Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 11-09-2017, 06:57   #3781   link
Wazeiterna?
Welingelichte bron

Wazeiterna?'s Avatar

Als ge zo rondloopt in pakweg Tienen, dan zetten ze u (terecht) vast.

(↑ Ceci n'est pas une menace ↑)
Wazeiterna? is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2017, 10:48   #3782   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

toffe reply
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2017, 13:34   #3783   link
Horla
Senior Member

Ach ja, het is natuurlijk "meer van hetzelfde" van Drennargh zijn filosofie die hij hier opnieuw zegt. De tekst
Quote:
De meeste geschoeide mensen denken onterecht dat je niet blootsvoets kan lopen in een stedelijke omgeving. Voor degenen die het interesseert heb ik een artikel geschreven om dat standpunt te nuanceren en te weerleggen.
laat uitschijnen dat er argumenten komen waarom op blote voeten lopen op harde ondergrond goed zou zijn maar die zie ik niet. Ik zie enkel wat tips van hoe je er voor zorgt dat je voeten niet open liggen (tip: kijken waar je loopt).
Horla is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2017, 16:37   #3784   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Quote:
Originally Posted by Wazeiterna? View Post
Als ge zo rondloopt in pakweg Tienen, dan zetten ze u (terecht) vast.
Ik vind het wel een beetje bizar dat de paar keer dat ik iets post op een maand jij er altijd als de kippen bij bent.

Had jij geen block list of was dat enkel bibastar?

Slaan, overslaan, doodslaan, afslaan, inslaan, beslaan, opslaan, uitslaan, toeslaan, tegenslaan, doorslaan, ontslaan, neerslaan, bananaphoneslaan: al de rest. ==> Voltooid deelwoord: -geslagen
Drennargh is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2017, 16:47   #3785   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Quote:
Originally Posted by Horla View Post
Ach ja, het is natuurlijk "meer van hetzelfde" van Drennargh zijn filosofie die hij hier opnieuw zegt. De tekst laat uitschijnen dat er argumenten komen waarom op blote voeten lopen op harde ondergrond goed zou zijn maar die zie ik niet. Ik zie enkel wat tips van hoe je er voor zorgt dat je voeten niet open liggen (tip: kijken waar je loopt).
Bijna niemand loopt op blote voeten, maar het is heel plezant. Mensen durven niet en daarom laten ze het en omdat ze het al zo lang gelaten hebben durven ze niet. Een beetje zoals wachten met in koud water te springen.

Ik zie niet echt hoe je het kan afdoen als 'meer van hetzelfde' als bijna niemand zonder schoenen loopt of durft lopen. Of hoe moet ik mij voelen wanneer mensen altijd afkomen met hun vragen over schoenen en blessures?

Voor de meeste mensen is het totaal irrelevant wat er 'wetenschappelijk de omgbeste marathontijd ever' zou leveren. Wat wel heel relevant is, is beweging aantrekkelijk en leuk maken zodat meer mensen sporten en gezonder leven, als je kijkt naar de bedroevende volksgezondheid. Wat ook heel relevant is, is dat de meeste mensen in schoenen een belabberde techniek hebben die voor chronische blessures zorgt, een (gebrek aan) techniek die ze geen tien meter zouden kunnen volhouden op hun blote voeten.

Dus nee, mijn artikel is geen (bespreking van) wetenschappelijk onderzoek, maar een aansporing om mensen te inspireren en een duwtje in de rug te geven om het eens te proberen. Heb jij daar geen zin in? Mij best, het is plezant, your loss. In Nederland en nu ook in Belgi zijn er steeds meer mensen die het hebben ontdekt, en dat aantal zal enkel groeien, en daar zal ik mede voor zorgen. Ik ben zelfs verbaasd dat dit als mijn eerste artikel rechtstreeks via de site (dus los van FB) al 190 shares heeft.

Slaan, overslaan, doodslaan, afslaan, inslaan, beslaan, opslaan, uitslaan, toeslaan, tegenslaan, doorslaan, ontslaan, neerslaan, bananaphoneslaan: al de rest. ==> Voltooid deelwoord: -geslagen

Last edited by Drennargh; 11-09-2017 at 16:50.
Old 12-09-2017, 06:05   #3786   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Ik ben het lopen wat beu :-( nog 4 weken tot de marathon en dan leg ik de schoenen even aan de kant.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
ndPix is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2017, 08:25   #3787   link
Horla
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Drennargh View Post
Dus nee, mijn artikel is geen (bespreking van) wetenschappelijk onderzoek, maar een aansporing om mensen te inspireren en een duwtje in de rug te geven om het eens te proberen. Heb jij daar geen zin in? Mij best, het is plezant, your loss.
Bwa. Mijn broer heeft een winkel in vibram, merrell, etc schoenen en accessoires dus ik ben er bekend mee. Ik heb zelfs een aantal "schoenen" staan en heb dus kunnen concluderen dat het niets voor mij is. Zoals eerder gezegd geloof ik dat het voordelen kan hebben, maar enkel op een zachte ondergrond. Ik heb er geen probleem mee dat we hierover van mening verschillen
Horla is offline   Reply With Quote
Old 13-09-2017, 19:47   #3788   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Quote:
Originally Posted by ndPix View Post
Ik ben het lopen wat beu :-( nog 4 weken tot de marathon en dan leg ik de schoenen even aan de kant.
Enkel lopen wanneer je zin hebt, en met leuk volk, en leuke doelen stellen!

Allen hierheen! De Ortler Mountain Challenge 12-22-32-42km. Veel badass punten en binnenkort ook goedkeuring voor UTMB-punten!

http://forum.shrimprefuge.be/showthread.php?p=1484565

Old 14-09-2017, 13:42   #3789   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Quote:
Enkel lopen wanneer je zin hebt, en met leuk volk, en leuke doelen stellen!

Allen hierheen! De Ortler Mountain Challenge 12-22-32-42km. Veel badass punten en binnenkort ook goedkeuring voor UTMB-punten!

http://forum.shrimprefuge.be/showthread.php?p=1484565
Dat is het plan. Terug wat gaan zwemmen, lopen zonder schema, fitness. Misschien kijken om een racefiets (al overweeg ik een elektrische fiets volgend jaar te kopen als ik van werkpost verander).

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Old 17-09-2017, 12:18   #3790   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Veel bewegen omdat je het leuk vindt zonder al te veel structuur is beter dan weinig bewegen met structuur omdat je het niet leuk vindt. Je moet altijd je doel voor ogen hebben en afwegen of het de moeite waard is. Naarmate je beter wordt in iets, haal je er ook meer voldoening uit en heb je meer motivatie om het nog beter te doen.

Old 17-09-2017, 20:02   #3791   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Na de marathon ga ik eens kijken voor een MTB
Old 17-09-2017, 21:06   #3792   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Haha wat is het nu? MTB of racebike of elektrische fiets? Misschien een vouwfiets of een monocycle
?

Old 17-09-2017, 21:23   #3793   link
makila
Senior Member

Quote:
Na de marathon ga ik eens kijken voor een MTB
Veel geluk met je nieuwe uitdagingen.
makila is offline   Reply With Quote
Old 17-09-2017, 21:41   #3794   link
DeathKnight
Voorzitter CSOLT

DeathKnight's Avatar

Send a message via ICQ to DeathKnight
Met de release van 't spel niet veel tijd meer gevonden (of gemaakt...) om te gaan lopen. Vandaag voor de eerste keer in weken (maanden?) weer gelopen. Ging alsof ik nooit gestopt was. 'k Ga wel weer moeten opbouwen naar 10K want ik mis het wel om wat langer te kunnen lopen.

Collega's van me gaan nu samen in Gent lopen, en ik ben een paar keer meegegaan, maar als ge gewoon zijt van altijd in een bos te lopen, dan zijn die harde voetpaden langs die stinkende straten echt geen pleziertje. Zeker niet met kapotte knien.
Old 18-09-2017, 08:05   #3795   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Quote:
Haha wat is het nu? MTB of racebike of elektrische fiets? Misschien een vouwfiets of een monocycle
?
Heb eens rond geluisterd in m'n buurt en daar rijden de meeste met een MTB rond, dus als ik niet alleen wil gaan rijden zoals bij het lopen is een MTB beter. Daarnaast kan ik met de MTB op de duinen in. Twijfelde tussen MTB of racefiets.

Electrische fiets was een gedachtegang, maar aangezien er niks van zekerheid is dat ik ga veranderen van werkpost ligt die op de lange baan. Die 23km kan ik ook overbruggen met MTB.

Snap trouwens de reden voor salty opmerking niet?
Old 01-10-2017, 16:45   #3796   link
makila
Senior Member

Jammer dat je stopt met lopen, (loop)vriend. Maar ik begrijp dat wel. Ik was nu aan het trainen voor de marathon sinds begin februari om te proberen 3u30min te lopen. Om dan gewoon FATALE kuitkrampen te krijgen na 35km Tot dan zat het er nog in .. en daar heb je dan 10 maanden hard voor getraind ... geleeft als een pater (Ik heb echt snoep gelaten en havermoutpap gegeten dat het mijn strot uithing), en er al mijn vrije tijd in gestoken ..

Ok ik heb een zeer goede tijd gelopen Maar niet mijn droomtijd .. en je offert er echt heel veel voor op h! Maar 1 ding kan ik wel zeggen: Ik heb er alles voor gedaan en gelaten dit jaar, en erg goed getraind, dus de tijd die ik dan gelopen heb is gewoon het maximaal haalbare geweest en that is it

Ps. Die 3u45min is er eindelijk toch wel aan, na 4 marathon Op naar de 3u30min (!), maar ik ga daarvoor toch Antwerpen nemen, 2019.

Last edited by makila; 01-10-2017 at 16:52.
Old 01-10-2017, 20:29   #3797   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Quote:
Originally Posted by makila View Post
Jammer dat je stopt met lopen, (loop)vriend. Maar ik begrijp dat wel. Ik was nu aan het trainen voor de marathon sinds begin februari om te proberen 3u30min te lopen. Om dan gewoon FATALE kuitkrampen te krijgen na 35km Tot dan zat het er nog in .. en daar heb je dan 10 maanden hard voor getraind ... geleeft als een pater (Ik heb echt snoep gelaten en havermoutpap gegeten dat het mijn strot uithing), en er al mijn vrije tijd in gestoken ..

Ok ik heb een zeer goede tijd gelopen Maar niet mijn droomtijd .. en je offert er echt heel veel voor op h! Maar 1 ding kan ik wel zeggen: Ik heb er alles voor gedaan en gelaten dit jaar, en erg goed getraind, dus de tijd die ik dan gelopen heb is gewoon het maximaal haalbare geweest en that is it

Ps. Die 3u45min is er eindelijk toch wel aan, na 4 marathon Op naar de 3u30min (!), maar ik ga daarvoor toch Antwerpen nemen, 2019.
Stoppen met lopen doe ik niet... Maar ik wil meer afwisselend sporten, ipv een half jaar met n sport bezig te zijn.

Volgend jaar misschien een Trinatura (off road triatlon) op de planning. Zwemmen in rivier, MTB en trailrun
Old 03-10-2017, 21:34   #3798   link
makila
Senior Member

Quote:
Stoppen met lopen doe ik niet... Maar ik wil meer afwisselend sporten, ipv een half jaar met n sport bezig te zijn.

Volgend jaar misschien een Trinatura (off road triatlon) op de planning. Zwemmen in rivier, MTB en trailrun
Ik fiets de laatste tijd tijdens de dagen dat ik niet loop. Ik heb eindelijk mijn fiets gerepareerd die jaren kapot in de garage stond! Afwisseling is soms wel eens goed h
Old 11-10-2017, 09:48   #3799   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Fak,

Net terug van meneer den doktoor.

Scheenbeenvlies ontsteking. 6 weken minderen aan slakkentempo. Sheisse!

Heb es m'n schoenen meegenomen blijkt dat m'n linkerpoot nog wat meer steun kan gebruiken aan de binnenkant. Kan opgelost worden met een zool in te leggen. Iemand ervaring met een bepaald merk van zolen?
gABBY is offline   Reply With Quote
Old 11-10-2017, 10:05   #3800   link
elwood
Senior Member

misschien beter kijken voor steunzolen dan? is dan specifiek voor uw voet
elwood is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules