Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 17-05-2020, 03:46   #41   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack The Ripper View Post
Fuck consoles zou ik zeggen, behalve dan voor exclusives
Wat een vreemd statement, is het niet net andersom? Fuck exclusives, op elk platform. Maar consoles zijn wel aangenaam
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 17-05-2020, 05:49   #42   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

wa bedoelde elk platform xbox heeft geen exclusives
Old 17-05-2020, 06:56   #43   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Quote:
Originally Posted by Nieker View Post
Wat een vreemd statement, is het niet net andersom? Fuck exclusives, op elk platform. Maar consoles zijn wel aangenaam
Als ik zie dat exclusives quasi de enige titels zijn die het volledige potentieel uit een toestel halen, dan kan ik alleen maar exclusives toejuichen.

Ik zou zelfs eerder meer exclusives wensen, dan hebt ge tenminste een reden om een console te halen en worden ook meer de unieke features van elke console benut.
Old 17-05-2020, 09:16   #44   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

We zijn ver gekomen in deze industrie.
Guru is offline   Reply With Quote
Old 17-05-2020, 10:41   #45   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Gemak en prijs zijn valabele redenen om een console te kopen. Exclusives zijn helaas de grootste reden waarom ik duizend consoles heb. Tis allemaal plezant, die technologie maar het was makkelijker geweest als ik er maar 1 onder mijne tv moest zetten.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 17-05-2020, 11:33   #46   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
Gemak en prijs zijn valabele redenen om een console te kopen. Exclusives zijn helaas de grootste reden waarom ik duizend consoles heb. Tis allemaal plezant, die technologie maar het was makkelijker geweest als ik er maar 1 onder mijne tv moest zetten.
Maar dan zou ge first party parels missen en hoogstwaarschijnlijk overblijven met het merendeel (*) aan generieke 3rd party shit die maar 60% van uw console benut, want het moet op alles kunnen draaien.

Zie maar naar het kwaliteitsverschil tussen Sony en 3rd party games op de PS2, 3 en 4 of Nintendo games op hun consoles vergeleken met 3rd party games.
Zelfs Microsoft had in de vorige 2 generaties enorm goede exclusives, terwijl er deze generatie met hun multiplatform strategie quasi geen Microsoft games zijn die er boven uitsteken.

* Uitzonderingen zullen er steeds zijn en niet alle 3rd party titels zijn slecht, maar ik betwijfel dat games als God of War, Ghost of Tsushima, Last of Us (2) met enorm lange ontwikkeltijden ooit zouden uitkomen. Die games dienen namelijk om een console te verkopen en krijgen daardoor langere ontwikkeltijd en vrijheid om zo uniek en geoptimaliseerd mogelijk te zijn. Eens dat wegvalt, dan blijft enkel de winstmarge van het spel zelf over en dat zal alles bepalen qua ontwikkeling.

Zie maar naar Nintendo hun mobile games, dat is de grootste brol vergeleken met hun handheld/console games.

Dus ik blijf erbij, geef mij maar AAA exclusive games die zo goed moeten zijn dat ge daar automatisch een console van fabrikant X voor wilt kopen i.p.v. de Ubi/EA/Activision games die nauwelijks vooruitgang boeken omdat mensen het toch kopen en ze op alle mogelijke platformen beschikbaar zijn.
Old 17-05-2020, 14:43   #47   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Het merendeel van die 3rd party shit wordt nochtans eerst ontwikkeld voor Consoles omdat de parameters daar generiek tussen de 2 dezelfde zijn. Dat je daarvoor een 10% van een iets sterkere console zijn capaciteit onbenut laat, dat kan. 40% van uw console onbenut laten is gewoon sterk overdrijven.
Je kan die discussie starten van console games die ported worden naar PC en slecht ported worden, voor de rest is dat een potje overdrijven en speculeren.

Met exclusives heb je wel meerdere vormen, de first party exclusives zoals Halo, Gears, Uncharted, whatever daar kan je nog een lans voor breken.
Third party timed exclusives is gewoon pure geldklopperij voor een bepaald platform interessanter te maken tegenover de rest (Tomb Raider bv), zelfs een new IP blokkeren op 1 platform om dan later voor iedereen te releasen is eigenlijk niet te accepteren.

Mensen die dat toch accepteren liggen mee aan de basis waarom bedrijven zoals Ubisoft/EA/Activision/Blizzard het zich toch kunnen permiteren om een game aan 60% done te verkopen en u de volgende 40% in DLC voor te schotelen, al dan niet payed.
Cole zijn voorbeeld is net een van de redenen om die drek er eens gaan uit te halen, wil je het beste platform zijn, werk er dan deftig aan.

Nintendo laat ik buiten beschouwing, iedereen weet nu dat Mario en de hele IP daarrond toch door Nintendo gebouwd is.

Last edited by Guru; 17-05-2020 at 17:38.
Old 17-05-2020, 16:03   #48   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

Nintendo
niks anders dan exclusives
full price of (zogoed als) tot in de eeuwigheid voor hun games.

All de rest, even wachten en voor 20€ is het van jou, vaak met alle DLC erbij in een nieuwe editie.

Totaal hypocriet dat je dan Nintendo ne pass geeft, want zij zijn de oorsprong van exclusives, dank zij hun business model bestaat dat uberhaubt.
Old 17-05-2020, 16:15   #49   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Er is wel een nuance te vinden tussen Nintendo dat Super Mario bouwt en Naughty Dog die door Sony gesponsord worden.
Old 17-05-2020, 16:25   #50   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Eigenaar zijn van een studio is blijkbaar tegenwoordig sponseren, tenzij ge Nintendo zijt.
Old 17-05-2020, 16:28   #51   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Euhm Naughty Dog wordt gewoon betaald door Sony hoor om voor PS te ontwikkelen.

Nintendo heeft hun eigen hardware, dus ja daar is wel een nuance te vinden.
Old 17-05-2020, 16:38   #52   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

En Sony heeft geen eigen hardware, die nuance ?
Old 17-05-2020, 16:41   #53   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Naughty Dog is al bijna 20 jaar van Sony. Wat is het verschil?
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 17-05-2020, 17:17   #54   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Ale dan pakken we Insomniac, die in 2018 Spiderman voor PS4 exclusive deden. Om dan in 2019 overgekocht te worden door de hardware gigant. Of Super Massive games, of Team Ninja.

We starten hier op een permisse dat enkel de studios die onder de paraplu van Sony operaten, de console volop gaan benutten, en dat is dan een free pass voor het systeem exclusives toch maar te laten doorgaan.
En voor de rest mag je geen nuance leggen in Sony die studio's opkoopt en Miyamoto die Mario maakt als producer voor Nintendo, ale dan.

Last edited by Guru; 17-05-2020 at 17:30.
Old 21-05-2020, 11:16   #55   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Wa zitte gulle te lullen. Alsof er een andere console bestaat waar je super Mario bros zou willen op spelen dan buiten een Nintendo.

Naabs.

“WE HATE SPORTING"

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2020, 11:18   #56   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

mfw op een nintendo console spelen in 2020 terwijl ge ouder zijt dan 12 jaar

y'all motherfuckers are crazy
Ferrex is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2020, 12:34   #57   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
mfw op een nintendo console spelen in 2020 terwijl ge ouder zijt dan 12 jaar

Jaak is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2020, 14:45   #58   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

Quote:
Originally Posted by Guru View Post
We starten hier op een permisse dat enkel de studios die onder de paraplu van Sony operaten, de console volop gaan benutten, en dat is dan een free pass voor het systeem exclusives toch maar te laten doorgaan.
En voor de rest mag je geen nuance leggen in Sony die studio's opkoopt en Miyamoto die Mario maakt als producer voor Nintendo, ale dan.
Fire Emblem: Koei
Shin Megami Tensei V : Atlus.
Luigi's Mansion 3 : Next Level Games
Astral Chain : Plantinum Games
Metroid Prime 4 : Bandai Namco
No More Heroes 3 : Grashopper

Ge moet niet insinueren dat nintendo exclusives ook niet gewoon gekocht worden door nintendo. Uw nuance is void en null
Old 21-05-2020, 19:39   #59   link
black
Senior Member

black's Avatar

Ik koop een console voor rpg's en ease of play. Een luie dag in de zetel hangen met een controller in de hand en een dikke overpriced headset met Dolby op m'n kop? Yes pls.
Volgende generatie blaast mij tot nu toe nog niet van mijn sokken wel, Xbox one x heeft ook mooie 4k plaatjes, vertragingen merk ik amper of nooit tijdens het spelen. Als ik enkel voor "snellere laadtijden" terug €500 of meer voor moet neertellen tgoh, eerst de backlog op de huidige console eens uitspelen, denk ik dan.
black is online now   Reply With Quote
Old 21-05-2020, 19:51   #60   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Vooral voor de Switch gaat dat ease of play argument op. Wil je u aan de TV in de zetel hangen dan kan dat, wil je mobiel gamen of gamen in je tuin dan kan dat ook. Ga je op reis dan pak je uw games gewoon mee en speel je verder.
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules