Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 07-12-2009, 22:12   #201   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Gathering.tweakers.net

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2009, 22:15   #202   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

M'n broer zijn 27" imac heeft die last niet, moest het u gerust stellen. ; )

@lapino: no offense maar onze noorderburen kankeren over alles
richba5tard is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2009, 22:29   #203   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Quote:
Originally Posted by richba5tard View Post
Wat een reply (H)
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2009, 23:25   #204   link
silence
Senior Member

Op tweakers.net valt het nog mee maar ik baseer mij dan ook op het officiële apple support forum

Ik zal volgende maand gewoon bij mijn vertrouwde goeie ouwe apple dealer binnenspringen. Als er dan iets mis mee, is het des te gemakkelijker om te vervangen. Morgen eens bellen om te zien hoe ik mijn geld terug kan krijgen, bestelling heb ik online kunnen cancellen.

Het is niet om te miereneuken (want ik werk op een imac met volgend probleem -> http://www.trick77.com/2008/01/13/uneven-imac-displays/ dus kan veel verdragen ook al is het een bitch in illustrator) maar ik wil gewoon voor dat geld nu wel een goed en deftig scherm met een goeie kleurconsistentie (zoals ze trouwens adverteren)

Het jammere is dat vooral de nieuwere series (week 46,47,48,49,...) die "yellow tint" problemen lijken te hebben. Er bestaan perfecte schermen maar je moet op het moment veel geluk hebben.

Last edited by silence; 07-12-2009 at 23:32.
silence is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2009, 08:41   #205   link
Aristide
5x combo bonus

Aristide's Avatar

Quote:
Originally Posted by richba5tard View Post
Zij durven dan ook hun garantie te claimen wanneer zij vinden dat ze in de kont genaaid zijn door de fabrikant. =)

Die zotten durven zelfs even iets te bestellen, daar een klein weekje mee te spelen en dan besluiten dat het niet hun ding is en dan sturen ze het terug op, volgens het recht op binnen de 7 dagen retour bij online bestellen. Zoiets durf ik niet te doen jom.

silence en lap, moet het natuurlijk wel in perspectief blijven zien: het is niet omdat er "vrij veel" threads met klachten zijn op diverse fora dat het altijd kommer en kwel is. Hoeveel zijn er zo al verkocht ondertussen?
Stam + ED (hij sucked, hij kicked ass) is fout, helaas

slaan -> geslagen (niet geslaan); slagen -> geslaagd
Aristide is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2009, 10:47   #206   link
silence
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Aristide View Post
silence en lap, moet het natuurlijk wel in perspectief blijven zien: het is niet omdat er "vrij veel" threads met klachten zijn op diverse fora dat het altijd kommer en kwel is. Hoeveel zijn er zo al verkocht ondertussen?
Heel veel want ze zitten met een ongelooflijke backlog maar desalniettemin is het niet geruststellend te zien dat diverse mensen aan hun 3e of 4e toestel zitten met nog altijd hetzelfde probleem. Je kunt pech hebben maar... .

Heb zo het gevoel dat met die kerstrush hun QC wat naar beneden aan het tuimelen is.

Toen ik deze morgen naar Apple belde en men vroeg mij of ik eventueel een reden wilde geven en ik begon over de kinderziektes hebben ze mij niet echt proberen te overtuigen van het tegendeel buiten dat ze "het begrepen". Heb het al anders geweten.

Nu van nog een maandje wachten ga ik zeker niet dood.

Last edited by silence; 08-12-2009 at 10:57.
Old 08-12-2009, 16:46   #207   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Zal hier ook zo zijn, ik ga gewoon nog even wachten tot alles mooi in stock is en QC toch ook wat beter werkt. Maart of zo denk ik.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Old 08-12-2009, 17:04   #208   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Send a message via MSN to Takeshi
Quote:
Originally Posted by Zwaplat View Post
BS, als ze die garantie geven op fabrieksfouten, dan wilt dat rechtstreeks zeggen dat dat product onder normaal gebruik twee jaar zal presteren zoals het hoort. Is dat niet het geval, dan is er een fabrieksfout of materiaalprobleem en valt dat onder de garantieperiode.
Lees eens deftig mijn post.

De bewijslast ligt na 6 maanden bij de klant. Bewijs eens na 1,5 jaar dat het defect er al van bij het begin was en niet na gebruik is opgedoken?
Moest het zo makkelijk te bewijzen zijn, hadden de fabrikanten het ene proces na het andere.
Takeshi is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2009, 17:07   #209   link
Matthias
*snore*

Sjeus, bewijs voor een rechtbank is geen exacte wetenschap, Takeshi. De enige reden waarom mensen niet massaal naar het gerecht stappen is het simpele feit dat ze geen goesting hebben in al die rompslomp.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2009, 17:20   #210   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Send a message via MSN to Takeshi
Aja voila, daarom dat je eigenlijk wel kan stellen dat garantie in de praktijk hetzelfde is dan wat de fabrikant geeft bij de aankoop, namelijk de periode waarin hij belooft zonder al te veel vragen defecten te herstellen.
Meestal is dat dus 1 jaar. (en durft dan nog eens veel geld te vragen voor een extended warranty)
Takeshi is offline   Reply With Quote
Old 09-12-2009, 08:10   #211   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Die nieuwe iMac is toch wel zalig.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 09-12-2009, 08:24   #212   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Dewelke heb je dan?

Old 09-12-2009, 09:01   #213   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Nog geen maar wou gewoon ff ontopic gegaan met al dat gemem hier Zal ofwel de goedkoopste 21" worden of goedkoopste 27" moet ze nog eens gaan bekijken.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 09-12-2009, 10:34   #214   link
Pistons
Space cowboy

Pistons's Avatar

Send a message via MSN to Pistons
Google Chrome beta is uit voor Mac OSX. Dit zal het eerste zijn wat ik zal installeren, wanneer ik volgende maand mijn iMac aanschaf. Chrome kan ik niet meer missen.
Pistons is offline   Reply With Quote
Old 09-12-2009, 10:35   #215   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Ik gebruik nu al maanden Safari en heb er bitter weinig problemen mee (behalve die adventkalender op xbox die niet wil werken)

edit: kalender werkt nu wél, zal wel tijdelijk geweest zijn

Last edited by lapino; 09-12-2009 at 10:57.
Old 09-12-2009, 10:48   #216   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Send a message via MSN to Jerre_31
over die bewijslast: had een HD die gecrasht was, 5 Gb, indentijd véél geld: garantie van winkel (1 jr) was vervallen, s/n van fabrikant ingegeven op website, bleek deze nog onder garantie, afgedrukt, naar winkel, resultaat: nieuwe HD.

Da's garantie! Geen gedoe, correct... Zo zou elk merk moeten zijn...
Jerre_31 is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2009, 12:19   #217   link
silence
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Pistons View Post
Google Chrome beta is uit voor Mac OSX. Dit zal het eerste zijn wat ik zal installeren, wanneer ik volgende maand mijn iMac aanschaf. Chrome kan ik niet meer missen.
Voor de rendering engine hoef je het alleszins niet te doen gezien chrome gebruikmaakt van Apple's webkit engine. Javascript performance is in safari (toch op OSX) ook ietsje beter dan Chrome.

Welke imac ben je trouwens volgende maand van plan te kopen als ik vragen mag ?
Old 10-12-2009, 12:39   #218   link
Pistons
Space cowboy

Pistons's Avatar

Send a message via MSN to Pistons
Ik denk dat ik voorlopig voor het 21,5" instapmodel ga. Het is mijn eerste imac, dus ik moet het nog allemaal wat ontdekken. Stel dat het mij aanstaat en ik liever met OSX begin te werken, dan kan ik nog steeds het 27" model aanschaffen en mijn 21,5" aan mijn ouders verkopen.
Pistons is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2009, 16:33   #219   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Ge kunt er sowieso windows opzetten é als dat echt moet.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2009, 17:57   #220   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Idd met bootcamp kunt ge gemakkelijk dual boot opzetten tussen OSX en Windows
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules