Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 03-07-2015, 12:07   #381   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
Het is niet omdat nu door sociale media ineens alles op't internet en tv komt dat het probleem van zwarten neerschieten ineens is ontstaan hé, dat probleem bestaat al sinds de jaren, wel, altijd.
Als ik met een pistool rondloop moet ik mij toch ook altijd inhouden.
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2015, 12:08   #382   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

http://www.washingtontimes.com/news/...ty-d/?page=all
jelliuz is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2015, 12:16   #383   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Uit datzelfde artikel:

“Yes, more whites than blacks die as a result of an encounter with police, but whites also represent a much bigger chunk of the total population

The odds that any given black man will shoot and kill a police officer in any given year is slim to none, about one in a million. The odds for any given white man? One in four million,” he said. “The odds that a black man will be shot and killed by a police officer is about 1 in 60,000. For a white man those odds are 1 in 200,000.”

Dus zwarten worden doodgeschoten aan een ratio van 3,33 per 1, dat lijkt mij nog altijd proportioneel serieus uit balans. (En nee, ik zeg niet dat ik het goedkeur dat blanke mensen worden neergeschoten.) En zwarten en blanken die een politieagent neerschieten, dat zijn criminelen, ik denk dat niemand zo'n mensen zit te beschermen. De odds liggen trouwens ook een pak hoger (1 miljoen tegenover 60.000/4 miljoen tegenover 200,00)

Last edited by Ferrex; 03-07-2015 at 12:19.
Ferrex is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2015, 12:24   #384   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Trouwens, moesten zwarten aan een veel hogere ratio politieagente neerschieten zouden we eventueel kunnen spreken over "de reden dat politieagenten meer zwarte neerschieten is omdat zwarten ook meer politieagenten neerschieten." Theoretisch gezien is het nu ook waar maar komaan, 1 in 1 miljoen tegenover 1 in zestigduizend? Als je dat als argument moet gebruiken zit je statistisch gezien in een enorm zwakke positie.
Old 03-07-2015, 12:25   #385   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

En ook uit datzelfde artikel zwarten schieten dus meer agenten neer aan een ratio van 4 per 1. Nog proportioneel serieuzer uit balans ...

Quote:
The odds that any given black man will shoot and kill a police officer in any given year is slim to none, about one in a million. The odds for any given white man? One in four million
Willen we dan ook gaan beweren dat zwarten meer agenten neerschieten ? Met de cijfers in dat artikel kan je elk argument ondersteunen.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2015, 13:47   #386   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by jelliuz View Post
Heeft Fox News geen interessante artikels over het onderwerp?
CSM is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2015, 14:02   #387   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Quote:
Originally Posted by DarthJabbaBoulet View Post
En ook uit datzelfde artikel zwarten schieten dus meer agenten neer aan een ratio van 4 per 1. Nog proportioneel serieuzer uit balans ...

Willen we dan ook gaan beweren dat zwarten meer agenten neerschieten ? Met de cijfers in dat artikel kan je elk argument ondersteunen.
Ziet gij enkel 'Ah, 1 op 1 miljoen is een grotere kans dan 1 op 4 miljoen' zonder te beseffen hoe enorm klein beiden zijn ?

De kans dat een zwarte een agent neerschiet is ontzettend klein vergeleken met de kans dat een agent een zwarte neerschiet. Dat is het probleem, ik dacht dat het wel duidelijk was.
DM is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2015, 14:18   #388   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

http://www.theguardian.com/commentis...hatred-racists

Een genuanceerd artikel dat niet alleen praat over de vlag maar ook hoe het zuiden wordt gegeneraliseerd door stereotiepen, komt van een inwoner zelf. Vooral het einde is allesomvattend en zet het in zijn context:

We don’t want outsiders telling us what we are. So the duty is ours, and ours alone, to distinguish our past from our future. The Confederate flag is anathema to that project. Whatever it meant in the 1860s, since then it has been deliberately attached to a racist agenda, beginning in 1948 when the new, segregationist Dixiecrat party dug it out of mothballs. (Dixie, alas, was their fight song too.)

The flag’s presence has grown steadily more menacing. It turned up wherever white mobs opposed civil rights marchers. It showed up at Klan rallies. I’m sure it still does. Swastika was the ancient Sanskrit word for good fortune, its symbol representing the movement of the sun across the sky. But it was appropriated by vile people, and now virtually everyone sees racial hatred in that one too. Regardless of intent or origin, a symbol achieves its meaning in the eye of the beholder.

For some folks who incorporate the battle flag into their wardrobe or body art, familiarity may have made it seem innocuous. But it isn’t. A flag is a potent symbol, purporting to be the standard of a concordant nation. By carrying one into hate crimes, racists try to elevate their evil by suggesting a nation of racists stands behind them.

My southern home is not that nation. This month the Confederate flag finally came down from several southern state houses, and my neighbour’s barn. Our governor banned it from licence plates. The stock car drivers of Nascar, that bastion of good-ol-boys, expelled it from the racetracks. We’re honouring heritage by tapping our well of kindness, knowing that for too many people those colours evoke terror and despair. No more. Now is the moment in history when we send that flag to the graveyard.
Old 03-07-2015, 14:34   #389   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

De kans dat een blanke een agent neerschiet is ook ontzettend klein vergelijken met de kans dat een agent een blanke neerschiet. Ik heb geen zin om te tellen maar het 'verschil' tussen de verhoudingen blank en zwart wat betreft de kans een agent neer te schieten vs neergeschoten te worden gaat niet groot zijn. Ze zijn beide toch ontzettend klein niet ?

natte vingerwerk om de grootordes van beide situaties te vergelijken :

60.000 / 1.000.000 = 0.06
200.000 / 4.000.000 = 0.05

Geen geweldig verschil zo te zien.
Nu ja die cijfers zeggen toch helemaal niks, je kan daar vanalles mee aan te tonen.
'Negers schieten 4 keer zoveel agenten neer!!' de 'cijfers' tonen het aan.

De kans dat een agent een burger neerschiet is veel groter dan de kans dat een burger een agent neerschiet. dat is ongeveer alles wat je hier uit kunt halen zonder de cijfers voor een zekere kar te willen spannen.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2015, 15:09   #390   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Negers verdienen het dus om neergeschoten worden.

Maar voor de rest zijn we geen racisten hoor.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2015, 15:13   #391   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by DarthJabbaBoulet View Post

De kans dat een agent een burger neerschiet is veel groter dan de kans dat een burger een agent neerschiet. dat is ongeveer alles wat je hier uit kunt halen zonder de cijfers voor een zekere kar te willen spannen.
Yep, uw eerste deel van de zin klopt, ik zal hem vervolledigen.

De kans dat een agent een burger neerschiet is véél groter dan het omgekeerde én agenten schieten 3 keer meer zwarten dood dus ze zitten daar met een probleem. Dat zwarten hun ratio van agenten doodschieten 4 keer hoger is dan dat van blanken is in een discussie irrelevant omdat dat van de zwarten al zo fucking klein is, je kan daar moeilijk van een institutioneel probleem praten; moest die ratio even hoog liggen (mag van mij zelfs lager maar niet nihil zoals hier) als agenten die zwarten doodschieten, dan had je misschien een argument.

Last edited by Ferrex; 03-07-2015 at 15:17.
Ferrex is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2015, 15:26   #392   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Die peet linkt geen van zijn feiten maar hieronder eens snel doorbladerd en zijn cijfers kloppen toch wel.

statistiekjes !
http://www.bjs.gov/content/pub/pdf/htus8008.pdf
https://www.fbi.gov/stats-services/crimestats

Misschien zijn deze statistieken/cijfers de reden voor al dat politie geweld ? Ik woon er niet maar cijfers liegen niet, toch ? Ik veronderstel dat mensen(politie mannen/vrouwen) sneller hun geweer zullen trekken als ze opgeroepen worden bij moord/brutaliteiten.

Ik wil maar zeggen, het is makkelijk om van hieruit een beetje met de vinger te wijzen maar je mag het allemaal zo zwart/wit (lol) niet bekijken. Denk je echt dat heel dat politie corps daar moordlustige krankzinnigen zijn ? Er spelen wel wat meer factoren mee met het probleem denk ik.

Ik denk dat de USA onderhevig is aan radje zijn cirkel.

Last edited by jelliuz; 03-07-2015 at 15:38.
jelliuz is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2015, 17:15   #393   link
Wazeiterna?
Welingelichte bron

Wazeiterna?'s Avatar

Quote:
Dus zwarten worden doodgeschoten aan een ratio van 3,33 per 1, dat lijkt mij nog altijd proportioneel serieus uit balans. (En nee, ik zeg niet dat ik het goedkeur dat blanke mensen worden neergeschoten.) En zwarten en blanken die een politieagent neerschieten, dat zijn criminelen, ik denk dat niemand zo'n mensen zit te beschermen. De odds liggen trouwens ook een pak hoger (1 miljoen tegenover 60.000/4 miljoen tegenover 200,00)
Goh, hier gaat ge toch wel wat kort door de bocht. U baseren op cijfers is aan te bevelen, maar u baseren op een juiste interpretatie van die cijfers des te meer. Er zijn werkelijk tientallen redenen waarom zwarten vaker worden neergeschoten door de politie dan blanken en racisme is daar slechts één verklaring voor - niet eens de meest overtuigende, maar wel degene waarop door de meeste opiniemakers en media het hardst wordt ingespeeld. Een veel belangrijkere reden voor dat onevenwicht in de cijfers is het feit dat zwarten nu eenmaal een veelvoud van street level-crimes plegen dan blanken, dus ook een veel grotere kans dat het tot een gewapende confrontatie komt, ongeacht welke partij ze start. Blanken daarentegen plegen veel vaker slachtofferloze misdrijven en white collar-crimes (lol), waardoor die kans een pak lager ligt.

Dat er binnen politiediensten grote problemen kunnen zijn spreekt voor zich, maar dat probleem beperkt zich niet enkel tot 'de achterlijke VS met hun rebel flags' hoor. Google maar eens naar de 'starlight tours' in Canada of naar de situatie van de aboriginals in Australië. Overal waar men geconfronteerd wordt met etnische minderheden zult ge met zo'n problemen worden geconfronteerd. Als ik advocaat van de duivel zou moeten spelen, zou ik zelfs durven beweren dat het tegenwoordig in het westen nog al bij al goed meevalt tegenwoordig, als ge vergelijkt met een nog niet zo ver verleden of de rest van de wereld.

Één van de dingen waar de zwarten zo mad over zijn is het 'stop & frisk'-beleid waardoor in bepaalde omstandigheden om het even wie gecontroleerd kan worden en het zwaar concentreren van de politiemacht op bepaalde plaatsen (hotspot-policing.) Laat dat nu net twee heel belangrijke verklaringen zijn achter de gigantische criminaliteitsdaling in NYC tijdens het afgelopen decennium. Bij wijze van boutade loopt ge als toerist tegenwoordig meer kans vermoord te worden in Oud Rekem dan in de Bronx. Dan is het toch ook eigenlijk niet zo verwonderlijk dat rationeel denkenden die tactieken niet gauw willen opgeven.

(↑ Ceci n'est pas une menace ↑)

Last edited by Wazeiterna?; 03-07-2015 at 17:22.
Wazeiterna? is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2015, 17:19   #394   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Blijkbaar ook niemand die zich afvraagt waarom zoveel zwarte mensen in misdaden worden betrokken.

Hoe armer je bent, hoe groter de kans dat je geregeld in een gewelddadige situatie terecht komt.

edit: Die kerel werkt samen met Alex Jones.

Mja.

Last edited by DM; 03-07-2015 at 17:24.
DM is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2015, 17:24   #395   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Wazeiterna? View Post
Goh, hier gaat ge toch wel wat kort door de bocht. U baseren op cijfers is aan te bevelen, maar u baseren op een juiste interpretatie van die cijfers des te meer. Er zijn werkelijk tientallen redenen waarom zwarten vaker worden neergeschoten door de politie dan blanken en racisme is daar slechts één verklaring voor - niet eens de meest overtuigende, maar wel degene waarop door de meeste opiniemakers en media het hardst wordt ingespeeld. Een veel belangrijkere reden voor dat onevenwicht in de cijfers is het feit dat zwarten nu eenmaal een veelvoud van street level-crimes plegen dan blanken, dus ook een veel grotere kans dat het tot een gewapende confrontatie komt, ongeacht welke partij ze start. Blanken daarentegen plegen veel vaker slachtofferloze misdrijven en white collar-crimes (lol), waardoor die kans een pak lager ligt.

Dat er binnen politiediensten grote problemen kunnen zijn spreekt voor zich, maar dat probleem beperkt zich niet enkel tot 'de achterlijke VS met hun rebel flags' hoor. Google maar eens naar de 'starlight tours' in Canada of naar de situatie van de aboriginals in Australië. Overal waar men geconfronteerd wordt met etnische minderheden zult ge met zo'n problemen worden geconfronteerd. Als ik advocaat van de duivel zou moeten spelen, zou ik zelfs durven beweren dat het tegenwoordig in het westen nog al bij al goed meevalt tegenwoordig, als ge vergelijkt met een nog niet zo ver verleden of de rest van de wereld.

Één van de dingen waar de zwarten zo mad over zijn is het 'stop & frisk'-beleid waardoor in bepaalde omstandigheden om het even wie gecontroleerd kan worden en het zwaar concentreren van de politiemacht op bepaalde plaatsen (hotspot-policing.) Laat dat nu net twee heel belangrijke verklaringen zijn achter de gigantische criminaliteitsdaling in NYC tijdens het afgelopen decennium. Bij wijze van boutade loopt ge als toerist tegenwoordig meer kans vermoord te worden in Oud Rekem dan in de Bronx. Dan is het toch ook eigenlijk niet zo verwonderlijk dat rationeel denkenden die tactieken niet gauw willen opgeven.
De discussie over wapens zie ik ook los van de vlag aangezien dit een nationaal probleem is en niet een regionaal, mijn excuses als dat wat onduidelijk is. Het is ook een algemene VS thread, sommige zaken lopen wat door elkaar.

En ik zeg trouwens ook niet dat racisme alleen verantwoordelijk is maar er is wel een probleem dat er zo'n hoog aantal zwarten sterven door politie, welk probleem of oorzaak dan ook. En daar moet iets gedaan aan worden. Niet alleen racisme maar ook de disproportionele armoede waarin zwarten leven tegenover blanken (en alle sociaal/maatschappelijke effecten die je daardoor krijgt, waaronder een hogere criminaliteit) zorgt ervoor dat ze in situaties geraken waardoor een agent op hun een wapen mikt, schiet en ze dood doen.
Old 03-07-2015, 17:47   #396   link
Mr.E
Senior Member

Mr.E's Avatar

Quote:
Ik denk dat je niet snapt wat ze hier proberen aan te tonen met statistiek. Dat kan best zijn dat het niet gebalanceerd lijkt voor u, maar de hier vermelde cijfers geven net aan dat wat uit balans lijkt dat niet noodzakelijk is. Als er relatief gesproken meer zwarten zijn (4x dus ongeveer tov blanken) die een agent doodschieten, is het een redelijke aanname dat ze ook 4x vaker in een of andere conflictsituatie betrokken zijn met politie-agenten (vooraleer je clever wil wezen en dit tegenspreken - besef dan dat je daarmee impliceert dat zwarten vaker agenten doodschieten in een gemiddelde conflictsituatie - en vooraleer je daar clever wil wezen en zeggen dat de conflictsituatie van zwarten en blanken niet noodzakelijk dezelfde wezen, besef dan dat als zwarten vaker "onterecht" in zo'n conflictsituatie komen ze er dan eigenlijk nog slechter uitkomen door alsnog te reageren met geweld). Als die cijfers correct en volledig zijn, dan zou een effectief duidelijke "racial tendency" van agenten om zwarten dood te schieten een significant hogere ratio dan 4 zijn. Gezien het 3.33 is, is er dus op basis van deze data geen indicatie (wel integendeel) van de stelling dat er een racial tendency is.

Ik heb ook mijn bedenkingen bij die data, en het zou me geenszins verwonderen dat er een hoop agenten zijn die door racial profiling gewelddadiger reageren en vanzelfsprekend is dat verkeerd. Dat neemt niet weg dat er weer een hoop mensen gelijk jou zijn die er niet in slagen een handvol cijfers juist te interpreteren.
Old 03-07-2015, 18:52   #397   link
Anton
lil carl hoefkens

Anton's Avatar

Quote:
Originally Posted by jelliuz View Post
washington times is een extreem-rechtse publicatie

"It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!" - Upton Sinclair
Anton is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2015, 19:03   #398   link
Wazeiterna?
Welingelichte bron

Wazeiterna?'s Avatar

Stop dan ook maar ineens met citeren uit De Morgen.

Old 03-07-2015, 19:08   #399   link
Anton
lil carl hoefkens

Anton's Avatar

lol

https://en.wikipedia.org/wiki/Unification_Church die mannen besturen the washington times

letterlijk een sekte

"It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!" - Upton Sinclair
Anton is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2015, 19:17   #400   link
Wazeiterna?
Welingelichte bron

Wazeiterna?'s Avatar

Ow, had Washington Post gelezen. De hitte...

Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules