Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 12-05-2020, 12:31   #2921   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
https://www.dragoncomputers.eu/gamer...2FqLSsVK7zHZ38

https://www.dragoncomputers.eu/gamer...a6_TLtjHZOmKdg

Zijn dat nu niet vrij goeie deals?
Is dat een goeie winkel?

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 12-05-2020, 12:54   #2922   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Coolken, waar komde nu mee af

Ik ken de winkel niet, maar zo'n systemen biedt elke bekende/grotere webshop evengoed aan. Of dat geslaagde deals zijn is simpel achterhaald: zwier alle onderdelen in een winkelmand en kijk naar het prijsverschil. Echt slechte deals zijn dat niet, zo'n samenstellingen heb ik jarenlang gemaakt en in elkaar gevezen. Maar het spreekt dat die moeite er ook uitgehaald moet worden.

Zelf samenstellen, en als't kan zelf assembleren, is altijd goedkoper, ahja.
Old 12-05-2020, 13:11   #2923   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

al de console spelers die nieuwe pc's kopen en al de pc gamers die consoles kopen

corona heeft ons dichter bij elkaar gebracht

y'all motherfuckers are crazy
Ferrex is offline   Reply With Quote
Old 12-05-2020, 13:20   #2924   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Ge herkent het console-plebs wel direct.

PFF AL DIE MOEITE IS DA PREFAB DING HIER NIE IN ORDE?
Old 12-05-2020, 14:07   #2925   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Coolken, waar komde nu mee af

Ik ken de winkel niet, maar zo'n systemen biedt elke bekende/grotere webshop evengoed aan. Of dat geslaagde deals zijn is simpel achterhaald: zwier alle onderdelen in een winkelmand en kijk naar het prijsverschil. Echt slechte deals zijn dat niet, zo'n samenstellingen heb ik jarenlang gemaakt en in elkaar gevezen. Maar het spreekt dat die moeite er ook uitgehaald moet worden.

Zelf samenstellen, en als't kan zelf assembleren, is altijd goedkoper, ahja.
Leek mij cheaper met wat ik zelf had in elkaar gefoefeld op alternate maar tlijkt bij nader inzien ni persé veel te schelen. Sorry da'k zo leeg was en da'k dacht den deal van mijn leven te zien. Tis me al dien corona, ziede

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
al de console spelers die nieuwe pc's kopen en al de pc gamers die consoles kopen

corona heeft ons dichter bij elkaar gebracht

Ja ben sinds jaar en dag ne proud dual class plebcollector-applefag maar soms meekt die combinatie toch ni veel meer sense eigenlijk. Dat kan allemaal simpeler.

- Ik heb ne rock solid onderbenutte iMac 5k die geen 32bit software meer draait (en tis da'k zo zot veel ouwe 64-bit games heb). Dat geeft mij geen vertrouwen meer om uberhaupt software te kopen op zo'n platform. Mijn kopie van parallels is ergens in nen update ook gestorven.
- Jaar na jaar niet de minste ambitie voor wat voor een minimum aan serieuzere gaming support op MacOS. Allé Cole, gamen op nen mac lol, ma wette... waarom niet hé. Tis niet van niet kunnen, maar van niet willen. Valve schrapt ook hun VR support op Mac, niet dat het sowieso al veel voorstelde.
- Mogelijkse intel naar ARM sprong waar ik niet op zit te wachten.
- MacOS vs Win dat eigenlijk niet meer zo relevant is als in 2007. MacOS is dik bienkes, maar Win10 is goed genoeg. (Tiger vs Vista, da waren nog eens tijden) Mijn iPad kent meer gebruik dan mijn mac sowieso.
- Mijne PS4 pro (met z'n wijze exclusives, da wel) die klinkt als ne softzuiger (zot weurrek er van) en nog altijd niet consequent 60fps doet. Horizon Zero Dawn dat naar PC komt is hopelijk een aanzet naar meer leutige sony games op pc.
- PSVR met hun kutgames tegenwoordig (PC krijgt Alyx en welle... nen extra track in beatsabre?) en tracking van mijn kloten. No Man's Sky op PSVR zag er uit als vorte kak. Echt om te blijten. Enfin, kmoet niet mekkeren over VR gfx op console, maar er is ook geen alternatief natuurlijk (aja want microsoft doet niet mee )
- De Xbox One X die buiten gamepass (wat nu deels bestaat op Win10) nix extra biedt en nog altijd geen consistent fucking 60fps biedt. Waarom zou'k diene XSX kopen? Voor de nieuwe AC aan 4k30fps te draaien op mijne 1080p tv?
- Die backwardscompatibiliteit van mijn kloten op consoles in't algemeen (Gaan al mijn PS4 games draaien? Gaan die upscalen?)
- Remasters wanneer ik eigenlijk gewoon zou kunnen modden op PC (die skyrim mods zijn noice)
- Emulatie support dat uitgebreider is op win tov Mac.
- Kwil Divinity Original Sin II op PC spelen (die heeft cross-saves met de switch versie, maar niet met de xbox one of ps4 versie want duuuhconsolesecosystem )

Dus ik plan mijn huidige generatie consoles te houden (want de games en mijn zetel zijn bienkes), de multiplats op pc te spelen (kan eens fps met muis doen zottekes) en op termijn (lol bij launch wrs) ne PS5 te nemen als er eens iets grandioos uitkomt.

edit ; ja sorry mannen, tmoest er eens uit hé.

Last edited by blumcole; 12-05-2020 at 14:19.
Old 12-05-2020, 14:27   #2926   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

diep vanbinnen zijn we allemaal een beetje pc master race

nu dat ge console liever hebt dan pc voor te gamen cavakes nog maar gamen op mac is toch de grootste lmao der lmao's? de enigste reden waarom ge ooit op nen mac gamed is da ge zo'n toestel krijgt van't werk en in uwe vrije tijd wa kleine games er op smijt voor tussen de pauzes ofzo

dan kan toch ni bestaan, mensen die speciaal nen mac game pc kopen? da staat volgens mij geclassificeerd als een officiële mentale ziekte in den DSM V kan ni anders

Last edited by Ferrex; 12-05-2020 at 14:30.
Old 12-05-2020, 14:35   #2927   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Shit cole, ik zie u daar nog zitten op ALP naast den toog me net zot grote imac. Ik was kei onder den indruk toen.
kar is offline   Reply With Quote
Old 12-05-2020, 14:36   #2928   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

OH FUCK IK WAS VERGETEN DA COLE DA TOEN HAD

EUH

SORRY COLE

Old 12-05-2020, 14:48   #2929   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Quote:

nu dat ge console liever hebt dan pc voor te gamen cavakes nog maar gamen op mac is toch de grootste lmao der lmao's? de enigste reden waarom ge ooit op nen mac gamed is da ge zo'n toestel krijgt van't werk en in uwe vrije tijd wa kleine games er op smijt voor tussen de pauzes ofzo

dan kan toch ni bestaan, mensen die speciaal nen mac game pc kopen? da staat volgens mij geclassificeerd als een officiële mentale ziekte in den DSM V kan ni anders
MacOS is een dood platform voor games momenteel of toch dood aan het worden.
Dat is niet altijd zo geweest, er waren tijden waar Valve en Apple bijeen kwamen voor te werken met OpenGL, Gaben heeft daar zelf een aantal zaken van released. Valve stond zeker open om dat te doen en had de kans er geweest, hadden ze het zeker gedaan.

However, Apple heeft een jaar geleden een ballontje laten opgaan met support voor OpenGL volledig te laten vallen en hun eigen Metal API te gebruiken. Er was een hele populaire trein op het internet die stond te beweren dat het switchen van je API super veel geld zou kosten, dat is nu al door heel veel game devs debunked. Dat neemt niet weg dat nog steeds wel een kost aan verbonden is. Metal API is voor de grote studio's geen issue, kleinere studio's daarentegen zitten wel met de rug tegen de muur. Apple heeft ook nog nooit gezegd dat ze vulcan zouden ondersteunen, en dat was voor Valve de druppel. Daarom hebben ze daar resoluut gezegd dat support voor MacOS de vuilbak in ging en ze gaan voor Linux.
Ge zou kunnen zeggen: Microsoft doet hetzelfde met DirectX en dat is volledig correct, maar Microsoft heeft wel het marktaandeel in games om dat te kunnen bepalen, Apple niet (op mac platform)

Linux btw met Vulcan en Proton blijkt een zeer capabel platform te zijn voor games op te draaien. (en open GL)

Die geruchten van dat Apple game machine gaan nooit correct zijn, eerst en vooral door hun contracten. Ze leveren enkel intel CPU en AMD GPU's af, met AMD GPU's lever je (nog) geen high-end systeem af. Dat die machine zou gebaseerd zijn op ARM is nog veel minder mogelijk, games op ARM lul.

Gaming op Linux zou wel eens verfrissend kunnen zijn, als het er ooit doorkomt. This year is the year of Linux desktop!!!! zeggen we al 10 jaar

Last edited by Guru; 12-05-2020 at 14:51.
Guru is offline   Reply With Quote
Old 12-05-2020, 14:50   #2930   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

misschien moeten ze digitale wielekes releasen voor hunne metal api

Old 12-05-2020, 15:06   #2931   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Quote:

Quote:
Originally Posted by kar View Post
Shit cole, ik zie u daar nog zitten op ALP naast den toog me net zot grote imac. Ik was kei onder den indruk toen.
Quote:
OH FUCK IK WAS VERGETEN DA COLE DA TOEN HAD

EUH

SORRY COLE
Khad nu ni persé ne mac gekocht voor te gamen ze Diene stond ook op bootcamp. Kwas buiten de ALP toen quasi exclusief op consoles aan't gamen (met nen occasionele flirt) sinds de moment dat Black & White (dien shit van molineux) begon te flippen met drivers en zulke zeik.

Schoon tijden met den ALP

Quote:
Originally Posted by Guru View Post
MacOS is een dood platform voor games momenteel of toch dood aan het worden.
...
Die geruchten van dat Apple game machine gaan nooit correct zijn, eerst en vooral door hun contracten. Ze leveren enkel intel CPU en AMD GPU's af, met AMD GPU's lever je (nog) geen high-end systeem af. Dat die machine zou gebaseerd zijn op ARM is nog veel minder mogelijk, games op ARM lul.

Gaming op Linux zou wel eens verfrissend kunnen zijn, als het er ooit doorkomt. This year is the year of Linux desktop!!!! zeggen we al 10 jaar
Awel ja. Ge weet zo nooit wat Apple op een moment in z'n gedachten heeft. Ge gaat altijd maar af op wat mogelijk zou kunnen, maar ondertussen cutten ze support voor OpenGL en 32-bit en drijven ze de prijzen op. Ik wil opties op hardware en software ipv te moeten hopen dat x-game ooit mss naar de mac zou komen.

Last edited by blumcole; 12-05-2020 at 15:11.
Old 12-05-2020, 15:22   #2932   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Ik denk dat je hoop eventjes moet opbergen, gaming op PC platform is gewoon Windows dominated.
MacOS is zelfs voor indie developers een ramp aan het worden met die metal API, zoals al gezegd, de grote studios zien daar geen issue in, maar de kleintjes wel.

Goh ja mogelijkheden, Apple kan Valve overkopen... Als ze die markt echt willen, landslide takeover.
Old 12-05-2020, 15:42   #2933   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Als ge op een letterlijke money machine zit, waarom zout ge die dan verkopen aan apple? voort geld moet hij het niet meer doen denk ik dan. en dan kan hij nooit zijn neural interface games maken é

Quote:
PEEPHOLE druuuuuuuuuuugs toxic epo wtfBBQ kmoekakn editen lijpoog pur pijpegale
Vrieskou is offline   Reply With Quote
Old 12-05-2020, 16:04   #2934   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Omdat Apple gewoon meer geld heeft en money talks. Ik schat de kans ook zeer laag tot nihil in ze, ik geloof de hele Apple gaat ne game pc maken niet.
Old 12-05-2020, 17:09   #2935   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Ik ook niet. Zeker niet aan een degelijke prijs

Old 13-05-2020, 09:31   #2936   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

https://tweakers.net/pricewatch/1365...specificaties/

is dat wat goed gerief?

twijfel tussen die (27”) en eentje van 24”

https://tweakers.net/pricewatch/3222...specificaties/

bekan zelfde prijsklasse, what’s the catch?

AOC liever niet meer btw @guru, heb er nu zo ene en dat was enorm geklungel met display drivers. poverty materiaal en poverty support
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 13-05-2020, 12:11   #2937   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Dus je Samsung is een VA paneel, je gaat betere kleurweergave krijgen dan TN, maar een tragere responstijd.

De Asus is andersom

Met je 5700XT zou het wel zonde zijn om te blijven plakken op 1080p, 1440p is wel goed binnen zijn mogelijkheden. Tenzij je altijd 144fps wilt trekken.
Old 13-05-2020, 13:31   #2938   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post
https://tweakers.net/pricewatch/1365...specificaties/

is dat wat goed gerief?

twijfel tussen die (27”) en eentje van 24”

https://tweakers.net/pricewatch/3222...specificaties/

bekan zelfde prijsklasse, what’s the catch?

AOC liever niet meer btw @guru, heb er nu zo ene en dat was enorm geklungel met display drivers. poverty materiaal en poverty support
geen idee wa de catch is maar ik heb da exact model van asus en ik ben daar super content van, nog meer dan mijne benq die ik daarvoor had

ben ook wel iemand die alles aan 1080p wilt voor comp games, aangezien die lijk 75% van mijn pc games omvatten. als ge er meer een singleplayer 60/100 fps machine van gaat maken is't misschien beter om voor de 27" te gaan

either way, tzijn allebei redelijke prijzen

Old 13-05-2020, 13:32   #2939   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

1080p + RX5700 XT = parels voor de zwijnen
Old 13-05-2020, 13:33   #2940   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

aight dus de samaung is beter... indien ik geen 144fps in 1440p wil trekken in de laatste shooters?
mooier beeld, ten koste van responstijd. als ik ermee vrede kan nemen dat ik eerder richting 1080p ga met hogere fps of 1440p met lagere fps.

responstijd sowieso vooral belangrijker voor FPS zeker - als ik mij bezig wil houden met SP-games, ewa WoW, en hier en daar casual shooterke, maakt dat minder uit?
Jaak is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules