Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 28-05-2020, 13:04   #541   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Pro-tip is om buitenband zo te leggen dat de merknaam aan je ventiel zit, kwestie van referentie. En dan zoals Zwoep al zei, kijken of het telkens op zelfde plaats is dat je gat in binnenband hebt.
Velglint die beweegt, moet dat daar normaal niet over spannen? Alé, da's toch mijn ervaring op mijn fietsen/velgen.
Old 28-05-2020, 18:41   #542   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Het gat zat elke keer op dezelfde plaats aan de kant van de velg.

Ondertussen nog eens gecheckt: bij alledrie de banden bleek het lek op dezelfde plek te zitten.

Velg even bekeken en oorzaak waarschijnlijk gevonden: spaakgat dat een wel heel scherpe kant heeft (ligt half op richel in de velg).

Velglint lijkt me inderdaad wat te smal, want er zit voldoende speling op om die scherpe rand dus bloot te leggen.
BlackRabbit is online now   Reply With Quote
Old 28-05-2020, 19:29   #543   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

There's your problem.
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 19:49   #544   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Ik ben op zoek naar een gewone stadsfiets, om met de vriendin en kinders deze zomer wat 'toerkes rond de kerk' te doen. Nu, wat opvalt is dat bij heel veel van die fietsen die ik vind, de bagagedrager enkel onderaan vast hangt. Zoals deze bv.: https://www.cube.eu/nl/2020/bikes/to.../#&gid=2&pid=1
Iemand idee of dat wel stevig genoeg is voor fietsstoel + kind van 15kg?
Old Yesterday, 20:08   #545   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Euhm ik dacht dat ondertussen alle fietsstoelen aan de "zadelstaaf" hingen? Zo is dat toch bij beide fietsen bij ons.
Old Yesterday, 21:12   #546   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Jij hebt het op zoiets: https://www.bol.com/nl/p/yepp-maxi-f...8.ProductImage
Die van ons is zo: https://www.bol.com/nl/p/yepp-maxi-f...8.ProductImage
Easyfit is systeem waarbij je met 1 klik het stoeltje van de fiets neemt of installeert (eigenlijk gewoon een vierkant gat, waarin je de stoel vastklikt). Sommige fietsen hebben dat gat gewoon al standaard op de bagagedrager zitten, ofwel is dat via frame die je erbovenop bouwt.
Edit: dat 2e systeem hangt natuurlijk ook nog wel met een kabel vast rond zadelpen, maar toch.

Last edited by Roswell; Yesterday at 21:19.
Roswell is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 21:55   #547   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Meeste bagagedragers zijn voorzien tot max 25kg. Deze ook: https://www.cube.eu/en/equipment/com...-rilink-black/
Old Yesterday, 22:47   #548   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Dit zegt tubus er over: "* ISO 11243:2016 requires that all luggage carriers with a carrying capacity of 27 kg or more automatically be approved for the attachment of child seats, too. In our opinion, transporting children on luggage carriers is dangerous, so we voluntarily restrict the carrying capacity of tubus luggage carriers to max. 26 kg, thus excluding the attachment of child seats and/or the transport of children on our carriers. This restriction has only the legal reasons mentioned above. tubus carriers are still tested with considerably higher luggage loads (which are specified for each product in brackets)."
logion is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules