Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 11-09-2017, 19:51   #1021   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Terwijl Oculus dit jaar met blockbusters Robo Recall, Wilson's Heart, Lone Echo en Killing Floor Incursion keet schopte, steelt HTC VICE (samen met de €200 price-cut) eind dit jaar wellicht de show met deze twee exclusieve releases.

PSVR krijgt dan weer deze, Bethesda gaat voluit met VR zo blijkt:

Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2017, 20:02   #1022   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Don’t Knock Twice

Old 12-09-2017, 10:26   #1023   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Quote:
Originally Posted by Cybdm View Post
PSVR krijgt dan weer deze, Bethesda gaat voluit met VR zo blijkt:

Doom VFR komt ook naar PSVR.

Skyrim VR tja... ik hoop dat het fantastisch wordt, maar zoals gewoonlijk hoor ik nogal redelijk wat negatieve dingen over de controls mtt die fucking moves. Er gaan nu wel geruchten dat Sony zou komen met een nieuw type van move controller met joysticks op enzo. Dat zou serieus fantastisch zijn, maar zoniet, speel ik Skyrim VR wel met de gewone DS4. Fuck teleporten door gans zo'n wereld.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2017, 10:40   #1024   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Quote:
eind dit jaar wellicht de show met deze twee exclusieve releases.
Kunnen Vive games dan niet meer op de rift gespeeld worden?
Old 12-09-2017, 10:43   #1025   link
blumcole
Chairman of the bored

Dikke kul, die exclusives, zeker voor zo'n nicheproduct als VR. Als devs ooit geld willen zien, moeten ze maar beter hun games uitbrengen voor alle headsets. Ik koop maar 1 set. Vive voor de ultieme ervaring, PS VR voor de prijsbewuste (ik), Rift voor iedereen ertussen.

Old 12-09-2017, 11:49   #1026   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Da's een van de redenen waarom ik het niet gekocht heb uiteindelijk. Eerst eens zien of er daar een standaard in komt.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2017, 12:09   #1027   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Er is ondertussen een standaard. Enkel Microsoft zou niet meedoen dacht ik.
Old 16-09-2017, 16:26   #1028   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Originally Posted by Divolinon View Post
Kunnen Vive games dan niet meer op de rift gespeeld worden?
Hoe bedoel je "vive games', want die zijn er eigenlijk niet? Zelfs Vive Studios lanceert op de Oculus store. Fallout VR is geen off. HTC VIVE exclusive, het is louter Bethesda die ervoor koos om (tot nu toe) enkel nog maar HTC Vive support aan te kondigen. Dat doet mensen spreken over HTC VIVE exclusive (ik heb me ook schuldig gemaakt het incorrect te verwoorden), maar dat is het eigenlijk niet bij mijn weten.

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Da's een van de redenen waarom ik het niet gekocht heb uiteindelijk. Eerst eens zien of er daar een standaard in komt.
Zoals Muis aangaf is er al een standaard (OpenXR) waar nagenoeg alle grote namen aan meewerken (ook HTC VIVE en Oculus Rift). Dat is eerder om ondersteuning te vereenvoudigen, maar aan mij verkoop je dus niet dat een gebrek aan standaard aan de basis ligt van de kleine hoeveelheid exclusive VR games die er bestaan.

Dit heeft niets met een standaard te maken maar alles met commerciële redenen en in het geval van Bethesda iets anders: het moederbedrijf van Bethesda (ZeniMax Media) zit in een legal battle met Oculus over dat 'John Carmack' gedoe. Volgens velen is er een verband met het gegeven dat Bethesda niets lost omtrent Oculus Rift support hoewel ze vooraf algemeen aangaven dat ze op zoveel mogelijk platformen willen lanceren.

De meeste VR games op Steam ondersteunen de beide headsets, de exclusive VR games gemaakt met Oculus Rift centen op hun store zijn perfect speelbaar op HTC VIVE met REVIVE, dus praktisch geraak je prima weg of je nu een HTC VIVE of een Oculus Rift hebt.
Old 02-10-2017, 18:37   #1029   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
BUY VIVE TODAY, GET A PRE-ORDER FOR FALLOUT 4 VR
Old 02-10-2017, 22:51   #1030   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Jammer dat Fallout 4 zo'n teleurstellend spel was, want ik zou wel graag eens in een virtuele Fallout wereld rondlopen.
Old 03-10-2017, 09:20   #1031   link
blumcole
Chairman of the bored

Dat spel moet wel echt duzend keer beter zijn met VR.

Old 03-10-2017, 10:28   #1032   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

6/10 dan in VR bedoel je.
Old 03-10-2017, 10:35   #1033   link
blumcole
Chairman of the bored

Goh ja... tis zo ok maar ook niet meer dan dat. Waarschijnlijk zet ik dat spel binnen een half jaar op en ben ik er weer mee vertrokken, maar het sleept mij niet mee.

Old 03-10-2017, 17:19   #1034   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Het teleporten in zowel Doom als Fallout als Morrowind is naar het schijnt een complete ramp qua gameplay.

Mensen super teleurgesteld op Gamescom...
Old 03-10-2017, 17:24   #1035   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Een teleurstellende metacritic van 87 op basis van 58 reviews. Iedereen zal er zijn eigen mening over hebben, ik vond het allemaal nogal Fallout 3.5 en als nieuw telg in de reeks dus braafjes en meer van hetzelfde, maar het is objectief gezien een degelijk spel met veel potentieel in VR. Maar goed, we hebben een thread voor Fallout 4 talk dacht ik.

Mijn indruk van de bevindingen rond Fallout VR staan haaks op die van Wolf. Ik zie niet in hoe teleporting een complete ramp kunnen zijn, het is bewezen in zoveel VR games. Sure, zoals bij elk spel heb je met veel betoog de voor en tegenstanders van teleporting versus analoge/vrije beweging als locomotion, denk dat Wolf vooral dat ene kamp hier illustreert. Maar ik ben er gerust in, de build op gamescom zou dezelfde zijn van begin dit jaar en het spel zou meerdere locomotion opties gaan aanbieden (edit: confirmed, het zit er al in).

Op vlak van locomotion zit ik in de beide kampen feitelijk, ik vind teleporten fijn in de meeste gevallen (het is gamey en snel) maar ik heb ook de "stomach" om aan vrije 'analoge stick' beweging te doen. Het is en blijft de meest vertrouwde manier om te bewegen al vereist het wat ervaring en gewoonwording en sommigen, neen feitelijk een pak mensen, kunnen er niet tegen.

Dus voor devs is het vaak een big no-go en is teleporting dus de fail safe option. Maar de harde kern die trackpad movement kan verdragen breekt maar al te graag het spel af tot op de grond als er geen support is, begrijpbaar. De beide aanbieden is hier dus key, en dat doen de meeste devs gelukkig.

Last edited by Cybdm; 03-10-2017 at 18:00.
Old 03-10-2017, 19:30   #1036   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Quote:
Een teleurstellende metacritic van 87 op basis van 58 reviews. Iedereen zal er zijn eigen mening over hebben, ik vond het allemaal nogal Fallout 3.5 en als nieuw telg in de reeks dus braafjes en meer van hetzelfde, maar het is objectief gezien een degelijk spel met veel potentieel in VR. Maar goed, we hebben een thread voor Fallout 4 talk dacht ik.

Mijn indruk van de bevindingen rond Fallout VR staan haaks op die van Wolf. Ik zie niet in hoe teleporting een complete ramp kunnen zijn, het is bewezen in zoveel VR games. Sure, zoals bij elk spel heb je met veel betoog de voor en tegenstanders van teleporting versus analoge/vrije beweging als locomotion, denk dat Wolf vooral dat ene kamp hier illustreert. Maar ik ben er gerust in, de build op gamescom zou dezelfde zijn van begin dit jaar en het spel zou meerdere locomotion opties gaan aanbieden (edit: confirmed, het zit er al in).

Op vlak van locomotion zit ik in de beide kampen feitelijk, ik vind teleporten fijn in de meeste gevallen (het is gamey en snel) maar ik heb ook de "stomach" om aan vrije 'analoge stick' beweging te doen. Het is en blijft de meest vertrouwde manier om te bewegen al vereist het wat ervaring en gewoonwording en sommigen, neen feitelijk een pak mensen, kunnen er niet tegen.

Dus voor devs is het vaak een big no-go en is teleporting dus de fail safe option. Maar de harde kern die trackpad movement kan verdragen breekt maar al te graag het spel af tot op de grond als er geen support is, begrijpbaar. De beide aanbieden is hier dus key, en dat doen de meeste devs gelukkig.
Voor alle duidelijkheid, ik heb Fallout 4 zelf nog niet getest (wel vele VR games getest met dezelfde techniek o.a. die Freedom LocomotionVR demo).

Teleporten, analog stick of met uw armen zwaaien is volgens mij allemaal geen oplossing, er gaat iets anders moeten komen voor movement naar de toekomst toe.

VR is over het algemeen redelijk vermoeiend voor mij (vooral voor de ogen), een spel als Fallout 4 is uren gameplay. Hoe ga je dat de hele tijd in VR spelen?

Ik denk aan misschien iets met uw benen en een bepaalde pose om vooruit te lopen ofzo... de hardware/sensors zijn er nog niet goed genoeg voor, maar dat komt wel.

2:34
Old 03-10-2017, 19:40   #1037   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Zonder Teleport zou ik niet kunnen spelen zonder misselijk te worden dus ik ben zeer blij dat je kan teleporteren.
Old 03-10-2017, 20:06   #1038   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

kei immersive
Old 03-10-2017, 20:57   #1039   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Wolf View Post
Voor alle duidelijkheid, ik heb Fallout 4 zelf nog niet getest (wel vele VR games getest met dezelfde techniek o.a. die Freedom LocomotionVR demo).

Teleporten, analog stick of met uw armen zwaaien is volgens mij allemaal geen oplossing, er gaat iets anders moeten komen voor movement naar de toekomst toe.

VR is over het algemeen redelijk vermoeiend voor mij (vooral voor de ogen), een spel als Fallout 4 is uren gameplay. Hoe ga je dat de hele tijd in VR spelen?

Ik denk aan misschien iets met uw benen en een bepaalde pose om vooruit te lopen ofzo... de hardware/sensors zijn er nog niet goed genoeg voor, maar dat komt wel.

2:34
Die review vat het volgens mij redelijk goed samen. Dat teleporten is een cop out eigenlijk omdat er tot nu toe geen betere opties zijn. Allez, een Elder Scrolls game zonder rond te wandelen, serieus??

In het begin erg verleid geweest maar uiteindelijk geen spijt dat ik niet op de VR trein gesprongen ben.

Wat ik wel klote vind is heel het game company vs Oculus verhaal. Het moet toch in allebei hun voordeel zijn op VR te laten groeiten?! Lawsuit of niet, ze gaan veel klanten verliezen met hun VR games, hoe slecht ze ook mogen zijn.
Old 03-10-2017, 21:44   #1040   link
blumcole
Chairman of the bored

Skyrim vr zou gewoon speelbaar zijn met dualshock.

Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules