![]() |
![]() |
#1 link |
The Punisher
|
Scirocco, to R or not to R
Heb ik dat al een tijdje geleden al eens aangehaald in andere thread maar ik kan nog altijd niet beslissen voor welke rocco ik in de loop van het jaar ga gaan.
Een 2.0 TSI van 211 pk of direct een R 265. Op autoscoot staat er één van elk voor quasi dezelfde prijs: http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...389?asrc=st|as http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...154?asrc=st|as Verschil is dat een R een jaartje ouder is, meest maak ik mij zorgen over de betrouwbaarheid over langere tijd, vind niet echt veel daarover op internet, iemand die tips kan geven ?
![]() |
#2 link |
Senior Member
|
Het blok is misschien hetzelfde, de turbo van de R is zwaarder. 't is dus niet dat je met een simpele tuning dezelfde prestaties kan hebben.
Ik zou voor de R versie gaan. Te tunen tot 310pk, exclusiever, (beetje) minder km's. 2.0TFSI blok is redelijk solide dus zal die extra turbodruk wel aankunnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 link |
Integrated Amplifier
|
Ik vind dat zo jammer é, dat is vanbuiten best een knappe bak, en dan hebben ze daar binnenin zo een Golf-interieur ingestoken dat even boeiend is als borduren met oma. Why VW, why?
![]() |
#5 link |
The Punisher
|
Het gaat mij niet specifiek om het vermogen, ik vind de look van de R gewoon exclusief en mooi (vanbuiten dan hé) en om een 211 pk om te bouwen naar een R zie ik ook niet direct zitten. Zou dat veel schelen van verzekering trouwens ?
![]() |
#7 link | |
Senior Member
|
Quote:
Als het vermogen niet boven de 300Pk gaat op je voorwielen, valt dat allemaal zeer goed mee. Onderstuur heb je bijna altijd in een FWD, vooral als je power aan het neerzetten bent in de bocht. Het GTI interieur van de VW is altijd wel neig, met die carrekes. Maar dit is redelijk basic |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|