Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 22-04-2018, 20:51   #41   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Voorspelbaar dominante Márquez. Het begint er wel op te lijken dat we de Viñales van begin vorig seizoen terughebben, wat mooi zou zijn.

En Iannone nog eens op het podium, eindelijk! Blij voor hem na al het gezever vorig jaar.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2018, 05:15   #42   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

geen al te spannende race. goed om Pedrosa snel al terug te zien.
Old 24-04-2018, 17:39   #43   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

KTM zou Zarco nu definitief binnengehaald hebben voor 2019, al is het nog niet officieel bevestigd. Na Poncharal al de tweede Fransman die allicht een onweerstaanbaar aanbod kreeg van de Oostenrijkers.
Old 25-04-2018, 08:32   #44   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

goed om Zarco bij een fabrieksteam te zien
Old 03-05-2018, 10:56   #45   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Zarco joins KTM for 2019 and 2020 seasons

Quote:
"There has always been a good contact with Johann and since the Red Bull Rookies Cup," says Pit Beirer - KTM Motorsports Director. "We supported the Moto2 project through WP and our Moto3 Team Manager Aki Ajo is a good friend of him. We also have a nice connection with his manager Laurent Fellon. It was a group effort to get this done. We had to trust in our capability to build a winning bike and Johann would not come over if he did not see and feel that trust. We feel very responsible now to get that package strong enough so that he can continue on the level where he is. It is our big target."

"It is clear that we want to take another step in MotoGP. The first two years were about building up the project and to get everything running. You always want to get the best possible riders on board and it’s obvious with Johann beating the factory guys on satellite machinery and consistently qualifying on the front row means he is a strong fighter with a strong sprit. I’m convinced we can reach the next level with a rider like Johann with us."
Old 06-05-2018, 10:38   #46   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Canet kegelt daar effe drie toppers en zichzelf uit de Moto3-race op een paar ronden van het einde. Dat wordt feest met de nieuwe penalty-cultuur.
Old 06-05-2018, 13:32   #47   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

MotoGP wil niet achterblijven, Dovizioso-Lorenzo-Pedrosa strike.
Old 06-05-2018, 13:49   #48   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Márquez koning, Zarco en Iannone weer op het podium, I'll take it!

Kallio als wildcard die de twee andere fabrieks-KTM's (net) voor blijft. Kan niet wachten tot Zarco daarmee aan de slag mag.
Old 06-05-2018, 20:19   #49   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

hopelijk komen er geen blessures van.
vrij voorspelbaar dat Crutchlow op zijn bek zou gaan, na zijn slechte start. Rins is 3 keer gecrasht op 4 races, niet zo goed dat.
voor de rest wel een fijne race waar de spanning er altijd in zat.
Old 19-05-2018, 14:05   #50   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Zarco op pole in Le Mans.
Old 20-05-2018, 12:48   #51   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Ongelofelijke save van Kornfeil.

Old 20-05-2018, 13:48   #52   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Márquez met zijn volle verstand en het nodige geduld, een paar van de crashers zullen zich wel heel dwaas voelen nu.
Old 20-05-2018, 13:55   #53   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

yep. zoals Crutchlow zijn vorige crash best voorspelbaar was, zag ik het wel aankomen dat Zarco op zijn gezicht ging gaan. Mooi geduldig gespeeld van de top 3. Geen slecht resultaat voor Crutchlow.
Old 21-05-2018, 13:41   #54   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Door de bandenkeuze van Márquez moesten Dovizioso en Zarco wel vroeg pushen, maar ze hadden aan de verleiding mogen weerstaan om Lorenzo te bekampen. Sinds zijn overstap naar Ducati doet die altijd hetzelfde als hij de kans krijgt: er als een speer vandoor gaan, op hoop van zegen, en dan compleet door het ijs zakken. Misschien lukt het hem op een dag wel, maar het lijkt me toch best om hem even voorop te laten rijden als hij dat per se wil.
Old 22-05-2018, 12:05   #55   link
eniac
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Clipper View Post
Door de bandenkeuze van Márquez moesten Dovizioso en Zarco wel vroeg pushen, maar ze hadden aan de verleiding mogen weerstaan om Lorenzo te bekampen.
Toch het omgekeerde? Net omwille van die bandenkeuze moesten ze Lorenzo zo snel mogelijk voorbij en zoveel mogelijk voorsprong uitbouwen op een Marquez die in de tweede helft van de race onvermijdelijk serieus zou komen opzetten.

Anyway, Marquez gaat dit jaar een heel gemakkelijke titel tegemoet. De fabrieks-Yamaha's zijn nergens meer en Dovi had er al iets meer kunnen uithalen maar moet toch wat de duimen leggen. Met Lorenzo komt het niet goed en de rest (Zarco, Crutchlow, Petrux, Miller) spelen vooral de rol als "sympathieke underdogs die er af en toe eens uitkomen met een deftige finish".

Had Marquez in Argentinië zo de idioot niet uitgehangen, hij had bijna dubbel zoveel punten als de rest ondertussen.

Soit... In de Moto2 hooop ik dat Oliveira wat meer weerwerk kan bieden maar Bagnaia is daar toch echt heel goed bezig. Marquez blijft daar imo wat teleurstellen.

En de Moto3, dat was weer typisch Moto3 he... Wat een spektakel bieden die jongens elke keer maar weer.
eniac is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2018, 08:49   #56   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Ik denk niet dat wij per se het omgekeerde van mekaar zeggen. 'k Snap dat zij wilden profiteren vroeg in de race, maar er is een verschil tussen in theorie een sneller tempo kunnen rijden dan een ander, en die ander ook effectief inhalen zonder tegen de korst te gaan.

Nu hebben ze in feite een alles-of-niets poging gedaan toen het blijkbaar nog buiten hun mogelijkheden lag, wat achteraf bekeken regelrecht dom is. En overkomt alsof Márquez hen al mentaal geklopt had van zodra hij die band liet monteren. Beter achter Márquez finishen dan helemaal niet (zie bijv. waar Viñales zich bevindt in de tussenstand met zijn ene podium). Als wij het al vanuit onze zetel zien, dan zullen die mannen ook wel beseffen dat ze hem dit jaar niet veel in de weg gaan kunnen leggen, het staat trouwens op hun gezicht te lezen.

Van Zarco vind ik het begrijpelijker dat die hier de mist inging, maar voor Dovizioso is het ongewoon, die lijkt echt wat te kraken. Ducati zal, cru gezegd, nog beter moeten vinden maar betere coureurs zijn nu ook weer niet dik gezaaid. Petrucci of Miller zouden een goede #2 zijn maar op Lorenzo's plek moet eigenlijk de #1 komen. Volgend jaar kunnen ze alvast Bagnaia aan de tand voelen. Morbidelli maakt in stilte ook een goeie eerste indruk, maar zit redelijk vast bij Marc VDS voor zover ik weet.

Ik heb ook ongeveer hetzelfde gevoel als jij bij Moto2, KTM/Oliveira zijn niet helemaal het pakket dat ik na vorig seizoen dacht dat ze zouden zijn, en Bagnaia lijkt dan weer echt wereldklasse, nog een stuk sterker dan verwacht. Vierge wordt zo te zien ook een hoofdrolspeler nu hij van die Mistral verlost is. Mir debuteert pas in Moto2 en zit al op de fast track naar MotoGP, de constructeurs zien duidelijk iets speciaals in hem. Álex is hetzelfde als altijd, niet noodzakelijk teleurstellend maar overduidelijk niet Marc en in de verste verte niet degene die ik zou laten promoveren als ik ze voor het uitkiezen had.

Moto3 begint al spannender dan vorig jaar, onder andere dankzij revelatie Bezzecchi. Le Mans neigde alweer naar chaos, en Mugello is meestal nog "erger".
Old 23-05-2018, 12:47   #57   link
eniac
Senior Member

Quote:
Ik denk niet dat wij per se het omgekeerde van mekaar zeggen. 'k Snap dat zij wilden profiteren vroeg in de race, maar er is een verschil tussen in theorie een sneller tempo kunnen rijden dan een ander, en die ander ook effectief inhalen zonder tegen de korst te gaan.
OK, ik zie wat je wil zeggen. Maar ik zie de fout van Dovi eigenlijk niet in dat licht. Hij was er effectief voorbij he, zijn val kwam niet meer omdat hij met Lorenzo aan het vechten was. Misschien eerder aan een klein moment van onoplettendheid - kleine wobble, net iets teveel off-line en weg grip bij het inleggen.

Quote:
Ik heb ook ongeveer hetzelfde gevoel als jij bij Moto2, KTM/Oliveira zijn niet helemaal het pakket dat ik na vorig seizoen dacht dat ze zouden zijn, en Bagnaia lijkt dan weer echt wereldklasse, nog een stuk sterker dan verwacht. Vierge wordt zo te zien ook een hoofdrolspeler nu hij van die Mistral verlost is. Mir debuteert pas in Moto2 en zit al op de fast track naar MotoGP, de constructeurs zien duidelijk iets speciaals in hem.
Je vernoemt Mir terecht - doet het al best goed, eerste podium nu ook. Goed bezig.

Ik had ook wel iets meer verwacht van Fenati, toont af en toe goede dingen maar het eindelijke resultaat slaat tot nu toe wat tegen.

Quote:
Moto3 begint al spannender dan vorig jaar, onder andere dankzij revelatie Bezzecchi. Le Mans neigde alweer naar chaos, en Mugello is meestal nog "erger".
Ik verwacht daar wel nog gewoon Canet vs Martin hoor. Maar eigenlijk kijk ik daar niet echt voor de rijders maar vooral voor de spektakelwaarde. Het is al vaker gebleken dat de correlatie tussen top zijn in Moto3 en top zijn in Moto2/MotoGP niet per sé heel sterk is, dus ik pin me daar nog niet teveel vast op rijders
Old 02-06-2018, 14:28   #58   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Haha, Rossi kiest z'n moment wel om nog eens een pole te pakken.
Old 03-06-2018, 14:12   #59   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Blast from the past vandaag. Meest bewogen Moto2-race in tijden, en Mugello weer ouderwets Lorenzo's Land in MotoGP.
Old 03-06-2018, 15:28   #60   link
eniac
Senior Member

Quote:
Blast from the past vandaag. Meest bewogen Moto2-race in tijden, en Mugello weer ouderwets Lorenzo's Land in MotoGP.
Slipstreambattles in Moto3 waren anders ook weeral megavet

Moto2 en MotoGP kan ik helaas pas woensdag kijken. Wel content alvast voor Oliveira.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules