Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 12-09-2014, 10:12   #3401   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

't is een luxeproduct eh zot, wa peisde nu

vinde het zot da mensen 2 miljoen euro geven aan nen auto die hen van plaats a naar b verplaatst?

leven en laten leven gek, in den tijd kregen ze toch ook ipods verkocht aan 400 euro? het enige revolutionaire daaraan was het draaiwiel (ziet ge de link met de Apple watch?) en er bestonden andere op de markt die 5 keer meer plaats hadden voor minder geld.

hebt ge het nu nog niet door hoe Apple zo groot is geworden.
]as]e is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2014, 10:30   #3402   link
TheLegacy
Boris

TheLegacy's Avatar

Quote:
Originally Posted by ]as]e View Post

vinde het zot da mensen 2 miljoen euro geven aan nen auto die hen van plaats a naar b verplaatst?

leven en laten leven gek, in den tijd kregen ze toch ook ipods verkocht aan 400 euro? het enige revolutionaire daaraan was het draaiwiel (ziet ge de link met de Apple watch?) en er bestonden andere op de markt die 5 keer meer plaats hadden voor minder geld.

Het verschil met een 2Mio wagen en de onze is dat je effectief meer comfort, snelheid, beter afwerking enz hebt, dus, algemeen betere prestaties dan de gemiddelde wagen. Een apple watch heeft géén betere prestaties, integendeel. Batterij van 1 dag, géén interessante apps buiten een teller en hartslagmeter, of wat, telt die teller béter? Kan je het uur béter instellen? De afwerking van het product is exact het énige dat beter is, en dan nóg. + je bent compleet afhankelijk van het grotere toestel dat in je zak zit, met minstens exact dezelfde apps er op aanwezig.

iPods konden pakken meer muziek dragen dan de toestellen van dat moment = beter. Het had een betere menu-structuur ook + software die iedereen kon gebruiken. Achteraf zijn pas de goedkopere alternatieven gekomen.

Uw vergelijkingen gaan dus niet op.

Het is een luxeproduct puur om de luxe zoals een chiuaua-jacket vol schwarovski diamanten, het heeft 0 toegevoegde waarde en er bestaan al jaren goedkopere (betere?) alternatieven. Apple loopt dus achter de feiten. In dat opzicht, sure, maar wie koopt dat dan voor die fitness-features? Geen kat.

Last edited by TheLegacy; 12-09-2014 at 10:33.
TheLegacy is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2014, 10:35   #3403   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Een beetje zoals ieder horloge, dus?
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2014, 10:41   #3404   link
Horla
Senior Member

Euhm, ik heb bewust een horloge gekocht voor de fitness-features. Wel eerder voor de GPS dan voor de stappenteller, de activiteitenmeter of mijn slaapcyclussen, etc. Want na de eerste week kijk je niet meer naar die dingen.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2014, 10:42   #3405   link
TheLegacy
Boris

TheLegacy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sepulfly View Post
Een beetje zoals ieder horloge, dus?
Yep (indien het over een luxehorloge gaat), maar die worden dan ook nie verkocht als hebbeding omdat ge er stappen mee kunt tellen en omdat ze een omgwtf "den beste, zalige" draaiknop* hebben, maar puur als horloge/luxeproduct.

*Apple trekt zichzelf in een parodie hierdoor imo: "kijk, ge kunt er zelfs het uur mee instellen!" well... no shit?

Plus, het is nog lang niet gezegd dat die Apple Watch meer comfort heeft, beter werkt etc dan de andere, bestaande, goedkopere alternatieven. En mijn Festina tikt nu toch al dik 354 dagen langer dan zo'n Apple Watch doet op 1 charge-beurt.

Last edited by TheLegacy; 12-09-2014 at 10:46.
TheLegacy is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2014, 10:43   #3406   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

"geen interessante apps"

Kerel, het toestel moet nog uitkomen, we weten nog niets over het OS. Denkt ge nu écht dat er geen shitload aan apps staat aan te komen?

En ten tijde van de iPod bestonden er wél al devices die goedkoper waren én meer storage bieden. Net zoals ik toen de iPhone uitkwam ook al een HTC smartphone had (op een kut-windows OS) die in theorie meer kon dan de iPhone. En we weten allemaal hoe het gegaan is met die 2 producten.

Ik snap trouwens niet wat uw punt is met hier iets te komen afbreken. Ik was in de tijd ook een non-believer toen de iPad gelanceerd werd, en kijk nu eens rondom ons. Zitten wij in de Android thread al "jullie" toestellen te bashen?
Old 12-09-2014, 10:45   #3407   link
BOERteun
Senior Member

BOERteun's Avatar

Quote:
Originally Posted by TheLegacy View Post
het heeft 0 toegevoegde waarde en er bestaan al jaren goedkopere (betere?) alternatieven. Apple loopt dus achter de feiten.
Ik denk dat ze misschien, zoals de Google Wear producten, vooruit lopen op de feiten.
BOERteun is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2014, 10:51   #3408   link
silence
Senior Member

Quote:
Originally Posted by BOERteun View Post
Arrogant, hypocriet, leugenachtig. Dat kan ook wel een verklaring zijn.
Bedrijven die bedrijven zijn een schande... . Als je daaraan ergert mag ik aannemen dat je leeft zoals de amish ? Ze brengen naar mijn weten allemaal zo'n zever uit. Ik moet het eerste bedrijf nog tegenkomen die zijn oplossingen niet in de wereld brengt als innovatief en uniek.

Iets met een stok en een hond... .

Last edited by silence; 12-09-2014 at 11:15.
silence is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2014, 10:58   #3409   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Send a message via MSN to Takeshi
Quote:
Originally Posted by ]as]e View Post

Dit.

Ik erger mij enkel aan mensen die hun (overpriced) product tot in den treure ophemelen en de prijs rechtvaardigen voor de technische aspecten. Het is een luxe- en statusproduct waarbij je veel betaalt voor het merk alleen. Daar is niets mis mee.
Takeshi is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2014, 11:10   #3410   link
silence
Senior Member

Quote:
Originally Posted by TheLegacy View Post
Het is een luxeproduct puur om de luxe zoals een chiuaua-jacket vol schwarovski diamanten, het heeft 0 toegevoegde waarde en er bestaan al jaren goedkopere (betere?) alternatieven.
So het is een luxe product net als uw Festina, wat is precies dan het probleem ? Ik zie het nut van zo'n smartwatch eigenlijk ook (nog*) niet direct, maar voor een specifieke doelgroep zal dit waarschijnlijk wel aanslaan. Zou trouwens nogal erg zijn moest het geen luxeproduct zijn als je ziet wie ze de afgelopen jaren ervoor hebben aangeworven of hebben weggepikt... .

* al hangt dat af van eventuele toepassingen die verschijnen.

Quote:
(5, 5c en 5s werken er blijkbaar nie mee)
Lijkt mij wreed straf volgens mij werken al die smartwatches via BLE en iPhones ondersteunen dat - in tegenstelling tot Android waar dit veel later werd geïmplementeerd - al jaren. Bron ?
Old 12-09-2014, 11:15   #3411   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Elke conversatie die je aangaat met een apple gebruiker eindigt toch in het "maar mijn iphone kan..." argument, tak? The rub is dat ze gelijk hebben. Niet omdat andere producten het niet kunnen, maar omdat de apple producten het out of the box kunnen, zonder gesmos met te veel instellingen waar jan modaal geen ruk interesse in heeft. En dan is dat hele ecosysteem een bijzonder grote meerwaarde.

Op zich vind ik dat zo slecht nog niet. Het zorgt ervoor dat de afzetmarkt voor innovatieve zaken groter wordt. Als Apple bepaalde functionaliteit introduceert, weet je dat de algemene vraag ernaar op andere platformen ook stevig zal toenemen. Als gebruikers van bv Android dan merken dat ze hetzelfde kunnen, dan wordt je innovatie plots standaard. En daar is apple een erg sterke speler in. Smart watches zijn al wel effe in ontwikkeling, maar het is pas nu, nu apple hun marketing machine op gang gaat sleuren, dat Samsung en Motorola en LG,... er ook eindelijk een deftige hoeveeheid van gaan kunnen verkopen.

Wat me opviel is dat apple dit keer stevig kiest voor information density over stijl. Een beetje de omgekeerde wereld omdat de android horloges het andere uiterste lijken te doen.

http://arstechnica.com/apple/2014/09...n-screenshots/

Persoonlijk ben ik iets meer fan van het design van de moto 360. Zowel hardwarematig als conceptueel (hardwarematige stijl, niet de prestaties, want rofl). Vrij uniek feitelijk omdat het meestal andersom is.

Tijdens het sporten lijkt het me bv. handiger van een scherm met 1 knop te hebben dan eentje met een veel kleinere knop en veel informatie. Niets dat app development niet kan oplossen natuurlijk.

Het zal iig wel effe duren eer ik me iets dergeijks aanschaf. Een horloge dat je elke dag moet opladen lijkt me een stap terug te zijn. Voor stevige sporters/meerdaagse sportieve zaken, is het niet echt handig. Maar dat is een smartphone natuurlijk ook niet echt. Het komt erop neer dat het een soort afstandsbediening voor je andere toestellen zal zijn, en in dat opzicht zal het wel werken, prolly beter dan een smartphone.
Old 12-09-2014, 11:24   #3412   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Quote:
Originally Posted by silence View Post
Lijkt mij wreed straf volgens mij werken al die smartwatches via BLE en iPhones ondersteunen dat - in tegenstelling tot Android waar dit veel later werd geïmplementeerd - al jaren. Bron ?
Werkt vanaf de 5.
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2014, 11:26   #3413   link
silence
Senior Member

Quote:
Niet omdat andere producten het niet kunnen, maar omdat de apple producten het out of the box kunnen, zonder gesmos met te veel instellingen waar jan modaal geen ruk interesse in heeft. En dan is dat hele ecosysteem een bijzonder grote meerwaarde.
Alles wat ik op mijn Macbook doe of op mijn iPad kan ik ook op een Windows PC of een Android smartphone. Ik heb gewoon geen zin om na een hele dag bezig geweest te zijn met technologie, om zaken nog te zitten tweaken of zaken te fixen. Heb een iPad ingewisseld voor een Nexus om dan terug te keren naar een iPad, had er gewoon geen goesting meer in.

Ik vind het geestig om van de week een nieuwe receiver te installeren en via air play vrij simpel alles te kunnen bedienen i.p.v. uren te spenderen om van alles op te zetten en te tweaken. Die periode ben ik voorbij, Linux loopt hier in een VM of draait op de servers en verder niet.

Ik ga zelf meer zeggen, sinds we op kantoor overgestapt zijn - als web en mobile developers hebben we die luxe - naar die overpriced toestellen zijn de supportkosten teruggelopen. Niet slecht hoor voor wat sommige omschrijven als een puur luxe product.
Old 12-09-2014, 11:35   #3414   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Eh, ja, wat ik zei dus.
Old 12-09-2014, 11:41   #3415   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Quote:
Elke conversatie die je aangaat met een apple gebruiker eindigt toch in het "maar mijn iphone kan..." argument, tak? The rub is dat ze gelijk hebben. Niet omdat andere producten het niet kunnen, maar omdat de apple producten het out of the box kunnen, zonder gesmos met te veel instellingen waar jan modaal geen ruk interesse in heeft. En dan is dat hele ecosysteem een bijzonder grote meerwaarde.
Versta mij niet verkeerd, ik ben heel tevreden van mijn iPhone5S. Ik heb thuis ook een iPad en een Surface en ik ben eigenlijk van beide heel tevreden. Ik vind gewoon het overdreven gehype en het niet kunnen aanvaarden van kritiek bij sommige fanboys wat belachelijk. De prijs is en blijft veel te hoog en dit is puur omwille van het merk zelf, niet omwille van bouwkwaliteit en zotte specs. Maar als mensen het willen betalen, kan je het moeilijk aan Apple verwijten.
Vroeger brak Apple nog wel wat potten met knap design maar dat is eerlijk gezegd ook al enkele jaren één grote eenheidsworst geworden.

Hetzelfde geldt voor de Windows - MacOS discussie. De laatste Windows versies zijn heel stabiel en ik werk veel sneller met Windows (althans voor de taken die ik moet uitvoeren). Ik kan best begrijpen dat voor sommige taken MacOS geschikter is. Het is enkel een feit dat MacOS toegankelijker is. Voor de rest denk ik dat veel mensen nog teveel de WindowsMe en Vista perikelen in hun achterhoofd hebben zitten. De rest is een kwestie van gewoonte.
Old 12-09-2014, 11:45   #3416   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Mij mogen ze er 10000 euro geven om mijn rMBP in te ruilen voor de beste Windows laptop die er op dit moment bestaat op de markt.

Nooit van mijn leven komt er op mijn kantoor nog iets van Microsoft binnen.

Als ge dat fanboyisme noemt, stel uzelf de vraag waarom élke deftige developer tegenwoordig op OS X werkt.
Old 12-09-2014, 11:54   #3417   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Dat is geen fanboyisme, een mac lijkt mij heel geschikt voor development. Zoals ik zei, het hangt ervan af wat je doet. Het is fanboyisme wanneer je alle andere alternatieven de grond inboort. MacOS suckt bvb enorm hard qua beheer in grotere netwerken.
Old 12-09-2014, 11:56   #3418   link
Sintendo
SINDUMBO

Sintendo's Avatar

Definieer 'deftige developer'.
Sintendo is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2014, 11:58   #3419   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Er zijn hier weinig apple liefhebbers die de alternatieven de grond inboren. Tis eerder mensen als Legacy die onwaarheden komen spuien ("werkt alleen met de 6!", "apple hypet alles al maanden!") en karikaturaal ("duust euro voor uwen hartslag te meten!") gaan doen over de prijs.
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2014, 12:00   #3420   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Hier misschien niet, maar de gemiddelde Applefan kan serieuze rants afsteken over Windows die totaal op niets slaan.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules