Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 16-09-2016, 15:36   #2841   link
quantrias
Senior Member

quantrias's Avatar

Ons Flore hier (volgende maand 2 jaar) heeft al 2 keer in het kinderbadje geweest en ze weent wanneer ze terug naar huis moet.
Douchen doet ze ook keigraag, het woordje wassen kan ze nog niet dus ze gebruikt altijd het woord zwemmen. Wel grappig eigenlijk.
quantrias is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2016, 17:00   #2842   link
ibaun
dr. Nuclear Scientist

ibaun's Avatar

Quote:
Originally Posted by gABBY View Post
Naar The National genoemd?
Nein. Maar nu je het vernoemt zal ik eens opzoeken waar je het over hebt, die vraag zal nog terugkeren
ibaun is offline   Reply With Quote
Old 17-09-2016, 00:48   #2843   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Send a message via MSN to Jerre_31
Quote:
Originally Posted by Blondje View Post
Hoezo miserie? Het idee van huiswerk (vooral toch op de lagere school) is om te zien wat de leerlingen zelfstandig kunnen en waar ze nog hulp nodig hebben. In principe is toezicht vanop afstand voldoende. Ik besef wel dat die vlieger alleen opgaat als alles vlotjes verloopt en sommige kinderen wel wat meer nodig hebben. Maar ik blijf erbij, als de ouder het huiswerk van een kind verbetert, heeft de leerkracht te weinig zicht op wat het kind zelfstandig kan. Of nog beter: ze na school een half uurtje naar de studie laten gaan waar ze hun huiswerk maken en ze moeten nadien thuis niets meer doen! De leerkrachten in de studie doen ook geen huiswerkbegeleiding ofzo, gewoon toezicht. Zoals het zou moeten. Als ze hun maaltafels ofzo moeten drillen is dat misschien wel iets anders, maar dan nog zou dat op school voldoende moeten zijn.
maaltafels, schoonschrift (woordpaketten tegenwoordig) en rekenen neemt toch wat tijd in beslag. Vanaf dit jaar zitten ze alledrie op 't lager, geen kleuters meer (yeuy), maar ge moet toch een half uurtje tijd rekenen per dag/kind: in ons geval: alledrie aan de keukentafel en begeleiden voor een half uur. Valt nog mee, maar als 'goede' ouder zijn we er mee bezig.

Oudste heeft het iets moeilijker (ASS gediagnosteerd), de twee jongsten zitten ver vooruit (Quinn kan al lezen van eind 2e kleuterklas - autodidact; Lars kan ook lezen, van midden 3e kleuterklas, ook autodidact; hebben ook al heel wat opgepikt van grote broer qua rekenen edm, dus jah, lastig - omhoog differentiėren is niet evident)...
Old 17-09-2016, 10:44   #2844   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Jerre zijn zoon is de reincarnatie van bram_

onthou mijn woorden
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 17-09-2016, 10:46   #2845   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Ziet hij er zo uit ?

[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
Old 17-09-2016, 16:05   #2846   link
Blondje
*

Quote:
Originally Posted by Jerre_31 View Post
Valt nog mee, maar als 'goede' ouder zijn we er mee bezig.
't Is niet omdat ge niet een half uur naast uwe kleine gaat zitten tijdens zijn of haar huiswerk dat ge geen goede ouder bent. Ik zeg ook niet dat ge ze totaal moet loslaten. Agenda checken enzo wel, maar er dagelijkst naast gaan zitten hoeft nu toch ook weer niet (zo lang ze geen leerstoornissen hebben ofzo) Met uw kind samen spelen, een boekje lezen voor het slapengaan is imo minstens even belangrijk of nog veel belangrijker. Huiswerk in de lagere school is echt overrated. In 't middelbaar is dat iets anders.
Blondje is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2016, 08:34   #2847   link
Lycas
Senior Member

Wout is een jaar gepasseerd. Nog redelijk ver weg van al dat huiswerk troep hehe.

Het gaat allemaal wel heel snel.
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 19-09-2016, 01:30   #2848   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Wacht tot hij in de buurt van de 2 komt, 't gaat plotseling allemaal veel langer duren
Old 19-09-2016, 06:43   #2849   link
Rufus
PimpMeister

Vooral het kwaad worden omdat ze zich niet kunnen uitdrukken. Zien we momenteel hard met Olivia. Kan alleen mama en papa zeggen maar word gewoon kwaad als ze zich niet kan uitdrukken .
Old 19-09-2016, 08:52   #2850   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Quote:
Originally Posted by OmegaII View Post
Wacht tot hij in de buurt van de 2 komt, 't gaat plotseling allemaal veel langer duren
Qft, die een tweeling hebben, hou je al maar klaar ☺
Old 19-09-2016, 22:07   #2851   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Blondje View Post
Dan werd ie 4 (waar hij heel trots op was) en hebben we hem wijsgemaakt dat alle grote kinderen van 4 in de douche durven en niet bang zijn van de sproeier.
In theorie klinkt dat zeer goed, maar in de praktijk is het soms anders.

Ook letterlijk die zin gebruikt omdat ze wreed fier was om vier te worden maar die zei gewoon dat zij Kaat was en andere kinderen zijn andere kinderen en als die niet bang zijn ok, maar ik ben Kaat en ik ben wél bang en als ik 5 ben dan ben ik misschien ook nog bang en dat mag.

Mijn. Mond. Vol. Tanden.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2016, 00:01   #2852   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

kinderlogica. Geen speld tussen te krijgen
Old 20-09-2016, 07:38   #2853   link
Blondje
*

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post

Mijn. Mond. Vol. Tanden.
Ha ja, ik merk ook dat mijne zoon mij te slim af is en dan heb ik soms al spijt dat ik hem zoveel uitleg en niet gewoon zeg 'Daarom'. Alles wat ge zegt kan en zal tegen u gebruikt worden. :D
Blondje is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2016, 13:28   #2854   link
boogie_man
Senior Member

Slapen de jongste nu een beetje deftig door, heeft de oudste nu plots last van onverklaarbare pijn in haar schenen/knieėn. We zullen het maar catalogeren onder de noemer "groeipijnen".

Enige probleem, het is 's nachts en ze ligt half te slapen / half te tieren van de pijn. Begint met wat wrikkelen en jammeren om dan na kwartiertje in kermend gehuil uit te barsten. Na tijdje gaat ze ook volledig over de rooie en brult ze heel het huis wakker, weliswaar half slapend dus heel moeilijk om er contact mee te leggen. Deze nacht om 2.30 uur naar buiten gelopen om ze wat wakker te krijgen in de buitenlucht en ondertussen zachtjes tikken op haar hoofd om ze wakker te krijgen. Letterlijk gedacht om water in haar gezicht te gooien maar ze kwam dan toch wat wakker.

dan sta je daar om 2.30 in je boxershortje in de tuin met een brullende vierjarige dochter op de arm.

Deze morgen verkondigt ze dan dat ze goed geslapen heeft en rap naar school wil. 't kind weet er waarlijk niets van (zoveel te beter)
boogie_man is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2016, 14:00   #2855   link
Horla
Senior Member

Hmm, iets gelijkaardigs gehad bij onze oudste maar wel in mindere mate. Een tijdje kreunen van de pijn en daarna beginnen wenen. 's Morgens wist ze daar ook niets meer van. Na een aantal keer is dat vanzelf gestopt.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2016, 20:56   #2856   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Quote:
Originally Posted by boogie_man View Post
Slapen de jongste nu een beetje deftig door, heeft de oudste nu plots last van onverklaarbare pijn in haar schenen/knieėn. We zullen het maar catalogeren onder de noemer "groeipijnen".

Enige probleem, het is 's nachts en ze ligt half te slapen / half te tieren van de pijn. Begint met wat wrikkelen en jammeren om dan na kwartiertje in kermend gehuil uit te barsten. Na tijdje gaat ze ook volledig over de rooie en brult ze heel het huis wakker, weliswaar half slapend dus heel moeilijk om er contact mee te leggen. Deze nacht om 2.30 uur naar buiten gelopen om ze wat wakker te krijgen in de buitenlucht en ondertussen zachtjes tikken op haar hoofd om ze wakker te krijgen. Letterlijk gedacht om water in haar gezicht te gooien maar ze kwam dan toch wat wakker.

dan sta je daar om 2.30 in je boxershortje in de tuin met een brullende vierjarige dochter op de arm.

Deze morgen verkondigt ze dan dat ze goed geslapen heeft en rap naar school wil. 't kind weet er waarlijk niets van (zoveel te beter)
Die pijn in de benen is als ze veel gespeeld hebben, rondgelopen, etc etc.
Is gewoon verzuring van de spieren. Spierkrampen. In bed laten liggen, op inpraten en over de spieren wrijven/masseren is al wa ge kunt doen.
Old 21-09-2016, 08:25   #2857   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

duivelskind maat. binnenkort bij boogie_man thuis:

Old 22-09-2016, 05:26   #2858   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Wipe, edde gij al kindjes ondertussen?
gABBY is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2016, 05:28   #2859   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Btw, Joppe knort al flink door hier. Al zijn eerste groeispurt achter de rug! 4 en half kilo. Enkel jammer dat zijn doorslaap moment ligt van negen uur tot vier uur. Ohja, Den dag begint wat vroeger dan.
gABBY is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2016, 07:40   #2860   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

lol zot
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules