Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 15-01-2018, 17:46   #12461   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Ik ben naar The End Of The Fucking World aan het kijken en ben fan
Cage is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2018, 17:52   #12462   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Inderdaad. Zeer fijne serie.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2018, 18:20   #12463   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
Een van de zaken die aan de grondslag van #metoo liggen is de tendens om zaken die door vrouwen (ja ook mannen ja) als belagend of erger worden beschouwd, te snel worden afgedaan als iets dat niet te veel geklaag waard is. Zodat het besef groeit dat veel vrouwen veel zaken erger vinden dan ánderen vinden dat ze het mogen vinden, waardoor het gedoogd en genormaliseerd wordt ondanks het aanvoelen van die vrouwen. Wat dat betreft denk ik dat het wegzetten van deze vrouw haar ervaring als "gewoon een slechte date" niet echt geen goed idee is. Het is ook nogal contradictorisch om te vragen om vrouwen niet te infantiliseren maar tegelijkertijd te eisen dat je medezeggenschap krijgt over haar ervaring en de impact ervan.
Op dat vlak is het vooral heel meta, volgens mij. Het is waar hoor, wat je daar zegt. Ik vind het helemaal niet normaal dat vrouwen zich niet gerespecteerd voelen, of dat ze niet op gelijke voet met mannen behandeld worden.

Maar ik heb wel het recht om mensen te schofferen, om mensen zich oncomfortabel te doen voelen, om niet bij elke beweging die ik maak uit te kijken of er geen zere tenen onder schuilgaan.

Niet dat ik daar een gewoonte van maak

Ik kan het me totaal niet voorstellen dat ik aanrakingen zou "stelen" van een vrouw ofzo. Of dat ik een vrouw op straat zou naroepen, of zelfs maar tegen vrienden zou zeggen: "amai, die zou ik wel eens in haar blote willen zien". Veel verder dan in een zatte bui tegen een vrouw zeggen dat ze de mooiste benen heeft die ik ooit gezien heb - waar ze wel mee kon lachen - gaat het niet. Ik kan me er misschien allemaal weinig bij voorstellen.

Iedere vent zal zich misschien al wel eens ongemakkelijk gevoeld hebben als hij in een donker straatje per ongeluk 10 meter achter een vrouw loopt, en je merkt dat die vrouw sneller begint te stappen of haar handtas extra vastklampt. Die vrouwen hebben het recht om zich ongemakkelijk te voelen op zo'n moment - maar niet om mij achteraf van belaging te beschuldigen omdat ik per toeval daar was.

Quote:
Waarmee ik maar wil zeggen: als er al gevallen zijn waarin vrouwen van de beweging misbruik maken, dan lijkt het me erg overdreven om te beweren dat "de slinger is doorgeslagen". Máár, dat is natuurlijk een punt waarover we moelijk akkoord zullen kunnen gaan als je in de eerste plaats graag zelf wil kunnen kiezen welke vrouwen wel en niet te klagen hebben. En dan zijn we weer bij af.
Ik zou vrouwen niet het recht ontzeggen om wantoestanden aan te klagen.

Ik beweer niet dat de slinger is doorgeslagen ook niet. Wel dat een zekere mate van objectiviteit en discretie beleefd zouden zijn.

Terwijl er ongetwijfeld nog héél wat werk te verrichten valt op vlak van gelijkheid tussen man en vrouw, maar ook op vlak van gebrek aan sexuele moraal (heel dat fappening gebeuren was degoutant, en vandaag het nieuws dat duizenden deense jongeren aangeklaagd zijn voor het delen van een seksvideo met 15-jarigen), denk ik dat we ons er ook van bewust moeten zijn dat heel wat vrouwen traumatische sexuele ervaringen hebben meegemaakt, en op dat vlak extra kwetsbaar zijn - zonder dat mannen die ermee omgaan dat weten. Dus ja, er is een wijziging nodig in de omgangsvormen, en metoo heeft daar een rol in te spelen. Maar ik heb er behoorlijk veel twijfels bij dat namen in de openbaarheid brengen (tenzij het natuurlijk om strafbare feiten gaat) ook maar iets gaat helpen.

Dat creëert enkel een angst- en wraakcultuur.
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2018, 20:30   #12464   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Ik begin meer en meer het idee te krijgen dat ran ongelooflijk veel problemen heeft met het onderscheid te maken tussen hetgeen een artiest produceert en de persoon die erachter schuil gaat. En dat daardoor zijn zicht een beetje vertroebeld wordt als er onfrisse verhalen boven komen.

Quote:
Originally Posted by acku View Post
Tolerantie is een vaag begrip tegenwoordig. Het hangt duidelijk meer van de betrokkenen af, dan van hetgeen gebeurt
Meer van toepassing wordt deze toch niet:
Old 15-01-2018, 21:59   #12465   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cage View Post
Ik ben naar The End Of The Fucking World aan het kijken en ben fan
Net uitgekeken. Fuark! Shit was geweldig maar veeeeel te kort. Kwil meer.

Begonnen aan star trek Discovery. Dacht eerst van aan Dark te beginnen maar wou eens iets anders qua stijl.

“BUILD ‘EM UP, BREAK ‘EM DOWN.” Tornbjörn since 2016

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2018, 15:42   #12466   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Quote:
Ik denk niet dat ik al een mooiere verdediging gelezen heb van machtsmisbruik in de artistieke sector dan dit, amai. ”Het is de bedoéling dat je je oncomfortabel voelt, dat is deel van mijn proces!”
Quote:
Originally Posted by Bjorn View Post
Ik begin meer en meer het idee te krijgen dat ran ongelooflijk veel problemen heeft met het onderscheid te maken tussen hetgeen een artiest produceert en de persoon die erachter schuil gaat. En dat daardoor zijn zicht een beetje vertroebeld wordt als er onfrisse verhalen boven komen.
Hey, gewoon een vaststelling eh, niet dat ik het zomaar goedkeur. En de omstandigheden waren daar in elk geval wel ingewikkelder dan de machtsverhoudingen waar pakweg Weinstein misbruik van maakte.

Vind dit artikel overigens wel goed: https://www.theguardian.com/commenti...e-laura-kipnis
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
Old 16-01-2018, 16:00   #12467   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Fullmetal Alchemist Brotherhood uitgekeken.

Zo goed!

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2018, 20:24   #12468   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Wat in godsnaam is Dirk Gently's Holistic Detective Agency...

Ik kan het enkel omschrijven als absurd.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Old 16-01-2018, 22:14   #12469   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by aksm View Post
Net uitgekeken. Fuark! Shit was geweldig maar veeeeel te kort. Kwil meer.
Ma wtf, dat is echt goed? Zag er een artikel van passeren in de krant over hoe goed het wel niet was, want de baas van Netflix had dat gezegd...
Old 16-01-2018, 22:44   #12470   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Tis ok voor Netflix, niets omgwtf...
Old 17-01-2018, 09:39   #12471   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Quote:
Originally Posted by Irmo View Post
Wat in godsnaam is Dirk Gently's Holistic Detective Agency...

Ik kan het enkel omschrijven als absurd.
Een beetje Netflix hun poging om Dr. Who achterna te gaan. Ik vond het wel leuk, 2de seizoen nog wel niet gezien.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2018, 09:59   #12472   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Ja, het is leuk

maar zo absurd :D

Fidoh vond het te lang

Old 17-01-2018, 11:04   #12473   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Het is dan ook gebaseerd op verhalen van Douglas Adams.
Old 17-01-2018, 11:07   #12474   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Wist ik niet, super

Fidoh vond het te lang

Old 17-01-2018, 11:36   #12475   link
ToVoT
...

Travelers

Tijdje geleden eerste aflevering gezien. Leek me zo standaard saaie shit dat ik ook meteen gestopt was.

Toch op lezen van hier nog eens geprobeerd.
Uiteindelijk eerste seizoen gebinged. Vind het echt wel goed en kreeg Fringe vibes bij het kijken
Hop naar seizoen 2.
ToVoT is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2018, 12:29   #12476   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Ik mis Fringe

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2018, 20:47   #12477   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Ma wtf, dat is echt goed? Zag er een artikel van passeren in de krant over hoe goed het wel niet was, want de baas van Netflix had dat gezegd...
Was echt dik in orde, hou er een pulp fiction achtig gevoel aan over.

Old 17-01-2018, 21:30   #12478   link
Matthias
*snore*

Quote:
Maar het idee van #metoo is toch juist het bespreekbaar maken van seksueel grensoverschrijdend gedrag van alle soorten en maten via persoonlijke getuigenissen?
Ja, maar er moet natuurlijk ruimte blijven om de grens te definiëren en om het debat aan te gaan over waar ze precies ligt. Er is geen plaats voor ethiek als we niet meer in gesprek gaan. Het mag niet stoppen bij akte nemen van getuigenissen.

Also: 20 jaar te laat, maar, fuark, Cowboy Bebop, wijs.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2018, 21:06   #12479   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tjahzi View Post
Master of None is een pareltje, ja.
die serie over dien indische aanrander? kvond het nogal fout dat ze hem zo menselijk deden overkomen
Old 23-01-2018, 15:45   #12480   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

12 afleveringen van Start Trek achter de kiezen en een halfweg Dark. Dark ligt me wel

Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules