Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 15-02-2019, 20:40   #5721   link
Schism
ayatollah of rocknrollah

Schism's Avatar

geniet er van, wanneer eerste tocht met de gears?
I know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?" Well, to tell you the truth, in all this excitement I kind of lost track myself. But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself a question: Do I feel lucky? Well, do ya, punk?
Schism is offline   Reply With Quote
Old 15-02-2019, 23:11   #5722   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Wtf is dat 60t vanachter ofzo? Ga je de Mont Blanc oprijden?

Slaan, overslaan, doodslaan, afslaan, inslaan, beslaan, opslaan, uitslaan, toeslaan, tegenslaan, doorslaan, ontslaan, neerslaan, bananaphoneslaan: al de rest. ==> Voltooid deelwoord: -geslagen
Drennargh is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2019, 07:54   #5723   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Quote:
Originally Posted by Schism View Post
geniet er van, wanneer eerste tocht met de gears?
Zondag zeker eens verkennen wat die kan.

@Drennargh: Het is een 50T op het grootste blad achteraan, nu net een paar keer getest en is precies wel tof voor zo van die steile korte klimmetjes in het bos.

Voor de rest is het shiften echt buttersmooth, je hebt eigenlijk direct feedback. Een shimano XT is altijd een beetje anders duwen. Het is wel aanpassen, want ik schakel soms direct 2-3 in 1 keer. Ik moet dus nog wennen, ook mijn seat dropper is nu langs de andere kant. Gewoontes van een paar jaar veranderen lol.
Guru is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2019, 21:54   #5724   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Mijn peren gezien op de Mont Saint-Laurent vandaag. Wat een klote ding.

Dit weekend begonnen met de laatst 11 trainingsweken tot aan de RaTN. Mijn uit de duim gezogen trainingsschema geeft bijna 4000km. Kheb werk.
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2019, 09:40   #5725   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Zaterdag lus 3 van de Amstel eens gereden. Vind die coté toch zwaarder dan de Vlaamse Ardennen. En ik geraakte niet in mijn kleinste verzet :/
Old 19-02-2019, 21:28   #5726   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Just mijn ketting er af dik over den helft van een 50k Zwift race. Heel het spel zat vast, dus ben maar gestopt. Balen.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2019, 10:45   #5727   link
Horla
Senior Member

Je moet het zo bekijken: Beter thuis dan op 50km van uw huis.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2019, 14:55   #5728   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Ik zou eigenlijk eens een lijstje moeten bijhouden van hoeveel keer ik bijna dood was op een jaar.

Relatief rustig ritje. Ben 10 meter terug in Deinze :

- combi (yup) snijdt mij de pas af op rond punt, scheelde echt niets.

- taxi parkeert plots voor mijn neus zonder pinken.

- ouwe trees steekt zonder kijken straat over en doet dan alsof het mijn schuld is.

Chance dat het zonneke schijnt.
Old 20-02-2019, 15:18   #5729   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Zondag wast ook bijna prijs, met 10 man op een klein boerenwegelke. Jeep in tegengestelde richting, we beginnen op 1 lijn te rijden maar peet houdt totaal niet in en blijft int midden van de weg rijden. We zijn er net aan ontsnapt. Dat zijn weer van die momenten dat ik een camera op mijn velo wil en klacht gaan indienen.
Old 20-02-2019, 22:41   #5730   link
Schism
ayatollah of rocknrollah

Schism's Avatar

kheb ook al meer dan genoeg meegemaakt op de fiets. gisteren nog ne pé die langs mij rijdt me maar 20cm tussen, en een vrouw die van een parking wil rijden en op het fietspad stilstaat terwijl ik er aan kom, terwijl ze nog naar links heeft gekeken maar blijkbaar alleen oog had voor de auto's.

alst nodig is maak ik van mijn oren, hou mij niet meer in. zal wel retarded zijn om te zien.
I know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?" Well, to tell you the truth, in all this excitement I kind of lost track myself. But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself a question: Do I feel lucky? Well, do ya, punk?
Old 21-02-2019, 06:01   #5731   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Meh ik hou mij net wel in. Teveel aggresieve zotten.
Op mijn 10k naar het werk kom ik dagelijks wel iets tegen. Vooral u de pas afsnijden op een doorlopend fietspad is populair.
Old 21-02-2019, 07:51   #5732   link
Schism
ayatollah of rocknrollah

Schism's Avatar

yep ook al meegemaakt en er een paar keer met de schrik van afgekomen. die keren dat dat gebeurde om op een parking te rijden dan ging ik er effectief naartoe om hun er op aan te spreken. nooit scheldend overigens, mss da ik ze nog iets kon bijleren voor de toekomst.
Old 21-02-2019, 12:54   #5733   link
tragezot
Ne coureur

Daarom dat ik altijd in Nederland (Zeeuws-Vlaanderen) ga trainen of in de Walen.

In Zeeland nauwelijks volk op de baan en perfect aangelegde fietspaden die 's winters gestrooid worden wanneer ze in België de gewone wegen zelfs amper strooien.

In de Walen hebt ge wel kutbanen, maar daar rijdt er gewoon veel minder volk en is er veel minder lintbebouwing die gevaarlijke situaties oplevert.

Hout vasthouden dus maar in de 15 jaar dat ik met de vélo rijd, nog nooit een accident gehad waar er een auto in betrokken was of de oorzaak van was.
tragezot is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2019, 00:35   #5734   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Hier ook ze.

Vandaag toertje gaan doen. 3 uur rijden, 2 auto's gezien in de Westhoek!
gABBY is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2019, 04:26   #5735   link
Schism
ayatollah of rocknrollah

Schism's Avatar

ik ook nog nooit accident maar gisteren bijna doods ervaring meegemaakt:

in de Walen langs boerenvelden en banen waar ik altijd passeer, nader ik een kruispunt met voorrang van rechts met op de linkerhoek van me een muur, dus wat links kwam kon ge heel erg moeilijk zien. rechts zag ik al een hele tijd dat er niks ging aankomen, ik vertraag als ik aankom maar stop dus niet en steek over al uitbollend. ik hoorde wel dat er links iets ging komen. op het moment dat ik in het midden van het kruispunt ben komt er van links zo een mastodont van een tractor aangeraasd die niet vertraagd. ik denk dat die wel even naar rechts heeft gekeken maar er vanuit ging dat er daar toch niemand uit ging komen, met het resultaat dat die mij over het hoofd had gezien en gewoon vol bleef doorrijden. uit reflex twee keer hard bijgetrapt al roepend en dat ding mist mij op een haar. wtf, rest van trainingsrit was niet meer zo relaxt.
Old 25-02-2019, 09:02   #5736   link
tragezot
Ne coureur

Heb hier de keuze gemaakt om dit jaar geen competitie te doen. Keuze gemaakt door het feit dat ik een andere job ga doen, mijn vriendin een hele zware bevalling gehad heeft en ik hele winter gesukkeld heb met maag en darmproblemen en daardoor mijn bloedwaarden archislecht zijn (hematocriet 38 :/).

Fietsen is een schitterende hobby, maar het is om bij de top te kunnen op amateurniveau zó allesomvattend dat er geen tijd is om nog iets anders te doen dan dat koersen.

Tijd om toerist te worden!
tragezot is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2019, 09:48   #5737   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Dit weekend 3e plaats gepakt in een zwift race (toch op zwiftpower, wat ik beschouw als de enige authoriteit). Het was maar in klasse C, maar toch trots op mezelf

Edit: https://zwiftpower.com/events.php?zid=156601

Last edited by Talos; 25-02-2019 at 09:52.
Old 25-02-2019, 09:53   #5738   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Ook ff bij vermelden dat er maar 10 racers waren
Old 25-02-2019, 09:54   #5739   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
Originally Posted by Zwoep View Post
Ook ff bij vermelden dat er maar 10 racers waren
True. In realiteit was er meer volk, maar die zitten niet op zwiftpower of DQed denk ik,

Soit, het resultaat telt niet echt. Het gevoel was vooral goed. Op het einde met nen hollander samen gereden. En op de 3 klimmetjes probeerde hij mij er af te rijden (ondermeer met een powerup). Ik heb kunnen aanklampen en op het einde van de laatste klim hem er dan nog afgereden en een gat van 15 seconden genomen. Twas vooral dat dat cool was
Old 25-02-2019, 12:45   #5740   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Van 't weekend veel met de moto buiten geweest (ben niet echt een fietser). 't Is over het algemeen heel druk vind ik, veel drukker dan bvb in september.

Ik zal dan even ranten over fietsers (en godmiljaar deze zaterdag is het weer koers voor de deur). De rant gaat eigenlijk enkel over fietsers in groep. Die lijken vaak toch te denken dat ze alles mogen. En als het niet naar hun goesting is, maar roepen en tieren. Jezus
Blade is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules