Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 23-01-2018, 16:55   #12481   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Iemand Philip K. Dick's Electric Dreams aan het kijken (Prime Video)?

Hebben nog maar één aflevering gezien, maar het format is gelijk aan Black Mirror (kortfilms van ongeveer 1 uur) en ook de kwaliteit doet mij éigenlijk heel hard denken aan seizoen 1 van laatstgenoemde. Hopelijk zijn alle afleveringen zo.
Disabled is online now   Reply With Quote
Old 24-01-2018, 12:58   #12482   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Breaking Bad S5 eindelijk uitgekeken, wat neerkomt op een BB marathon (had het ooit vermeden omdat het teveel kanker bevatte maar wou dan toch weten waarom iedereen het zo hoog aanschrijft) van ongeveer alles op 2 maand tijd.

Heb me er vaak aan verheugd, en bij momenten aan geergerd. Uiteindelijk is het wel zo dat als je _alles_ uitkijkt, je een van de fijnst gedocumenteerde verhalen krijgt over hoe keuzes een leven kunnen veranderen, en vooral, hoe omstandigheden zaken uit uw karakter naar boven kunnen halen die anders zouden zijn blijven sluimeren.
Je kan dat proberen in een film van twee uur, maar als je het doet in 5 seizoenen, dan krijg je een heel aardig effect. Als kijker voel je je meegesleurd worden, zonder noodzakelijk het contrast te zien omdat het zo traag gaat. Het is pas als je erover nadenkt (of als ze flashback erin steken) dat het frappant wordt.

Alles glijdt 5 seizoenen af naar de afgrond, met wat pieken ertussen, maar onvermijdelijk crasht het toch. Ik vind dat best inspirerend. Walter White is mogelijk het best beschreven personage uit de TV-geschiedenis. Wat rondt hem hangt is doordacht en consistent.

Dat kan je minder zeggen van de karakters rond hem; zijn vrouw is een van de meets gehate acteurs nu, en terecht, want ze loopt ook de hele serie te zeiken. Het karakterverloop maakt haar doorgaans een hysterische geit, buiten een paar opflakkeringen van talent en inzicht, maar die worden dan snel weer gecounterd door meer hysterie en lompheid. Het is niet haar fout, het is de schrijvers hun fout daar. Ze mishandelden haar.
De CIA-agent en de zoon zijn ook karikaturen, maar tenminste consistent en likable.

Wat ze met Pinkman doen is me vaak niet zo klaar. Ik ben het overzicht verloren. Hij gaat van gedreven maar slordig, tot intelligent maar depressief. Van koudbloedige moordenaar tot grote boomknuffelaar. Van manipulatief tot naieveling. Een mens kan varieren maar daar gaat het hard en met vele terugvallen. Denk dat hij toch vooral een functie was om het verhaal van Walter te ondersteunen.
Het is wel zeker zo dat hun relatie erg mooi is en zich doorzet tot het einde. Er is altijd ruimte voor grijs daar wat er ook gebeurt.

Een paar inspirerende karakters ook in Saul en Mike. Paar memorabele in Fring en Hank. Paar opwindende in Lydia en jane. Paar grappige in Tuco, Skinny Pete en Badger.

Qua verhaal en evolutie is het allemaal triple-A stuff, moeilijk te overklassen. De stukken die me ergerden waren vooral de actie-elementen rond Walter White. Zowat elk plan die hij had had een lage slaagkans omdat er teveel kritische factoren waren die moesten meezitten. Geen enkel van die plannen is gefaald op die factoren. Bij een drugshandelaar binnenwandelen met zelfgemaakte bom die iedereen uitschakelt buiten uzelf? Check. Alle getuigen in gevangenissen tegelijk uitschakelen zonder er eentje te missen qua timing? Check. Een vat gaan stelen uit een fabriek die je niet kent? Check. Een harde schijf uitschakelen met EMW in een zwaar bewaakte basis en dan wegrijden? Check. Een hele drugsbende uitschakelen met vergif zonder het zelf echt te moeten nemen? Check. Een drugsbende laten uitschakelen zonder zelf geraakt te worden of gegijzeld te raken (Lydia)? Check. Een drugsbende (dat is derde keer) uitschakelen met een geautomatiseerd geweer opnieuw zonder er eentje te missen? Check. Mensen vergiftigen zonder ze te doden? Check. Mensen hun eten vergiftigen zonder te weten waar ze gaan zitten. Check. Iemand zichzelf laten opblazen in een ziekenhuis zonder derden te verwonden? Check.

Allez ge hebt mij punt. Falen was nooit echt een mogelijkheid. Ik denk dat falen nodig is voor een realistisch verhaal, maar dan zou het ook allemaal niet zo een vaart hebben gelopen natuurlijk.
Old 24-01-2018, 17:03   #12483   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Fuck you acku nu wil ik die shit nog maar eens een kans geven.

Ben er al drie keer met veel goesting aan begonnen en elke keer op ongeveer hetzelfde punt (ergens net voor het einde van S1) gestopt.

Poging vier is go.
Old 24-01-2018, 19:45   #12484   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Ik vond Better Call Saul beter :')

Quote:
PEEPHOLE druuuuuuuuuuugs toxic epo wtfBBQ kmoekakn editen lijpoog pur pijpegale
Vrieskou is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2018, 20:22   #12485   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by aksm View Post
Was echt dik in orde, hou er een pulp fiction achtig gevoel aan over.
En natural born killers ofc.
Halverwege vond ik het de hype nog niet helemaal waard. Nergens slecht, maar ook niet omgwtfbbq. Maar nu het uit is (en nog wat blijft zinderen) is het echt wel een awesome serie.

Wel belachelijk kort, had eigenlijk een film kunnen zijn.
Old 24-01-2018, 21:54   #12486   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Eén Mindhunter aflevering gekeken en meteen hooked. Good stuff.
Metal is online now   Reply With Quote
Old 24-01-2018, 23:09   #12487   link
vincent vega
huh?

vincent vega's Avatar

En de eerste is dan nog de minste!
vincent vega is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2018, 08:00   #12488   link
TheLegacy
Boris

TheLegacy's Avatar

Dark.

Tot gisteren de eerste 3 afleveringen gezien. De resterende 7 vannacht in 1 ruk. Ja-wa-dde.

Wel een open einde met gegarandeerd een nieuw seizoen.
Old 26-01-2018, 09:20   #12489   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Ben S02 aan het kijken van The Crown. Mijn vriendin keek dat al een tijdje, maar ik dacht dat het een of ander kostuumdrama was. Ben ik mis. Zeer goede - historische - drama serie! Maar in welke mate is alles historisch correct? Ik vermoed vrij veel, met hier en daar een overdrijving?
Old 26-01-2018, 09:32   #12490   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Ik vermoed vrij weinig, met hier en daar een historisch feit

Allez, gewoon door het feit dat er zoveel details zijn die een mens niet kan weten
Old 26-01-2018, 12:30   #12491   link
TheLegacy
Boris

TheLegacy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Kolb View Post
Ben S02 aan het kijken van The Crown. Mijn vriendin keek dat al een tijdje, maar ik dacht dat het een of ander kostuumdrama was. Ben ik mis. Zeer goede - historische - drama serie! Maar in welke mate is alles historisch correct? Ik vermoed vrij veel, met hier en daar een overdrijving?
Ik denk dat dat serieus tegenvalt. 2 afleveringen van s1 gezien. Het is zeer goed, maar ik vind ontgoochelend weinig terug van weergegeven zaken online.
Old 26-01-2018, 13:14   #12492   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Ik bedoel dan eerder het feit dat the Queen meermaals Jackie Kennedy heeft ontmoet (ook privé). Dat zal wel juist zijn, maar dat ze samen in een kamer met de hondjes aan het spelen zijn, misschien weer niet.

In ieder geval interessant om recente wereldgebeurtenissen zo te beleven.
Old 26-01-2018, 18:00   #12493   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Quote:
Originally Posted by TheLegacy View Post
Dark.

Tot gisteren de eerste 3 afleveringen gezien. De resterende 7 vannacht in 1 ruk. Ja-wa-dde.

Wel een open einde met gegarandeerd een nieuw seizoen.
Ik vond het einde redelijk kut. En leek mij niet te stroken met de rest van het verhaal. Al bij al redelijk hooked, al was ik nooit echt helemaal overtuigd. Het kan nog volledig Lost achter na gaan. Ik ben wel benieuwd naar die 2de reeks dat er nogal snel staat aan te komen .
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2018, 20:46   #12494   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Netflix down? :s

“BUILD ‘EM UP, BREAK ‘EM DOWN.” Tornbjörn since 2016

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2018, 20:55   #12495   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Hier toch niet.
Old 26-01-2018, 21:01   #12496   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Zal de Wi-Fi ontvanger zijn van de tv dan keer rechtstreeks aansluiten.

Btw dark... zomg zomg zomg

“BUILD ‘EM UP, BREAK ‘EM DOWN.” Tornbjörn since 2016

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2018, 10:24   #12497   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

the end of the fucking world

heel serieus overrated
had perfect in een film van 2u gekund en dan had niemand er over gesproken.
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2018, 15:39   #12498   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Quote:
Originally Posted by Disabled View Post
Iemand Philip K. Dick's Electric Dreams aan het kijken (Prime Video)?

Hebben nog maar één aflevering gezien, maar het format is gelijk aan Black Mirror (kortfilms van ongeveer 1 uur) en ook de kwaliteit doet mij éigenlijk heel hard denken aan seizoen 1 van laatstgenoemde. Hopelijk zijn alle afleveringen zo.
Thanks voor de tip. Zonet de eerste aflevering gezien (The Bookmaker) en die was alvast steengoed!
Cage is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2018, 09:02   #12499   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Quote:
Originally Posted by aksm View Post
Netflix down? :s
Hier ook down geweest rond die tijd.
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2018, 12:44   #12500   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack Carver View Post
the end of the fucking world

heel serieus overrated
had perfect in een film van 2u gekund en dan had niemand er over gesproken.
Zowat iedereen die ik ken die het gezien heeft, heeft het zo goed als in 1 keer uitgekeken. En er wordt tóch over gesproken.
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules