Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 28-05-2016, 10:52   #16881   link
TheLegacy
Boris

TheLegacy's Avatar

Quote:
Originally Posted by black View Post
Het meest spectaculaire van vanilla (met recht en rede, world pvp was de Max) vs het aller aller saaiste van WOD is nu echt geen perfecte representatie vanilla vs nu hé . Beetje nuantie mag wel.
OK, maar, voor de gemiddelde speler, wat valt er anders in WoD te doen buiten queue'en (vanuit uw garrison) voor een random dungeon/raid met 4/9/39 andere pure random players, 30min run pew pew, en opnieuw wachten in uw garrison?

WoW is geen MMO meer, het heeft enkel nog wat online features, maar is bijlange geen mmo meer.

Als ik dat filmke bekijk ben ik triestig hoe ze wow zo upgefuckt hebben. Ik _mis_ die world pvp, welke enorme leute was me dat jong.
Old 28-05-2016, 11:26   #16882   link
Lycas
Senior Member

Het MMO gevoel moet echt terug komen, dat zou echt de max zijn. Dan is het legion kapot spelen.
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2016, 12:12   #16883   link
Alonzo
Caught in limbo

Alonzo's Avatar

Quote:
Originally Posted by TheLegacy View Post
Als ik dat filmke bekijk ben ik triestig hoe ze wow zo upgefuckt hebben. Ik _mis_ die world pvp, welke enorme leute was me dat jong.
Exact. Die shit heeft me destijds m'n eerste kandidatuur gekost maar swat. Well worth it!
Alonzo is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2016, 13:40   #16884   link
black
Senior Member

Leute of grote ergernis als je om 8 uur wou beginnen met een raid in MC maar een bende klootapen verhinderde de halve raid om binnen te raken. Hoedanook, het is geen mindere mmo geworden omdat mensen ervoor kiezen in een hoofdstad te staan queue'en hoor. Het is perfect mogelijk het game nog steeds op de manier te spelen die jij verkiest, mits een deftige guild met dezelfde instelling als jij. Maar goed, die discussie hebben we al een tig aantal keren gevoerd.
black is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2016, 13:44   #16885   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Quote:
Leute of grote ergernis als je om 8 uur wou beginnen met een raid in MC maar een bende klootapen verhinderde de halve raid om binnen te raken. Hoedanook, het is geen mindere mmo geworden omdat mensen ervoor kiezen in een hoofdstad te staan queue'en hoor. Het is perfect mogelijk het game nog steeds op de manier te spelen die jij verkiest, mits een deftige guild met dezelfde instelling als jij. Maar goed, die discussie hebben we al een tig aantal keren gevoerd.
Op een PVP server hoort dat er in feite wel bij. Als ge gegankt wordt aan de ingang van MC, gank ze dan terug. Die LFG/LFR tool, tot daar toe, maar die instant travel moet er uit, en LFR difficulty zou vergelijkbaar moeten zijn met normal difficulty in plaats van een faceroll mode te zijn.
PS3, Wii U, Vita, 3DS XL
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2016, 13:54   #16886   link
black
Senior Member

Steek eens in jullie hoofd dat LFR gemaakt is om de content aan het grote publiek te tonen, aan de meest casual speler die 2 uur speelt op een week en zo ook alle content kan zien voor zijn geld. De items die je krijgt kunnen evengoed groen zijn, ze zijn in vergelijk met vanilla ook evenweinig waard, pvp een paar uur en je bent veel beter gegeard dan weken lfr grinden. Dit is helemaal geen referentie, laat staan een maatstaf voor het huidige raiden in guildverband. De reden van blizzard om lfr te introduceren was grotendeels omdat 99% van de spelers in vanilla nooit naxx gezien heeft, wat jammer was naar de inspanningen toe van de devs.
Old 28-05-2016, 13:56   #16887   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Ja, steek dat eens allemaal in jullie hoofd :-/ shit zeg.
jelliuz is online now   Reply With Quote
Old 28-05-2016, 13:59   #16888   link
black
Senior Member

Jelliuz, en zijn perfect waardevolle opmerkingen. Tijd voor een lief makker, hopelijk zijn dan uw grootste frustraties ook opgelost.
Old 28-05-2016, 14:01   #16889   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Snel opzoekwerk + paintskills
Old 28-05-2016, 14:04   #16890   link
black
Senior Member

Op basis van die statistiek kunnen we tevens stellen dat zelf cataclysm beter was dan vanilla. Nu ben jij terug aan zet, mooie jongen.
Ofte, met statistieken kun je alles bewijzen. En ook niets. In een mmo kun je niet elk verlies van een speler toeschrijven aan één tool in het spel, zo kortzichtig had ik u niet ingeschat.
Old 28-05-2016, 14:05   #16891   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Quote:
dat zelf cataclysm beter was dan vanilla
wat
Old 28-05-2016, 14:09   #16892   link
black
Senior Member

Question

Quote:
Originally Posted by jelliuz View Post
wat
Je kunt zo reageren, of eens counteren met iets van waarde, liefst argumenten gebaseerd op feiten, quotes,... Ooit leer je het wel.

Edit; voor u zal ik het eens uitleggen. Als jij kort door de bocht gaat en zegt dat aan de hand van die statistieken duidelijk is dat de LFR tool de reden is dat mensen afgehaakt hebben, dan mag ik kort door de bocht counteren dat afgaande op die grafiek we kunnen stellen dat zelf cataclysm meer spelers had, populairder was en beter was dan vanilla.
Ik weet dat dit een zeer foute denkwijze is, vandaar dat ik u ook wil doen inzien dat uw redeneringen mbv een grafiek kort door de bocht zijn.

Last edited by black; 28-05-2016 at 14:18.
Old 28-05-2016, 14:19   #16893   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Er is maar 1 feit die het allemaal bewijst.

Ik zat ooit eens in een guild vol hollanders. Die waren stuk voor stuk scrubs, zotte noobs.
Die speelden wow sinds 1.12 en konden inderdaad de content niet aan. Die vonden dat niet erg want het zien rondwandelen (ja, wandelen) van epische kerels met epische gear en epische mounts was genoeg wonder en verbazing om een constante drang voort te brengen naar meer dus bleven die zich maar geven om hun dungeon sets te verzamelen en die deden dat met veel plezier. Af en toe keken die vol verwondering naar een filmpje van hoe het eraan toe ging in de hoogste rangen van het spel en die vonden dat za-lig.

Vele jaren later hoor ik die af en toe nog eens en die staan allemaal te queueën in hun garrison en lopen de dagelijkse taken als bandwerk af. Hebben allemaal zakken vol gold, zakken vol pets, zakken vol epics. Toegegeven , ze clearen mythic misschien niet maar dat maak voor hen niet veel meer uit. De verwondering is weg, zij hebben alles gezien , alles gedaan, alles meegemaakt, alles verzameld. Zij blijven subben om verder pets en titles te verzamelen maar zijn tegelijk bored as fuck want dat spel heeft zelfs voor hen geen zeik meer te bieden, als je er maar genoeg uren in steekt en je kut epics maar blijft upgraden met bandwerk puntjes Epics zijn niet epic meer (black gaat daarmee akkoord!!) , punt. Dat er verschillende gradaties bestaan, dat maakt geen fluit uit.

Zie je ? Waar is het mis gegaan ? Waar is die mmo verwondering naartoe ? Juist, die is er niet meer.

Nu weet ik dat jij de stalwart defender bent maar als je dit niet inziet dan scheelt er toch een klein beetje iets (Ik ben er mij van bewust dat dat spel nog steeds de vlotst spelende mmo op de markt is maar dat maakt de feiten niet minder waar)

Vergeet trouwens niet dat iedereen in LFR de content ZIET, ja, ZIET maar de ervaring is ernaar. Gewoon gelijk kiekens zonder kop overal door sjeezen, leutig dat dat is :')

Last edited by jelliuz; 28-05-2016 at 14:39.
Old 28-05-2016, 14:19   #16894   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Zo werkt het helaas niet. De LFR heeft er dan ook voor gezorgd dat 'het grote publiek' geen guilds meer nodig had en om ergens te geraken en om die content te zien.

Raiden op jouw tempo, wanneer jij wil, zonder dat je moeite moet doen en loot voor iedereen.

= rip wow.

Wow heeft hetzelfde probleem als vroeger, amper 1-5% ziet de "endgame" nu.

“BUILD ‘EM UP, BREAK ‘EM DOWN.” Tornbjörn since 2016

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2016, 14:27   #16895   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Ik vind LFR fantastisch om inderdaad content te tonen aan een grote groep casuals die het misschien nooit zouden zien. Maar dat gezegd zijnde is het de zoveelste introductie die niet rijmt met de fundamentele onderdelen wat van een game een MMORPG maakt en de grote differentiator met andere games of pseudo-lobby multiplayer games. Het genre had echt beter gebleven bij wat het was, een (hardcore) avontuur voor halve zotten waar enorm veel tijd en toewijding nodig was, not for the faint hearted, en geen themepark voor nonkel gustaaf om ook eens ne dungeon of boss te zien. Weg met het avontuur, weg met exploration, weg met...daar zit wat mij betreft de kern van waar het fout ging met Wow, waar het fout ging met het genre.

http://forum.shrimprefuge.be/showpos...postcount=4944
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2016, 14:29   #16896   link
black
Senior Member

Quote:

Nu weet ik dat jij de stalwart defender bent maar als je dit niet inziet dan scheelt er toch een klein beetje iets (Ik ben er mij van bewust dat dat spel nog steeds de vlotst spelende mmo op de markt is maar dat maakt de feiten niet minder waar)

Vergeet trouwens niet dat iedereen in LFR de content ZIET, ja, ZIET maar de ervaring is ernaar. Gewoon gelijk kiekens zonder kop overal door sjeezen, leutig dat dat is :')
Discussiëren met u is vaak ook moeizaam omdat ge gewoon niet leest. Ik zei het daarnet al dat epics geen epics meer waren, waarom wrijft ge daar nu mee in m'n neus en gaat ge nog eens beweren dat ik het niet zie? Jezus man.

Hoe ik het zie? LFR: groene drops. Normaal:blauwe drops. Mythic: paars. Verschil in stats op een item per stap: 20 tot 25%.
Dan zouden mensen effectief hun best weer doen om een deftige guild te zoeken en de epics terug epic zijn. De lfr zal dan ook zijn wat het zou moeten zijn, een kans dat casuals ook een blik op raids kunnen gooien.

Alsook. Gedaan met "pvp gear". Om sterker te zijn in pvp moet je dan ook in een guild gaan en uw gear verdienen. Niet queuen naar een bg. Scaleable pvp gear naar pve item levels is nog zo'n dooddoener trouwens.
Old 28-05-2016, 14:39   #16897   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Moeizaam is het zeker als je net dat ene punt uit mijn hele rant haalt om over te zagen (heb het bij deze aangepast in de originele tekst om het voor u minder moeizaam te maken, sorry black)
Old 28-05-2016, 14:42   #16898   link
black
Senior Member

Quote:
Moeizaam is het zeker als je net dat ene punt uit mijn hele rant haalt om over te zagen (heb het bij deze aangepast in de originele tekst om het voor u minder moeizaam te maken, sorry black)
Echt jelliuz? Ik denk echt dat gij eens alles in uw hoofd op een rijtje moet zetten kerel.
Pot. Ketel. Zwart. Nog nooit zo toepasselijk geweest.

Quote:
wat
Quote:
Ja, steek dat eens allemaal in jullie hoofd :-/ shit zeg.
Ik doe de moeite om mijn punten te staven. Hetzelfde kon ik niet verwachten van u.
Old 28-05-2016, 14:47   #16899   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Waar werd iets gestaafd ? Gij vertelt hier toch niet meer dan uw eigen opinie ?

*is heel het punt hier niet dat iedereen zijn eigen opinie heeft ?

Last edited by jelliuz; 28-05-2016 at 14:51.
Old 28-05-2016, 14:51   #16900   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cybdm View Post
Ik vind LFR fantastisch om inderdaad content te tonen aan een grote groep casuals die het misschien nooit zouden zien. Maar dat gezegd zijnde is het de zoveelste introductie die niet rijmt met de fundamentele onderdelen wat van een game een MMORPG maakt en de grote differentiator met andere games of pseudo-lobby multiplayer games. Het genre had echt beter gebleven bij wat het was, een (hardcore) avontuur voor halve zotten waar enorm veel tijd en toewijding nodig was, not for the faint hearted, en geen themepark voor nonkel gustaaf om ook eens ne dungeon of boss te zien. Weg met het avontuur, weg met exploration, weg met...daar zit wat mij betreft de kern van waar het fout ging met Wow, waar het fout ging met het genre.

http://forum.shrimprefuge.be/showpos...postcount=4944
Voila, niet iedereen hoeft alle content te zien, sommige raids mogen gerust onbereikbaar blijven voor casuals, nu loopt iedereen vol epics en dat is toch geen goede zaak.

Zaten de casuals dan zo hard te zagen in the old days dat ze niet konden raiden? Die konden scholomance en stratholme raiden, toen ge gewone instances nog met 10 man kon doen voor ze dat generft hebben Casuals konden levellen, gewone instances doen, farmen voor een mount, etc of beginnen werken naar een quasi onbereikbaar doel. Als ge als casual in Vanilla WoW max level wou geraken en je epic mount wou halen, was je al ruim een half jaar bezig, als je al zo ver geraakte

De reis naar het zuiden van Silithus bijvoorbeeld kon lang zijn, maar het gaf de speler wel een groter gevoel van immersie, en dat is iets wat nu totaal ontbreekt in World of Warcraft.

Als alles gemakkelijk te bereiken valt, heb je de content ook sneller gezien. Je kan dan nog raids op heroic gaan doen maar het is dan toch weer dezelfde content die je doorloopt aan een hogere moeilijkheidsgraad. De drempel om er te geraken is dan ook kleiner, de voldoening is niet hetzelfde om baas op heroic te verslaan na hem al op normal en LFR difficulty gedaan te hebben. Wanneer ge in Vanilla aan MC begon, dan was het al heel wat om bij Lucifron te geraken, die drempel wanneer ge begon te raiden lag veel hoger. De voldoening, wanneer ge die drempel overwon, was des te groter.
PS3, Wii U, Vita, 3DS XL
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules