Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 11-10-2016, 10:14   #1181   link
black
Senior Member

black's Avatar

Bad, wasmeubel met 2 grote schuiflades en 2 wasbakken, spiegelkast (dubbel, ook spiegel binnenin), 2 kolomkasten, verticale chauffage, hangtoilet. Geen inloopdouche, zelf de nieuwe badkamer met de muren weg zou net te klein geweest zijn voor een bad + inloopdouche. Natuurlijk zitten ook de afbraakwerken, nieuwe vloeren, nieuwe muren en nieuwe plafonds, elektriciteit ook in de prijs.
Verder heeft alkeba zowat alle merken, dus je kan er sowieso weinig fout mee doen naar materiaal keuzes toe.
black is offline   Reply With Quote
Old 11-10-2016, 11:21   #1182   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Een nieuwe badkamer en ge laat geen inloopdouche zetten? Douchen in bad vind ik niet bepaald handig en/of leuk om dagelijks te doen :/
Tyrael is offline   Reply With Quote
Old 11-10-2016, 14:20   #1183   link
black
Senior Member

black's Avatar

Dat is een afweging die iedereen voor zich moet maken denk ik? Begrijp uw punt wel, we hebben lang getwijfeld om inloopdouche te gaan ipv bad, maar we zouden ons bad te hard missen...
Ik lig nog graag eens op het gemak in bad, m'n vriendin ook. Douchen kunnen we nog steeds evengoed (ok, je moet over een badrand stappen), maar sinds we dat al 3 jaar doen zijn we dat nogal gewoon geworden om over een badrand te stappen. We hebben wel een soort systeem dat met een driedelige glazen wand werkt, waardoor je onmiddelijk een douche'cabine' kunt opklappen, en terug kunt wegplooien tot volledig tegen de muur aan de hoofdzijde, zodat ge er niets van last van hebt wanneer je een bad neemt.
Misschien dat ik op termijn nog een inloopdouche installeer boven aan onze slaapkamer, voor als we oud zijn en niet meer gemakkelijk in bad kunnen stappen, maar op dit moment primeerde dat niet.
Old 11-10-2016, 14:33   #1184   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Als ge niet meer in bad kunt stappen gaat ge ook den trap niet meer op geraken.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 11-10-2016, 14:34   #1185   link
flexium
Sr member, jr poster

Quote:
Originally Posted by Talos View Post
En als je niet meer de trap op raakt, komt er iemand langs om u wassen
flexium is offline   Reply With Quote
Old 11-10-2016, 14:57   #1186   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Quote:
Originally Posted by Talos View Post
Quote:
Originally Posted by flexium View Post
En als je niet meer de trap op raakt, komt er iemand langs om u wassen
Klopt, op een stoeltje, in den douche
Old 11-10-2016, 17:23   #1187   link
Blondje
*

Met een traplift zou dat wel nog kunnen.
Blondje is online now   Reply With Quote
Old 12-10-2016, 11:33   #1188   link
black
Senior Member

black's Avatar

Trapliften zijn cool.
Nuja, we hebben ook een slaapkamer beneden, dus als we oud worden moet ik inderdaad geen douche boven plaatsen. Badkamerrenovatie 2 na 20-30 jaar dus .
Old 13-10-2016, 09:12   #1189   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Quote:
Originally Posted by black View Post
ok, je moet over een badrand stappen, maar sinds we dat al 3 jaar doen zijn we dat nogal gewoon geworden om over een badrand te stappen.
In de categorie "zinnen die je nooit dacht te lezen".
Old 31-10-2016, 16:01   #1190   link
Lycas
Senior Member

Een nieuwe voordeur , alu met plastiek rond dat het wat modern is. Ook nog een reepje melk glas waar ge niet kunt doorkijken. Iemand een idee van wat dat ongeveer zou kosten.
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2016, 19:09   #1191   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Zijn afmetingen belangrijk? Dan > 1500 eur. Zijn het standaard maten en standaard RAL kleuren, dan te vinden vanaf pakweg 500 eur indien je goed zoekt en zelf plaatst.
Erik701 is online now   Reply With Quote
Old 06-11-2016, 08:02   #1192   link
Bonbon
Senior Member

Bonbon's Avatar

waar kan ik betaalbaar stekkerblokken kopen/bestellen die :
- doorlusbaar zijn
- openvijsbaar + monteerbaar tegen houten bord
- 6 stekkers

voorlopig vind ik er van vynckier http://www.online-elektro.be/nl/item...7.aspx?pid=456

deze zijn 4 voudig .. ( heb ik ook al eens aangesloten en zijn van goede kwaliteit )

aan mijn tv hoek ik heb ik 1 stekker in de muur ,
daarop hangt een massa apparatuur , niet dat ze allemaal veel stroom trekken
oa tv , telenet spullen , ps3 wii etc , nu liggen er enkele stekkerblokken achter elkaar doorgelust , ik wil dit netjes monteren tegen een plaat met zekerheid van goede verbindingen en zonder telkens 1 stekker te verliezen.
met 3* 6 moet ik normaal gezien wel toekomen + overschot hebben
je kan ook niet elke uitgang benutten aangezien er redelijk wat adapters zijn etc
Bonbon is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2016, 09:11   #1193   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Of je ze zonder kabel hebt weet ik niet, maar kijk voor kwalitatieve stekkerblokken e.d. eens bij Brennenstuhl.
Old 06-11-2016, 09:14   #1194   link
Matthias
*snore*

Koop anders gewoon klassieke opbouwdozen van Niko? Kan je ze ook makkelijker orienteren op je plaat zodat je rekening kunt houden met transfos/adapters.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2016, 09:36   #1195   link
Bonbon
Senior Member

Bonbon's Avatar

18 opbouwstekkers nemen heel veel plaats in , veel werk om aan te sluiten en prijs gaat ook de hoogte in

ik zal wel gewoon 4 stuks van vynckier nemen als ik niets anders vind
Old 06-11-2016, 18:24   #1196   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Iemand een idee waar ik zo'n bord koop?

Alleszins niet in de lokale Gamma hier.

Old 06-11-2016, 19:36   #1197   link
Bonbon
Senior Member

Bonbon's Avatar

http://www.debo-trading.be/nl/zmb278...edschap/p-2864
https://www.bol.com/nl/l/gereedschap...74/?country=BE

dus zoeken op " geperforeerde gereedschapsplaat" of " gereedschapswand"

Last edited by Bonbon; 06-11-2016 at 19:38. Reason: extra link
Old 12-11-2016, 06:32   #1198   link
SaveTheWhale!
Senior Member

SaveTheWhale!'s Avatar

Plan is hier bijna af dus eens beginnen nadenken over hoe we alles gaan doen en hier en daar offertes aanvragen. Nu, ik ben redelijk handig en heb ervaring in ruwbouw maar weinig verstand van alles wat met afwerking te maken heeft. Maar wil wel veel zelf doen dus kom ik automatisch uit bij zelfbouwformules à la sack & easykit.
Heeft iemand hier ervaring mee en raden jullie dit aan?
Old 12-11-2016, 07:06   #1199   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Ervaring met Easykit, bij mij ventilatie, en bij mijn broertje zijn renovatie nu electriciteit + verwarming.

Ik ben er niet echt over te spreken. Ik had bij hun de offerte getekend voor ventilatie, en de documentatie meegekregen. In hun handleiding stonden min of meer alle mogelijkheden en onderdelen. Op basis van hun handleiding had ik dus mijn plannen getekend: vanaf de locatie van de warmtepomp met gegalvaniseerde kokers naar verdelers per verdiep, en van daaruit met flexibele buis naar elke ventilatiemond. Dat leek mij het meest efficient: ik had een centraal punt per verdiep waar ik de buizen kon reinigen, en gegalvaniseerde buis is het stilste en properste systeem. Ik had een lijst opgemaakt met benodigde onderdelen: buizen, hoeken, verbindingsstukken, ... Daarnaast had ik ook zelf een volumeberekening gemaakt, en wist ik welk debiet mijn unit aan moest kunnen.
Maar toen ik bij hen aankwam waren er drie problemen:
- Gegalvaniseerd doen ze niet, ookal staat het in hun handleiding. Ze werken enkel met flexibele buis, anders moeten ze te veel verschillende onderdelen op voorraad houden.
- Mijn plan was niet goed. Ze vonden dat er in de bureau en woonkamer, die volledig open met elkaar verbonden zijn, 2 toevoeren moesten zijn 'omdat dat als aparte ruimte op het plan vermeld stond'. Zo ook op een kinderslaapkamer met 2 verdiepen en een open trap, daar moesten ook 2 monden geplaatst worden.
- Ik kwam op een debietberekening van 398m2/uur. Ze raadden me een unit aan die tot 400m3/uur aankon, terwijl ik zelf op mijn lijst dezelfde unit had staan, maar het model dat 500m3/uur kan leveren. Ik had liever die zwaardere, omdat die kleinere anders altijd op quasi 100% moest draaien, en dat leek me niet echt ideaal, ook niet owv de geluidsproductie. Maar die zwaardere unit wilden ze in eerste instantie niet leveren, omdat dat geen standaardartikel was.

Na die bemerkingen wilde ik graag ergens anders bestellen, maar helaas: contract was reeds getekend ... uiteindelijk heb ik wel de zwaardere unit kunnen regelen, de rest is niet gelukt.

Van de beloofde 'begeleiding' heb ik niets gezien of gemerkt, integendeel dus. Er is hier wel een technieker geweest voor afregeling van de ventilatiemonden (Dat kan je niet zelf, heb je een specifieke debietmeter voor nodig), en die had als eerste en enige opmerking waarom er 2 monden in de woonkamer en slaapkamer voorzien waren, absoluut overbodig.

Groot nadeel bij hen vind ik ook de prijs. Je krijgt nooit een stukprijs van een bepaald artikel te zien, alleen een totaalprijs. Tot je iets te veel hebt en dat terugbrengt, dan weet je exact wat dat gekost heeft. En vaak is die prijs te hoog imo. Bij zo een 'standaardpakket' zat bij mij ook bvb een mes om de buizen te snijden, een tang, tie-wraps, ... nest die ik allemaal niet moest hebben. Maar dat was standaard, en ik heb er voor betaald.

Mijn vader is bij mijn broertje aan het renoveren, en wat ik daar zie van electriciteitsmateriaal en prijs daarvan is ook veel te duur. Het zal in totaal goedkoper zijn dan alles laten doen, maar met een zelfstandig electricien valt ook te onderhandelen. Als jij bvb de slijp- en kapwerken uitvoert zal hij veel van zijn prijs doen, en ga je imo in de buurt of goedkoper zitten dan een Easykit.

Voor sanitair heb je hen ook niet nodig, als je iets of wat handig bent een een vader / schoonvader / nonkel hebt die je op weg zet, kan je goedkoper door zelf te bestellen bij een webshop, of voldoende korting te onderhandelen bij een van marcke / lambrechts / desco / ...

Last edited by Erik701; 12-11-2016 at 07:11.
Old 12-11-2016, 07:26   #1200   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

Ik ben nu bezig aan mijn 3e verbouwing met Sack en nog steeds tevreden van. hun prijzen vallen goed mee vind ik en hun materiaal is goed.

Dit was wel steeds enkel voor sanitair en standaard centrale verwarming, dus geen ventilatie of vloerverwarming.

ze zijn altijd correct daar en als er een prijsverhoging dreigt, verwittigen ze (kan gebeuren als materiaal nog niet geleverd is bvb), zodat je toch aan de overeengkomen prijs het materiaal nog kan laten leveren. De levering gebeurt met de nodige uitleg, je krijgt boeken mee die alles duidelijk uitleggen en ook DVD's

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules