Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 15-05-2020, 15:26   #2161   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Ik heb een dakterras. Ge moet dat dus aanvragen bij de gemeente. Een regel hier was bvb dat we op de scheiding met de buren een muur van 2 meter hoog moesten zetten over een bepaalde lengte. Dat of x meter afstand houden van de scheiding.
Ik heb wel geen zicht op mensen hun huis, enkel (vooral mijn eigen) tuinen. Kan zijn dat de regels anders zijn afhankelijk van de situatie.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2020, 15:48   #2162   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Heb ondertussen ook al gelezen dat het mag, als het op zijn originele bouwplannen al stond. Anders ofwel via bouwvergunning ofwel regularisatie achteraf. Maar hoe weet ik dat? Mailen naar stedenbouwkundige dienst?

Denk dat de buren Sebiet samen eens gaan aanbellen voor uitleg. Dat zal al een goed begin zijn zeker?
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2020, 15:53   #2163   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Denk dat het terras wel op 2 meter van de buren ligt. Maar als je een haag hebt van twee meter hoog, en het terras begint op een hoogte van 2,5 meter, dan kijk je daar gewoon los over. Dat is het probleem...
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2020, 17:46   #2164   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Dit is zeker niet het eerste geval en vaak mag het niet.
kar is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2020, 07:33   #2165   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Nop, mag niet. Bij onze vrijstaande nieuwbouw hebben we achteraan een erker met plat dak. Een groot schuifraam op onze slaapkamer komt daarop uit, maar we mogen er absoluut geen dakterras van maken owv inkijk bij de buren. Ik ga er wel een balustrade op zetten ooit, maar enkel om te voorkomen dat er ooit iemand afvalt.
Erik701 is online now   Reply With Quote
Old 19-05-2020, 19:32   #2166   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Quote:
Originally Posted by Erik701 View Post
Nop, mag niet. Bij onze vrijstaande nieuwbouw hebben we achteraan een erker met plat dak. Een groot schuifraam op onze slaapkamer komt daarop uit, maar we mogen er absoluut geen dakterras van maken owv inkijk bij de buren. Ik ga er wel een balustrade op zetten ooit, maar enkel om te voorkomen dat er ooit iemand afvalt.
En terwijl ge die balustrade zet dan kunde evengoed een proper vloerke op uw dak leggen é. Tis dan proper
gABBY is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2020, 19:52   #2167   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Meteen ook een parasol zetten, anders bleekt die vloer ook meteen af van de zon.
Old 20-05-2020, 06:02   #2168   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Dat vloerke ligt er al, er moest iets op om de epdm te beschermen tegen de zon. Er staan zelfs wat plantjes op!
Erik701 is online now   Reply With Quote
Old 20-05-2020, 12:21   #2169   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Bij epdm is dat toch niet nodig, meneer.
Old 20-05-2020, 13:13   #2170   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Ik ben hier eindelijk ook eens de tuin in orde aan het brengen. Terras aanleggen gaat ergens volgende week gebeuren. Nu zit ik met naast het terras en het huis nog een stuk waar ik waarschijnlijk wat kiezelstenen ga leggen, maar zou naast het terras ook wat planten willen tussen de kiezel. Liefst iets met een minimum aan onderhoud aangezien ik absoluut geen groene vingers heb. Was aan het denken aan enkele hoog gras struiken of iets dergelijks.. Iemand met groene vingers of wat "ervaring" die iets leuks kan aanraden? Liefst zo weinig mogelijk onderhoud dus en iets wat er ook beetje leuk uit ziet langs een terras.
Metal is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2020, 14:13   #2171   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Die lange grassen zijn slecht voor de bijtjes
Old 20-05-2020, 15:30   #2172   link
Matthias
*snore*

Kan je een beetje compenseren door pakweg wat verbena of alliums tussen je grassen te zetten. Ook geen onderhoud aan en bijvriendelijker.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2020, 17:56   #2173   link
Horla
Senior Member

lavendel? Dat is 1x in het jaar snoeien en voor de rest geen kijken naar. Is goed voor de bijtjes en ruikt lekker.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2020, 18:32   #2174   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Lavendel heb ik ook al aan gedacht. Vriendin wordt echter helemaal gek als ze bijen of wespen ziet en de 2e buurman heeft een aantal bijenkorven staan, wil ze liever ook niet naar hier trekken.. Daarom dat ik naar siergrassen aan het kijken ben, of iets wat ook maar iets leuks kan maken van dat stuk.
Old 20-05-2020, 19:24   #2175   link
Matthias
*snore*

Ik neem dat jij je vriendin best lekker vindt, ik hoop het toch, maar bijen geven geen fuck om haar. Zolang ze zich niet tussen uw planten werpt zal ze het niet eens merken. En, waar veel bijen passeren zie je vaak minder wespen. Wat wél wreed vervelende beesten zijn.

Soit, kijk anders even hier: https://www.natuurpunt.be/pagina/wel...e-voor-je-tuin ?
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2020, 20:11   #2176   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Probleem is dat zij matrix moves te boven kan halen in een stoel van zodra er maar iets rond haar hoofd vliegt. Zelfs een bij die maar haar richting uitkomt, is al voldoende om bullet time te activeren. En van zodra ze dat gezien heeft, is het constant lock-on en pure focus op zo'n beestjes. Zal zeker die link eens nader bekijken binnenkort. Tis jammer genoeg niet echt de moment om in een plantencentrum veel uitleg te gaan vragen dus alle suggesties die jullie hebben, komen zeker van pas.
Old 20-05-2020, 20:29   #2177   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Ik ken dat gevoel Metal, mijn vriendin is hetzelfde. Een vliegend ding in de buurt en de mond gaat toe met een heel luid geluid terwijl ze naar de andere kant van de tuin loopt. Het mag dan nog gewoon een stomme zweefvlieg zijn.

Normaal gaan de bijtjes niet ver van de bloemetjes moeten komen. Dus de vraag is dan hoeveel meter er zit tussen de stoel en de bloemetjes. Als dat meer dan anderhalf of twee meter is, dan is er geen probleem.

En die bijtjes van de buurman moet je echt niet gaan lokken, die gaan er zelf wel al vliegen.
Old 20-05-2020, 21:13   #2178   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Onze septische put zit een goeie 30cm onder het gras, lastig om dit eens te laten legen, niet dat dat maandelijks moet gebeuren natuurlijk.

Toch zou ik in het deksel (van steen) een ronde willen maken en daar een stuk PVC buis op te monteren zodat ik minder moet weg halen als de put eens geleegd moet worden.

Klinkt 'simpel' maar is het ook een goed idee en zo makkelijk uit te voeren zoals ik denk. Of is er een betere oplossing

Ik heb het eens getekend om (hopelijk) wat duidelijker te maken
ndPix is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2020, 22:20   #2179   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Normaal kan je daar prefab plastieken elementen voor kopen, daar zitten vaak in en uitgangen in. Ze bestaan ook in beton moest je dat willen, die kan je vaak in je lokale professionele bouwcenter vinden.

Deze zet je dan in plaats van je deksel rechtstreeks op je put en die in plastiek hebben bovenaan hun eigen deksel.
http://www.obeton.be/nl/index8b10.html?Id=53

Last edited by kar; 20-05-2020 at 22:24.
Old 21-05-2020, 07:35   #2180   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

iemand tips om een betonplaat deftig recht en vlak te krijgen. Ik ben momenteel bezig achter het tuinhuis, dus daar hoeft het nog niet perfect te zijn, maar zou evt graag ergens anders een plaat willen leggen voor een terras.

aan het tuinhuis heb ik de oppervlakte opgedeeld in 2 stukken omdat ik het onmogelijk in 1 keer allemaal klaar krijg qua beton draaien en aanbrengen (ik moet helaas door het huis en 80m de tuin in, geen weg achteraan het huis )

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules