Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 07-06-2014, 14:14   #181   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
2smart.be
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2014, 10:52   #182   link
Ceeke
Jouw maandaggevoel

Ceeke's Avatar

Met wat kan ik het best een gat in het plafond opvullen ?
Situatieschets: oude opening waar vroeger een luster hing. Ik wil hier nu gewoon een armatuur hangen, maar de opening is te groot om deze deftig vast te schroeven, dus dat wordt opvullen.

Welk product kan ik daar best voor gebruiken, rekening houdend dat er nog 2 schroeven ingedraaid dienen te worden ?
Ceeke is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2014, 11:16   #183   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

In een herstelling nog schroeven willen draaien lijkt me risky.
Stuk hout goed vastschroeven in het gat en dat afwerken met pleister? Dan heb je een degelijke ondergrond om iets nieuws op te schroeven.
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2014, 12:37   #184   link
Ceeke
Jouw maandaggevoel

Ceeke's Avatar

Quote:
Stuk hout goed vastschroeven in het gat
Hmm daar zeg je zoiets, maar gaat nog lachen worden: is beton.

Ik had voordien er een stuk hout ingedaan, ruimtes opgevuld met soort van geschikte Knauff pasta en laten drogen zodat het muurvast zou zitten. Helaas, bij het bevestigen is het gewoon losgekomen.
Old 18-06-2014, 13:57   #185   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

voor beton gebruik je dan toch pluggen
Old 18-06-2014, 15:44   #186   link
Horla
Senior Member

Die pasta is brol. Koop gewoon zelf een zakje poeder, maak uwe plamuur zelf en gebruik schroeven met pluggen die tot in uwe beton komen voor de zekerheid.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2014, 16:02   #187   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ceeke View Post
Hmm daar zeg je zoiets, maar gaat nog lachen worden: is beton.

Ik had voordien er een stuk hout ingedaan, ruimtes opgevuld met soort van geschikte Knauff pasta en laten drogen zodat het muurvast zou zitten. Helaas, bij het bevestigen is het gewoon losgekomen.
http://bouwinfo.be/forum/threads/182927-Luster-ophangen

Ik gok dat uw armatuur groter is dan uw gat? Dus die methode kan best werken. Ander s moet ge maar is foto's tonen.

Maar een overbrugging maken met hout, zien dat uw vijzen in de beton zitten. Electriciteit doorlaten lopen door die plank zodat ge kunt aansluiten. En dat gat daarboven opvullen lijkt me de beste methode.
Old 18-06-2014, 17:06   #188   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

Geen idee hoe goed hout dient als ondergrond voor pleister though. "Werkt" misschien te veel. Afhankelijk van hoe diep de pleister is kan je idd ook gewoon met een lange vijs tot in de beton werken, dan maakt het niet uit hoe stevig je opvulling is.

Last edited by CyberMonkey; 18-06-2014 at 17:19.
Old 18-06-2014, 17:18   #189   link
deronny
Propere Random

Misschien met 2componenten shit werken voor de vulling
Old 23-06-2014, 08:36   #190   link
black
Senior Member

black's Avatar

Quote:
Originally Posted by KingSix View Post
Degene die het meer avontuurlijke (en waarbij de fuck-ups financiële of ergere gevolgen betekenen) doe-het-zelf aandurven: hebben jullie al ervaring of leert ge het al doende etc?

Een vijs of schroef aandraaien kan wel iedereen maar om even aan te tonen hoeveel ik er van ken en kan: ik weet zelfs niet of ik (on)handig ben..
Mijn beste kameraden zijn een schilder en een loodgieter, mijn pa is elektro mechanieker en heeft al verschillende huizen volledig verbouwd. Ik steek ook graag zelf de handen uit de mouwen hier en als ik het echt niet kan dan ga vraag ik één van m'n kameraden / m'n pa om te helpen.
M'n pa heeft m'n elektriciteit in het volledig huis vernieuwd, schema getekend en alles is nu voor 25j goedgekeurd. Hij heeft mij 1 stopcontact getoond en ik heb de rest van de stopcontacten vernieuwd, op die manier heb ik ook veel gedaan aan de elektriciteit. Hij heeft aardingspin, aardinsbrug, plonkast en andere dingen waar ik niet aan kon helpen zelf gedaan.
M'n schilder heeft vlies op m'n plaaster gehangen, m'n accentmuren en detailboordjes geschilderd zodat ik enkel de blekere en grote stukken muren moest schilderen. En de vloer en het toilet boven die heb ik volledig uitgebroken, zodat m'n andere kameraad die loodgieter is, m'n chauffage heeft kunnen afsluiten en zo weg te halen.
M'n tegels voor boven liggen al klaar, maar daar vraag ik een vloerder voor om ze te leggen, zelf ken ik daar heel weinig van om daaraan te beginnen prutsen. Wordt binnen 2 jaar gedaan.
Mijn veranda heb ik zelf aangepakt, alsook de tuin en m'n garages.

Todo lijstje:
- nieuwe badkamer,
- nieuw dak (er liggen nu leien op met pukkels),
- extra laag asfalt op de oprit (40m lang, 4m breed).
- Nieuwe ramen. Is nu al dubbel glas, maar nog (goed onderhouden) miranti omlijsting. Low priority wel.

Voor de badkamer reken ik €4000 (moet geen grote luxe zijn, is ook een kleine badkamer zonder meer), nieuw dak €15000 (is een groot dak met hoekjes en kantjes), afschrapen + extra asfalt laag €10/m˛ of €1600. Dus met een €20k ben ik op mijn gemak in een volledig gerenoveerde woning. Ik plan om binnen 2 jaar klaar te zijn met alle werken.

Reeds afgewerkt:
- Alle behang in het huis afdoen en plaastervlies/schilderen
- Gesloten hekken vooraan de oprit
- Tuin heraanleggen (veel tijd en blaren )
- Omheining rondom de tuin (goed genoeg om husky's niet te laten ontsnappen)
- Garages strippen en schilderen
- Elektriciteit in het huis heraanpakken en laten keuren
- Nieuwe keuken
- Nieuwe vloer bovenaan
- Veranda renoveren

Anderhalf jaar geleden ons huis gekocht, dus het gaat best vlot vooruit!
Het huis werd anderhalf jaar geleden geschat op €270000, ik zou heel graag eens een schatting laten doen wanneer alle werken gedaan zijn.

Nog geen financiële fuckups gemaakt ten aanzien van renovatie en verbouwingswerken, maar ik vraag eerst aan m'n kameraden hoe ik aan iets het best begin, en wat ik wél en niet zelf kan doen. Goede vrienden zijn goud waard.

Last edited by black; 23-06-2014 at 08:57.
black is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2014, 09:33   #191   link
Horla
Senior Member

Quote:
Originally Posted by black View Post
nieuw dak €15000 (is een groot dak met hoekjes en kantjes)
Is dat alleen voor nieuwe pannen te leggen? Want de prijzen die ik zie bij kennissen voor een nieuw dak is toch gemakkelijk 2 tot 3 maal duurder? Of is dit enkel het materiaal en ga je het dak zelf doen?
Horla is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2014, 09:49   #192   link
Ceeke
Jouw maandaggevoel

Ceeke's Avatar

Quote:
Originally Posted by OmegaII View Post
http://bouwinfo.be/forum/threads/182927-Luster-ophangen

Ik gok dat uw armatuur groter is dan uw gat? Dus die methode kan best werken. Ander s moet ge maar is foto's tonen.

Maar een overbrugging maken met hout, zien dat uw vijzen in de beton zitten. Electriciteit doorlaten lopen door die plank zodat ge kunt aansluiten. En dat gat daarboven opvullen lijkt me de beste methode.
Op je gegeven link de tip met een oogbout gezien, straks eens uitvogelen of dat mogelijk is
Old 23-06-2014, 11:09   #193   link
black
Senior Member

black's Avatar

Quote:
Originally Posted by Horla View Post
Is dat alleen voor nieuwe pannen te leggen? Want de prijzen die ik zie bij kennissen voor een nieuw dak is toch gemakkelijk 2 tot 3 maal duurder? Of is dit enkel het materiaal en ga je het dak zelf doen?
Dit is voor een nieuw dak zonder extra isolatie. Misschien niet onbelangrijk, ik woon in Nazareth (naast Sint-Martens Latem). Prijzen hier zijn voor sommige dingen (grond e.d.) wel duur aangezien we op nog geen 10 minuten van Gent wonen.

Ik ben ook aan het spelen met het idee om de leien te laten reinigen en behandelen. Zodat het dak terug zeer mooi oogt. Dit is geen oplossing maar dan zit je toch weer een jaar of 10 proper. Tegen dan hebben we voldoende gespaard voor een degelijk dak. De goten zelf zullen we dan weer wel onmiddelijk moeten vervangen.

Leuke thread; ik ga hier mijn vooruitgang zetten van m'n huis.
Vandaag vloer weggehaald van toilet boven, laatste stukje vloer die nog weggehaald moest worden. Alsook mijn stabilisé weggeschept.
Ook beneden mijn laatste gang (naar toilet/koele berging/badkamer) gestript van behangpapier. Nu ga ik beginnen schuren, afplakken en verven. Hopelijk klaar rond 18:00h dus ik ga goed doordoen .

Last edited by black; 23-06-2014 at 14:14.
black is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2014, 20:04   #194   link
ibaun
dr. Nuclear Scientist

ibaun's Avatar

Zoek ik op info over Loxone, kom ik direct op shrimp terecht. Nice.

Enfin, wij hebben dus ook te verbouwen huis gekocht en ik moet de elektriciteit herleggen. Vré oud huis en smeltzekeringen worden blijkbaar afgekeurd tegenwoordig

Nu: iemand ervaring met het "gratis helpende projectteam van loxone"? Lijkt me wel handig om m'n plannetje daar te laten passeren, en hen het tekenwerk te laten doen.

Wat hebben jullie zo allemaal ingebouwd trouwens? Waar de huidige stopcontacten moeten komen + ambient lights kan ik nog wel zelf bedenken, maar wil ik een projector later ipv tv? Wil ik ingebouwde luidsprekers? Waar kán ik allemaal eens over nadenken?
ibaun is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2014, 20:40   #195   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Ik ben zelf bezig met het installeren van electriciteit & domotica obv Loxone. Nog niet operationeel dus, voorlopig ligt er enkel bekabeling.

Op bouwinfo.be zitten er verschillende electriciens die je misschien beter kunnen helpen, ik zou je vraag (maar misschien iets gerichter) daar eens stellen.

Projector of TV heeft trouwens weinig of niets met Loxone te maken, enkel met de bekabeling die je (nu al) moet voorzien.

Ik voorzie overal drukschakelaars op UTP ipv tuimelschakelaars, in stervorm dus elke schakelaar rechtstreeks naar de kast. Ook elke schakelaar krijgt een eigen UTP, meervoudige krijgen er zelfs twee, om later eventueel met terugmelding of displays te kunnen werken. In gangen / trappenhallen/kelders en buiten komen bewegingsmelders, in de leef- en slaapruimtes komen extra temperatuursensoren in de schakelaars. Een aantal stopcontacten gaan ook rechtstreeks naar de kast om deze later te kunnen schakelen. Denk aan: schermen, printers, kerstbomen, buitenstopcontacten, ... die allemaal uitgeschakeld mogen worden als je de woning verlaat.

Last edited by Erik701; 08-07-2014 at 20:44.
Old 21-07-2014, 11:50   #196   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

Ik ben aan het kijken om een licht met afstandsbediening aan en uit te kunnen schakelen. Ik wil onderstaande met een stekker aansluiten op een stopcontact en zo een licht van stroom voorzien.
http://www.conrad.be/ce/nl/product/6...f=searchDetail

De handleiding zegt dat de voeding aangesloten moet worden op de "neutrale" en de "fase" leiding. Maakt het dan uit welk draadje ik waar aansluit? Ik dacht dat dat bij wisselspanning niet uitmaakte...
Indien het een verschil maakt, hoe weet ik dan welke pin van de stekker de neutrale of de fase is?
Old 21-07-2014, 12:03   #197   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

http://nl.wikipedia.org/wiki/Installatiedraad
http://nl.wikipedia.org/wiki/Landeno...ies#Polariteit

Last edited by Teus; 21-07-2014 at 12:07.
Teus is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2014, 17:13   #198   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Begonnen aan daktimmer van onze nieuwbouw. Fijn werk! Met spanten van 260mm wel niet altijd even licht, maar waar het te zwaar is kunnen we een kraan gebruiken.
Old 24-07-2014, 11:05   #199   link
tragezot
Ne coureur

Quote:
Originally Posted by CyberMonkey View Post
De handleiding zegt dat de voeding aangesloten moet worden op de "neutrale" en de "fase" leiding. Maakt het dan uit welk draadje ik waar aansluit? Ik dacht dat dat bij wisselspanning niet uitmaakte...
Indien het een verschil maakt, hoe weet ik dan welke pin van de stekker de neutrale of de fase is?
Maakt in principe niet uit, maar als het in de kast is, gebruik je gewoon je kabels. Blauw zijnde N(neuter) en L(fase, rood/zwart/bruin).

Hier ook ferm aan het werken aan het huis.

-Tuin: huis was een ware jungle geworden. Van de 1000m˛ hof, was er slecht 500m˛ nog bruikbaar als gras. De rest allemaal dichtgegroeid met stuiken en bramen. Gelukkig hebben we thuis als het materiaal (zagen, scharen en een hakselaar) om het zelf te doen. Anders zoudt ge er geen beginnen aan zien.
- Gevel. Wit huis dat zo zwart als een pot was. Miljaar. Dachten dat we het volledig moesten herschilderen, maar het nu eens van kop(hoog!) tot teen afgespoten met een hogedrukreiniger en waarempel!, het huis is weer spierwit en de verf is ferm in orde. Fjuw, weer enkele duizenden euro's uitgespaard.

Dan volgende week beginnen we te kijken voor een nieuwe haard en dan de verwarming herleggen.
tragezot is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2014, 11:43   #200   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

Phew, gisteren de laatste slab beton gelegd. nu enkel nog hier een daar wat egalisé en enkele kleine goten opvullen, maar dat is niet veel werk.

elektriciteit is nu ook gekeurd. volgende stap is radiatoren hangen en de CV ketel laten aansluiten, dan het water en gas laten keuren zodat deze ook kunnen opengezet worden door de companies.

daarna tegelens en gyproc voegen opvullen en schuren, plafond hangen...

en daarna begint het allemaal opnieuw voor het prive gedeelte van het pand :s

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules