Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 19-02-2008, 20:40   #1061   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teki View Post
seg is er hier nu iemand die al opnieuw is begonnen?

Begint toch beetje te kriebelen om gans opnieuw te beginnen, maar in die starterareas zat geen kat meer, en de essentie van zo een mmorpg is toch met een paar tegelijk te starten anders is het ook maar k.u.t
ben een human rogue begonnen ^^
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2008, 20:52   #1062   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

pve of pvp server?
Teki is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2008, 22:47   #1063   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Vandaag is men lock 68 "gedinged", maar belangrijker, heb ik een WoW box voor de GF gekocht. In principe starten we donderdag samen opnieuw
Old 19-02-2008, 23:35   #1064   link
spookwoefke
kwartiermeester

ik heb mijn war gestransferred naar agadingske pvp server

ken daar volk op horde en mijn oude guild op dunemaul is toch juist dood, ni da ik daar lang speelde maarja
spookwoefke is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2008, 23:58   #1065   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Quote:
pve of pvp server?
pvp =)
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2008, 01:25   #1066   link
Cali
God

Cali's Avatar

Quote:
seg is er hier nu iemand die al opnieuw is begonnen?

Begint toch beetje te kriebelen om gans opnieuw te beginnen, maar in die starterareas zat geen kat meer, en de essentie van zo een mmorpg is toch met een paar tegelijk te starten anders is het ook maar k.u.t
Ben pas opnieuw begonnen.
Heb wel niet zó veel tijd om te spelen.
Ben atm bezg met een blood elf priest op Draenor server.
Moet subet alweer naar mijn werk, nu rap nog een uurke of 2 spelen zie.
Old 20-02-2008, 04:44   #1067   link
Drake
Sup?

Drake's Avatar

Als er mensen zijn die opnieuw willen beginnen net een alt warlock gemaakt (GrimBatol pvp) *wink*wink*
Old 20-02-2008, 06:09   #1068   link
black
Senior Member

black's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Vandaag is men lock 68 "gedinged", maar belangrijker, heb ik een WoW box voor de GF gekocht. In principe starten we donderdag samen opnieuw
Samen spelen met GF is écht een must voor elke wowspeler! Mijn vriendin nu al een jaar en 2 maand samen met mij samen en ik moet zeggen dat het veel plezanter is dan toen ik alleen speelde. M'n vriendin is een goeie healing shammy. Het beste is dat ze wel kan sparen en ik niet. (Ze heeft gisteren trouwens een zalige world drop gehad, legs van de 1 of andere elite in netherstorm, epic, met 118 healing op ofzo). Mooi rokje ook, past nog bij haar.
black is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2008, 07:34   #1069   link
Oban
[b]1337[/b]

Oban's Avatar

En als het spel dan voorbij is, msn'en jullie elkaar dan met hartjes? Of zetten jullie een gedichtje in elkaars facebook?
Oban is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2008, 07:54   #1070   link
black
Senior Member

black's Avatar

Quote:
Originally Posted by Oban View Post
En als het spel dan voorbij is, msn'en jullie elkaar dan met hartjes? Of zetten jullie een gedichtje in elkaars facebook?
We zitten altijd naast elkaar, msn'en hoeft dus niet . (wonen al 3,5 jaar samen héhé) En een bureau van 4 meter lang moet benut worden, nietwaar?
Old 20-02-2008, 07:56   #1071   link
sn1p3r
bashir_be

sn1p3r's Avatar

Ge lacht er mee, maar 1 van onze officers in mijn Lotro-kinship heeft zijn vrouw leren kennen in DAoC. Nu spelen ze dus beide LOTRO
Old 20-02-2008, 07:58   #1072   link
black
Senior Member

black's Avatar

@ LTJ;

Dit is een kleine neerschrijving van mijn eigen mening over het verband tussen rogue wapens en de meest voorkomende specs. Commentaren/kritieken/opmerkingen
en meningen mogen gerust, want er zijn ongetwijfeld mensen met andere ervaringen.

1) Wapens, en waarom?

Daggers

Het grootste nut aan daggers (of een dagger in main hand), is dat je je typische rogue abilities nog altijd kan gebruiken (dus Ambush / Backstab), builds met daggers op basis van deze abilities hebben meestal een zeer hoge "burst" dmg maar meestal geen goeie continuë dmg voor een pve situatie (instances, levelen).

Dit omdat je met daggers een te hoge burst hebt en het zeer gemakkelijk is om na je opener in een instance al dood te vallen (na shadowstep ambushen op een elite mob in een instance kan je onmiddelijk agro hebben en ge-oneshot worden. Een uitzondering hierop is de (niet al te populaire) combat dagger build. Wat wel zorgt voor een beetje sustained dmg ipv hoge burst en waarbij je nog altijd je backstab en ambush hebt. Ik kan je combat daggers niet aanraden, omdat er veel betere alternatieven zijn.

Buiten daggers:
Als we gaan kijken naar niet-dagger specs dan zitten we aan de combat tree builds, hier kunnen zowel fist, daggers, swords en maces gebruikt worden om telkens nieuwe doeleinden te bekomen in verschillende aspecten van het spel. (Hemo buids zijn hier ook een vb van). Meer uitleg hierover volgt.

2) Korte uitleg over de specs

assassination specs:

Daggers worden gebruikt voor assassination specs. Dit natuurlijk voor mutilate, een aanval die je praktisch kan spammen (of toch ongeveer, je hebt x-aantal energy points nodig), bij deze aanval attack je onmiddelijk met beide daggers. De burst dmg met deze spec is dus groot maar het is niet aan te raden in een situatie waar je nog iets van pve doet. Het is moeilijker om mee te levelen doordat je ook enkel mutilate kan benutten achter de target. (In pvp is het wel plezant). Bij deze spec is het dankzij "vile poisons" (wat een fel omstreden talent is in sommige combat builds -nemen of niet-) dat je poisons 20% meer dmg doen en dus ook handig voor de dmg ietwat te boosten.

Subtlety specs:
De meeste mensen leggen onmiddelijk het verband tussen daggers en de subtlety tree, maar niets is minder waar. Eigenlijk is het zelf zo dat wanneer je een sub hemo of een combat hemo build neemt je beter voor maces of swords gaat. De reden hievoor is Hemorrhage (talent in de subtlety tree). Verassend genoeg gaat een hemo build veel meer dmg doen met maces dan met daggers, dit omdat je met een veel tragere main hand zit en dus hemo (die berekent wordt op 110% weapon dmg) hoger zal critten en hitten. Om dezelfde redenen zul je rogues altijd horen zeggen "tragere wapens in main hands, rappere in offhands).
Waarom rappere wapens in offhands? Omdat deze geen extra dmg modifiers hebben bij special moves, de meeste special moves (SS, hemo, ...) worden berekent op de weapon dmg van je main hand, en wat nog goed is aan een rappe offhand is dat je poisons etc... sneller en meer applied.
Wat wel een voordeel is aan een dagger in een ShS (shadowstep) subtlety spec is de zogenaamde "instant death" spec, na een shadowstep is het perfect mogelijk

(tot zelf heel voorkomend) dat je een clothie / leather / mail gebruiker crit voor 4000 en hoger op lvl70. Het is nutteloos om te vertellen dat na deze ShS je target vrijwel onmiddelijk dood is.
Deze subtlety specs zijn fel omstreden of ze al dan niet goed zijn voor pve doeleinden. Ik heb nog een tijdje met combat / subtlety (hemo) 30/31 gespeeld in verschillende instances, maar dit met maces en de build lag me wel, maar uiteindelijk zijn er voor pve zaken terug betere builds te vinden.

combat builds:

Combat builds worden gekenmerkt door de continuë hoge dmg (offhand doet 50% meer dmg) en de mogelijkheden om meerdere mobs tegelijk neer te halen blade

flurry). Je kan je ook nog altijd uit benarde situaties redden met adrenaline rush (AR) waarbij je opeens veel meer energy gaat terugkrijgen per x aantal seconden, wat je dus in staat stelt hemo of SS te spammen voor 15sec, 1 tip hierbij, als je zorgt dat S&D opstaat dan zorgt dit voor veeeeeel dmg op 15sec, toch is dit geen goeie burst dmg build doordat je dit maar 1x kan doen om de x- aantal seconden. Dit is de favoriete levelspec van vele spelers (eigenlijk de beste levelbuild) en de meest voorkomende (of betere) raidbuild. Meestal gebeurt raiden dus in build (20/41 Assassination / combat).

-Wapens in combat builds:
Verschilende wapens maken in combat builds het verschil. Er zijn verschillende specalisations voor de verschillende wapens.
Combat mace specalisation: crit strike dmg +5%, 6% chance to stun.
Combat dagger spec/combat fist weapon: crit strike chance +5%.
Combat swords spec: 5% kans op een extra slag met zwaarden.

Combat swords is de hoogste dmg output in raid omgevingen, ongeveer 3% meer dan combat maces. Hoedanook, ik speel graag met combat maces ook in een raid, ik vind de stunproc hoog en ik kan in bv. botanica gemakkelijk een elite mob solo'en.
Combat maces is naast de andere pvp specced rogues een zalige pvp spec, dit doordat de stun veel proct EN het feit dat de meeste mensen dan ook gaan voor hemo. Met hemo erbij vind ik deze spec zeer dodelijk in pvp. In pve verkies je meestal beter swords.

3) Korte uitleg over de talent tree's.

Cookie cutters
Omdat de 3 talent tree's alledrie gericht zijn op dmg is het niet geheel onlogisch dat de beste builds bestaan uit meerdere tree's samen.

PVE

De raid build:

http://www.worldofwarcraft.com/info/...00000000000000

De overige 4 punten kan je zelf kiezen, maar deze zijn de basispunten.

Eigen variatie:
http://eu.wowarmory.com/character-ta...dscalp&n=Rocca
Deze build is een build die eigenlijk niet klopt, ik heb relentless strikes nodig en 4/5 in vile poison om raid viable te zijn. Ik ben nu nog mace specced

omdat ik af en toe nog wat pvp en omdat ik pas volgende week m'n swords heb.

Raiden met andere specs is mogelijk maar niet aan te raden vanwege de dmg. (Alhoewel dat een dot focused build goed "kan" zijn. EN een skilled rogue wel goed kan zijn met andere builds).

De PvP builds:
- Shadowstep, mutilate en combat maces zij de meest voorkomende, in al deze buils kun je naar eigen wens punten versteken.
Shadowstep:
http://www.wowhead.com/?talent=ihecoxZZAMfcMhRcxot
Dit is ongeveer de meest gekozen pvp spec van het moment, shadowstep rogues zijn ongeveer de enige die weerstand weten te bieden aan de vele frost mages in

pvp en daarom een heel erg gewilde class. Wanneer je deze build neemt met improved ambush dan neem je het best daggers, wanneer je deze build neemt met hemo

dan ga je best voor maces of swords.

Mutilate:
http://www.wow-europe.com/en/info/ba...00000000000000
Deze mutilate build blijkt zeer goed te werken in bg's, rogues zeggen dat ze hiermee boven de 2k rating halen in S2.

Combat maces:
http://www.worldofwarcraft.com/info/...00000000000000

Ik heb net gelezen dat muti gebuffed is geweest vannacht en dat dit de beste pvp build zou zijn. Afwachten geblazen.

In deze builds vinden *de meeste* rogues hun goesting en daarom hou ik het dan ook bij deze, ook al zijn er nog tientallen andere goeie builds.

Last edited by black; 20-02-2008 at 08:20.
Old 20-02-2008, 08:05   #1073   link
black
Senior Member

black's Avatar

Ow, kheb het wel eerst geschreven in notepad en dan copypaste gedaan, daarom zijn m'n lijnen wat slecht erdoor gekomen.
Old 20-02-2008, 08:09   #1074   link
Rufus
PimpMeister

MMm in DaoC waren rogues vooral skilled in weapon changes tijdens combat.
Toprogues droegen meestal een zestal wapens met zich mee die allemaal poisons hadden. Hit1 met set1 door macro switch naar set2 voor hit2 en vanaf hit3 vechten met zwaard in main en dagger in offhand. Als je niks ressiste had je 6 poisons op je van snare tot dot tot sickness enz...
Niet mogelijk in WoW?
Old 20-02-2008, 08:18   #1075   link
black
Senior Member

black's Avatar

Verschillende weapons poisonen en in backpack bewaren is mogelijk, en tijdens combat wisselen is te doen als je bijvoorbeeld blind gebruikt en wacht tot je uit combat gaat (na x aantal seconden) het probleem hierbij is dat je talent tree meestal gebouwd is rond specifieke wapens, en ik denk dat niemand bijvoorbeeld 2 sets maces zou farmen/grinden.
Meestal gebruik voor pvp deadly & crippling, wat zowat de beste pvp poisons zijn volgens mij. (globaal gezien dan, tegen casters gebruik je dan weer best mind numbing poison, maar buiten (frost) mages en hoge resilience priests zijn die toch meestal te rap dood.
Old 20-02-2008, 08:25   #1076   link
Lion
N°1 Music Spammer

Lion's Avatar

Je moet niet uit combat gaan om wapens te wisselen. Enkel om armor/trinkets te wisselen. Op mijn eerste rogue heb ik zo een tijdje gespeeld in mijn beginperiode.µ

Dagger om te openen met ambush, eventueel nog een backstab erbij en dan switchen naar swords. Zuigt tbh
Lion is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2008, 08:34   #1077   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cali View Post
Speel ook op Draenor, maar vooral alliance. T is daar ook dat de vriendin zal starten denkik.
Nog andere chars dan vieze Horde Cali?
Old 20-02-2008, 08:37   #1078   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cali View Post
Speel ook op Draenor, maar vooral alliance. T is daar ook dat de vriendin zal starten denkik.
Nog andere chars dan vieze Horde Cali?
Old 20-02-2008, 08:56   #1079   link
Exodus
Muziek en shit

Exodus's Avatar

heel mooie post black, maar ik moet wel 2 dingen opmerken.

zeggen dat je met een daggercombat build enkel burst heb en geen sustained dmg is a load of bullcrap
Gelijke wapens - gelijke gear en dan combat swords of daggers maakt weinig verschil in dps. op dat punt hangt het van de skill van de speler af en / of die daggercombat rogue veel zin heeft om elke keer achter de mob te gaan kruipen.
Ik ben altijd daggercombat geweest in raids, en veel mace/swords combatants liepen ver achter me uit.

en 2, een shadowstep build is inderdaad pvp, maar als je de tooltip nog eens goed leest zal je opmerken dat er nu een 20% aggro reduction op je eerste 'strike' zit. dus ambush aggro, valt al goed mee

*edit* ik zie nergen de mix dagger build staan http://www.wowhead.com/?talent=f0efRuMoiZZyrcc0hR0xo

Last edited by Exodus; 20-02-2008 at 09:04.
Exodus is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2008, 09:37   #1080   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Wat is een goeie PVP build voor een rogue met the twin blades of Azzinoth?

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules