Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 13-05-2020, 13:38   #2941   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post

responstijd sowieso vooral belangrijker voor FPS zeker - als ik mij bezig wil houden met SP-games, ewa WoW, en hier en daar casual shooterke, maakt dat minder uit?
yup

27" is dan ideaal

y'all motherfuckers are crazy
Ferrex is offline   Reply With Quote
Old 13-05-2020, 13:51   #2942   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

aight merci

amazon.nl
kheb prime in .de waarom werkt da dan ni voor olland wtf m8s
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 13-05-2020, 13:53   #2943   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

en tbf met uwe setup gaat ge ook in 27"/1440p de meeste games aan 144 fps kunnen draaien om optimaal te kunnen profiteren van uwe max refresh rate, zolang da nie alles letterlijk op ultra bigdick staat

de iets mindere responstijd gaat dan maar weinig uitmaken in bvb cs go of overwatch en zoals al gezegd al zeker ni in nieuwe aaa singleplayer titles

Old 13-05-2020, 14:21   #2944   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post
aight dus de samaung is beter... indien ik geen 144fps in 1440p wil trekken in de laatste shooters?
mooier beeld, ten koste van responstijd. als ik ermee vrede kan nemen dat ik eerder richting 1080p ga met hogere fps of 1440p met lagere fps.

responstijd sowieso vooral belangrijker voor FPS zeker - als ik mij bezig wil houden met SP-games, ewa WoW, en hier en daar casual shooterke, maakt dat minder uit?
Dat hangt van uzelf af, ben je beter in een shooter als je altijd 144fps hebt met 144hz? Of kan je tegen de 144hz met ongeveer 110-120fps.
Het zal vooral een marginaal klein verschil geven, anders pas je de settings maar een beetje aan.

Voor de rest blijf ik bij de eerste statement, een 5700XT op 1080p is wat verloren performance.

1440p is tegenwoordig wel het nieuwe 1080p aan het worden, tenzij je bij FaZe ofzo zit.
Guru is offline   Reply With Quote
Old 13-05-2020, 22:09   #2945   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

scherm is besteld

PC ganek nog nekeer overpeinzen wat ik just wil - zeker als effe wachten nuttig is (cf. Guru)

groter scherm had 'k wel sowieso nodig, zelfs zonder die 5700 XT is een 27" scherm wel nuttig voor mijn thuiswerk wat aangenamer te maken - en 220 EUR is nu niet diene zotte kost voor iets wat jaren mee kan
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 13-05-2020, 22:20   #2946   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Ale ja, dit jaar zou er sowieso een nieuwe gen komen. B550 heeft veel voordelen voor een budget bord te zijn dan.

Als de nood niet hoog is, zou het een beetje zonde zijn. Ook wetende dat AM4 stopt na 3rd gen Ryzen, 4de gen is een andere socket.
Old 17-05-2020, 19:25   #2947   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

De Intel meme blijft maar komen, Intel 10th gen Comet lake S moet een nieuw moederbord krijgen.

Maar geen PCIE 4th gen support.

Dat wil zeggen dat de BUDGET borden van AMD dit jaar beter gaan zijn dan de borden van Intel. :')
Old 17-05-2020, 20:04   #2948   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Net nu AMD zichzelf in het hele Ryzen-succesverhaal voor het eerst wat in de voet leek te schieten door het AM4-platform dan toch niet te blijven aanhouden.

Intel, pls.
Old 17-05-2020, 20:14   #2949   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Langs de andere kant hebben ze wel de Ryzen 1XXX, 2XXX en 3XXX op 1 socket gedaan.

Met enorme sprongen er tussen. En stel dat je nu de eigenaar bent van een X570 platform, kan je rustig doorgaan. Want je hebt al PCIE4.0, stel dat de volgende RTX reeks die bandbreedte zou benutten, zit je weer safe.

Als je Intel had gekocht of dit jaar koopt, zit je nog op 3.0 :')
Old 17-05-2020, 20:33   #2950   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Klopt, ik zie het zelfs helemaal niet zo somber in als veel vakpublicaties lieten uitschijnen de afgelopen dagen. AM4 is tot nog toe een uitstekend platform gebleken (op kinderziektes in de allereerste generatie na) en heeft met een lanceerdatum in 2016 al redelijk een respectabele leeftijd.
Old 18-05-2020, 08:50   #2951   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Toch content dat ik uiteindelijk voor x570 gegaan ben ipv B450 dan. Hoewel ik waarschijnlijk die CPU (3700x) nooit ga upgraden tot de volgende PC, maar bon, tis het gedacht dat telt

En Intel pls :')

Quote:
PEEPHOLE druuuuuuuuuuugs toxic epo wtfBBQ kmoekakn editen lijpoog pur pijpegale
Vrieskou is online now   Reply With Quote
Old 18-05-2020, 09:06   #2952   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Quote:
Originally Posted by Vrieskou View Post
Hoewel ik waarschijnlijk die CPU (3700x) nooit ga upgraden tot de volgende PC, maar bon, tis het gedacht dat telt
Dit. Ik snap het sentiment. Ik kan echter uit redelijk wat ervaring putten om te stellen dat eenmaal de upgrade-koorts toeslaat, een ruime meerderheid ineens heel de boel opfrist. Bovendien zijn er altijd voldoende nieuwigheden om dat ook te verantwoorden.

Uiteindelijk is de keuze tot op heden nogal scherp. B450 kost een ruime €100, X570 meteen het dubbele. B550 zou dat gat enigszins moeten dichten, maar dan ga ik er meteen van uit dat B450-borden snel 10 tot 20% goedkoper zullen worden. Wat een Ryzen 5 + B450 helemaal een deal zou maken. Gesteld dat je met zo'n combo makkelijk 2 à 3 jaar verder kan, zijn we tegen dan weer een hele generatie verder. Ofte: toekomstgericht aankopen is in hardware-termen veelal ijdele hoop.
Old 18-05-2020, 09:07   #2953   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

AM4 was inderdaad een goed platform, buiten de geheugen perikelen.

Ik ben voor de X570 gegaan en de Ryzen 9 3900X voor bepaalde core workloads, dus ik ga de 4000 reeks niet installeren, tenzij de snelheidswinsten monster groot zijn.

Daarom was het wel zeer tof om weten dat x570 gewoon alle support heeft voor de volgende gen aan PCI-E 4.0. De huidige 2080Ti heeft het bv niet nodig die 64Gbps. Wie weet de 3080Ti

Het helpt ook wel dat ik mijn X570 bord aan 100 euro minder heb gekregen dan normaal, dankzij een fout op de website van Coolblue :')
Old 18-05-2020, 09:56   #2954   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Iemand tips voor een goede, snelle en stabiele ethernetverbinding powerline? Bepaalde merken, snelheden?
Old 18-05-2020, 12:19   #2955   link
Horla
Senior Member

Ik heb heel tevreden met o.a. een setje TL-PA9025P van TP-Link maar zie dat die end-of-life zijn. Ook hun software is heel goed, ik gebruik die ook voor Devolo en d-link powerlines. Dat werkt zonder problemen. Wat ik wel merk is dat er soms serieuze performantieproblemen zijn na bv een stroomuitval. De pc eens rechtstreeks achter een powerline hangen, de software opstarten en het netwerk eens opnieuw saven is voldoende om dit op te lossen. Mogelijk is dat wel omdat ik verschillende merken met verschillende snelheden door elkaar gebruikt of dat ik een vreemd huis heb met twee elektriciteitskasten (één voor het oud en één voor het nieuwe gedeelte).

edit: Even nagekeken in mijn documentatie en ik gebruik dus tp-link, Netgear, Devolo en MTLogic allemaal door elkaar. Buiten het feit dat een hoger cijfertje op de specificaties effectief een betere snelheid geeft, is er niet veel verschil. De Devolo (500AV+ wireless) hangt achter 30m elektriciteitskabel en daar krijg ik met een speedtest van Telenet nog 25Mbps door (toevallig het voorbije weekend getest).

Last edited by Horla; 18-05-2020 at 12:57.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2020, 12:46   #2956   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Ik heb deze thuis:
Devolo Dlan 1000 duo+

om htpc-pc bij de televisie met de rest van het netwerk te verbinden.
1 bij de tv, 1 in de garage.

Ding werkt zoals het moet.
A-star is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2020, 16:09   #2957   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

omdat mijn moederbord m.2 ssd slots vol zijn zoek ik een pcie expansion card waar ik extra m.2's op kan mounten. aangezien dat sata kabels in een nieuwe desktop redelijk verleden tijd zijn als ge wilt ga ik liever ook niet terug extra kabels in mijn pc duwen

is deze https://tweakers.net/pricewatch/1099...specificaties/ een goei model?

ik zoek in ieder geval eentje met dat aantal slots, zoda ik naar believen bij kan steken zonder elke keer weer een nieuwe pcie slot in te nemen. mogelijks in boeten aan snelheid is geen al te grote zorg (als dat gebeurd), mijn intensieve games komen op moederbord anyway. dees is voor minder intensief + various + storage

Old 18-05-2020, 16:46   #2958   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Degelijk kaartje inderdaad, ik denk zelfs dat je niet al te veel inboet op die snelheid als je daar meer ssd's op steekt.

Er zijn meerdere gens van die kaart, je hebt er die PCIE3.0 en 4.0 doen, ik weet niet op welk moederbord platform je zit, indien het x570 is kan je wel profiteren van de 4.0. Indien niet ga je naar 3.0 gaan.

Die Intel VROC features werken ook via AMD, maar dan moet je TR platform draaien, vermoed niet dat je dat draait dus. Het is ook iets zeer specifiek voor dat.
Old 18-05-2020, 16:57   #2959   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

ik heb een B450 dus 3.0

die vroc zever interesseert mij ni kga ook ni direct iets in raid steken ofzo. het is puur om al mijn toekomstige m.2's op één slot te hebben, zo kan ik vermijden da ik een mogelijke wildgroei aan pcie expansion cards in mijne bak heb. vier extra slots is misschien wa veel op't einde van de rit maar bon ja, voor minder dan 50 euro op azerty kunt ge niet sukkelen

kan ik ook ineens een extra ssd mee bestellen

Old 18-05-2020, 16:59   #2960   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

tis trouwens echt geschift hoe zelfs met covid de laatste maanden die prijzen van m.2's laag gebleven zijn

nog geen 140 euro voor nen tera jezus

Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules