Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 04-01-2016, 16:08   #41   link
Anton
lil carl hoefkens

Anton's Avatar

Ik ook toen ik eens meeging met collega's na 't werk. Herinnerde me dat dat als kind wel vlotjes ging Heb ik me daar een stuk belachelijk gemaakt...

"It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!" - Upton Sinclair
Anton is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2016, 20:28   #42   link
Sintendo
SINDUMBO

Sintendo's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sintendo View Post
-Werk houden?
-Ewa meer bewegen zo nu en dan
-Misschien dit jaar? Eens van de grond gaan (neen, niet tegen betaling) is anders ook al goe ze
-Check, maar dat is nu niet echt een prestatie.
-Ben toch regelmatig eens gaan fietsen, maar eens het kouder en donkerder wordt al serieus minder.
-HAHAHAHA nope

Voor 2016:
-Meer tijd steken in mijn hobby-programmeerideeën
-De moed vinden om Tinder te installeren
Sintendo is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2016, 21:07   #43   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
Hier heb ik mij trouwens zwaar aan mispakt. Vinger- en onderarmspieren duidelijk nihil. Totaal verkrampt na de tweede klim.
Dat is natuurlijk ook een geval van gebrek aan techniek he. Beter je benen leren gebruiken Maar uiteindelijk zullen het lang de onderarmen zijn als limiterende factor. Da's hetgeen waarop ik het meeste train naast het effectieve klimmen.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2016, 09:04   #44   link
Wazeiterna?
Welingelichte bron

Wazeiterna?'s Avatar

- Minder gamen, meer sporten
- 15kg afvallen
- Loon verdubbelen
- Nog eens verliefd worden

(↑ Ceci n'est pas une menace ↑)
Wazeiterna? is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2016, 22:58   #45   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Quote:
Originally Posted by rooz View Post
Tja..
Ik zal voornamelijk daar leren klimmen aangezien het 5 minuten van mijn deur is, en ik betaal €39 voor 4u les en die KVB-1.
Bij Bleau is het €27 + inkom + huur materiaal en het is in fucking Gent
Kzal wel zien of ik het leuk vind
Net terug. Eerst veel theorie en knopen, securen oefenen.
Dan wat klimmen maar alles gebruiken.
Dan een 4c gedaan en erna een 5a.
Moest soms al serieuze toeren uithalen maar ging wel vlot.
Old 21-01-2016, 22:59   #46   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

En de schouder?
Old 21-01-2016, 23:00   #47   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Bij de 5a ff iets gevoeld ma was meer door gebrek aan mobiliteit in de schouder denk ik, anders geen last.
Old 21-01-2016, 23:17   #48   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Armpjes naar de knoppen na twee routes dan?

Na een tijd vraag je je af waarom je in hemelsnaam moeite had met een 5a. (in mijn zaal is 4 niet opgedeeld in a-c ) En kan je een uur of 3 klimmen, 10-20 routes doen en echt vooruitgang boeken.

Ik boulder voor kracht en techniek. Korte stukken, zeer technisch. En je sportklimmen heeft er baat bij. En die schouder, mja, die hou je gewoon in het oog. Ik kom net uit bijzonder langdurige blessure. Elke keer als ik een hulkje moet steken, zit dat in mijn achterhoofd, maar uiteindelijk is dat gewoon altijd loze schrik.

Zijn nu aan het denken van lessen ijsklimmen te doen. Maar logistiek is dat gestoord.

Maar als je het blijft doen, ga je merken dat het één pot nat is. Boulder, sport, ijs, hiking,... een ietwat klimmer doet het allemaal.

Mooiste sport ter wereld. Mooiste locaties. Mooiste mensen ook. Als je het langer dan een half jaartje volhoudt, spreken we wel eens af om buiten te gaan zien.

Wel weinig hooligans.
Old 21-01-2016, 23:27   #49   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

in het dorp bij la plagne kon je dat doen

heb zelf niet meegedaan (iets te harde kater na nieuwjaar), maar 2 andere wel - zag er wel zwaar werk uit
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2016, 07:01   #50   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sepulfly View Post
Armpjes naar de knoppen na twee routes dan?
Nee zot wa peisde gij wel van de rooz.
Tijd was op, kwas de laatste die nog aant het klimmen was.
We zijn pas laat beginnen klimmen en heb paar keer naar boven gegaan zonder rekening te houden met routes en dan 2 routes gedaan.
Niet veel last van armpjes, gebruik vooral m'n benen om te klimmen, armen dienen slechts als steun en houvast.
Aanraders qua materiaal/webshops?
Kga voorlopig wel met mijn merrell barefoots klimmen, is alleszins beter dan sportschoenen me dunkt.
En heb op het werk zo'n Petzl rem liggen (kan ik dat gebruiken om te zekeren?). Die ik mag meedoen want kmoest dat wegsmijten ^^
Dus een deftige klimgordel en musketon.
Had gedacht aan Petzl Sama of Corax als gordel en dan ofwel die D20S (als ik da kan gebruiken) ofwel gewoon Petzl Reverso en dan nog een degelijke Musketon..

Last edited by rooz; 22-01-2016 at 10:19.
rooz is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2016, 08:11   #51   link
ToVoT
...

Ik zou ni te lang met de merrels klimmen of ze zijn binnen de korste keren kapot.
ToVoT is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2016, 11:15   #52   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Heh, zo'n grigri is bijzonder handig, maar ik zou toch eerst leren klimmen met een atc (die Reverso) in plaats van zo'n automatische rem. Het leert je iets beter met het touw overweg gaan en beter opletten. Maar als je echt wilt, ziet dat er wel een sjiek ding uit. Ik gebruik dat niet. Zie wel wat de reden is waarom je het moest weggooien...

Sport doe ik met behoorlijk standaard materiaal. Met Petzl kan je niet veel kwaad, dat is echt wel de marktleider. En je gaat perfect gesteld zijn in Decathlon. Zie wel dat je daar niet musketon zegt, maar karabiner, zoals het hoort. Ik zou toch echt wel aanraden van schoenen te kopen (of ze ten minste te huren in de zaal). Dat is een wereld van verschil en zo'n muur is ruw en zal gewone schoenen op korte tijd aan flarden trekken. Ik heb met mijn vorige paar een paar jaar gedaan voor ik door de rubber zat, en dat kan je laten repareren.

Het enige wat op je lijstje ontbreekt is een pofzakje. Je moet natuurlijk zelf zien wat je graag uitgeeft, maar dan heb je zowat de essentials.

edit: ik zie op de site dat dat niet echt een grigri is, maar een toestel voor industrieel gebruik en nogal dik touw. Ik zou dat dus niet aanraden van te gebruiken omdat je in de zaal al eens erg dun touw zou kunnen tegenkomen en je wilt niet dat je rem niet goed pakt, natuurlijk.

Last edited by Sepulfly; 22-01-2016 at 11:33.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules