inslaan, beslaan, opslaan, uitslaan, toeslaan, tegenslaan, doorslaan, ontslaan, neerslaan, bananaphoneslaan: al de rest. ==> Voltooid deelwoord: -geslagen

Last edited by Drennargh; 03-12-2018 at 23:34.
Old 04-12-2018, 05:17   #8   link
Schism
ayatollah of rocknrollah

Schism's Avatar

allÚ tis goed, ge hebt gezegd wa ge wou zeggen, begrepen. maar hoeft niet zo denigrerend.
Old 04-12-2018, 09:57   #9   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

@Drennargh

Paar opmerkingen:
  • De artikels die jij aanhaalt, zijn artikels van een Nederlandse website. Dat is een andere wetgeving dan hier in BelgiŰ en die zijn dus niet relevant.
  • Ik zou dat mijn advocaat idd dat laten verkondigen, wel in iets betere verwoording die jij gebruikt.
  • Hij heeft een product geleverd dat hij niet gevraagd heeft of waarvoor hij niets ondertekend heeft. Volgens de Belgische wet mag hij dat product houden. art. VI.103, 6░ van het Wetboek. Dat wordt 100% klaar en duidelijk uitgelegd in de link die ik gepost heb.
  • De vergelijking met mijn auto gaat niet op. Aangezien die ik niet aan jou geleverd heb.
  • Ik eigen mij niks onrechtmatig toe, aangezien de wet mij toelaat dit te doen (zie hoger).
  • Wat Schism kan doen uit eventuele goodwill, is dat laten weten aan de firma en dan moeten zij maar regelen dat dat wordt opgehaald, aangezien Schism niet verplicht kan worden om dat terug te sturen. En zelfs als de firma het wil komen ophalen, is hij niet verplicht om dat mee te geven, zie uitleg hoger.
  • Schism heeft die niet gestolen. Stelen zou zijn als hij naar een winkel gaat, en buiten loopt zonder te betalen. Hier krijgt hij iets toegezonden dat hij niet gevraagd heeft en gelden er andere regels.
  • Ik geef toe dat het onlogisch is enzo, maar dat zijn nu eenmaal de regels.

Dit gaat gewoon een eeuwigdurende discussie worden, vrees ik.
Maar volgens de Belgische wet, mag hij het houden.
Bij discussie, mag de rechter erover oordelen.

Last edited by A-star; 04-12-2018 at 11:32.
A-star is online now   Reply With Quote
Old 04-12-2018, 10:27   #10   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Geen interesse in het horloge, wel in de discussie.

Een verkoper die ongevraagd vanalle rommel opstuurt lijkt me effectief wel wat anders dan de buur die zijn auto bij mij parkeert maar soit.

Elke keer ik zoiets heb voorgehad hebben de bedrijven in kwestie gezegd dat ik het mocht houden, ongeacht of het Nederlanders waren en zelfs nadat ik had voorgesteld om het op hun kosten terug te sturen. Maar dat ging dan telkens om tientallen, geen honderden euro.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2018, 11:11   #11   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

ik ben niet ge´nteresseerd in het product noch de discussie

Maar kwilde toch nekeer ergens kwijt dak ulle allemaal graag zie
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2018, 13:37   #12   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post
ik ben niet ge´nteresseerd in het product noch de discussie

Maar kwilde toch nekeer ergens kwijt dak ulle allemaal graag zie
ge zijt 'no homo' vergeten.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2018, 14:16   #13   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Nee zeer bewust ervoor gekozen dat niet te doen
Old 04-12-2018, 14:41   #14   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

ok dan ist goed.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2018, 17:14   #15   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Quote:
Originally Posted by A-star View Post
@Drennargh

Paar opmerkingen:
  • De artikels die jij aanhaalt, zijn artikels van een Nederlandse website. Dat is een andere wetgeving dan hier in BelgiŰ en die zijn dus niet relevant.
  • Ik zou dat mijn advocaat idd dat laten verkondigen, wel in iets betere verwoording die jij gebruikt.
  • Hij heeft een product geleverd dat hij niet gevraagd heeft of waarvoor hij niets ondertekend heeft. Volgens de Belgische wet mag hij dat product houden. art. VI.103, 6░ van het Wetboek. Dat wordt 100% klaar en duidelijk uitgelegd in de link die ik gepost heb.
  • De vergelijking met mijn auto gaat niet op. Aangezien die ik niet aan jou geleverd heb.
  • Ik eigen mij niks onrechtmatig toe, aangezien de wet mij toelaat dit te doen (zie hoger).
  • Wat Schism kan doen uit eventuele goodwill, is dat laten weten aan de firma en dan moeten zij maar regelen dat dat wordt opgehaald, aangezien Schism niet verplicht kan worden om dat terug te sturen. En zelfs als de firma het wil komen ophalen, is hij niet verplicht om dat mee te geven, zie uitleg hoger.
  • Schism heeft die niet gestolen. Stelen zou zijn als hij naar een winkel gaat, en buiten loopt zonder te betalen. Hier krijgt hij iets toegezonden dat hij niet gevraagd heeft en gelden er andere regels.
  • Ik geef toe dat het onlogisch is enzo, maar dat zijn nu eenmaal de regels.

Dit gaat gewoon een eeuwigdurende discussie worden, vrees ik.
Maar volgens de Belgische wet, mag hij het houden.
Bij discussie, mag de rechter erover oordelen.
Als het een duidelijke vergissing is en geen poging tot ongevraagde verkoop van de afzender, is heel uwen uitleg quatsch. Gebeurt hier frequent met goederen van enkele duizenden euro's in waarde per stuk. Denkt gij nu werkelijk dat het dan gewoon 'tough shit' is?

Quote:
PEEPHOLE druuuuuuuuuuugs toxic epo wtfBBQ kmoekakn editen lijpoog pur pijpegale

Last edited by Vrieskou; 04-12-2018 at 20:48.
Vrieskou is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2018, 19:10   #16   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Quote:
Originally Posted by A-star View Post
Ja meneer de rechter ik beweer serieus dat er geen verschil is tussen ongevraagd boeken opgestuurd krijgen met een aanmaning om te betalen en een foute levering, krijg ik nu minder straf please?
Als je geen functionerend moreel kompas hebt, kan het nochtans niet moeilijk zijn: "niet jouw spullen, poten af". Ik weet dat juridische taal tenenkrommend is, maar rechtspraak is wat meer dan je eigen interpretatie aan woorden geven. Deze kwestie heeft geen bal te maken met afgedwongen aankoop. Hoe kan je dat zelfs beweren?

Quote:
Originally Posted by Clipper View Post
Een verkoper die ongevraagd vanalle rommel opstuurt lijkt me effectief wel wat anders dan de buur die zijn auto bij mij parkeert maar soit.
Maar dit is duidelijk een vergissing van levering, want er is wel degelijk wat besteld en er is een fout product geleverd. Je gedrag zou in wezen hetzelfde moeten zijn als wanneer je een tafel bestelt maar stoelen in de plaats krijgt: je stuurt de stoelen terug (op kosten van de verkoper uiteraard) en de tafel wordt opgestuurd. Dat Schism zijn andere producten heeft ontvangen en daarom niets te winnen heeft bij het terugsturen van de foute levering is dan dus plat opportunisme maar bovendien strafbaar.

Dat jij in jouw gevallen de bedrijven hebt gecontacteerd en zij na hun eigen kosten-baten afweging hebben besloten dat het niet de moeite is om terug te sturen, is iets totaal anders. Of wat denk je dat er zou gebeuren wanneer Schism die mensen een mailtje stuurt met "EEJ KHEB EEN GARMIN MAAR GE KRIJGT DIE NI TERUG WANT A-STAR ZEGT DAT HET VAN MIJ IS". Ik heb een donkerbruin vermoeden dat hij dat niet durft omdat hij weet dat hij niet koosjer bezig is.

Zoals Vrieskou toont, zou Schism dat niet riskeren met een product van duizenden euro's omdat hij goed kan inschatten dat daar vast meer controle op zit en de pakkans groter is.

Terzijde, doordat wij deze 'discussie' hier hebben gevoerd, kan je je ook niet beroepen op onwetendheid, moest dit ooit een staartje krijgen.

Old 04-12-2018, 21:28   #17   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Precies Epo met zijn Westvleteren. Laat ons vooral weten hoe het afloopt Schism.

Wat had je eigenlijk besteld, rustinekes?
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2018, 21:30   #18   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Ben jij het type mens dat vanalles in bold zet of onderlijnt in mails drennargh? Om je punt bij te zetten.

De schreeuwerige approach.
Blade is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2018, 22:37   #19   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

ziede gijle mij feitelijk graag
Old 04-12-2018, 23:06   #20   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar