Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Reply

Thread Tools
Old 29-05-2010, 23:03   #1   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Scales of War - OOC

Een paar regels neerpennen.
Als we in een bar zijn bijvoorbeeld moogt ge aannemen dat de meeste voor de hand liggende dingen daar aanwezig zijn. Indien je twijfelt stuur me een pm ofzo.
Dit geld ook voor andere locaties.

Voor dice rolls gelieve dit te gebruiken:
http://invisiblecastle.com/
Maak daar een account op en post in een spoiler tag de resultaten.
voorbeeld (1d20+5=19)

Voor gevechten wordt er eerst initiative gerold en dan mag iedereen zijn acties beschrijven. Op het einde van de ronde zorg ik voor een kaartje waarop goed aangeduid staat wie waar staat.

Ik zorg ook voor een goede aanduiding waar wie staat en wie eventueel bepaalde modifiers heeft op dat moment (prone, stunned enzomeer). Ik zal ook duidelijk weergeven wanneer iemand bloodied is enzo.

Dat is het voor het moment. Later zullen wel meer dingen volgen.
A-star is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2010, 00:27   #2   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Een suggestie om het zo overzichtelijk mogelijk te houden: steel OOC stuff in de main thread ipv in spoiler tags in NSFW tags (of andere "uitklap" tags, maar ik denk dat NSFW de enigste is die we op dit forum hebben - 't is wel jammer dat ge die niet meer kunt sluiten eens ze open zijn).

Iets anders dat ik al heb zien doen is dat iedereen een kleur kiest (liefst iet of wat leesbaar) en dan die kleur gebruikt wanneer zijn character iets zegt. Geeft nog een duidelijk onderscheid tussen zeggen wat uw character doet en zeggen wat uw character zegt Vergt wel wat discipline.

Anyways, gewoon suggesties natuurlijk, je ziet maar wat je daarmee doet.

(dibs op bruin ... hmmm, precies geen goed idee met de default grijze shrimp achtergrond )
Guns is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2010, 00:39   #3   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

Ge kunt deze tag gebruiken ipv NSFW
Mithror is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2010, 02:01   #4   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Je pakt best een unieke naam voor campaigns op invisible castle.

Shrimp Scales of War bv
Alex is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2010, 03:19   #5   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Quote:
Originally Posted by Guns View Post
Een suggestie om het zo overzichtelijk mogelijk te houden: steel OOC stuff in de main thread ipv in spoiler tags in NSFW tags (of andere "uitklap" tags, maar ik denk dat NSFW de enigste is die we op dit forum hebben - 't is wel jammer dat ge die niet meer kunt sluiten eens ze open zijn).

Iets anders dat ik al heb zien doen is dat iedereen een kleur kiest (liefst iet of wat leesbaar) en dan die kleur gebruikt wanneer zijn character iets zegt. Geeft nog een duidelijk onderscheid tussen zeggen wat uw character doet en zeggen wat uw character zegt Vergt wel wat discipline.

Anyways, gewoon suggesties natuurlijk, je ziet maar wat je daarmee doet.

(dibs op bruin ... hmmm, precies geen goed idee met de default grijze shrimp achtergrond )
Wat we ook kunnen doen is
OOC onderscheiden van de rest door middel van <indent> tags?
Wat ik zeg, zal ik altijd tussen aanhalingstekens zetten, zoals het hoort.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2010, 17:51   #6   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Quote:
Originally Posted by Mithror View Post
Oeh vet, 'k wist niet dat we die hadden Da's ideaal, kunt ge een mooie in character post maken en dan onderaan in zo'n tag alle OOC shit. Verbreekt de flow het minst.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2010, 21:05   #7   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Quote:
verklein tag it is.
Juist wat we nodig hebben.
Old 02-06-2010, 07:16   #8   link
AngeluS
Shizkebab!

AngeluS's Avatar

Fidoh heeft teveel wheel of time gelezen.
Mogen de mensen die niet meespelen (positieve) commentaar/feedback geven op de spelers in deze thread.
Old 02-06-2010, 07:51   #9   link
Rufus
PimpMeister

Quote:
Originally Posted by AngeluS View Post
Mogen de mensen die niet meespelen (positieve) commentaar/feedback geven op de spelers in deze thread.
Thom merildin of zoiets
Old 02-06-2010, 08:05   #10   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

Thom Merrilin. En die had geen kat! =)
Ik snap de link niet goed met Wheel of Time. Lijkt me gewoon een typische bard.

Btw, als je iemand nodig hebt om een character te spelen, ik voel me wel geroepen. (Als dat kan/mag natuurlijk)
Old 02-06-2010, 10:41   #11   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Even terzijde, Caelan is redelijk nieuwsgierig en heeft +10 op perception, dus pakt een check result van 20 na nen take 10. Als ge vindt dat hij iets eigenaardigs merkt aan uw character, voel u vrij om het te laten weten (in pm of in thread); ik ga daar geen dice voor rollen, tenzij iemand ernaar vraagt.

Met eigenaardige dingen bedoel ik littekens, symbolen, bezittingen die vragen doen rijzen, nerveuze tics, stuff like that.
Kittens is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2010, 10:58   #12   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Ik heb ook een goeie perception. Hoe gaan we omgaan met dit soort skills?

Normaal is 't via de DM dat die informatie beschikbaar moet zijn, want als ik wil PM ik je nu alleen de dingen die je ziet die ik je wil laten zien. Da's het omgekeerde van hoe Perception werkt natuurlijk
Avalanche is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2010, 11:03   #13   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Quote:
Is er eigenlijk een conventie voor gedachten? Want dat zou wel handig zijn. Enkele quotes in de text misschien, aangezien dialoog toch redelijk duidelijk te onderscheiden is?
Ik weet dat je je zoveel en volledig mogelijk wil uitdrukken, maar ik vind het een beetje raar om gedachten op te nemen, zonder die te beschouwen als gesproken tekst. Stel dat je ons begint te beledigen in gedachten, het is moeilijk om daar niet op te reageren. Het is informatie die wij per definitie niet horen te hebben. Een beschrijving van uitdagende ogen en een evil grijnslachje is veel beter gepast dan, nee?

Dan hebben wij er, zoals in het echte leven, het raden naar wat je ermee bedoelt. En dan kunnen we het nog opnemen zoals we willen, door onze woorden en acties, niet door onze gedachten.

Da's mijn mening, als jullie er geen probleem mee hebben, so be it.
Old 02-06-2010, 11:22   #14   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Ik ga hier wel akkoord met Avalanche. Zelf laat ik interne monologen ook liever achterwege, alleszins tijdens een dialoog met een ander personage. Buiten die dialogen bestaan er genoeg situaties waarin het beter past; het blijft een kwestie van persoonlijke voorkeur.

Over die Perception; als ge zelf denkt dat een bepaald resultaat (hier 20) niet genoeg is om iets op te merken aan uw character, dan vertelt ge het niet; als ge het niet zeker weet, raadpleeg de PHB of vraag het aan de DM. Ik denk dat de DM wel genoeg dingen te doen heeft om hem hiermee niet constant lastig te moeten vallen. Expres dingen achterhouden gewoon omdat ge niet wilt dat ze geweten zijn, tja, niemand gaat u tegenhouden, maar ik zou het wel kinderachtig vinden.

Last edited by Kittens; 02-06-2010 at 11:28.
Kittens is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2010, 11:30   #15   link
AngeluS
Shizkebab!

AngeluS's Avatar

Quote:
Thom Merrilin. En die had geen kat! =)
Ik snap de link niet goed met Wheel of Time. Lijkt me gewoon een typische bard.

Btw, als je iemand nodig hebt om een character te spelen, ik voel me wel geroepen. (Als dat kan/mag natuurlijk)
die lapjesmantel, das van WOT
Old 02-06-2010, 11:31   #16   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Quote:
Originally Posted by Kittens View Post
Expres dingen achterhouden gewoon omdat ge niet wilt dat ze geweten zijn, tja, niemand gaat u tegenhouden, maar ik zou het wel kinderachtig vinden.
Dat was niet mijn bedoeling ik wilde gewoon even een balletje opwerpen en ga wel akkoord met uw oplossing om de standaard "moeilijkheidsgraden" uit de PHB/DMG te gebruiken en zelf te oordelen.

Maar dan moeten we wel elkaars passieve stats weten, dat vind ik persoonlijk minder.
Old 02-06-2010, 11:31   #17   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

Quote:
die lapjesmantel, das van WOT
Ok, ja, idd.

Om een of andere reden vind ik dat eigenlijk een doodnormaal accessoire bij een bard
Old 02-06-2010, 11:43   #18   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Quote:
Alleen de afbeeldingen zijn gestolen van fanart van Thom Merrilin. Verder is het totaal iemand anders.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2010, 11:47   #19   link
Cassiel
FKA |3o3dha

Cassiel's Avatar

@Avalance's eerst post dus: Zo had ik er nog niet over nagedacht, daar heb je wel een punt. Mijn character is echter redelijk stil en teruggetrokken, het lijkt me dus moeilijk om een goede 'feel' te geven zonder zijn gedachten er soms bij te zetten. Nuja niemand anders lijkt dat te doen dus ik zal er op letten om meer beschrijvend te zijn.
Cassiel is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2010, 11:57   #20   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Quote:
Originally Posted by Avalanche View Post
Dat was niet mijn bedoeling ik wilde gewoon even een balletje opwerpen en ga wel akkoord met uw oplossing om de standaard "moeilijkheidsgraden" uit de PHB/DMG te gebruiken en zelf te oordelen.

Maar dan moeten we wel elkaars passieve stats weten, dat vind ik persoonlijk minder.
Gebruik de standaard dingen uit de PHB,
Zolang het geen monsters zijn, vind ik dat niet erg.
Zou wel graag up to date blijven als er pm's worden verstuurd tussen mensen.

Als iedereen zowat zijn character heeft geintroduceerd (ik zie toch niemand over hoofd momenteel).
Ga ik vanavond er wat meer schwung in brengen.
Herberg is toch een beetje te cliché nie?
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Thread Tools

Posting Rules