Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 10-07-2015, 07:53   #2801   link
DeathKnight
Voorzitter CSOLT

DeathKnight's Avatar

Send a message via ICQ to DeathKnight
Quote:
Originally Posted by Wazeiterna? View Post
Ondertussen ook al bijna drie maanden aan het trainen met die Polar M400. Op zich zéker geen slecht horloge, maar als ik binnen een maand of 2-3 terug op niveau zit, dan ga ik toch upgraden naar die V800.
Ik heb die M400 na een week teruggestuurd (full refund bij Coolblue) en een V800 besteld. Die GPS was abominabel, 100% bereik of niet. Zat er op 5km eens een halve naast, en ik was door vijvers gelopen en al. In de V800 zit een andere GPS chip en die is veel preciezer. V800 voelt wel heel anders aan de pols in 't begin, maar ook wel robuuster. Denk dat M400 het vooral liet afweten omdat ik in de bossen loop.
Old 10-07-2015, 10:21   #2802   link
Wazeiterna?
Welingelichte bron

Wazeiterna?'s Avatar

Ik ben ook enorm aan het twijfelen eerlijk gezegd. Zit nu op een punt dat die extra functionaliteiten wel al eens van pas zouden kunnen komen. GPS is hier wel behoorlijk correct denk ik, maar ik loop dan ook op veldwegen, zonder bomen die misschien een en ander tegenhouden? Alleen die hoogteverschillen blijven wel onnauwkeurig aangegeven, niettegenstaande dat hij bij dat relive-gedoe wel altijd correct 'het hoogste punt' toont met hetzelfde fotootje.

Die V800 is ook van metaal zeker? Alleszins benieuwd om uw ervaringen te lezen

(↑ Ceci n'est pas une menace ↑)
Wazeiterna? is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2015, 10:29   #2803   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

de v800 is ook minstens dubbel zo duur, redelijk zotte aankoop als je maar net 5k loopt maar DK is een van de horlogethread-posters dus het wordt misschien nog altijd als een koopje beschouwd
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2015, 10:34   #2804   link
DeathKnight
Voorzitter CSOLT

DeathKnight's Avatar

Send a message via ICQ to DeathKnight
Koopje!

Maakt m.i. niet uit hoeveel je loopt. Als je het meent, ga je nog lang lopen. Ik ben alvast verslaafd. Ik ga 3 tot 4 keer per week, door regen en wind. Tijdens repetities met mijn bands ben ik minder snel moe, en ik merk het zelfs aan mijn zingen. En ik heb in 't algemeen meer energie en ben beter gezind. Dan liever direct iets goed om mij te informeren en motiveren dan iets waar ik mij aan stoor.

Ik had eerst reviews gelezen van alles <200€ want ik was die iphone om mijn arm beu. En daaruit de M400 gekozen. Misschien had een ander merk wel goede gps gehad, maar ik zat nu al op de Polar boot. Tot nu toe zeer tevreden van V800. Kwalitatief gebouwd. Op Polar Flow zelf ontbreken wat functionaliteiten en ik wou dat je makkelijker kon exporteren naar Runkeeper.

Maar dat maakt een horloge met zo'n glas, brushed steel, waterproof, met kompas en thermometer en al dat ander fraais niet minder wow. Polar zit ook altijd maar updates te schrijven. 300€ (zonder HR) is echt de helft van wat dat echt waard is.

Last edited by DeathKnight; 10-07-2015 at 10:53.
DeathKnight is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2015, 16:56   #2805   link
Wazeiterna?
Welingelichte bron

Wazeiterna?'s Avatar

Ik ben ook iemand die de M400 heeft aangeschaft omwille van het gebruiksgemak en de basisfunctionaliteiten die het bood. Ondertussen echt wel nood aan meer 'data' om vooruit te komen (ondanks het penske zelfs ), dus die V800 gaat er wel vrij snel komen denk ik. Eens ge dat soort 'trainingszaken' ooit gewoon zijt geraakt, wilt ge u 'later' ook niet meer tevreden stellen met minder.

edit: Mik persoonlijk ook meer op volwaardige duathlons dan wat anders, dus ook op dat vlak ben ik ervan overtuigd dat het een goede investering gaat zijn. Alleszins (helaas) nog héél wat werk op vlak van snelheid vooral...

(↑ Ceci n'est pas une menace ↑)

Last edited by Wazeiterna?; 10-07-2015 at 17:48.
Wazeiterna? is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2015, 11:59   #2806   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Quote:
Originally Posted by DeathKnight View Post
Ik heb die M400 na een week teruggestuurd (full refund bij Coolblue) en een V800 besteld. Die GPS was abominabel, 100% bereik of niet. Zat er op 5km eens een halve naast, en ik was door vijvers gelopen en al. In de V800 zit een andere GPS chip en die is veel preciezer. V800 voelt wel heel anders aan de pols in 't begin, maar ook wel robuuster. Denk dat M400 het vooral liet afweten omdat ik in de bossen loop.
Totaal geen last van, altijd (ook in bos) perfecte gps

Quote:
Originally Posted by Wazeiterna? View Post
Ik ben ook iemand die de M400 heeft aangeschaft omwille van het gebruiksgemak en de basisfunctionaliteiten die het bood. Ondertussen echt wel nood aan meer 'data' om vooruit te komen (ondanks het penske zelfs ), dus die V800 gaat er wel vrij snel komen denk ik. Eens ge dat soort 'trainingszaken' ooit gewoon zijt geraakt, wilt ge u 'later' ook niet meer tevreden stellen met minder.

edit: Mik persoonlijk ook meer op volwaardige duathlons dan wat anders, dus ook op dat vlak ben ik ervan overtuigd dat het een goede investering gaat zijn. Alleszins (helaas) nog héél wat werk op vlak van snelheid vooral...
Welke data mis je dan nog?
ndPix is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2015, 12:28   #2807   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

heb net nog een vergelijking gedaan tussen m400 en strava app/android
m400: 10.15km android: 10.6km

als ik de kaart in detail bekijk zie ik android eerder een bibberachtige lijn hebben op plaatsen waar je wel wat extra afstand meekrijgt terwijl het op de polar kaart allemaal 'smoother' is
Old 11-07-2015, 13:08   #2808   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

of misschien loop je in bibbervorm en klopt android
Old 11-07-2015, 13:33   #2809   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Old 11-07-2015, 19:38   #2810   link
Xefox
IggaR

Xefox's Avatar

Typisch voor GSM GPS dat hij bibbert, voor die reden er uiteindelijk ook vanaf gestapt.

6u loop achter de rug. Wat een hitte, doel van 66km moeten laten varen na een goeie 4u, is er 64,5 geworden ongeveer.
Garrmin geeft km extra aan, duidelijk niet goed de binnenbocht gevolgd

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Xefox is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2015, 20:09   #2811   link
WiM
Senior Member

WiM's Avatar

Ma allee Xefox, slechts 64,5 km in 6 uur?

j/k, mooie prestatie! Was het niet te saai om rondjes te lopen?
WiM is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2015, 20:38   #2812   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Haha, anderalve km 'laten vallen' op een tocht van 6 uur =)
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2015, 20:40   #2813   link
Xefox
IggaR

Xefox's Avatar

Ksnapet niet sepul...

Viel wel mee Wim, je ziet veel volk, passeert veel aan je eigen bevoorrading waar mijn broer zat in mijn geval enz.
Een lus is uiteraard plezanter, maar viel dus best mee

Old 11-07-2015, 21:27   #2814   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Hm. Je hebt gewoon 6u gelopen, ik dacht dat je 66km wou doen en op 64,5 gestrand was. Dat was beetje vreemd.

Loop je dan 165 rondjes op een piste ofzo, dat je kan stoppen op specifieke timing? Dat lijkt me wel, uhm, pokkesaai. =)
Old 11-07-2015, 21:30   #2815   link
Xefox
IggaR

Xefox's Avatar

Rondjes van' 2km. Niet de spannendste wedstrijd ooit, maar goed om es meegemaakt te hebben.
Mentale weerbaarheid is part of the game op weg naar m'n 100k

Old 11-07-2015, 21:34   #2816   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Ah, twas echt een 6u loop wedstrijd. Dat lijkt me toch wel erg saai. Heb je teams kunnen verslagen? (de zogeheten drennargh-test)
Old 11-07-2015, 21:35   #2817   link
Xefox
IggaR

Xefox's Avatar

Dunno, resultaten morgen

Old 11-07-2015, 22:34   #2818   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

Kilian Jornet heeft HR100 gewonnen in nieuw record: 23:38:10

Fuck.

edit: Mijn vrouw heeft de M400 en ik ben daar een beetje jaloers op want die doet ook sleep analysis en activity monitoring voor een lagere prijs dan wat ik mijn FR220 gekocht heb. Anderzijds, Polar is niet zo open als Garmin om uw activiteiten naar Runkeeper/Strava/... te syncen, dus daarom blijf ik bij mijn FR220. Zal mij wel een aparte activity tracker kopen, alleen ben ik er nog niet helemaal uit of het de UP3 of iets van Garmin zal worden.

Last edited by ecko; 11-07-2015 at 22:48.
ecko is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2015, 23:11   #2819   link
WiM
Senior Member

WiM's Avatar

Quote:
Originally Posted by ecko View Post
Kilian Jornet heeft HR100 gewonnen in nieuw record: 23:38:10

Fuck.
Na vorig jaar ook te winnen in de andere richting . Toen had die zelfs even gewacht op de tweede (omdat het te saai was alleen) bij een bevoorradingspost en ondertussen een shot tequila genuttigd.

Benieuw of het hem zal lukken om de Everest op te en neer te lopen. Dat was toch een van zijn plannen dit jaar.

Quote:
Originally Posted by Xefox View Post
Rondjes van' 2km. Niet de spannendste wedstrijd ooit, maar goed om es meegemaakt te hebben.
Mentale weerbaarheid is part of the game op weg naar m'n 100k
Als je rondjes van 2km kan volhouden zou ik me niet veel zorgen maken
WiM is offline   Reply With Quote
Old 12-07-2015, 22:13   #2820   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Quote:
Originally Posted by Xefox View Post
Typisch voor GSM GPS dat hij bibbert, voor die reden er uiteindelijk ook vanaf gestapt.

6u loop achter de rug. Wat een hitte, doel van 66km moeten laten varen na een goeie 4u, is er 64,5 geworden ongeveer.
Garrmin geeft km extra aan, duidelijk niet goed de binnenbocht gevolgd

Nice! Dank daar volgend jaar eens voor te trainen. En daarna in september de Northsea Challenge
ndPix is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules