Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 12-05-2020, 19:32   #1161   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

56 gemiddeld, das een normale marge voor het profiel van een thuisgebruiker + waarschijnlijk aggregatoren daar voor de verwarming, dus als ge dat snachts kunt doen.

Groenestroom is nog altijd deels een mythe, enkel bij bepaalde nichespelers kun je werkelijk groene stroom kopen. En dan moet je nog betrouwen op de auditrapporten dat hun windmolens & biomassaplants genoeg MWh hebben opgebracht.
Teki is offline   Reply With Quote
Old 25-05-2020, 13:08   #1162   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Ik heb mij eens ingeschreven voor een groepsaankoop van Samensterker. Ik heb een voorstel gekregen van Mega die wel stuk goedkoper is dan mijn huidige leverancier.

Nu vroeg ik mij af als het nefast is als ik 1 aug overstap terwijl m'n meters in mei opgenomen zijn... Voor zo ver ik begrijp verlies ik dan alle opbrengst van mei, juni en juli van de zonnepannelen?
ndPix is offline   Reply With Quote
Old 25-05-2020, 14:35   #1163   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Als ge overstapt wordt uwen teller eigenlijk gewoon terug op 0 gezet, zoals ze zeggen.

Dus als die maanden uw panelen meer hebben opgebracht dan uw verbruik en ge in de min staat, ja, dan zijt ge dat kwijt.
kar is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2020, 09:54   #1164   link
Moer
Senior Member

Moer's Avatar

mailke gekregen omtrent verlenging van huidig contract.
Dees was vorig jaar een goeie deal dus dat zal nog wel zeker =) Straks nog eens op die calculator gooien. ik ken mijn huidig verbruik niet.

Uw nieuwe tarieven voor Aardgas vanaf 01-08-2020:
Deze tarieven zijn momenteel onze goedkoopste tarieven voor een soortgelijk contract.
Aardgas Vooraf 1 jaar (incl. 21% btw):

Uw energieprijs: 1.090 eurocent/kWh
Vaste vergoeding: € 0.00/gestart contractjaar**

De energieprijs volgt een kwartaalge´ndexeerde tariefformule. Uw variabel aardgastarief is gebaseerd op deze formule: 0,1*(45% x TTF(1.0.3) + 55% x HUB(1.0.3)) + 0.059 .
Moer is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2020, 20:06   #1165   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Jaarafrekening gekregen, 'u krijgt 137 euro terug'. Voorschot factuur was 87 euro. Nieuwe: 97 euro. Dat is het zoveelste jaar op rij dat ik terugkrijg (bij verschillende leveranciers) en elke keer slagen ze er toch in om voorschot op te trekken.
Old 27-05-2020, 20:14   #1166   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Omdat ze er (terecht) altijd van uitgaan dat de prijzen (zeker deeltje staat) zullen stijgen?
Old 27-05-2020, 21:43   #1167   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Ok, maar toch niet met 20 per maand zou ik hopen. Voor 0 elektrisch verbruik dan nog (negatief eigenlijk).
Old 28-05-2020, 21:38   #1168   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Quote:
Originally Posted by Moer View Post

Aardgas Vooraf 1 jaar (incl. 21% btw):

Uw energieprijs: 1.090 eurocent/kWh
Vaste vergoeding: Ç 0.00/gestart contractjaar**

gebaseerd op deze formule: 0,1*(45% x TTF(1.0.3) + 55% x HUB(1.0.3)) + 0.059 .
Dat klinkt als essent Is wel mooi dat als je geld op overschot hebt, terwijl de rente nu toch laag is, je ineens een jaar kunt voorafbetalen.

Die vast vergoeding is vaak 30-50 EUR bij de meeste spelers, zo win je momenteel het meeste. Als je dat contract al had, blijf je bij de goedkopere contract.

TTF 1.0.3 is de maandprijs op de beurs, maar de nederlandse, die eigenlijk de referentie is in europa met 0 maand delay, met een 3 maand historiek. (dus eigenlijk voor het trimester van levering)

HUB is de gashub in zeebrugge, in praktijk zijn die prijzen quasi hetzelfde (genoeg pijpleidingen)

Dat contract is dus 10.09 EUR/MWh, en dat gaat nog verder zakken (gasprijzen zitten onder de 5 momenteel)

Kun je echt niets fout mee doen. In veel gevallen gaat de taxatie & transport nu meer zijn dan de commodity
Teki is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2020, 13:55   #1169   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Teki, als ik nu eens van dat goedkoop gas zou persen in een enorme hogedrukbubbel onder mijn woning langs een ge´mproviseerde boorput, moet ik dat dan melden bij de gemeente?
Bourgi is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules