![]() |
![]() |
#42 link |
SINDUMBO
|
Wat += doet weet ik ook wel, maar waarom een string appenden met zichzelf in een loop? Het is op die lijn dat de geheugenallocatie faalt, en dat is niet zo vreemd. Elke keer die loop wordt uitgevoerd, verdubbelt de lengte van de string. Met andere woorden, de lengte van de string (en dus ook je geheugengebruik) zal exponentieel stijgen: als je aan die loop begint met een string van lengte 1, dan zal die na amper 17 iteraties 131.072 karakters lang zijn.
![]() Volgens mij wil je dat het zopas uitgelezen karakter aan je string appenden: Code:
result += current; Nog beter is om iets als Apache IOUtils te gebruiken, maar geen idee of dat out-of-the-box voorhanden is op Android. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 link |
God
|
result += current
dan? (kan het atm niet testen) edit: ow, da's net wat je zelf zei :D 'k Zal het proberen zodra ik kan. En ivm de vraag 'waarom zo?' Da's atm wat de cursus mij aanleert. Voor ik 'loops' leerde moest ik ook alles lang en breed uittypen. Ik weet dat StringBuilder bestaat, maar heb daar nog niet mee gewerkt.
Nothing is more powerful than the power of Mabel. Last edited by Cali; 01-03-2017 at 09:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 link |
Junior Member
|
You can refer below resource on examples on string concatenation,
https://www.flowerbrackets.com/strin...tenation-java/ Last edited by SmithWilson; 02-11-2018 at 14:32. Reason: corrected resource url. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|