Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 17-01-2013, 19:17   #141   link
MrBabache
Junior Member

MrBabache's Avatar

Thread eens een beetje nieuw leven inblazen: nog iemand hier die bezig is met retro-fietsen? Zelf heb ik er een aantal staan waaronder deze twee Flandria's:

van 1978, volledige Nuovo Record groep

&

ook eind jaren '70, maar met brol groep.

Moest er nog iemand een oude Flandria hebben staan of ander flandria-materiaal, mag die me altijd iets laten weten, ben op zoek naar nieuw project
MrBabache is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2013, 19:19   #142   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Oude auto's zijn meestal nice, oude velo's zijn dat dus nooit he. Reddit staat daar ook mee vol, en mensen maar op flippen en trots op zijn.
Die ondingen zijn gewoon anorexisch met een baksteen van een zadel op.

(Sorry Babache.)
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2013, 19:22   #143   link
Zapp
rebmeM

Zapp's Avatar

Send a message via MSN to Zapp
Versnellingen op 't frame. Ugh, blij dat ik daar vanaf ben.
Old 10-02-2013, 11:27   #144   link
BOERteun
Senior Member

BOERteun's Avatar

Veel zin om zelf een fiets in elkaar te boksen met een goedkoop chinees carbon frameset en wielen. Er zijn wel wat betrouwbare merken zoals dengfu, hongfu en miracle trade. Er zijn ook hopen 'replicas' van belachelijk dure frames (Pinarello Dogma, S-Works Venge, ed), die laat ik toch liever links liggen.
BOERteun is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2013, 08:28   #145   link
tragezot
Senior Member

Doen, als ge veel verstand er van hebt. Als ge een A-merk fiets zelf zonder problemen al een paar keer in elkaar gezet hebt, dan zult ge al die kennis goed kunnen gebruiken bij zo'n Chinees frame. Vaak komt er nogal wat creativiteit bij kijken .

Maar ge kunt dus niet aan een fiets beginnen zonder 't goeie materiaal hé. Hebt ge een balhoofdpress, momentsleutels, assleutels, BB30 press, spaakspanners, lagervet, montagevet,...? Tegen dat ge dat allemaal hebt aangeschaft, zit ge aan de prijs van een A-Merk fiets.

't Is een pak goedkoper, maar nog steeds enkele honderden euro's voor een kader.

Ik rijd naast m'n Zipps ook nog met Chinese carbon clinchers en een carbon stuur. Geen problemen mee.
tragezot is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2013, 21:29   #146   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

Mijn oude Cube LTD CC is aan het verslijten. 't was een deftige MTB maar onderhoudt wordt wat duur en er zijn wel altijd brokken aan. Iemand goede tips voor een betaalbare MTB? Budget is wegens bouw & kinders erg beperkt. Hoe dichter bij de 500 euro hoe beter, maar ik vrees dat 650 euro een minimum zal zijn voor ietwat deftig gerief.

Op het oog: cube acid, focus black raider 2, bulls sharptail, etc. In den Duits vind je die voor een schapelijk prijs, maar ze verzenden niet allemaal naar Belgie.

Last edited by richba5tard; 10-03-2013 at 21:55.
richba5tard is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2013, 17:46   #147   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

ik ben wat aan het leren werken in 3D programmas, voor iemand die glasvezel kuipen wil maken voor ligfietsen. interessant.
Old 11-04-2013, 17:56   #148   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

er komt echt wel een hoop bij kijken.
van 3D tekenen kan ik erg weinig, maar ik heb wel inzicht in kuipen (bvb van mijn moto), glasvezel constructies en mechaniek
Old 08-07-2014, 18:35   #149   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Nieuwe kadee in de stal:

Cube Agree GTC Pro 2014
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2014, 19:06   #150   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Scheun. Kwil ook ne nieve velo Maar kga wachten tot volgend jaar (hoop ik).
Talos is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2014, 12:56   #151   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Ik heb eens wat geld op overschot en zou graag eens een deftige fiets willen om lange afstanden mee te doen (ev. in de toekomst ook te pendelen).

Probleem is: ik ken niéts van fietsen. Ik rij momenteel met een citybike van, godbetert, den Aldi. Alles is beter, dus. Maar ga ik dan voor een City, Urban, Trekking, All-purpose, ... bike? En wat van merken? En wat van prijsklasse? Kom ik er met 700-800 euro, of kijk ik naar het dubbel?

Shrimp help plx?
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2014, 13:17   #152   link
Benj
Beerschot

Benj's Avatar

Quote:
Originally Posted by Zwoep View Post
Nieuwe kadee in de stal:

Cube Agree GTC Pro 2014
Ik heb mij een maand of twee geleden exact dezelfde aangeschaft.
Old 11-07-2014, 13:20   #153   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Quote:
Originally Posted by Zwoep View Post
Nieuwe kadee in de stal:

Cube Agree GTC Pro 2014
Maat van mij heeft een Cube Litening met SRAM Red gekocht en is daar vreed content van. Iets meer dan 3K dat hij betaald heeft dacht ik (normaal kost een SRAM Red alleen al 2K).

Qua prijs/kwaliteit kan je niet veel beter vinden dan Cube denk ik dus misschien dat mijn volgende fiets ook een Cube wordt.
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2014, 13:21   #154   link
Stampie
Member

Canyon
Stampie is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2014, 13:42   #155   link
BOERteun
Senior Member

BOERteun's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack The Ripper View Post
(normaal kost een SRAM Red alleen al 2K).
bs
http://www.hopmansfietsgigant.nl/201...ts-aanbieding/
http://www.hopmansfietsgigant.nl/ass...zen/sram-2014/
BOERteun is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2014, 15:41   #156   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Disabled View Post
Ik heb eens wat geld op overschot en zou graag eens een deftige fiets willen om lange afstanden mee te doen (ev. in de toekomst ook te pendelen).

Probleem is: ik ken niéts van fietsen. Ik rij momenteel met een citybike van, godbetert, den Aldi. Alles is beter, dus. Maar ga ik dan voor een City, Urban, Trekking, All-purpose, ... bike? En wat van merken? En wat van prijsklasse? Kom ik er met 700-800 euro, of kijk ik naar het dubbel?

Shrimp help plx?
Degelijke velo is zo'n een euro of 500. Eigen mountainbike was 400 euro tien jaar terug en gaat nog altijd mee. nog naar Frankrijk mee gefietst met de scouts.
mijn ma heeft een velo met naafversnellingen, 500tal euro ofzo, rijdt prima, gaat ook al zolang mee. Rijdt mooi en licht, 't is geen MTB aja, enkel de gripshift versnellingen zijn klote.
Mijn pa heeft eentje die het dubbel van de onze kost. Oké ja, qua kwaliteit is dat een pak beter, en dat voel je, maar het lijkt me niet per se nodig zoveel uit te geven. Lijkt me enkel gerechtvaardigd voor echt grote afstanden, of als je je fiets belangrijk vindt omwille van fetish-gehalte of prestigegemelk.
Ik versta niet goed hoe mensen iets van de goedkoopste kwaliteit kopen, en vervolgens gigantische bedragen gooien tegen de opvolger. Gelijk pino die klaagt over zijn leembakker bureaustoel, en dan zegt "goch, iets beter kost 1000 à 2000 euro zeker" ?
Mijn gezond verstand zou beginnen bij een velo van 500 euro. Kijk rond en geef 100-200 euro meer uit als je écht een reden ziet. En niet 1000 euro meer, wtf. Ook al is het voor langere afstanden, uiteindelijk moet je gewoon trappen hé. 't Is gene brommer. Geen flauw idee qua merken en modellen.
Old 11-07-2014, 15:51   #157   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

In den Decathlon hebben ze wel vrij goed gerief voor weinig geld.
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2014, 18:46   #158   link
-Tarantula-
Senior Member

Zelf ook sinds eind mei nieuwe fiets:

-Tarantula- is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2014, 01:18   #159   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Send a message via ICQ to Pleun
Misschien toch maar best eens dat logo eraf krabben, jezus.
Pleun is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2014, 07:44   #160   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Whut, waarom?
Talos is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules