Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 11-10-2018, 14:53   #27041   link
Xefox
IggaR

Xefox's Avatar

Crosspost ...

https://forum.shrimprefuge.be/showth...37#post1526037
Xefox is offline   Reply With Quote
Old 11-10-2018, 15:51   #27042   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

https://www.demorgen.be/politiek/dez...66c469d/i5Ugr/

Kan iemand dat artikel posten?

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 11-10-2018, 16:30   #27043   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Deze bso-student komt op voor Groen: "Mensen zien me als dom, marginaal. Dat moet gedaan zijn"

11-10-18, 10.30u - Fernand Van Damme
Komende zondag trekken niet alleen tienduizenden jongeren voor het eerst naar de stembus, sommigen stellen zich ook verkiesbaar. Elke dag laat De Morgen een van die 'Voting Virgins' aan het woord. Vandaag: Bert Kindermans (18) uit Brugge. Hij wil een rolmodel zijn voor jongeren uit het bso.

'Hij riep: 'Ze zouden beter alle homo's verbranden zoals in Tsjetsjenië''
BERT KINDERMANS
"'Hij doet bso, hij weet niets over de wereld': dat gevoel krijg ik vaak wanneer ik met mensen praat. Ze zien me als dom, marginaal; ze kunnen niet geloven dat ik even grote ambities koester als hen. Ze kijken op me neer, denken dat ik nooit carrière kan maken in de politiek louter door mijn 'foute' studiekeuze."

Bert Kindermans studeert een zevende jaar onthaal en recreatie. Hij wil het maken in de Brugse politiek, maar makkelijk wordt dat niet, beseft hij zelf: "In de politiek heeft iedereen een hoger diploma. Ik ken geen enkele politicus die uit het beroeps komt. Ik voel heel wat dedain, zeker bij andere partijen. Politici vragen me dan: 'En, ga je nog verder studeren?' Het is frustrerend. Waarschijnlijk zal ik nu toch nog een hogere studie aanvatten, iets met toerisme. In de eerste plaats zal ik het doen voor mezelf, al is er ook een negatieve motivatie: ik weet dat ik enkel zo beter ga overkomen."

Volgens Kindermans wordt het tijd dat bso'ers in de politiek vertegenwoordigd zijn. "Ook mijn klasgenoten hopen dat. Sommigen vertellen openlijk over hun minderwaardigheidsgevoelens tegenover jongeren uit het aso of tso."

Zelfmoordneigingen

2 Bert Kindermans. Tine Schoemaker
Twee jaar geleden kreeg de student te horen dat hij naar het beroepsonderwijs moest. Een donkere periode volgde: "Ik ging nog naar school, maar ik droeg een masker. Ik zag maandenlang een psycholoog voor mijn zelfmoordneigingen. Ik voelde me mislukt. Het is in die periode dat ik beslist heb om lid te worden van Groen en Jong Groen. Ik wilde mijn leven weer in handen nemen. Ik wilde in de politiek om zaken te veranderen."

"Ik heb voor de groenen gekozen omdat het echte doeners zijn", zegt hij. "Groen is een atypische partij die niet eerst aan de postjes denkt, maar echt luistert naar de noden van de mensen."

Ecologie ligt hem na aan het hart – "In Brugge wordt enorm veel natuur vernield, er is geen mobiliteitsbeleid" – maar ook het welzijn van holebi's en transgenders. Sinds vorig jaar is hij zelf uit de kast als homo: "In Brugge voel ik me tijdens het uitgaan niet veilig. Er zijn plaatsen die ik mijd zoals 't Zand (het grootste plein van de stad met veel horecazaken, FVD). Zo was er recent een incident met jongeren die ik nog nooit had gezien. Ze daagden me uit, maar gelukkig waren mijn vrienden erbij. Op het einde riep één van hen nog: 'Ze zouden beter alle homo's verbranden zoals in Tsjetsjenië.' Het stad doet weinig tegen homofobe agressie. Het is ook de enige provinciestad zonder holebihuis."

Een relatie heeft hij momenteel niet. Des te meer tijd om gemeenteraadslid te worden, zijn grote ambitie: "Op mijn leeftijd zou dat mooi zijn, maar als het niet mag zijn, zal ik me blijven inzetten voor jongeren uit het bso, voor holebi's en transgenders. Het stigma is nog te groot."

Wie is Bert Kindermans?

* Geboren op 19 februari 2000

* Komt op voor Groen in Brugge vanop plaats 14

* Studeert onthaal en recreatie aan Instituut Mariawende-Blydhove

* Voorzitter van Jong Groen Brugge
Old 11-10-2018, 19:27   #27044   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Gemeentepolitiek zit echt vol met debielen, niet te schatten.
Old 12-10-2018, 07:30   #27045   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Waarom zou dat een debiel zijn? Omdat hij bso doet?

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2018, 07:33   #27046   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
Waarom zou dat een debiel zijn? Omdat hij bso doet?
nah, omdat hij van brugge is
Old 12-10-2018, 07:34   #27047   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Ik heb het niet op hem, gewoon int algemeen.
Old 12-10-2018, 11:53   #27048   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

omdat hij homo is?

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2018, 16:32   #27049   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Iemand thuis in verlichting?

Mijn kas is nu al 2 keer afgesprongen, een keer volledig en de schakelaar voor verlichting stond af toen de hoofdschakelaar af was gesprongen.

En nu was enkel de schakelaar voor de verlichtingskring afgesprongen. Hoe traceer ik waar het zit uiteraard?
Ik vermoed dat de lamp is van de garage, omdat bij het eerste geval toen ik het licht aandeed de kast sprong, maar de 2de keer was ik niet thuis dus ik weet het niet zeker.
Guru is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2018, 22:05   #27050   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Kun je volgende doen in excel: als je iets knipt dat het zwart kader rond de cel blijft.
ndPix is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2018, 22:11   #27051   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Kunt ge dat iets beter uitleggen aub
Old 18-10-2018, 07:46   #27052   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Quote:
Originally Posted by Guru View Post
Iemand thuis in verlichting?

Mijn kas is nu al 2 keer afgesprongen, een keer volledig en de schakelaar voor verlichting stond af toen de hoofdschakelaar af was gesprongen.

En nu was enkel de schakelaar voor de verlichtingskring afgesprongen. Hoe traceer ik waar het zit uiteraard?
Ik vermoed dat de lamp is van de garage, omdat bij het eerste geval toen ik het licht aandeed de kast sprong, maar de 2de keer was ik niet thuis dus ik weet het niet zeker.
Duidelijke mauve verduisteringspraktijken.

WE HATE SPORTING

“BUILD ‘EM UP, BREAK ‘EM DOWN.” Tornbjörn since 2016

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is online now   Reply With Quote
Old 18-10-2018, 15:40   #27053   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Quote:
Originally Posted by rooz View Post
Kunt ge dat iets beter uitleggen aub
Ik heb een excel bestand, daar heb ik enkele vakken van een kader voorzien. Ik zoek een methode dat als ik vb A1 knip en plak in D1, A1 nog steeds het kader heeft.
Old 18-10-2018, 15:44   #27054   link
Xefox
IggaR

Xefox's Avatar

F2 > Select all > Knip ?
Xefox is offline   Reply With Quote
Old 18-10-2018, 16:01   #27055   link
rooz
siii

rooz's Avatar

3 opties

-Een tabel maken
-Copy/Paste en dan terug in A1 "Clear Values"
-Een macro maken voor de handelingen hierboven
Old 18-10-2018, 19:45   #27056   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Copy/paste en dan delete gebruiken we nu maar knippen en plakken zou makkelijker zijn maar ik vrees dus het niet zal 'simpel' lukken.

Ik zal die macro eens bekijken
Old 20-10-2018, 15:02   #27057   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

iemand met proximus/scarlet ook problemen om te surfen naar twitch? reddit lijkt ook kaput, gmail, twitter en youtube werken perfect. netflix ook
Old 20-10-2018, 17:17   #27058   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Denk dat Reddit gewoon kapot is. Zowel via proximus als MV (base). Twitch werkt wel.

edit: was, lijkt terug te werken.
Old 20-10-2018, 17:19   #27059   link
ToVoT
...

Reddit werkt wel hier hoor.
ToVoT is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules