Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 21-08-2018, 09:16   #21   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

heb je een huisjesmelkerhuis gekocht, ben je de huisjesmelker of wordt je gemolken?
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2018, 09:43   #22   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Ik ben niet vies van vuiligheid of een flinke renovatie, maar wtf gast.
Old 21-08-2018, 10:14   #23   link
Moer
Senior Member

Moer's Avatar

Quote:
Originally Posted by DUR0N View Post
De vorige paus denkt er het zijne van.
De vorige, vorige paus..
Moer is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2018, 19:52   #24   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Quote:
Originally Posted by frenzal View Post
heb je een huisjesmelkerhuis gekocht, ben je de huisjesmelker of wordt je gemolken?
Ik heb het gekocht van een huisjesmelker. Hij verkocht omdat ze hem betrapt hadden. Het was onbewoonbaar verklaard en hij werd veroordeeld.

Nu worden het drie appartementen, hopelijk klaar eind dit jaar.
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2018, 20:27   #25   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

ambitieuze plannen! ik heb honger naar meer details als je wilt delen:
- kostprijs aankoop en renovatie
- mogelijke opbrengst
- ga je er zelf ook wonen?
- wat gaat er waarschijnlijk met de huisjesmelker gebeuren
- hoe werd zoeits verkocht?
- pics van eindresultaat uiteindelijk enz..

Last edited by frenzal; 22-08-2018 at 10:24. Reason: formatting
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2018, 21:37   #26   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Toch frappant dat zo een situaties hier nog voorkomen. Misschien ben ik gewoon wat na´ef, maar ben toch verschoten van die foto's.
Metal is offline   Reply With Quote
Old 22-08-2018, 10:01   #27   link
Arne
Senior Member

Arne's Avatar

Goh, likje verf en klaar denk ik zo ...
Alle gekheid op een stokje, more details plx!
Arne is offline   Reply With Quote
Old 22-08-2018, 17:25   #28   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Quote:
Originally Posted by Metal View Post
Toch frappant dat zo een situaties hier nog voorkomen. Misschien ben ik gewoon wat na´ef, maar ben toch verschoten van die foto's.
Als je ziet hoeveel bellen hier soms aan de voordeuren hangen kan dat niet anders.
Dat was zelfs niet het enige huisjesmelkerhuis dat we bezocht hebben tijdens de zoektocht.
Het eerste was nog erger en het is voor 100k meer verkocht in een openbare verkoop.
Ons huis is gewoon verkocht via een immokantoor maar 'tmoest vanzelfsprekend snel gaan.
Ondertussen wonen we er al zelf op de derde verdieping maar het is nog niet volledig afgewerkt.
De huisjesmelker is veroordeeld en moest een dikke boete betalen.
Nu zit hij met de rest van zijn geld in Turkije. (Neen, 'twas geen Turk gij racist!)

Pics van het eindresultaat zal nog even wachten zijn.
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 19-10-2018, 09:26   #29   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Ze komen net een nieuwe voordeur in alu plaatsen.
Komt die kleur totaal niet overeen met wat ik wou.

Ik heb blijkbaar effectief een foute kleurcode doorgegeven. Langs binnen zie je geen verschil, maar met het direct licht langs buiten is het echt pijnlijk. Nooit gedacht dat dit mij zou overkomen. Zou nog proper op te lossen zijn door het te laten spuiten.
Old 19-10-2018, 09:43   #30   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Waarna die gespoten lak toch anders zal verkleuren dan die poederlak, wat ze je ook wijsmaken.
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 19-10-2018, 10:02   #31   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Heerlijk.
Old 07-10-2019, 10:01   #32   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Iemand een idee waar ik het beste ga voor nieuwe ramen en deuren? Voorkeur is aluminium maar PVC is ook een optie. Ik vraag het omdat ik zoveel tegenstrijdige shite hoor van iedereen. Quadro, Belisol, ... etc suckt allemaal blijkbaar.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2019, 10:21   #33   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Haha, twee jaar lang mijn pijn. Ik durf mezelf ondertussen kenner noemen, de mijne staan er juist in. Regio Mechelen: laat zeker een offerte opmaken door Grinord. Die verdelen Finstal, zo'n beetje de Rolls Royce van de ramen, lijk ons bomma zou zeggen.
Old 07-10-2019, 10:35   #34   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Haha, twee jaar lang mijn pijn. Ik durf mezelf ondertussen kenner noemen, de mijne staan er juist in. Regio Mechelen: laat zeker een offerte opmaken door Grinord. Die verdelen Finstal, zo'n beetje de Rolls Royce van de ramen, lijk ons bomma zou zeggen.
Tnx, eens checken. Wat voor ramen hebt gij gezet?

Old 07-10-2019, 11:11   #35   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Ik ben voor elke stap in onze totaalrenovatie op zoek gegaan (of aan't gaan) naar de beste prijs-kwaliteitsverhouding. Lijk de PC's die ik bouw of voorstel. Dat klinkt logisch, maar is in feite een vermoeiende en moeilijke evenwichtsoefening. Voor onze ramen heb ik daarom eerst gekeken naar het merk of de feitelijke fabrikant. In BelgiŰ werkt zowat elke kleine(re) zelfstandige met Profel, bijvoorbeeld. Da's niet altijd duidelijk voor klanten, waardoor prijzen voor exact dezelfde ramen ook flink kunnen schommelen. Plaatsing is vanzelfsprekend ook belangrijk, maar da's heus geen ingewikkelde klus. Een goed geplaatste vloer is al stukken moeilijker.

Soit, na wat opzoeken kwam ik bij Finstral als uiterst kwalitatief. PVC paste goed binnen budget en het uiterlijk stoort me ook niet. Ik wilde echter een donkere kleur aan de buitenzijde, en dat was geen optie. Finstral kleurt enkel met lichte tinten in de kern (wat wel superkwalitatief is; geen folie om te kleuren die hoe dan ook ooit lost). Aluminium was heerlijk strak, maar ook 25% duurder. Gelukkig was er een gulden middenweg: PVC-ramen die aan de buitenkant overkapt zijn met aluminium. Vrij nieuw, maar ook Profel heeft ondertussen zo'n lijn. Ik zag er alleszins alleen maar voordelen in: prijsgewijs in't midden, langs buiten strak aluminium (alle kleuren mogelijk) en langs binnen witte PVC - wat iets warmer aanvoelt en ook een tikje beter isoleert.

De reeks bestaat in twee varianten: 72 en 90. Ik koos de laatste, dikker en isoleert beter. Samen met 3-laags glas moet ik (in principe) bij dit leven niet meer aan nieuwe ramen denken in ons huis. Het is een renovatie, dus 72 en 2-laags had momenteel rationeler geweest, maar ik zoek de gevel toch op termijn in te pakken en aan de binnenkant gebeurt ook al veel na-isolatie. Tot slot koos ik de Nova-line: het glas is verlijmd aan de profielen waardoor er geen vleugels zijn. Dat scheelt wel wat in licht-inval en ziet er nog wat strakker uit. Maar da's wel ineens een volledig nieuwe vleugel als dat glas kapot is.

Last edited by Potenza; 07-10-2019 at 11:18.
Potenza is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2019, 11:52   #36   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
aan de binnenkant gebeurt ook al veel na-isolatie
Beetje off-topic, maar hoe pak je dat aan dan? Langs binnen iets van isolatie tegen muur? Verlies je dan niet veel plaats in je kamer?
Hier ook met grondige renovatie bezig, maar ondertussen al zo ver gevorderd dat dat er niet meer in zit

Qua ramen ook voor 3-laags glas gegaan, scheelde 50Ç per m▓ dacht ik. Maar kreeg toen ook nog relatief mooie premie daarvoor. Alu ramen van Reynaers.
Wel nog maar helft van het huis gedaan, nog zo'n 20m▓ ramen in de living te doen, maar daar is geen budget voor momenteel
Old 07-10-2019, 12:17   #37   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Quote:
Originally Posted by Roswell View Post
Beetje off-topic, maar hoe pak je dat aan dan? Langs binnen iets van isolatie tegen muur? Verlies je dan niet veel plaats in je kamer?
Klopt, tegen muren waar wat dingen in weggewerkt moesten of konden worden (voornamelijk elektriciteit en leidingen van de verwarming) en niet te veel plaats mag verloren gaan zetten we gewafelde platen styrodur. Na een bewapeningsnet wordt dat gewoon opnieuw bezet, dat scheelt enkele centimeters. Ineens alles weggewerkt zonder veel breken en een beetje extra ge´soleerd.

Weer meer ruimte verloren mag gaan is dat met een volledige metalstud-constructie. Dan verlies je vlug 10 centimeter, maar 't is wel stevig en enorm goed ge´soleerd (steen - styrodur - metalstud met glaswol - OSB - gyproc).
Old 07-10-2019, 12:24   #38   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Hier ook PVC van Finstral, tot nu toe geen klagen van.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2019, 12:34   #39   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Plaatsing is ook niet zo vanzelfsprekend hoor. Hier in twee maal profel alu laten zetten, eerst door een groot bedrijf uit dendermonde die het niet zo goed deden, voor afwerking zijn ze tot 3 keer moeten terugkomen. Voor de 2de fase wouden we natuurlijk dezelfde ramen en gewerkt met een groot bedrijf uit wetteren die dat veel beter deden. Al was opnieuw niet alles correct gezet en zijn ze nog eens moeten terugkomen. Ondertussen weet ik waarop te letten bij de plaatsing maar intieel denk je altijd dat alles er in orde uit ziet.

Van de ramen zelf (profel) heb ik geen klagen. Zowel van de deuren, schuiframen als de gewone ramen met rolluiken en vliegenramen geen probleem. Zolang ze goed geplaatst zijn natuurlijk.
kar is online now   Reply With Quote
Old 07-10-2019, 12:49   #40   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

AllÚ, dat belooft

Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules