Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 07-05-2019, 13:27   #1901   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

En wat is het gasprobleem? Effectief een probleem voor/aan u meter?
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2019, 14:02   #1902   link
Moer
Senior Member

Moer's Avatar

Quote:
Originally Posted by B0Yke View Post
Vervolg van dit verhaal:
Uiteindelijk toch maar gekozen om de hele installatie en ketel van bij een installateur laten komen. Vandaag geïnstalleerd. Blijkt dat het niet werkt en dat het probleem aan de gasaansluiting ligt.

Mijn vorig onderhoudsman beweerde dat mijn ketel kapot was. Ik heb zelf nog naar fluvius gebeld om te checken of met de gas alles oke was, en zij beweerden van wel.

Afin, 2800 euro kwijt. Vorige ketel bleek niet kapot te zijn. Nieuwe installatie werkt ook niet wegens gasprobleem. Fluvius komt nog langs.

Klein beetje pissed nu, kan ik hiervan iets verhalen op een der partijen? Fluvius / vorige onderhoudstechnieker?
Heeft hij dat op papier gezet dat uw ketel kapot is?
In dat geval kunt ge juridisch aantonen dat het om misleiding gaat.
Moer is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2019, 14:03   #1903   link
B0Yke
Senior Member

B0Yke's Avatar

Quote:
Originally Posted by Nieker View Post
En wat is het gasprobleem? Effectief een probleem voor/aan u meter?
Iets aan de gasmeter. Fluvius heeft dat kostenloos vervangen. Dus sowieso geen probleem bij mij als eindgebruiker.
B0Yke is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2019, 14:03   #1904   link
B0Yke
Senior Member

B0Yke's Avatar

Quote:
Originally Posted by Moer View Post
Heeft hij dat op papier gezet dat uw ketel kapot is?
Ik zit nu op mijn werk maar voor zover ik me herinner staat er inderdaad zwart op wit "gasblok stuk."

Net gekeken. Er staat: "Herstelling geen. cv gasblok stuk" - "vervolgactie: materiaal bestellen eventueel gasblok klant nog iets weten of nieuw toestel" (nee t is geen buitenlander)

Last edited by B0Yke; 07-05-2019 at 14:07.
Old 07-05-2019, 14:47   #1905   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

durp, voor de vorige onderhoudsman een klein foutje, voor jou wel een heel dure zaak :/
Old 07-05-2019, 17:55   #1906   link
B0Yke
Senior Member

B0Yke's Avatar

Is gasdruk meten niet het eerste wat die moet doen bij een ontstekingsprobleem? "Klein" foutje..
Old 20-05-2019, 14:27   #1907   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Heeft iemand tips om een glanzende blauwe hardstaan terug proper te krijgen? Ik heb dat in mijn keuken en dat ziet er na 1,5 jaar echt al niet meer uit. Dof geworden en vol met vlekken (meestal wijn). Die AG producten brengen niet veel soelaas en op internet lees ik alleen tegenstrijdige berichten.
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2019, 10:35   #1908   link
Blondje
*

Haja, wij hadden daar een productje voor van lithofin. Het ene was van de UNI-reeks de oil-ex en van de MN-reeks de vlekoplosser om vlekken eruit te krijgen (hadden een hele grote en heel opvallende verkleurde vlek van sap dat was uitgelopen en dat ik pas de dag nadien had opgemerkt) en voor kleurverschillen op te vangen. Bij hardnekkige vlekken zoals die ene waar die helemaal verkleurd was door dat sap heeft dat wel een aantal behandelingen nodig gehad.
Dan heb je ook een aantal producten om uw steen terug te doen glanzen en te beschermen tegen vlekken. Ik geloof dat dat een 'vlekstopper' was, maar ik zie dat ze er verschillende hebben dus mss eens vergelijken welke best past bij wat je wil doen/uw type steen. Hetgene wij hebben moest je er met een verfborstel of roller gelijk op het aanrecht verdelen en dan laten intrekken en na een tijdje opwrijven.
Je hebt ook een kleurverdieper, maar denk niet dat wij dat gebruikt hebben.

Tussendoor met de easyclean (niet dagelijks want dat stinkt maar wel goed voor tussentijds uw natuursteen proper te houden).

Ze hebben een heel gamma, de MN en UNI-reeks zijn voor natuursteen. Wij zijn die producten wel gaan halen bij de tegel- en natuursteenhandelaar (in ons geval Serry in Boortmeerbeek/Kampenhout-sas). Ik weet niet of ze die hebben in de brico en consoorten.

Last edited by Blondje; 21-05-2019 at 10:38.
Blondje is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2019, 12:29   #1909   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Wij moeten de chapehoogte bepalen voor onze bovenverdieping, standaard is het 12mm. We zullen waarschijnlijk quickstep plaatsen, als ik op de site kijk zijn de diktes 8, 9.5 en 12mm en de ondermat 2-3mm, moet dat tot op de mm juist zijn of is het nog aan te raden een buffer te hebben van een mm

Ik denk dat je dat enkel aan de trap overgang kan merken en daar zal waarschijnlijk zo een lat overliggen dus ik vermoed dat een 1mm verschil weinig uitmaakt maar ik ken hier niks van.
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2019, 13:23   #1910   link
kar
Public servant

kar's Avatar

1mm verschil maakt inderdaad niet zo veel uit. 5 mm ga je wel al merken maar natuurlijk zijn er van die overgangen te kopen om zelfs tot 15 mm op te vangen.

Probeer toch zo dicht mogelijk bij de juiste hoogte te komen, het geeft een strakker resultaat. Wij zitten met een verschil van 2-3 mm tussen de keuken en de living (tegelvloer en laminaat) en dat merkt niemand op. Tussen de gang en de badkamer zitten we aan 12 mm en zelfs dat raak je gewend.
kar is online now   Reply With Quote
Old 03-06-2019, 14:02   #1911   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

hahja onze badkamer en wc zijn natuurlijk tegels
daar heb ik even los overgekeken
Old 03-06-2019, 14:29   #1912   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Dan moet je tegen de chapper duidelijk maken dat er een verschil in hoogte zit. Hoe hoog zijn je tegels en hoe groot zal de kam zijn waarmee er (dubbel?) verlijmd wordt?
kar is online now   Reply With Quote
Old 12-06-2019, 07:17   #1913   link
SaveTheWhale!
Senior Member

SaveTheWhale!'s Avatar

Ja, ik heb alles op -2 laten chapen (was uiteindelijk -2.5cm) en heb €1000 extra lijm en een grote lijmkam moeten kopen om dat verholpen te krijgen. Mijn laminaat boven was -1.5cm met zo een dikke ondervloer van 5mm en dat was perfect
Old 12-06-2019, 07:25   #1914   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

ik heb uiteindelijk gevraagd voor 1cm: 2mm mat en 8mm laminaat
Old 12-06-2019, 08:39   #1915   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Da's dunne laminaat en ondervloer
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2019, 12:36   #1916   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

2mm leek mij standaard als ik de site van quickstep mag geloven
en dan was de keuze 8mm of 12mm laminaat maar heb niet direct een reden gevonden om voor 12 te kiezen

maar ik hoor graag de argumenten voor en tegen, al is het misschien te laat ondertussen
Old 12-06-2019, 19:34   #1917   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Ik heb in ons vorige huis heel den boven en zolder van Quick-Step voorzien. Na in één kamer met zo'n matje van 1 à 2 mm gewerkt te hebben, ben ik softboard (7 mm) gaan halen voor alle andere ruimtes. Niet echt duurder en beduidend betere isolatie, heb ik altijd het gevoel gehad.
Old 13-06-2019, 06:07   #1918   link
operator
Senior Member

operator's Avatar

Warmte isolatie, of geluid?
operator is offline   Reply With Quote
Old 13-06-2019, 07:56   #1919   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Iemand ervaring met regentonnen uit PVC?
Die zou ik in 1000 liter formaat de tuin kunnen indragen en zijn koppelbaar. Prijs valt ook nog mee, 250 euro voor 1000 liter.
Old 13-06-2019, 08:36   #1920   link
Horla
Senior Member

Zo van die vierkante in een kooi? Mijn ouders hebben er al jaren één zonder problemen.
Horla is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules