Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 16-12-2009, 14:40   #261   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Ignorance is bliss.
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 16-12-2009, 16:59   #262   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Altijd dat geneut over die rente die ge misloopt... Alsof diene anderhalve euro het verschil gaat maken.

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing is life. Everything else is just waiting.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
DaHitch is offline   Reply With Quote
Old 16-12-2009, 17:27   #263   link
Trojan
Karl Marx

Trojan's Avatar

Bwa DaHitch, voor ons is dat misschien een euro, maar voor vaderke staat zijn dat wel ettelijke miljoenen die ze gratis krijgen.
Old 16-12-2009, 17:29   #264   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Ettelijke miljoenen die ze anders moeten compenseren door meer belastingen te heffen.

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
Old 16-12-2009, 17:52   #265   link
Trojan
Karl Marx

Trojan's Avatar

Het verschil is wel dat gij nu uw geld terug krijgt terwijl ze het anders via die belasting bijhouden.
Old 16-12-2009, 18:00   #266   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Dude, you are not making any sense.

Old 16-12-2009, 18:12   #267   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Quote:
Originally Posted by DaHitch View Post
Altijd dat geneut over die rente die ge misloopt... Alsof diene anderhalve euro het verschil gaat maken.
Het gaat em niet bepaald om de rente, eerder dat je iedere maand minder geld kreeg dan waar je recht op had. Je krijgt het weliswaar terug, maar dan met enorme vertraging. Dat kan nogal ferm onpraktisch zijn wanneer je op het einde van de maand tegen je grens zit.
deev´ is offline   Reply With Quote
Old 16-12-2009, 19:14   #268   link
eniac
Senior Member

Die rente is voor mij ook niet bepaald het speerpunt hoor. Het is zoals deev het zegt. Ik heb gewoon liever mijn geld in eigen handen in plaats van in de handen van de staat.

"jeej, ik heb maandenlang teveel betaald en krijg nu wat terug"... Allez, ik snap het niet echt
eniac is offline   Reply With Quote
Old 16-12-2009, 19:15   #269   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Quote:
Leren beleggen

Je mist ten minste 10-15%, als je gewoon de bel20 had gevolgd het afgelopen jaar 50%.

Bovendien is het gewoon crappy cashmanagement van jezelf als je zomaar eventjes een gratis renteloze lening geeft. Anders wil ik ook wel een paar duizend euro lenen van je lenen zonder enige rente...

Als ik dat bij 10 man kan doen, moet ik geen hypotheek aangaan.

Serieus wat is dat nu voor redenering?
Teki is offline   Reply With Quote
Old 16-12-2009, 19:43   #270   link
Jay-Jay
Senior Member

Jay-Jay's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teki View Post
Bij ons op't werk hebben ze een clausule ingevoerd dat je met firmawagen je werkelijke beroepskosten niet meer mag aangeven...

Op de 200 man zijn er 3 met een grondige controle geweest, en daarna toevallig volledige AOIF controle.. Daar gaat onze eindejaarsbonus & citytrip aan boete's

Gelukkig heb ik het niet gedaan omdat ik het niet vertrouwde, de eerste keer dat je werkelijke kosten aangeeft & dat je een hypotheek / schuldsaldo aangeeft doen ze trouwens extra controles.

Mja, dat jaar had ik nog niet opnieuw een firmawagen, en bij mijn weten heb ik niks onwettig ingegeven (heb zelfs overlopen met de helpdesk van taxonweb), maar ik heb wel redelijk veel zaken aangegeven, dus ik vermoed toch dat ze die gaan uitpluizen
Jay-Jay is offline   Reply With Quote
Old 16-12-2009, 19:50   #271   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Quote:
Originally Posted by eniac View Post
Die rente is voor mij ook niet bepaald het speerpunt hoor. Het is zoals deev het zegt. Ik heb gewoon liever mijn geld in eigen handen in plaats van in de handen van de staat.

"jeej, ik heb maandenlang teveel betaald en krijg nu wat terug"... Allez, ik snap het niet echt
Ik snap ook niet hoe ge daar zo anaal over kunt doen. Als ge dat geld écht niet kon missen dan lijkt me dat ge niet genoeg verdient of teveel uitgeeft. En dat gaat nu toch ook niet over enorme bedragen ook hé. (Als het een -beetje- goed is uitgerekend, maar wa verlies hebt ge altijd.)

Quote:
Originally Posted by Teki View Post
Leren beleggen

Je mist ten minste 10-15%, als je gewoon de bel20 had gevolgd het afgelopen jaar 50%.
Wacht, laat mij rap ffkes die 1000 euro da'k gekregen heb gaan beleggen.

Old 16-12-2009, 19:58   #272   link
eniac
Senior Member

Quote:
Ik snap ook niet hoe ge daar zo anaal over kunt doen.
Doe ik dat dan? Ik zeg alleen dat ik niet begrijp waarom iedereen daar zo blij mee is. Dat lijkt me noch zeer onredelijk noch "anaal" (serieus, in het Nederlands klinkt dit echt niet ). Ik zeg niet dat ik het ambetant vind dat ik mijn geld niet continu bij mij heb, ik vraag eerder aan anderen waarom ze zo blij zijn dat ze hun eigen uitgeleend geld terugkrijgen.

Verder lijk je te willen zeggen: "waarom zou je het bij u willen hebben als je het toch niet echt dringend nodig hebt?"
Dit vind ik ook een beetje een rare redenering. Mijn excuses als je dit niet bedoelt, maar het is wel wat ik uit je post opmaak.
Old 16-12-2009, 20:04   #273   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Mijn "blij zijn" is omdat ik niet wist dat ik daar recht op had. Mijn budgetten zijn uitgestippeld en ineens komt daar 2k uit het "niets" (in mijn - domme - ogen). Vorig jaar kreeg ik €300 terug en ik had niet verwacht dat het dit jaar veel meer zou zijn.
Old 16-12-2009, 20:05   #274   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Want het alternatief is onverwachts belasting moeten betalen, of het zou heel schoon een nuloperatie moeten worden maar daar zijn denk ik teveel factoren voor om rekening mee te moeten houden.
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 16-12-2009, 20:10   #275   link
eniac
Senior Member

Als het onverwachts is, is het een andere zaak natuurlijk. Maar dan zit je financieel management niet fantastisch hoor (of je hebt nog weinig vergelijkpunten wegens 1e of 2e jaar werken, dat kan natuurlijk ook).
Old 16-12-2009, 20:18   #276   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Deze vraag is allicht maar gericht tot een paar mensen die in dezelfde situatie zitten (massy, ...?), maar kom, wie weet krijg ik hier wel meer info:

Is het nuttig om als leerkracht aan pensioensparen te doen? Mbt belastingen, maar ook in het algemeen (verre toekomst, pensioenzekerheid, ...).
deev´ is offline   Reply With Quote
Old 16-12-2009, 20:25   #277   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Gij weet perfect op voorhand hoeveel ge gaat terugkrijgen/bijbetalen van de belastingen? Ik krijg mijn loonbrief en daar staan nen hele nest berekeningen op die ik echt niet zelf ga zitten natellen hoor. Ik zie opt einde €1400 netto staan. En opt einde van het jaar krijg ik een brief met 2k erbij. "Ah, k, blijkbaar hebben ze beetje teveel afgehouden. Cool, extra cashies."
Old 16-12-2009, 20:35   #278   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Kga het hier ook zetten:

[20:33:19] <Zwoep> <blade_> dat geld had ge verleden jaar al moeten hebben << ik wil niet wachten tot het einde van de maand om mijn loon te krijgen. Ik heb vandaag gewerkt dus ik wil nu uitbetaald worden voor die dag
[20:33:30] <Zwoep> AL MIJN RENTE
Old 16-12-2009, 20:40   #279   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Ik krijg een voorschot op mijn loon zwoep :>
Blade is online now   Reply With Quote
Old 16-12-2009, 20:43   #280   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Quote:
Originally Posted by eniac View Post
Verder lijk je te willen zeggen: "waarom zou je het bij u willen hebben als je het toch niet echt dringend nodig hebt?"
Dit vind ik ook een beetje een rare redenering. Mijn excuses als je dit niet bedoelt, maar het is wel wat ik uit je post opmaak.
Dat is de helft van wat ik wil zeggen, ja. Als ge al ettelijke duizenden euro's op uw rekening hebt staan, wat gaat die 1000 euro dan het verschil maken? Bovendien zijt ge niet de enige in die situatie, 't is voor iedereen hetzelfde.

Het andere deel wat ik wil zeggen staat in mijn vorige post tussen haakjes: 't Zou ideaal zijn als het perfect is uitgerekend, maar dat bestaat niet. Dan is het toch logisch om liever terug te krijgen ipv te moeten betalen? (Zoals Zwoep & Frenz zeggen)

Maakt ge er ook zo'n spel van dat uw 13de maand/vakantiegeld/eindejaarspremie maar x-aantal maanden nà het leveren van de prestatie wordt gestort?
Ik zou anders vragen aan uw werkgever dat hij u op dagelijkse basis uitbetaald, dan kan je zeker nooit een cent mislopen.

Een oog hebben op financiën is 1 ding, maar dit komt aardig dicht bij vrekkerig zijn.

Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules