Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 17-09-2009, 08:35   #221   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Quote:
Originally Posted by Wannes View Post
bump

Wondermooie strip.. allez ja 'strip'..dikke 600 pagina's. Over eerste liefde, kindertijd en het vergaan ervan, broederliefde, etc etc. Prachtig getekend en emotioneel er knal op. geen zwartwit toestanden maar het leven zoals het is.
dikke vette aanrader
Ah, deze wil ik al lang eens lezen. Goede reminder, zal ik eens moeten opsnorren!
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2009, 21:26   #222   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Fuck yeah, de reeks gaat dus gewoon door. Ik begon al bang te worden tot ik hem in Mekanik Strip zag liggen.

En ook de nieuwe Murena is er.

Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2009, 21:34   #223   link
Trojan
Karl Marx

Trojan's Avatar

Waarover gaat Murena feitelijk?

Al veel lof over gelezen op dit forum, en al vaak zien staan in de fnac, maar er nog nooit toe gekomen om ze te kopen.
Old 28-12-2009, 15:38   #224   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Zelf nog maar de eerste 4 gelezen, maar het gaat over Murena die de strijd aangaat met Nero, omdat die zijn moeder heeft laten vermoorden. Ondertussen krijg je nog een shitload aan intriges aan het Romeinse hof over je heen. Best genietbaar, maar beetje moeilijk te volgen als je strip per strip leest (ipv aan één ruk door). Nogal veel karakters en namen en gebeurtenissen. Pluspunt is de historische accuraatheid van de strip.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 28-12-2009, 15:45   #225   link
The_Imagizer
Knuffelbeer

The_Imagizer's Avatar

Aanrader! Alleen jammer dat strips zo snel lezen
Old 28-12-2009, 15:52   #226   link
Trojan
Karl Marx

Trojan's Avatar

Ge moet ook de tekst lezen, niet enkel naar de beeldjes kijken.
Old 28-12-2009, 15:57   #227   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

bilal heeft ook nog eens een nieuwe
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 28-12-2009, 17:25   #228   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Trojan View Post
Waarover gaat Murena feitelijk?

Al veel lof over gelezen op dit forum, en al vaak zien staan in de fnac, maar er nog nooit toe gekomen om ze te kopen.
Zoals de HBO serie Rome over Caesar en Augustus gaat, gaat deze reeks over Nero. Met dezelfde historische nauwkeurigheid en drama. Dus als ge die series goed vond, gaat ge u wel kunnen vinden in de strips.
Old 28-12-2009, 17:44   #229   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Recent nog de eerste cyclus (eerste 4 strips gebundeld) van Murena in hardcover gekocht. Het is wachten op de 2e cyclus ...
Blade is offline   Reply With Quote
Old 28-12-2009, 17:51   #230   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

Quote:
Originally Posted by The_Imagizer View Post
Aanrader! Alleen jammer dat strips zo snel lezen
het boek is zeker de moeite trouwens...

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.
Wannes is offline   Reply With Quote
Old 28-12-2009, 19:35   #231   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Aan het uitkijken naar de Metabaronnen (en Akira, maar ik vrees dat dat onder manga en niet strips thuishoort. Hoewel ik geen voorstander van dat soort hokjesduwen ben). Beetje aan het twijfelen welke versie ik koop. Voor de rest staat hier Maus en de complete Bone (alle 9 verhalen gebundeld in 1). Die Bone is wel naais, maar toch had ik ze precies liever apart gehad. Een beetje random bladeren in een boekje is er op deze manier niet bij.

Over het algemeen ben ik echter vrij onwetend omtrent strips. De Metabaronnen, Blacksad en Murena zijn zowat de enige die ik ken.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 28-12-2009, 19:40   #232   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

Persepolis is nice

en Watchmen ga je ook goed vinden.. er zijn er nog een hoop maar mijn collectie is naar de zolder verhuisd en m'n geheugen laat me in de steek

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.
Wannes is offline   Reply With Quote
Old 28-12-2009, 19:52   #233   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Mja, Watchmen ken ik en Dave McKean was ik vroeger ook wel verzot op, valt mijn frank nu. Eigenlijk heb ik vroeger enorm veel graphic novels gelezen, maar dat was bijna in een ander leven. De beelden zijn samengeperst in 1 geheel en elke titel ontgaat me.

Arkham Asylum en Hellblazer, ja. Die zijn me bijgebleven. Maar voor de rest. Helaas.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 28-12-2009, 19:59   #234   link
Belgatom
Granpa Shrimp aka Neut

Belgatom's Avatar

Persepolis is zeker nice. Echt van genoten. Vergeet ook niet om die andere strip van haar te lezen. Poulet aux Prunes. Vond dat zelfs nog beter dan Persepolis.

Paar maanden geleden in de bib, David B's Vallende Ziekte serie gelezen. Die mens blijkt wat een mentor geweest te zijn voor Satrapi en het is er aan te zien ook.

Nogal donker maar niet de meest opbeurende strip, eigenlijk wat ik een "graphic novel" zou noemen.

In een soortgelijke stijl maar dan wat luchtiger, Pyongyang van Guy Delisle, biografisch, over een Canadese animator die naar Noord Korea moet om daar een animatie team te overzien. Love this kind of stuff.
Old 28-12-2009, 20:11   #235   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Persepolis leest niet als een strip. Het gaf mij vooral inzicht over de Iraanse revolutie, waarover ik daarvoor nul de bolle wist. Interessant, maar het is vooral vermoeiend om te lezen.

Persepolis is dan totaal niet te vergelijken met een Murena ofzo.
Old 28-12-2009, 20:35   #236   link
Belgatom
Granpa Shrimp aka Neut

Belgatom's Avatar

Dankzij de Bib in Oostende heb ik ondertussen al behoorlijk wat veslonden van het betere werk. Helaas kunnen dingen zoals Murena, XIII en dergelijke strips me niet bewegen. Ik heb steeds nood aan wat fantasie (in kleine en grotere maten) gemengd als dat kan met wat (H/h)umor.

Donjon van Trondheim en Sfar blijf ik onderhouden. Mooie hardback's met grappige tekenstijl en groot aantal karakters en humor redelijk droog maar eigen aan DonJon. Er is reeds heel wat verschenen over verschillende cyclussen. Persoonlijk vind ik "De Avondschemer Cyclus" wat scherper en leuker dan de rest. Maar je kunt er maar goed van genieten indien je de ganse boel leest natuurlijk.

Via Donjon ook uitgekomen bij Joann Sfar. Mens heeft een zalige stijl en een kop vol verhalen. In het specifiek zou ik durven " Le Chat du Rabbin" in het licht zetten. Heb wel slechts een album of 3 gelezen en dan nog in het nederlands maar echt wel van gesnoept.
Van zijn hand zijn ook de Professor Bell serie. Strange stuff, Sherlock Holmes achtige verhalen met een ferm scheut occult er in gegooid. Let wel, verdomd kleine lettertjes in de nederlandse versie.

Lanfeust en dergelijken, waren voor mij toch wel de schoonste voorzet die ik hier kreeg. Zalige reeks. Heb eerst de 8 Lanfeusts gelezen/gekocht. Dan de volledige Lanfeust van de Sterren. Eerste van Trollen van Troye, eerste twee van Veroveraars van Troye en Ythaq, een soort spin-off. Elk album is echt goed voorzien van plot, uitwerking, deftige tekenstijl (die varieert tussen cyclussen) en plaatjes zijn voorzien van genoeg kijkgenot om toch een uur lang te genieten van een verhaal.

Iemand in de strippenzaak had me Krahn aangeraden en Kris de sympathieke verkoper, had de zes eerste nummers voor €29 aangeboden. Gekocht, valt mee maar mijn verwachtigingen waren te hoog gespannen na Lanfeust. Stil, funny maar minder mooi uitgewerkte plaatjes, de humor is wat platter en korter en verhalen zijn mja...niet wat ik gehoopt had. Maar na twee boekjes kon ik het wel smaken.

Van een vriend Konvooi geleend. Eerste aflevering deed me niets, maar na de tweede was ik wel verkocht. Helaas lijkt het of deze serie stil ligt want naar het schijnt kwam het laatste album 2 jaar geleden uit.

Deze week uit de bib mee, Anita Bomba. Mooie tekenstijl, karakters met wat diepte. Er zijn er vier maar slechts 3 kunnen meenemen. Zeer genietbaar. Alsook, Yume van Philip Paquet. Ik had hem al een paar keer in mijn pollen gehad maar mijn voorliefde voor Animé, deed me voor één of andere reden nooit bij mijn wekelijkse quota belanden. Toch gedaan en niet beklaagd. Wederom, stijl die me aanspreekt met mogelijk episch plot al zijn er nog maar twee boeken en geen idee of daar beweging in zit.

Anita Bomba

Yume van Philip Paquet
Old 29-12-2009, 01:05   #237   link
Ceeke
Jouw maandaggevoel

Ceeke's Avatar

Lanfeust is idd zwaar de moeite
Goede humor, zalige verhaallijn, aanrader ! Swiip approves
Ceeke is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2009, 01:08   #238   link
The_Imagizer
Knuffelbeer

The_Imagizer's Avatar

Quote:
Originally Posted by Wannes View Post
het boek is zeker de moeite trouwens...
welja, was aangenaam verrast door de begeleidende tekst dat het eigenlijk van een boek kwam. Nu ik wss minstens tot 2012 moet wachten voor een nieuwe Murakami zoek ik vollop nieuwe literatuur

Ik ga het dus idd binnenkort eens bekijken, bedankt voor de tip
Old 29-12-2009, 02:10   #239   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

nextwave: agents of hate

Coole shit.

tweede (en laatste, helaas) deel eens bestellen
Alex is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2009, 20:19   #240   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Ode aan Kirihito beginnen. Iemand al gelezen? Het is van Tezuka, dus ik heb er een goed gevoel bij
Cage is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules