![]() |
![]() |
#1 link |
Senior Member
|
[OOC] [Paranoia] Robot-Imana-665-C
Paranoia - Troubleshooters
Introductie Het is tijd voor een nieuw forum game! Gezien ik de laatste tijd wat aan het waden ben door het RPG genre (Eclipse Phase, Fate Core, ...) zou ik graag het formaat eens uittesten op een forum! Fidoh heeft al eens een poging onderneming met Pathfinder, maar ik probeer het eens met een andere RPG, namelijk Paranoia! Waarom Paranoia? Wel, omdat het natuurlijk verplicht FUN is! Hoe kan het dan ook anders dan leuk zijn, nietwaar? Maar ook omdat het een RPG is die zich ertoe leent snel gedaan te zijn. Jullie spelen immers niet alleen met elkaar, maar ook tegen elkaar! Verwacht geen RPG waar jullie als helden uit de hoek komen en heroïsche daden zullen beleven. Nee. Paranoia draait rond verraad, sluwheid en de anderen een stap voor te zijn. Alles in de naam van onze grote vriend De Computer! Maar laat ik het rulebook zelf eens quoten: Regels Het enige dat jullie hoeven te weten van de regels betreft het aanmaken van een personage! In al mijn hoedanigheid als GM, geef ik jullie de kans om dit zelf te doen, maar voor we daar mee in detail gaan, wil ik jullie graag doorverwijzen naar de rulebook. Enkel de pagina's 1 tot 40 zijn voor de spelers. Het opzoeken van de regels voor de GM is strict verboden en het tonen van enige kennis van die regels wordt beschouwd als verraad aan De Computer. [Lees aub zeker NIET de missies die in het boek staan (pagina's 171 en hoger), als jullie toch de volledige regels willen opzoeken] De belangrijkste regels voor jullie zijn dus die voor het aanmaken van een personage en die zal ik hier ook uit de doeken doen. Aanmaken van personage. Voorbeeld van een personage Kort overzicht van de regels Praktisch Voor het werpen van dobbelstenen of andere random benodigdheden gebruiken we Orokos. Gelieve resultaten aan de GM kenbaar te maken. Bvb: Test: 1d20 8 Ik verwacht:
IC: Beschrijvingen in gewone tekst en dialoog in het cursief.Voor de rest mogen jullie ook andere kleuren of opmaak gebruiken als jullie dat willen, zolang het maar verschillend genoeg is van de OOC content. Ik ga daar niet echt strikt in zijn, maar dit maakt het allemaal wat meer overzichtelijk. PM's zijn toegestaan en zeker naar de GM. PM's sturen naar elkaar zonder de GM op de hoogte te brengen is strafbaar! Deelnemers Ik zoek tussen de 3 en de 6 deelnemers. Deelnemen doe je door Signup! te posten in de thread. Deadline om deel te nemen is voorlopig zondag. Op maandag beginnen we dan met tijd te geven voor character creation. Mensen die al voor zondag begonnen zijn met character creation (naam, geslacht, skills en specialiteiten) krijgen voorrang. Het spel zelf zou ik eind of midden volgende week willen beginnen (afhankelijk van hoe snel de regels duidelijk zijn de personage aangemaakt zijn.)
Last edited by Mithror; 26-03-2014 at 14:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 link |
Senior Member
|
Knowledge from Old Reckoning Culture is punishable by treason. Please report to the Interrogation room at your earliest convenience. Which is immediately, of course. Is it not? Rejoice to this glorious privilege that the benevolent Computer has bestowed upon you!
(Heb de boeken van Kafka zelf niet gelezen, maar ja, pretty much, denk ik.) Nog altijd interesse? ![]() Last edited by Mithror; 21-03-2014 at 23:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 link |
Man of Science
|
Regels gelezen! Met voorsprong de grappigste manual ooit
![]() ![]() Vraagje ivm char creation, kiezen/rollen we voor alles zelf, of zijn er dingen die gij wilt bepalen? Also, wat wordt de taal ingame? Engels gaat hoogstwaarschijnlijk af en toe cringeworthy zijn, maar anderzijds zijn alle termen in de wereld natuurlijk in 't Engels... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 link |
Senior Member
|
Ik zal eens proberen alle termen in het Nederlands om te vormen. Ik stel voor dat we als voertaal dan ook het Nederlands gebruiken.
Wat chargen betref (of moet ik persgen zeggen? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 link |
Senior Member
|
Ok, we hebben zeker al genoeg volk. Suoper!
Er is zeker nog plaats voor 2 extra mensen (mss meer), dus zolang we nog niet gestart zijn, mag je je nog kandidaat stellen. De enige input voor chargen die jullie zullen moeten geven is:
Easy peasy nee? Dat zou het wat minder imposant moeten laten lijken om mee te doen ![]() Voor je de 6 specialiteiten kiest, mag je trouwens je resultaten voor de vaardigheden afwachten (dewelke ik zal rollen). Last edited by Mithror; 24-03-2014 at 08:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 link |
Senior Member
|
((Ik ga voor de eerste keer in mijn leven een vrouwelijk character spelen. Eens zien hoe dat uitdraait in deze setting.))
Gegroet mede troubleshooters, Mijn naam is Ann-R-CHI-1! ((Voor de rest moet ik toch wachten op uw instructies/rolls right?)) |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 link |
Senior Member
|
Je mag ook al je tic(s) bepalen. Ik heb al genoeg publieke informatie bepaald dat je je specialiteiten ook kunt kiezen:
Hier is een link naar (een deel) van de publieke informatie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 link |
Redactie
|
Paranoia heb ik altijd al eens willen proberen, maar ik ga de komende weken niet veel tijd hebben (en tijdens het werk kan ik absoluut niet vlug even op een gsm/pc kijken
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|