Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Fotografie

Reply

Thread Tools
Old 14-08-2018, 12:14   #61   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Graag iets compact.. I'm backpacking
Old 14-08-2018, 13:36   #62   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

een OP6
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 14-08-2018, 17:46   #63   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Ik ben zeer blij met m'n Fujifilm X-T1, wel 2de hands gekocht. Nieuw kun je misschien beter naar XT10 of XT20 kijken. Ik ben momenteel aan backpacken in GeorgiŽ, heb er ook Colombia al mee gedaan. Ik heb wel 3 lenzen mee: 18-55, 27 en 12.

Fuji heeft er ook met vaste lenzen. Door dat er geen spiegels hebben zijn ze zeer compact.
ndPix is offline   Reply With Quote
Old 14-08-2018, 20:56   #64   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Gewoon deftige smartphone is voor Rootz genoeg.
Check de lijst op https://www.dxomark.com/category/mobile-reviews/
Old 14-08-2018, 21:17   #65   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Quote:
Originally Posted by ndPix View Post
Ik ben zeer blij met m'n Fujifilm X-T1, wel 2de hands gekocht. Nieuw kun je misschien beter naar XT10 of XT20 kijken. Ik ben momenteel aan backpacken in GeorgiŽ, heb er ook Colombia al mee gedaan. Ik heb wel 3 lenzen mee: 18-55, 27 en 12.

Fuji heeft er ook met vaste lenzen. Door dat er geen spiegels hebben zijn ze zeer compact.
Dat zijn lijk allemaal camera's van boven de 1000 euro.

Last edited by kar; 21-08-2018 at 11:36.
kar is offline   Reply With Quote
Old 14-08-2018, 21:54   #66   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Quote:
Originally Posted by Kolb View Post
Gewoon deftige smartphone is voor Rootz genoeg.
Check de lijst op https://www.dxomark.com/category/mobile-reviews/
Bwa, als ik zo foto's zie van een superzoom van 250 euro.. Heel groot verschil me dunkt.
Ga nog es moeten googlen
Old 21-08-2018, 10:05   #67   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Quote:
Originally Posted by kar View Post
Dat zijn lijk allemaal camera's van boven de 100 euro.
Mja, ik geef liever iets meer dan Ä100 om deftige foto's te nemen

Edit: mijn reactie was wel naar rooz
Old 21-08-2018, 11:38   #68   link
kar
Public servant

kar's Avatar

nulleke vergeten

Nu, binnen 2 weken vertrekken we en ik twijfel tussen de a5100 en een rx 100 mkI. Je zal dan denken, dat is toch geen vergelijk, ga dan voor de a5100. Maar ik weet niet of het wel overkill is voor mij. Ik ben een gewone point en shoot gewoon en 300 euro voor de mk100 is net mijn budget. Ik weet niet of ik er mee ga toekomen en of dit uberhaupt nog de moeite is om te kopen na zo veel jaar.
Old 21-08-2018, 19:00   #69   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Quote:
nulleke vergeten

Nu, binnen 2 weken vertrekken we en ik twijfel tussen de a5100 en een rx 100 mkI. Je zal dan denken, dat is toch geen vergelijk, ga dan voor de a5100. Maar ik weet niet of het wel overkill is voor mij. Ik ben een gewone point en shoot gewoon en 300 euro voor de mk100 is net mijn budget. Ik weet niet of ik er mee ga toekomen en of dit uberhaupt nog de moeite is om te kopen na zo veel jaar.
Tweedehands vind je de combi X-T1 en 18-55 voor een Ä700, dus wel iets meer dan Ä300 . Maar dan zit je toch een stuk beter dan de a5100. Mijn zoektocht begon ook bij die, zeker eens naar de winkel gaan en vasthouden. Ding is zeer klein en de zoeker maar iets raars...
Old 22-08-2018, 09:13   #70   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Dat is eigenlijk geen antwoord op mijn vraag. Ik wil niet meer dan die a5100 betalen en ik ben er heel zeker van dat de a5100 voor mij zeker genoeg gaat zijn. De vraag is of de mx100 mk1 ook voldoende zou zijn tov de a5100.
Daarnaast is tweedehands gaan afschuimen ook geen optie aangezien ik binnen anderhalve week vertrek op reis.
Old 22-08-2018, 09:35   #71   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

https://www.cameralabs.com/
Old 22-08-2018, 10:03   #72   link
kar
Public servant

kar's Avatar

De reviews daar heb ik ook al gelezen van de mk1, en al enkele tientallen filmpjes gezien op youtube.

Waar ik moeite mee heb is een inschatting of een camera van 6-7 jaar geleden hopeloos verouderd is, of nog steeds degelijke foto's geeft. Ik kan de snelheid van innovatie in de sector niet inschatten, en oude reviews lezen geeft mij die info ook niet.
Old 25-08-2018, 08:30   #73   link
Matthias
*snore*

De grote sprongen worden niet meer gemaakt op sensorvlak. Kies gewoon wat je liefst zou gebruiken, zou ik zeggen.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2018, 19:43   #74   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Quote:
Dat is eigenlijk geen antwoord op mijn vraag. Ik wil niet meer dan die a5100 betalen en ik ben er heel zeker van dat de a5100 voor mij zeker genoeg gaat zijn. De vraag is of de mx100 mk1 ook voldoende zou zijn tov de a5100.
Daarnaast is tweedehands gaan afschuimen ook geen optie aangezien ik binnen anderhalve week vertrek op reis.
Zoals ik zei was mijn eerste reply dan ook niet op jou maar op rooz...

Ik zou voor nieuwer model gaan. Sensor zal niet veel anders zijn maar software, ruisonderdrukking, schrijfsnelheid etc wel.

Zorg vooral dat je de cameras vast gehad hebt. Je zegt dat de a5100 meer dan genoeg is voor je, maar qua ergonomie moet je ook kijken. Ik heb hem even vast gehouden in MM en ondanks dat ik geen te grote handen heb lag het toestel niet goed in de hand.

Last edited by ndPix; 25-08-2018 at 19:51.
Old 26-08-2018, 14:16   #75   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Heel veel geluk gehad en donderdag verscheen er op 2dehands.be een sony5100 met 64gb sd card en gorilla tripod voor 275 euro. Deze is ondertussen van mij en ben denk ik wel content van de camera.
Old 26-08-2018, 15:26   #76   link
Dorfmeister
O_o

Een paar weken geleden heb ik de Trans-Siberische Express gedaan door Rusland, MongoliŽ en China gewapend met de camera van m'n Samsung Galaxy S9. Dat is uitstekend om gewone foto's te nemen, maar landschapsfoto's en dieren (de Przwalskipaarden) kunnen beter.

Ik ben van plan om in januari naar Antarctica en PatagoniŽ te gaan en dan wil ik iets deftig meenemen. Ik heb nu een Fujifilm X-T2 besteld bij Konijnenberg met een 18-135 mm lens. De reviews zijn erg positief en het is weathersealed.

Ik ken er echter geen jota van, dus ik ben ook van plan om een avondcursus te volgen...
Dorfmeister is offline   Reply With Quote
Old 26-08-2018, 16:53   #77   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

laatst probeerde ik een maat zijn digitale Fuji rangefinder. beest van een camera zeg. vroeger waren digitale viewfinders absolute rommel, maar die is echt ingenieus. bij manuele focus zie je gewoon oplichten welk deel in focus is. fuji hun JPG engine is ook belachelijk overengineered, echt wel heel mooie resultaten. zeer geschikt voor wie gewoon in JPG werkt, en geen raws doet waar teveel aan geprutst wordt.

hier wat beelden die recht uit de camera komen. als het kan, komt er nog eens zon rangefinder binnen. een paar lenzen die equivalent van 28~35 en 50mm zijn, lekker compact en heel krachtig

Old 26-08-2018, 19:15   #78   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dorfmeister View Post
Een paar weken geleden heb ik de Trans-Siberische Express gedaan door Rusland, MongoliŽ en China gewapend met de camera van m'n Samsung Galaxy S9. Dat is uitstekend om gewone foto's te nemen, maar landschapsfoto's en dieren (de Przwalskipaarden) kunnen beter.

Ik ben van plan om in januari naar Antarctica en PatagoniŽ te gaan en dan wil ik iets deftig meenemen. Ik heb nu een Fujifilm X-T2 besteld bij Konijnenberg met een 18-135 mm lens. De reviews zijn erg positief en het is weathersealed.

Ik ken er echter geen jota van, dus ik ben ook van plan om een avondcursus te volgen...
Direct een serieuze aankoop met de XT2. Pracht camera maar me iets te duur.

Quote:
Originally Posted by Teus View Post
laatst probeerde ik een maat zijn digitale Fuji rangefinder. beest van een camera zeg. vroeger waren digitale viewfinders absolute rommel, maar die is echt ingenieus. bij manuele focus zie je gewoon oplichten welk deel in focus is. fuji hun JPG engine is ook belachelijk overengineered, echt wel heel mooie resultaten. zeer geschikt voor wie gewoon in JPG werkt, en geen raws doet waar teveel aan geprutst wordt.

hier wat beelden die recht uit de camera komen. als het kan, komt er nog eens zon rangefinder binnen. een paar lenzen die equivalent van 28~35 en 50mm zijn, lekker compact en heel krachtig

Ik verschiet er ook nog steeds van. Ik neem jpg en raw voor de zekerheid, maar gebruik de raws nooit.
Old 26-08-2018, 20:33   #79   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Ik heb hier een x100s liggen, voor wat het is, is da spel fantastisch. Het enige wat mij stoort, is dat de autofocus soms wat wispelturig is, maar het schijnt dat dat pakken beter is met de systeem camera's.
Dus nu staat er een fuji systeem camera op m'n wishlist.
Old 17-09-2018, 20:39   #80   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Is het het volgens jullie waard om een Canon PowerShot SX730 te kopen bovenop mijn Oneplus 3 & GoPro HERO5 Session die ik al zal meehebben naar Japan & Filipijnen?

Die GoPro gebruik ik eigenlijk voornamelijk om te filmen bij bewegende activiteiten, dus foto's worden genomen met OP3.

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Fotografie

Thread Tools

Posting Rules