Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 31-03-2020, 13:01   #2761   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Nog vlug even checken hier:

Define 7
Corsair PSU modulair 750W
Ryzen 3700x
32 gig corsair 3200 ram
1 TB crucial P1
2070 super
Kotetsu mark 2
Aorus pro wifi x570

mis ik nog iets? good to go zeker?

Quote:
PEEPHOLE druuuuuuuuuuugs toxic epo wtfBBQ kmoekakn editen lijpoog pur pijpegale
Vrieskou is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2020, 13:23   #2762   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

@ Bourgi: Haha, het zijn exact die Edifiers die ik voorlopig al maanden op't oog heb (staan wel eens op iBood voor een aanvaardbare prijs). Edifier vind ik een uitstekende prijs/kwaliteitskeuze, voor zo ver ik daar kennis over heb. Met op maat bedoel ik dat een plaatselijke firma de kast tot op de centimeter naar mijn wensen zal bouwen, ik voorzie dus twee vakken met een minimum aan marge. Die dongle is alvast interessant, hoe ik dat vanaf mijn PC ga arrangeren is nog een groot vraagteken.

@ Vrieskou: schoon budget. Goan.
Old 31-03-2020, 16:38   #2763   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Zet dit model best niet op het bovenste schap, want de woofer en tweeter zijn licht naar boven getild. Best op heuphoogte dus.

"Minimum aan marge"->
Let op de diepte van je schap want er zijn knoppen en aansluitingen achteraan.
Bourgi is online now   Reply With Quote
Old 31-03-2020, 19:02   #2764   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

2 x reeds check, merci.
Old 01-04-2020, 09:44   #2765   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Computer zit ondertussen in elkaar. Werkt perfect en ziet er bovendien nog eens knap uit, bedankt!

Eén probleem, ik zit al 13 jaar ofzo met Philips amBX boxen. De lichten werkten niet meer op mijn vorige computer, maar ik had wel nog altijd geluid. Op de nieuwe schieten ze echter niet meer in gang. Ironisch genoeg schieten de lichten bij het opstarten nu wél weer aan, maar je hoort de woofer (hoofdbox) telkens aan gaan, en dan weer uitvallen.
Aangezien die boxen al sinds 2008 ofzo niet meer ondersteund worden, mag ik ervan uit gaan dat het tijd wordt voor nieuwe?
Iemand tips? Niet veel zin om op dit moment veel geld te smijten voor boxen (scherm heeft voorrang), maar ik wil ook niet met brolboxen zitten die kraken als ik eens een lekker dancenummer op wil zetten.

Is dit iets?

https://www.coolblue.be/nl/product/3...eaker-set.html

Of ga ik beter voor een Edifier of Bose 2.0-set (zonder subwoofer dus, maar misschien zijn die boxen op zich wel goed genoeg)? Googlen op 'review' brengt me vooral naar verkoopsites, en veel youtube-filmpjes spelen gewoon de boxen af vanaf een iphone, waardoor je eigenlijk ook geen inzicht krijgt.

Mod:
Mijn gevoel gaat eerder naar deze (heb nu toch BT op mijn moederbord zitten en dan kan mijn platenspeler er vanop afstand ook mee verbinden wanneer nodig):
https://www.bol.com/nl/p/edifier-r12...=#productTitle

Last edited by HeLLBirD; 01-04-2020 at 10:07.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2020, 11:18   #2766   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Blijf weg van Trust voor boxen. Die edifiers gaan een pak beter klinken.

Dit is een heel goede deal vandaag en kost maar €15 meer dan jouw link naar die 1280DB's:
https://www.megekko.nl/product/2177/...-R1850DB-Zwart

Als je die draadloos met je moederbord gaat verbinden is eveneens de 200ms latency opmerking van toepassing voor jou. Niet geschikt voor bvb games dus!
Bluetooth aptx low latency zit eerder op de duurdere modellen. (+ check je moederbord)
Ik zou ze dus bedraad met de pc aansluiten als het kan.

Last edited by Bourgi; 01-04-2020 at 11:28.
Old 01-04-2020, 11:41   #2767   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Ha, dat is een mooie deal! En die heeft precies nog een uitgang om eventueel ooit een subwoofer bij aan te sluiten. Aansluiten met kabel op pc is zeker geen probleem, maar moet ik daar dan een extra kabel voor bijkopen, of zit die er gewoon bij?

Bij de weg, wat zou ik nog kunnen vragen voor een:

FD Define R4

Samsung 840 Pro 256gig SSD
MSI Z87-G43
Intel Core i5 4670K
Radeon RX580 8gig (denk van Asus)
24gig (2x4, 2x8) Corsair Vengeance LP 3200 DDR3 Ram

Mist enkel een HDD voor opslag, die heb ik overgestoken, werkt voor de rest nog perfect (al mag hij misschien eens goed gestofzuigd worden). Ging hem eerst bijhouden voor de kinderen, maar zie het nut er voorlopig nog niet van in. Zal mezelf wel weer een nieuwe kopen tegen dat zij er écht een nodig hebben.

Last edited by HeLLBirD; 01-04-2020 at 12:05.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2020, 12:34   #2768   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

De RCA-minijack3.5mm kabel voor op je pc aan te sluiten is meegeleverd.
https://www.windowscentral.com/edifi...peakers-review

Je kan ook overwegen om ze optisch aansluiten zodat je de DAC van de luidsprekers gebruikt. (Als je moederbord een TOSLINK optische uitgang heeft uiteraard)
Ik denk niet dat dat tegenwoordig veel verschil gaat geven tov je soundcard van je moederbord.

Last edited by Bourgi; 01-04-2020 at 12:40.
Old 01-04-2020, 16:06   #2769   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Quote:
Originally Posted by HeLLBirD View Post
Ha, dat is een mooie deal! En die heeft precies nog een uitgang om eventueel ooit een subwoofer bij aan te sluiten. Aansluiten met kabel op pc is zeker geen probleem, maar moet ik daar dan een extra kabel voor bijkopen, of zit die er gewoon bij?

Bij de weg, wat zou ik nog kunnen vragen voor een:

FD Define R4

Samsung 840 Pro 256gig SSD
MSI Z87-G43
Intel Core i5 4670K
Radeon RX580 8gig (denk van Asus)
24gig (2x4, 2x8) Corsair Vengeance LP 3200 DDR3 Ram

Mist enkel een HDD voor opslag, die heb ik overgestoken, werkt voor de rest nog perfect (al mag hij misschien eens goed gestofzuigd worden). Ging hem eerst bijhouden voor de kinderen, maar zie het nut er voorlopig nog niet van in. Zal mezelf wel weer een nieuwe kopen tegen dat zij er écht een nodig hebben.
Lmao, shrimp zit echt in dezelfde upgrade cycles precies. Heb bijna exact dezelfde gear, Potenza levert hier prachtwerk

Quote:
Old 01-04-2020, 17:15   #2770   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Quote:
Originally Posted by Vrieskou View Post
Lmao, shrimp zit echt in dezelfde upgrade cycles precies. Heb bijna exact dezelfde gear, Potenza levert hier prachtwerk
Iedereen heeft dat echt Ik heb 5 pc's in elkaar gestoken recent, allemaal i5 4670K's

Ik heb net de mijne aan men neefje gegeven. Moest wachten op een extra voeding. EXACT hetzelfde systeem, maar dan met een 760 GTX
Teki is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2020, 20:21   #2771   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Lol ik had er ook ene. Maar dan met een gtx 970, die dan later vervangen werd door een gtx 1080.
Old 02-04-2020, 02:37   #2772   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Hmmmmmm er scheelt ergens iets met die Asus X470 elite.
Moederbord had nog een hele oude bios, en cpu draaide continu op 100%

Laatste nieuwe bios installed (wat een crap Asus software),
Die AI suite trekt op niets.

Maar nu hoor ik iets 'knetteren' telkens het systeem onder load staat. Alsof een oude hdd moet zoeken naar iets, dat geluidje. Het grappige is dat er nog geen HDD insteekt, enkel NVME drivers.
Ook bv userbenchmark geeft rare geluidjes als de CPU, MEM & videobenchmarks laden. Op men eigen systeem heb ik dat niet.
Als ik de muis beweeg, hoor ik het, onder lichte load is er niets te horen, onder zware load wel.

Ergens bios settings? Fans rampen ook niet direct op, rtx2060 draait bv idle.. in msi afternburner moet ik ze op 40% of ze springen af en aan.

Raar moederbordje...

*update* Trial and error moeten toepassen, het is de PSU die het geluid maakt.. Raar, net men eigen PSU eraangehangen en die doet dat ook. Een derde psu en die heeft net hetzelfde? (zijn allemaal seasonic & corsair 450/600/620w) .. grappig genoeg zijn er hopen mensen met dat probleem:

https://hardforum.com/threads/comput...mouse.1801974/
https://arstechnica.com/civis/viewtopic.php?f=7&t=76958

Daar staan zelfs een paar keer die 620w psu's aangegeven.

"The sound a PSU makes while scrolling is caused by the CPU's large differential in power draw between "on" and "idle". Usually this causes very slight voltage fluctuations as no SMPS can react fast enough: Pull more current through 12V and 5V/3.3V will see a little fluctuation. Nothing harmful, but still there."

Dat verklaart waarom het onder lichte load niet is, en waarom ik het nu hoor sinds de CPU throttled... met die bios update.

Nu nog een oplossingen vinden... het is enkel met die CPU & Moederboard. Ik heb toevallig net 4 systemen staan en al de rest heeft het niet? Maar wel 3 PSU's die het hebben met dat systeem?

Update 2 - Het kan dus een energy saving ding zijn: https://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=85166
Update 3 - energy saving af, CPU overclocked naar 3800.. draait perfect hahaha, nu nog een goed profiel vinden voor die 2060, in windows draaien die fans idle???

W

Last edited by Teki; 02-04-2020 at 03:32.
Old 02-04-2020, 21:39   #2773   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Case vandaag al ontvangen, wat een monster. Wit was een gok, maar is wel enorm mooi. Toch wel progressie op dat vlak tov van mijn fractal case uit 2013 medunkt

Nu morgen de rest en dan is het lego time

Quote:
Old 02-04-2020, 22:10   #2774   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Potenza en anderen natuurlijk, ik kan een desktop van 4 jaar oud overkopen van een maat. Wat zou je schatten voor deze?

cpu: i7-6700 @ 3.4ghz met zo'n bigass Scythe cooler of zoiets
mobo: Z170-A
gfx: GeForce GTX1060 3gb
memory: 32gb 2133mhz
harddrive: Samsung SSD 850 EVO 250gb
voeding: corsair 750 watt (die mogelijk defect is: pc gaat maximaal 1 keer per dag aan)

Last edited by Tyrael; 03-04-2020 at 07:29.
Tyrael is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2020, 09:49   #2775   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

De graka is 100 à 120 ish euro waard 2dehands.

De rest van die pc 175 eur schat ik.
Old 03-04-2020, 13:16   #2776   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

@ Teki: ja, dat probleem komt relatief vaak voor. Redelijke kutboel, mooi dat je het opgelost hebt gekregen. Ik probeer altijd zo veel mogelijk extra's uit te schakelen in het BIOS, zorgen zelden voor een meerwaarde en veel vaker voor problemen. De AI suite vind ik dan weer meevallen, Biostar en ASRock (en in mindere mate MSI) geven me vaker hoofdpijn.

@ Tyreal: 4 jaar is in hardware-termen verouderd, maar het gaat hier over een krachtig systeem dat nog niet veel pluimen verloren heeft. Mocht die PSU vervangen moeten worden is dat alvast om en bij de €100 kosten voor een degelijk model. €250 zou ik als een schappelijke meeneemprijs beschouwen. De recentere GPU zou een hogere prijs kunnen verantwoorden (€300 à €350), maar dan moet je er zeker van zijn dat de PSU marcheert.
Old 03-04-2020, 14:26   #2777   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Wat zou ik hiervoor nog kunnen krijgen? Zou (deels) een zen2 upgrade kunnen financieren.

cpu: intel i5-4670K
cooler: Scythe Mugen 4 PCGH Edition
mobo: Asus z87 plus
ram: 16GB DDR3
gpu: Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse HBM2 - 8
psu: Seasonic Platinum 520 Fanless 520-Watt 80 PLUS
geen HDD
logion is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2020, 14:53   #2778   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
@ Teki: ja, dat probleem komt relatief vaak voor. Redelijke kutboel, mooi dat je het opgelost hebt gekregen. Ik probeer altijd zo veel mogelijk extra's uit te schakelen in het BIOS, zorgen zelden voor een meerwaarde en veel vaker voor problemen. De AI suite vind ik dan weer meevallen, Biostar en ASRock (en in mindere mate MSI) geven me vaker hoofdpijn.
Tis niet opgelost :/ Enkel het muisprobleem is opgelost door lichtjes te overclocken.

Maar vanaf er nu zware load staat op die psu (Corsair 620w modulair) is er duidelijk gezoem te horen. PC komt in haar winkel, dus ze gaat het niet merken, en internet zegt ook dat het geen kwaad kan, maar ik laat dat toch liever niet zo.

Zal een nieuwe PSU worden denk ik.
Old 03-04-2020, 14:57   #2779   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Ik blijf wel een haat/liefde verhouding hebben met alternate Het is wreed makkelijk, achter de hoek, veel volk achter de kassas, veel op voorraad, nog nooit problemen gehad met service, de mensen die ik naar daar stuur voor een pc in elkaar te steken (de mensen die je echt niet aan een pc wilt helpen zelf... ) zijn altijd goed & met veel geduld geholpen. Prijzen zijn ook niet zo gek voor een fysieke winkel en de service. Vanmorgend berichtje op facebook en halfuurtje erna reply.

MAAR ALLE ONDERDELEN VAN MEGEKKO ZIJN ER AL EEN WEEK, die komen uit fucking holland, met postnl, ik heb daar de case niet gekocht omdat die maar donderdag zou geleverd worden. Nu denken ze maandag... Thad 25 EUR goedkoper & sneller geweest om het in NL te kopen dan hier achter de hoek...
Old 03-04-2020, 15:33   #2780   link
kar
Public servant

kar's Avatar

shoplocal?
kar is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules