Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 27-08-2017, 10:09   #301   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
Originally Posted by logion View Post
Drive side pic +1 [IMG]
Zwaartste versnelling +1
Cranks horizontaal +1
Stem niet afgesneden -1
Bedrukking op banden misaligned -1
3/5

Zijn wel diepe wielen, welke zijn het precies?
Dit is een “stem”:

Veel succes als ge die gaat afsnijden.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2017, 07:29   #302   link
-Tarantula-
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Lycas View Post

Et voila mijn Canyon Spectral.

De pedalen kloppen niet meer, ik rij nu met Crankbrothers Hybrid's.

Fiets na wat verkenning in oud-heverlee.
nice, is dat voor offroad downhill te gaan of voor wat gebruikt ge zo'n mountainbike boven een gewone/29er met vaste achtervork?
-Tarantula- is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2017, 07:59   #303   link
Lycas
Senior Member

Is een all mountain trail fiets. Je kan die gebruiken voor alles.
Technisch afdalen is daar heel strak mee en de bike parks. Ardennen / Langdorp. Veel plekjes in de Walen waar de ondergrond in het afdalen goed is voor zo een fiets.
Wil er wel binnenkort eens de Alpen mee gaan doen.

Ik gebruik hem ook voor vlakkere ritjes, als het echt veel baan is gebruik ik mijn vorige hardtail. Hij klimt wel super goed eigenlijk echt van verschoten.
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2017, 10:02   #304   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Esthetisch vooral wel knap MTB'ske

(no homo)
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2017, 17:21   #305   link
moby1kenobi
Senior Member

moby1kenobi's Avatar

Mijn remranden ('Mavic Ksyrium Elite') zijn na 15K al versleten

Alvast geen Mavic meer voor mij - vandaag 'SWS RCA30 - Team Comp'-wielen
besteld. Hopelijk gaan die iets langer mee.

640 euro armer en fiets moet dringend op onderhoud. Dure sport...
Old 21-09-2017, 22:15   #306   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Zijn er bepaalde websites die goed zijn om assortimenten van velo's te browsen?

Beetje zoals fiets.be, maar liever met een uitgebreider assortiment. En liefst Belgisch (of bij uitbreiding misschien Hollands, of euh, Duits).
Ben mij op 't gemakske aan 't informeren voor een tweede velooke om in 't weekend met kameraden de MTB-trails die het Pajottenland rijk is mee af te peren. En als mijn conditie ewa beter is ook misschien mijn woonwerkverkeer mee te doen (leet gravelwegskes door de bosses als ge rond Bxl rijdt).

Ben ook tweedehands aan 't kijken, maar 'k wil prijsklasses kennen voor velos met bepaalde 'opties' (wil bv. hardtail, liefst 29", hydraulische schijfremmen)
Instapmodel uiteraard.

Edit: zoiets bedoel ik dan. Zeer proper velooke als instapmodel, maar geen idee of dat ewa duurzaam is ofzo.

edit2: hou zwam aub voor zwam zelf, want ik zie rooz al direct "LOL GENE MOTEUR FWA" willen typen

Last edited by Jaak; 21-09-2017 at 22:23.
Old 22-09-2017, 06:11   #307   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Zeer tevreden van mijn Rose (Hollands)

Qua prijs/kwaliteit vergelijkbaar met Canyon maar meer keuze in configuratie. Toffe winkel ook om eens naar te gaan zien (wel eindje rijden)
]as]e is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2017, 09:54   #308   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post
Zijn er bepaalde websites die goed zijn om assortimenten van velo's te browsen?

Beetje zoals fiets.be, maar liever met een uitgebreider assortiment. En liefst Belgisch (of bij uitbreiding misschien Hollands, of euh, Duits).
Ben mij op 't gemakske aan 't informeren voor een tweede velooke om in 't weekend met kameraden de MTB-trails die het Pajottenland rijk is mee af te peren. En als mijn conditie ewa beter is ook misschien mijn woonwerkverkeer mee te doen (leet gravelwegskes door de bosses als ge rond Bxl rijdt).

Ben ook tweedehands aan 't kijken, maar 'k wil prijsklasses kennen voor velos met bepaalde 'opties' (wil bv. hardtail, liefst 29", hydraulische schijfremmen)
Instapmodel uiteraard.

Edit: zoiets bedoel ik dan. Zeer proper velooke als instapmodel, maar geen idee of dat ewa duurzaam is ofzo.

edit2: hou zwam aub voor zwam zelf, want ik zie rooz al direct "LOL GENE MOTEUR FWA" willen typen
Cube is goed. Ik heb zelf een Cube mtb en koersfiets. En nog nen hoop anderen hier hebben ook iets van Cube.

Het specifiek model dat gij hier toont zal zeker goed zijn als instap. Persoonlijk zou ik wel nog "1 klasse" hoger gaan richting 800-900 euro, voor een iets betere uitrusting, maar dat is geen noodzaak.

*edit* Best eens bij Fiets binnenstappen die hebben meer dan wat er op hun website staat. Mijn koersfiets daar bvb gekocht, laatste exemplaar van het jaar er voor met 400 euro korting.
Old 22-09-2017, 09:59   #309   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Quote:
Originally Posted by Talos View Post
Cube is goed. Ik heb zelf een Cube mtb en koersfiets. En nog nen hoop anderen hier hebben ook iets van Cube.

Het specifiek model dat gij hier toont zal zeker goed zijn als instap. Persoonlijk zou ik wel nog "1 klasse" hoger gaan richting 800-900 euro, voor een iets betere uitrusting, maar dat is geen noodzaak.

*edit* Best eens bij Fiets binnenstappen die hebben meer dan wat er op hun website staat. Mijn koersfiets daar bvb gekocht, laatste exemplaar van het jaar er voor met 400 euro korting.
En wat verstaat ge dan onder "betere uitrusting"?
Lichter? Ander type versnellingen? Banden?

En yup, ben sowieso van plan daar binnen te stappen ook, maar ik zie graag op voorhand ook al wat de opties zowat zijn.
Old 22-09-2017, 10:03   #310   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

asadventure is ook interesant, bij aankoop van een fiets krijg je 10% in bonnen om accessoires mee te kopen
Ik heb een cube attention en heb geen klachten, al ben ik eerlijk gezegd nog niet heel veel mee gaan mtb'en.
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2017, 10:11   #311   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Ik heb deze https://www.fiets.be/cube-acid-29-2018 (maar dan enkele jaren ouder )
Ik heb er al wel zotte dingen mee gedaan. Bottom bracket al 2 keer (zelf) vervangen, dat verslijt gelijk zot maar kost ook niet veel. Voorvork al om zeep geholpen, maar fixed in garantie. En nog ne keer achterwiel om zeep door een jumpke, maar dat was mijn eigen schuld
Old 22-09-2017, 10:17   #312   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Denk dat je weinig mis kunt doen met eender welk 'prime' merk (Trek, Cube, Specialized, Canyon, Giant, Cannondale, Merida, ...). Gewoon beetje letten op welke afmontage je krijgt voor welke prijs en eventuele deals. Daarnaast zeker iets kopen dat bij jouw lichaamsmaten past, een winkel zal u wel helpen hiermee (al moet je met deals in specifieke (onpopulaire) maten opletten ntrlk). Tweedehands moet je zelf wat uitkijken.

Je kunt eventueel een cross velo overwegen i.p.v. een MTB, met slicks rijdt dat nog degelijk op de weg (MTB met slicks gaat ook ntrlk, al bolt het - door de bredere banden - minder vlot naar mijn ervaring). Hangt in de eerste plaats af van wat je wilt doen op de fiets.
edit: in de Canyon Grand canyon reeks kun je trouwens een inschatting krijgen van wat je extra krijgt naarmate je meer geld uitgeeft: andere voorvork, versnellingsgroep, banden, hubs, beetje lichter. Bijvoorbeeld. Bij andere merken (zoals Cube) zal dit gelijkaardig zijn.

Last edited by logion; 22-09-2017 at 10:24.
logion is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2017, 11:53   #313   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Quote:
Originally Posted by logion View Post
Je kunt eventueel een cross velo overwegen i.p.v. een MTB, met slicks rijdt dat nog degelijk op de weg (MTB met slicks gaat ook ntrlk, al bolt het - door de bredere banden - minder vlot naar mijn ervaring). Hangt in de eerste plaats af van wat je wilt doen op de fiets.
Mja, bedoeling zou wel zijn om wat meer allround mee te fietsen. Geen downhills bv, wel door de bossen en gravelwegskes.

Slicks zijn dus misschien minder geschikt voor mij - ben ook niet echt op zoek naar snelheid per se. Ben ewa ne wussy op de velo, schrik dat er iets gaat gebeuren Als ik een gemiddelde van 25km/u - 27km/u haal, is dat al meer dan voldoende.

Merci voor de tips!
Old 22-09-2017, 12:21   #314   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Ik heb een Cube Attention SL, indertijd gekocht van het jaar voordien, altijd koopjes te doen dan.

Ik zou kijken naar een Cube, Radon of Canyon. Dan zit je met de beste prijs/kwaliteitsverhouding.

Al ben ik best benieuwd naar zo een dedicated gravel bike. Lijkt me nog cooler, want echt mountainbiken kunt ge toch niet in Vlaanderen.
Old 24-09-2017, 07:44   #315   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Quote:
Originally Posted by Kolb View Post
Ik heb een Cube Attention SL, indertijd gekocht van het jaar voordien, altijd koopjes te doen dan.

Ik zou kijken naar een Cube, Radon of Canyon. Dan zit je met de beste prijs/kwaliteitsverhouding.

Al ben ik best benieuwd naar zo een dedicated gravel bike. Lijkt me nog cooler, want echt mountainbiken kunt ge toch niet in Vlaanderen.
Ik ben vorige week ook eens gaan kijken voor m'n eerste MTB. M'n oog viel op de Cube Attention SL 2017 of Trek xcaliber 7/8. Ik ga ze volgende week eens testen.

Zelfde redenen als jaak dat ik een MTB zou kopen, wel meer duinen en strand (nee, een crossfiets wil ik niet, want snelheid moet ik ook niet en sommige collega's gaan af en toe de bossen in)

Na 6 jaar lopen is het tijd voor iets anders
ndPix is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2017, 07:50   #316   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Gij zijt toevallig niet superiscch op 9lives?
Old 25-09-2017, 05:21   #317   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Quote:
Gij zijt toevallig niet superiscch op 9lives?
Zou wel toevallig zijn mochten er net nu 2 mensen naar een MTB aan het kijken zijn, idem zelfde merken/types en redenen :-P
Old 26-09-2017, 19:16   #318   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Quote:
Originally Posted by ndPix View Post
Zou wel toevallig zijn mochten er net nu 2 mensen naar een MTB aan het kijken zijn, idem zelfde merken/types en redenen :-P
En vooral: Oostende

Ik ga morgen mijne MTB bestellen trouwens. Momenteel nog de laatste beslissing aan 't pakken of ik het extra beetje nog opleg voor de Cube Acid of gewoon voor de Cube Analog ga

Esthetisch allebei knappe velokes... maar voor 'instapmodel' ben ik denk ik al goed af met de Analog. Heb die Analog al boven de 'Aim' gekozen omwille van betere voorvork (obv reviews).

Verschil tussen Analog en Acid ken ik wat minder allebei Rockshox voorvork, voor de rest verschil in derailleur en een paar andere zaken waar ik te weinig kennis van heb om in te schatten of dat wel bij mijn noden past.

Old 26-09-2017, 19:28   #319   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Quote:
En vooral: Oostende

Ik ga morgen mijne MTB bestellen trouwens. Momenteel nog de laatste beslissing aan 't pakken of ik het extra beetje nog opleg voor de Cube Acid of gewoon voor de Cube Analog ga

Esthetisch allebei knappe velokes... maar voor 'instapmodel' ben ik denk ik al goed af met de Analog. Heb die Analog al boven de 'Aim' gekozen omwille van betere voorvork (obv reviews).

Verschil tussen Analog en Acid ken ik wat minder allebei Rockshox voorvork, voor de rest verschil in derailleur en een paar andere zaken waar ik te weinig kennis van heb om in te schatten of dat wel bij mijn noden past.

Wel groot prijsverschil tussen de 2, enig reden waarom je de Attention overslaat? Direct naar de Acid.
Old 26-09-2017, 19:33   #320   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Omdat ik de Acid via-via voor bijna dezelfde prijs als de Attention kan krijgen

De Analog was mijn maximumbudget (699 EUR), dus de Attention zou ik voor 799 EUR niet gekocht hebben. Maar als ge voor die prijs dan de Acid kunt kopen... DOET DAT MIJ WEL IN DE KNOOP LIGGEN JA
Enfin ja, "de onderdelen zijn beter" is natuurlijk wel de enige USP voor mij. Wat dat in de praktijk voor mij betekent daarentegen =)
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules