Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 17-08-2019, 16:26   #5881   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Niks aangepast, rij er al jaren op. Meestal wat ongemakken na lange ritten. Denk uiteindelijk gewoon overbelasting. Maar vermoed dat het geen kwaad kan om me eens op te meten.
Old 25-08-2019, 16:30   #5882   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Eerste keer combo Muur-Bosberg gedaan.

Met een halve paniekaanval en veel doemscenario’s aan de muur begonnen maar eigenlijk vrij “vlot” boven geraakt. Bosberg is wel klote ding omdat hij zo rap volgt. Krampen tot en met als ik boven de 25 probeerde gaan en moest nog meer dan 50k naar huis :/

Toch een klein beetje fier. 115k en 900 en een scheet hoogtemeters, progress!
Old 29-08-2019, 11:42   #5883   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Fietstripke voor volgende zomer staat al in de agenda.
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2019, 16:52   #5884   link
Banaan
Senior Member

Banaan's Avatar

Wil dit weekend Amsterdam-Antwerpen doen, iemand route aanraders?
Ga wel wat op komoot checken, maar als iemand een mooi stuk weg weet...
Old 15-09-2019, 10:42   #5885   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Het is misschien een beetje laat, maar ik zou sowieso de duinen afgaan. Je kan van Zandvoort helemaal naar scheveningen en dan richting Rotterdam, Zeeland en verder naar Antwerpen.

Slaan, overslaan, doodslaan, afslaan, inslaan, beslaan, opslaan, uitslaan, toeslaan, tegenslaan, doorslaan, ontslaan, neerslaan, bananaphoneslaan: al de rest. ==> Voltooid deelwoord: -geslagen
Drennargh is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2019, 01:10   #5886   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

https://www.strava.com/activities/2730131459

Goe zot
Old 25-09-2019, 08:40   #5887   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

wtf

https://goo.gl/maps/21duWWKvmGd8E7iX7
Old 27-09-2019, 08:45   #5888   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Wat een mop!
---

Swat, het weer is omgeslagen hier en ik begin eraan te denken om terug te keren naar mijn zwiftje (of toch op z'n minst mijn indoor training sessies)

Seizoen dit jaar is het beste dat ik ooit heb gehad op de fiets met als hoogte puntjes toch De Ronde, een ritje van 285 km en de reis naar de Dolomieten dit jaar.

Maar er is iets dat enorm wringt dit jaar,

Sedert ik fiets gaat er altijd ene maat mee met mij, brave jongen die al meer dan 20 jaar ken. Dieje heeft sedert 3 jaar ook een fiets gekocht, weegt vlot 10 kg meer dan ik, zuipt en eet alles wat ie wil en toch heeft ie mij nu een gans jaar weggereden in het naar boven rijden.

Op lbl kwam ie op elke heuvel als eerste boven (op redoute met 2 mins voorsprong), elke col in de dolomieten was ie bijna 5 tot 10 min eerder boven dan ik, en ik ga eerlijk zijn ik ben dat kotsebeu....

Dus voor deze winter zou ik mijn trainingen eens wat slimmer aanpakken ipv een hele winter zoveel mogelijk plannen te fietsen op zwift.

Hoe begin ik best aan zoiets en waar kan ik zijn om degelijk advies te krijgen over wat ik nu juist moet doen om extra macht te kweken in mijn benen en dit op een verantwoorde en slimme manier!
gABBY is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2019, 08:59   #5889   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Gestructureerd trainingsplannen volgen (bv. via zwift of trainerroad) van 3 maaden, kijk hier eens bijvoorbeeld https://www.trainerroad.com/all-cycling-training-plans. Kan in principe ook buiten, maar op de rollen is het eenvoudiger om consequent te trainen.
Realistische gains zijn 10a15% in FTP na 12 weken (als je reeds in topconditie bent, minder). Aerobisch vermogen is overigens sterk trainbaar, maar iedereen heeft een 'bovenlimiet' die grotendeels aangeboren is. Voor sommigen ligt dat plateau nu eenmaal hoger dan voor anderen, kun je weinig aan veranderen vrees ik. Je kunt enkel proberen zo dicht mogelijk tegen jouw bovenlimiet aan te komen .
logion is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2019, 09:46   #5890   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

En dan zelf in mijnen garmin de zone's inputten en rijden.

Nice, zal me daar eens mee bezighouden op den bureau!

Net dit gezien, mens heeft ergens nog gelijk denk ik.

Iemand die die kornuit kent?

Last edited by gABBY; 27-09-2019 at 11:26.
gABBY is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2019, 22:05   #5891   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Ik rij nog op stock mtb wielen (alexrims zx24). Mijn achterband is nu tamelijk versleten en twijfel nu wat ik moet doen.

Huidige wielen behouden, nieuwe banden leggen en tubeless maken

Of

Nieuwe, lichtere wielset kopen, nieuwe banden en tubeless rijden.
Old 14-10-2019, 17:55   #5892   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Guys, help keer. Ik zoek nen velo van 7 ą 800 euro. Minstens 10 speed. Kzen nen meter 85. Ik kom voorlopig niet verder dan https://www.mantel.com/be/cube-attain-race
Tis voor te zwiften.
Old 14-10-2019, 20:18   #5893   link
Banaan
Senior Member

Banaan's Avatar

Meeste 2019 velo's beginnen uitverkocht te geraken, moeilijk om nog goeie deals te vinden.
De Cube op mantel lijkt me misschien wel wat groot voor je?
Hier kan je hem hebben in een 58:

CUBE ATTAIN Race Tiagra
Dit is ook wel ok:
Giant CONTEND SL 2

Andere opties:
https://www.evanscycles.com/speciali...-bike-EV306364
https://www.evanscycles.com/cannonda...-bike-EV338203
Maar evans = UK = duurdere schipping + remmen gaan verkeerd staan, geen groot probleem maarja.
Old 14-10-2019, 21:08   #5894   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Thnx. De mantel is idd te groot. Was nog een oude bookmark. Heb de 58 op bike24 gekocht.
Old 15-10-2019, 08:08   #5895   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

En nu we toch over Zwift bezig zijn, wat is een cheape oplossing voor setup? Mennen direto staat nu naast pc en ik draai scherm als ik zwift. Volgende maand verhuis ik en gaat zwift naar aparte kamer. Wat doe ik dan best? Goeikope (smart)tv (en chromecast) kopen en casten vanaf mennen android?
Old 15-10-2019, 08:15   #5896   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Dan werkt uw companion app niet?
Ik draai Zwift op iPad of op een oude MacBook Air. Als ik kon kiezen zou ik idd wel voor een cheape smart tv gaan.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2019, 08:16   #5897   link
tragezot
Ne coureur

Quote:
Originally Posted by Zwoep View Post
En nu we toch over Zwift bezig zijn, wat is een cheape oplossing voor setup? Mennen direto staat nu naast pc en ik draai scherm als ik zwift. Volgende maand verhuis ik en gaat zwift naar aparte kamer. Wat doe ik dan best? Goeikope (smart)tv (en chromecast) kopen en casten vanaf mennen android?
Ik heb 't altijd gedaan met een iPad voor m'n neus en de TV om te Netflixen. Ervoor gewoon een oude laptop die Zwift nog goed kan draaien en dan ernaast een cheapo TV en die met HDMI verbinden.

'k Weet niet of dat de verbinding snel genoeg is om te casten van een Android.

Sowieso vond ik het meest laagdrempelige om van start te gaan dat ik een setup had die altijd ready to go stond. Oude velo, aparte laptop en tv ik direct kon beginnen zonder eerst nog vanalles te versleuren.
tragezot is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2019, 08:26   #5898   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Goed punt van de companion app. En ik wil idd een permanente setup, vandaar dat ik ook die nieuwe velo koop (want oude gepikt). Kheb wel geen oude laptop en/of tv liggen dus daarom nieuw gerief nodig.
Old 15-10-2019, 09:28   #5899   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

AppleTV is ook een optie icm TV. Tenzij er een cheapere pc/tablet is voor 150 euro?
Talos is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2019, 15:53   #5900   link
moby1kenobi
Senior Member

moby1kenobi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Zwoep View Post
Quote:
Originally Posted by Talos View Post
AppleTV is ook een optie icm TV. Tenzij er een cheapere pc/tablet is voor 150 euro?
Ik heb in mijn 'zwift-kamer' een oude TV met kabels die blijven liggen voor m'n Apple TV. (ethernet, power, hdmi)
Apple TV staat meestal id living - zelfde principe, kabels blijven liggen
Als ik wil zwiften neem ik gewoon de apple TV mee naar m'n 'zwift-kamer'.

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules