Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 22-02-2018, 07:12   #5081   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Quote:
Originally Posted by Zwoep View Post
Fak, ik ben een mietje
gABBY is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2018, 08:12   #5082   link
tragezot
Senior Member

Quote:
Originally Posted by gABBY View Post
Yoga!

Ik heb daar jaaaren mee gelachen en dat aanzien als iets wat magere wijven doen om klaar te komen op een matje.

Ik wil niet zeggen dat je uw lichaam moet krullen tot je in een bokaal past, maar leren ademhalen op een bepaald rustgevend ritme. Man man, hoe je dan bij momenten jezelf zo kalm kan krijgen, tis opmerkelijk.

Ik heb daarvoor thuis een apart kamertje met ja, een matje, gezet. Geen muziek, enkel mijn oortjes en een ademhalingslijstje die ik volg. Vanaf een 10 tal minuten voel je je lichaam echt kalmeren.

Dan direct je kribbetje in en ik slaap als een roos. Zeker aan te raden om te deconnecteren! en uwe gsm beneden leggen als je gaat slapen. (en kom niet af gelijk mijn vrouw dat haar wekker op haar gsm staan)
Hebt ge daar een 'tutorial' voor? Ik doe ook ook de basis yoga oefeningen, maar dan puur om te stretchen, niet om helemaal zen te worden.

Heb al gedacht om eens een cursus daarvoor te volgen in de winter. Ik weet dat het in de MTB wereld normaler is om dat te doen.
tragezot is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2018, 09:30   #5083   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Ik heb mij nu op de core oefeningen gesmeten. Hopelijk helpt het ook om de rug en nekspieren te versterken.
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2018, 09:53   #5084   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
Originally Posted by tragezot View Post
Hebt ge daar een 'tutorial' voor? Ik doe ook ook de basis yoga oefeningen, maar dan puur om te stretchen, niet om helemaal zen te worden.

Heb al gedacht om eens een cursus daarvoor te volgen in de winter. Ik weet dat het in de MTB wereld normaler is om dat te doen.
Welke stretches doet ge? (eventueel linkskes?) Ik heb zo wel wat oefeningen van mijn kinesist maar dat is gene vette, en vooral focused op hamstrings/quads omdat ik daar last van had.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2018, 14:52   #5085   link
-Tarantula-
Senior Member

gl zwoep, begin maar al te trainen

Heb mij nu een elite direto gekocht, eens beginnen met indoor trainen, te beginnen met twee maand sufferfest en terug core oefeningen doen want m'n kracht en uithouding is terug gedaald met deze natte winter..

Dit jaar terug tilf-bastogne-tilf rijden en tour da namur + nog enkele ritten (als het weer meezit)
-Tarantula- is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2018, 17:34   #5086   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Toevallig, ik ging mij vanavond ook één bestellen.
Voor TCR beginnen met trainingen in de week (indoor), 2 ą 3 keer core en stevige ritten in het weekend. Waarschijnlijk ook enkele dagen naar Bilbao waar de madam kan surfen en ik gaan fietsen. Er zijn daar wel wat heuveltjes.

Kzie de training helemaal zitten.
Old 22-02-2018, 22:10   #5087   link
-Tarantula-
Senior Member

net de 4dp test gedaan van sufferfest https://thesufferfest.com/pages/learn-more-4dp

pffff, doodgaan

wel interessant om indoor te trainen zonder personal trainer denk ik, ga het toch 2 maand proberen aangezien een voucher voor 2 maand bij de direto zelf zat
Old 23-02-2018, 07:18   #5088   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Zwoep! De Karoo's zijn ant shippen! Mensen beginnen ze in de bus te krijgen.
Old 23-02-2018, 08:49   #5089   link
moby1kenobi
Senior Member

moby1kenobi's Avatar

Ik doe al een klein jaar groepssessies Core & Balance voor mijn rug-hernia wat op te vangen.
Ik raad toch aan om (in het begin) met een begeleider/groep te trainen.
In het begin deed ik meer fout dan juist & er zit ook meer variatie in de oefeningen.

2-3 keer per week oefen ik thuis (tussen de 15 & 45min) & 1x1h15 in groep.
Old 23-02-2018, 09:10   #5090   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Kheb gisteren die basis core oefeningen ne keer gedaan. (plank, side plank, brug) Kunt ge daar zoveel aan verkeerd doen? Ne keer wa videokes op youtube zien en dat lukt wel?
Talos is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2018, 09:14   #5091   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

En moet ge dat echt een half uur doen? Elke houding een 5 tal seconden aanhouden en dan draaien.
Old 23-02-2018, 10:00   #5092   link
moby1kenobi
Senior Member

moby1kenobi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Talos View Post
Kheb gisteren die basis core oefeningen ne keer gedaan. (plank, side plank, brug) Kunt ge daar zoveel aan verkeerd doen? Ne keer wa videokes op youtube zien en dat lukt wel?
Ja & nee (zie hieronder). Er bestaan natuurlijk wel meer oefeningen/variaties dan plank/sideplank/brug.

Quote:
En moet ge dat echt een half uur doen? Elke houding een 5 tal seconden aanhouden en dan draaien.
Niets moet. Ik doe een combinatie van verschillende stretch- & 'kracht'-oefeningen.
Meestal krijgen we ook tips/specifieke oefeningen mee om thuis wat 'bij' te trainen.

Uit mijn ervaring (ik ben zeker geen kenner...):
Het is vooral de bedoeling om de oefeningen juist uit te voeren. Je leert verschillende spieren/delen in uw lichaam op het juiste moment aanspreken.
Core oefeningen zijn voor een groot deel ook 'focus' op uw stabiliteit. Ik kan plank-oefeningen doen zonder dat het mij moeite kost - ik kan dezelfde oefening 'juist' doen en dan ben ik na 5 keer pompaf.
Een begeleider kan je ook op het juiste moment doen stoppen (wanneer je begint door te hangen, ...) of juist verder duwen (bv in stretching).

Ik kan enkel aanraden om ergens een groepssessie te volgen (meestal is de 1e sessie wel gratis, 'om te proberen'). Dan kan je nog altijd voor jezelf uitmaken of er een groot verschil is.
Het is zeker niet mijn bedoeling om hier een grote 'betaal voor core-sessies'-reclameactie te starten.
Old 23-02-2018, 18:18   #5093   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Ik doe deze nu, een 2 of 3 reeksen na elkaar

Kunde niet veel mis aan doen denk ik
Old 23-02-2018, 19:37   #5094   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Quote:
Zwoep! De Karoo's zijn ant shippen! Mensen beginnen ze in de bus te krijgen.
Gingde gij nu éénen kopen? Want ik ga de mijnen annuleren, tenzij gij hem wilt. Of iemand anders hier.
Old 23-02-2018, 21:41   #5095   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Quote:
Originally Posted by Zwoep View Post
Ik heb mij nu op de core oefeningen gesmeten. Hopelijk helpt het ook om de rug en nekspieren te versterken.
De spieren die je traint zijn die spieren die je versterkt. Klinkt logisch, maar hou er dus rekening mee dat je door pakweg planks niet veel aan je rug zal winnen. 't Is een beetje als beter Frans willen spreken door eerst Latijn te leren. Als je je rug wilt versterken, kan je beter gewoon rugoefeningen doen.

Ik kan iedereen aanraden om een suspension trainer te kopen voor de deur of een optrekstang en gymringen. Kost elk 10-50 euro, gaat je leven lang mee en kan je overal gebruiken, dus je hebt geen excuus als het slecht weer is ofzo. De grote instabiliteit van gymringen of suspension trainer is superieur om je stabiliteit te trainen en laat veel natuurlijkere bewegingen toe. Het is ook compact om op te bergen en mee op reis te nemen.

Ik wil gerust eens een Shrimp bootcamp organiseren in het calisthenics park in Antwerpen wanneer het warmer is .

Slaan, overslaan, doodslaan, afslaan, inslaan, beslaan, opslaan, uitslaan, toeslaan, tegenslaan, doorslaan, ontslaan, neerslaan, bananaphoneslaan: al de rest. ==> Voltooid deelwoord: -geslagen
Drennargh is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2018, 12:39   #5096   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Quote:
Voila. En ergens moet dat bestaan, Garmin is er bijna met hun koersen in de connect app.

De knooppunten site heeft ook een surprise functie maar die loopt ook maar tot 100 km.
Mio Cyclo (200) heeft dat.
Nog overwogen te kopen, omdat dat blijkbaar verrassend goed werkt en routes aangeeft in uw buurt die ge vaak zelf niet kent...
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2018, 01:00   #5097   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Na een jaarke recreatief rijden, heb ik toch zin om eens klikpedalen aan te schaffen, vooral voor mijn niet-bosritten aangenamer te maken.
Was wat aan 't rondkijken op mantel.com, maar ik snap toch het verschil niet tegoei tussen ne pedaal van 45 EUR en ene van 150 EUR.

https://www.mantel.com/be/pedalen-mtb

Ik vermoed dat elk merk zijn eigen schoenen heeft die op hun kliksysteem passen (Shimano zijn bv anders dan andere merken)? Soms zijn die klikpedalen ook heel smal, terwijl andere dan weer meer voetvlak lijken te ondersteunen. Wat heeft wanneer voordeel?

Help!
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2018, 08:02   #5098   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

De plaatjes op je schoenen moeten overeenstemmen met het type pedalen. Het verschil in prijs is vooral een verschil in gewicht en lagers, maar de goedkoopste shimano spd is goed genoeg voor elke recreatieve fietser. Of je er extra oppervlak rond wilt, is een eigen voorkeur. Als ik spring op mijn racefiets en ik schiet uit mijn pedaal dan is dat handig om niet van mijn pedaal te schieten.

Slaan, overslaan, doodslaan, afslaan, inslaan, beslaan, opslaan, uitslaan, toeslaan, tegenslaan, doorslaan, ontslaan, neerslaan, bananaphoneslaan: al de rest. ==> Voltooid deelwoord: -geslagen
Drennargh is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2018, 18:17   #5099   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

400 koude en winderige km's dit weekend. Ik wil de lente.
Old 25-02-2018, 19:49   #5100   link
-Tarantula-
Senior Member

Pfff 400.. ben al blij met mn 90km buiten vandaag

Idd ferm koud en redelijk wat wind vandaag, iets eten of drinken is niet echt aangenaam.

Wel zeer tevreden over de handschoenen van decathlon.
https://www.decathlon.be/nl/p/fietsh...8398149&c=GEEL

Bij deze temperaturen geen koud gehad aan mn vingers en zijn dun dus het gevoel met de fiets en de remmen blijft goed
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules