Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 25-04-2020, 13:33   #21   link
Mr. Santa

Mr. Santa's Avatar

Een van de voordelen aan 5 GHz is dat ge veel meer verschillende frequenties hebt en het dus inderdaad ook veel makkelijker is om in een weinig gebruikte frequentie te zitten met minder kans op interferentie. Nadeel is vooral de afstand en bereik door muren heen. Maar da's hier het probleem niet, anders zou uw telefoon hetzelfde voorhebben op dezelfde plaats.

Anyhow rooz, ik zou toch eens kijken hoe de snelheid is wanneer uw pc rechtstreeks aan de modem hangt via utp. Voor hetzelfde geld is het een of ander softwareprobleem dat uw snelheid beperkt. Als het via UTP goed gaat, is het volgens mij inderdaad een probleem met de wifi-adapter (slechte antennes ofzo), ofwel een probleem met de drivers. En in beide van die situaties zou een andere adapter gebruiken (zoals die Nighthawk) een oplossing kunnen zijn.
Old 26-04-2020, 20:04   #22   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

run eens FRST.EXE op die pc?
Staat daar illegale software op die eerst via een andere DNS gaat? (die je niet ziet in je settings...)

http://www.geekstogo.com/forum/topic...ery-scan-tool/

Alles onder whitelist aanzetten, en dan bij optional shortcut & addition

Dan zoeken naar "ATTENTION" in die 3 txt files die em opent.
Teki is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2020, 18:27   #23   link
rooz
Bange Blanke Man

rooz's Avatar

is een nieuwe PC dus denk niet dat het dat kan zijn
rooz is offline   Reply With Quote
Old 28-04-2020, 02:32   #24   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Moet wel luisteren naar wat de mensen hier zeggen

Je kunt niet uitsluiten nu wat het probleem is nu, die pc moet aan de UTP komen te hangen, geen powerlan, kabelke van modem naar pc, moet maar 5 minuten naast u modem staan om te testen.

Het is perfect mogelijk dat er een softwareprobleem is, run die FRST.exe
Ja het is een nieuwe pc... maar 9/10 heb je der wel iets gekraakt op staan. Of een setting, of dns of waar je allemaal al mee hebt zitten prullen. Het is niet chrome of firefox waar de settings tellen. Het is je internet explorer/edge/windows settings die tellen.

Powerlan adapters zijn vaak goedkope rommel die je ergens bij hebt gekregen, als ik die hier insteek heb ik 4mb/sec. Met een wifi ac hotspot 25mb/sec. Die powerlan is goed voor u digitale tv menu op te vragen, vaak is dat niet geschikt als alternatief op UTP. 3/4 van Vlaanderen merkt niets eens dat 8mbps 3e wereldlandsnelheden zijn.

En dan kan het ook nogeens een crappy antenneke zijn.
Welk moederbord is dat?
Teki is offline   Reply With Quote
Old 28-04-2020, 08:16   #25   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Brakke antennes kan ook nog natuurlijk. Is dat nen desktop PC met wifi via een pci-e kaart of onboard wifi (of is het een laptop?)? Waar zitten de antennes? Zijn ze correct ge´nstalleerd? Ze zijn toch zichtbaar van buiten de case; of niet? Kan nooit kwaad om te checken of er geen antenneconnector is losgekomen. Eventueel toestel dichter bij AP plaatsen (<1 meter) en checken of wifi dan sneller werkt (naast de UTP test).
logion is offline   Reply With Quote
Old 28-04-2020, 10:13   #26   link
rooz
Bange Blanke Man

rooz's Avatar

Is een desktop met on board WiFi B450 gaming carbon ac
Antennes zitten goed (denk ik, ga eens kijken op Youtube of ge die speciaal moet richten ofzo)
Signaal is toch ook ok met - 55 dbm of niet?
Ga als ik veel tijd heb wel eens alles verhuizen naar beneden om rechtsreeks met utp te checken.
Powerline is wel iets "degelijk" die ik gekocht heb en in vorig huis werkte dat wel goed.
rooz is offline   Reply With Quote
Old 28-04-2020, 10:15   #27   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by rooz View Post
Powerline is wel iets "degelijk" die ik gekocht heb en in vorig huis werkte dat wel goed.
Powerline is ook wel zeer afhankelijk van uw elektriciteitsnet natuurlijk.
Zitten de adapters op dezelfde kring, zit er veel ander verbruik op,...

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules