Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 24-07-2014, 19:35   #201   link
ibaun
dr. Nuclear Scientist

ibaun's Avatar

Wij hebben twee deuren aan de voorgevel, waarvan we er 1 weg willen. Het is een eiken deur met een klein beetje isolatie in. Bedoeling is om de deur aan de buitenkant te houden zoals hij is, maar dat er aan de binnenkant pleister tegen kan.

Hoe zou ik dat aanpakken? Gewoon een muur achter metselen lijkt me niet dé ideale oplossing. Wat met houtrot e.d.?
ibaun is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2014, 19:46   #202   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Het beste? De front van de deur er afzagen, een muur metselen en spatie voorzien om het front er tegen te bevestigen, met isolatie tussen het front en de muur. Een spauw laten, grypoc en afwerken.

Yton blokken of iets gelijks snelbouw gaat normaal smallere steen zijn dan gewone buiten bakstenen. Dus die ruimte zou er moeten zijn.

Het makkelijkste? Met Pur dichtspuiten, extra isoleren of meer Pur, spauw laten, gyproc, afwerken.
Old 24-07-2014, 22:55   #203   link
kar
Public servant

kar's Avatar

pur pur pur!
kar is offline   Reply With Quote
Old 25-07-2014, 07:44   #204   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Dakwerken vorderen, de voeger heeft alles boven dakconstructies al ingevoegd. Vandaag leggen we de nokbalk voor het grote dak en proberen we dat zo veel mogelijk klaar te krijgen. Hard werk, maar leuk om te doen!
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 25-07-2014, 07:53   #205   link
ibaun
dr. Nuclear Scientist

ibaun's Avatar

Quote:
Originally Posted by OmegaII View Post
Het beste? De front van de deur er afzagen, een muur metselen en spatie voorzien om het front er tegen te bevestigen, met isolatie tussen het front en de muur. Een spauw laten, grypoc en afwerken.

Yton blokken of iets gelijks snelbouw gaat normaal smallere steen zijn dan gewone buiten bakstenen. Dus die ruimte zou er moeten zijn.

Het makkelijkste? Met Pur dichtspuiten, extra isoleren of meer Pur, spauw laten, gyproc, afwerken.
Cheers!
ibaun is offline   Reply With Quote
Old 25-07-2014, 09:49   #206   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

Erik, is uw huis ontworpen door escher?
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Old 25-07-2014, 09:50   #207   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Ziet er in elk geval behoorlijk groot huis uit

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 25-07-2014, 12:51   #208   link
tragezot
Senior Member

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
Ziet er in elk geval behoorlijk groot huis uit
Inderdaad, ferm villaatje me dunkt. Locatie?
tragezot is offline   Reply With Quote
Old 25-07-2014, 19:56   #209   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Ontwerp is van eigen hand! Samen met de vriendin dan toch. De architect heeft er zijn eigen touch aan gegeven nadat ik ons ontwerp uit Sketchup aanleverde, maar de ruwe vorm komt uit ons brein.

Huisje wordt gebouwd op een nieuwe verkaveling in Genk.

Vandaag gekloot. Echt waar. Met gefrusteerde bouwheer (ikke), vader en schoonvader tot resultaat. Vanvoor moet het dak, met een helling van 50 graden, haaks aansluiten op de grote dakoppervlakte, met een helling van 45 graden (en spanten van > 8 meter). Het juist zagen en plaatsen van die dakkelen (2 planken ...) heeft uren en uren gekost, met de nodige frustraties als gevolg. Maar ze staan er, en de eerste spanten zitten er tussen, dus we zijn op de goeie weg! To be continued.

Vandaag heeft de aannemer ook de laatste (hoogste) gevelsteen gemetst, op de schoorsteen. Helaas was er geen gepast moment voor een feestje, maar morgenmiddag gaan de flessen champagne toch open moeten
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 02-08-2014, 21:56   #210   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Invalzaag nodig. Geen flauw idee wat te kopen. Wil iets dat tamelijk precies is. Moet dienen voor hobbygebruik, maar als ik dingen zoals luidsprekers maak, moet er wel geen 2mm afwijking op de snedes zitten.
Iemand een idee welk merk goed is, of wat dat moet kosten? Heb ik langsgeleiders van het merk zelf nodig?
Budget van 100-130 is wenselijk, maar ik wil wel meer geven, als er een reden toe is.
http://www.zaagmachineshop.be/catego...en.html?3253=Y
Old 03-08-2014, 20:10   #211   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Is een tafelzaag niet interessanter voor zoiets?
Old 04-08-2014, 20:00   #212   link
black
Senior Member

Huis gekocht 1/05/'13.

Todo:
- nieuwe badkamer,
- nieuw dak (er liggen nu leien op met pukkels),
- Nieuwe ramen en raamlijsten. Is nu al dubbel glas, maar nog (goed onderhouden) miranti omlijsting. Low priority wel.

afgewerkt:
- Alle behang in het huis afdoen en plaastervlies/schilderen
- Gesloten hekken vooraan de oprit
- Tuin heraanleggen (veel tijd en blaren )
- Omheining rondom de tuin (goed genoeg om husky's niet te laten ontsnappen)
- Garages strippen en schilderen
- Elektriciteit in het huis heraanpakken en laten keuren
- Nieuwe keuken
- Nieuwe vloer bovenaan
- Veranda renoveren
- extra laag asfalt op de oprit (45m lang, 4m breed).

Update!

Last edited by black; 04-09-2014 at 14:15.
black is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2014, 13:26   #213   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

velux gestoken. Tien uur werk gehad lol. Nu wachten op een goeie bui en zien of er iets doorkomt

Last edited by CyberMonkey; 08-08-2014 at 20:08.
Old 08-08-2014, 19:02   #214   link
Horla
Senior Member

Lol, in uw eentje gedaan misschien? Heb dat met een bevriende aannemer op een voormiddag gedaan (inclusief onderdak en dakpannen verwijderen).
Horla is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2014, 20:08   #215   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

Op mijn eentje ja, en 't was mijn eerste menuiserite platen waren precies wat onhandiger dan de onderdakfolie uit de handleiding.
Old 08-08-2014, 22:01   #216   link
Horla
Senior Member

Dat is wel zotjes. Met twee was het al een beetje prutsen om dat raam er in te klikken.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2014, 14:16   #217   link
tragezot
Senior Member

Ook keer updatetje (sleutels gekregen 3e week juli):

Al gedaan:
- Tuin opgekuist. Eerste bbq al achter de rug
- Gevel afgewassen
- Dak hersteld en dus vochtinsijpeling van de baan
- Elektriciteit/data/distributie gelegd in twee slaapkamers (van de 4). 10 stopcontacten per kamer :').

Mee bezig:
- Schilderen in dressing en master slaapkamer.
- Elektriciteit/data/distributie in living

To do:
- Laminaat leggen eerste verdiep
- Gang, living, keuken schilderen
- Verwarming aanpakken
- Dak isoleren
- ...

Binnen twee weken moet de master slaapkamer afgewerkt zijn zodat we er deftig in kunnen slapen. En dan geleidelijk aan de rest in orde brengen. Al zal dat aan een trager tempo zijn want vanaf september tem maart werk ik 7/7.
tragezot is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2014, 15:56   #218   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

Ik wil de randen van een blauw aluminium raam laten dichtsiliconen aan de buitenkant. Nadien zal ik de bakstenen muur schilderen (wit of een licht kleur).
Welk kleur silicone neem ik best? Transparant overschilderbaar en nadien tot tegen het raam schilderen?
Old 19-08-2014, 16:52   #219   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Heb dat al meermaals gedaan, als je de muur wit schildert dan neem je best ook witte silicone, en liefst eentje met een super lange levensduur. (ik raad altijd Tec7 aan, die stuff gaat nooit kapot)

Waarom wit ? Wel, verf begint ALTIJD af te pellen op silicone, als dat dan niet overeen komt met de kleur van je verf zit je met een schijt lelijke afwerking.

Siliconen , laten drogen, de silicone met een strakke masking tape tot op exact de helft afplakken en tot op de silicone schilderen zal het mooist afgewerkte resultaat geven.

Als je niet echt handig bent met de silicone pomp kan je ook de muur en het raam mooi afplakken voor je de silicone aanbrengt. Zorg dan wel dat je ze heel erg dun hebt uitgesmeerd tegen de randen van het plakband anders zit je met een gekartelde rand als je de plakband aftrekt. Het mooiste resultaat is natuurlijk met 1 vlotte beweging direct rechtdoor trekken. (maar dat moet echt wel in uw vingers zitten )

Last edited by jelliuz; 19-08-2014 at 16:56.
jelliuz is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2014, 17:34   #220   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

Aan de zijkant is het een smalle spleet die ik wel zie zitten om zelf te doen (heb dat nog gedaan voor meters aan een stuk tussen een plafond en een muur - zeepsopwater is uw vriend) maar aan de bovenzijde zit een spleet van een centimeter breed of meer die meteen in de spouw uitkomt.
'k zie niet goed hoe ik dat moet oplossen (opvullen met krantenpapier?) en om dan zo'n brede siliconeboord deftig af te werken... liever door iemand met ervaring laten doen denk ik. Behalve als een meester-siliconist tweehonderd euro per uur kost.

goeie tip van het kleur, merci.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules