Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Fotografie

Reply

Thread Tools
Old 22-01-2016, 09:13   #41   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

De standaard meegeleverde 16-55 mm lens
Freddie Wasbak is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2016, 21:00   #42   link
Corax
Senior Member

Corax's Avatar

de keuze gaat hier tussen een Sony RX100 en een Sony A5000. geen fucking idee wat ik best neem, het ziet er alletwee prima uit. gaat vooral gebruikt worden om mee te nemen op trektochten (vooral landschappen fotograferen dus).

ik ken er eerlijkgezegd geen hol van en de RX100 gaat wel wat compacter zijn maar toch: advies?

edit: de RX100M3 is voor mij te duur.
Corax is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2016, 21:26   #43   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Dan zou ik toch voor de A5000 gaan. Die heeft sowieso al een APS-C sensor die toch een stuk beter presteert dat die in de RX100. Zeker als je veel foto's denkt te nemen als er wat licht is. Dan is de kitlens op die A5000 nog redelijk ok. De RX100 zal wel iets beter presteren bij donkere omstandigheden omdat je door de lichtsterke lens de shutter snelheid hoger kan houden (maar de sensor zal wel meer ruis hebben). Beide zijn behoorlijk goede keuzes, maar op die A5000 kan je bijvoorbeeld (eventueel 2e hands) een 35/1.8 of zo zetten en dan heb je meteen een camera die gigantisch veel beter zal presteren 's avonds of binnen.

Als je budget het toelaat, zou ik wel zéér sterk aanraden om de A5100 te nemen, die is op zowat alle vlak een stuk beter dan de A5000. Heeft dezelfde AF module als de A6000 en is dus heel snel voor autofocus, touchscreen, véél sneller in gebruik en heeft dan ook alle nieuwe video codecs aan boord (http://www.imaging-resource.com/came...vs/sony/a5100/)

Nog vragen? Shoot!

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2016, 21:54   #44   link
Corax
Senior Member

Corax's Avatar

ik was de A5100 ook aan het bekijken door je posts eerder in de thread maar dan denk je bwaaah ... zoveel verschil is er niet meer met de RX100M3 en dan ben je plots 700+ euro kwijt

ik zou die in principe ook kunnen kopen, maar ik vind het gewoon echt veel geld voor een compact cam terwijl ik er a) niks van ken en b) dat ding wel eens zou kunnen afzien op reis ... de foto's zijn wel echt indrukwekkend. oh god
Old 21-06-2016, 21:59   #45   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Ik weet dat het alweer duurder is maar de a5000 vs a5100 is echt enorm verschil hoor.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2016, 23:49   #46   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Als je twijfelt tussen een RX100 en een A5000, moet je dan de vraag stellen of een compact of systeemcamera aan jouw eisen voldoet? Vermoed dat beiden categorieen andere eisen invullen. E.g. compact: ideaal lichtgewicht voor op reis maar je boet wel wat in aan fotokwaliteit. Systeem: iets zwaarder maar doorgaans wel betere kwaliteit foto's, verwisselbare lenzen, betere sensor (?).

Hoe zit het eigenlijk met de batterijduur van compact vs systeemcamera? Kan ook belangrijk zijn op reis, zeker op trektocht. Op inet lees ik dat sommige systeemcamera's +-300 shots op 1 charge halen (vs SLR soms tot 1000 shots).
Ben zelf ook aan het uitkijken naar een reiscamera (iets licht en kleins, voor trek- en fietstochten), maar kan gerust nog een aantal maanden wachten alvorens te beslissen
logion is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2016, 07:25   #47   link
Corax
Senior Member

Corax's Avatar

batterijduur is idd van belang, al ben ik niet het type die na een reis met 1000 foto's thuiskomt. de fotokwaliteit van die RX-lijn voldoet voor mij zeker, ik ben veel slechter gewoon het gaat gewoon vooral gebruikt worden voor landschapsfotografie, en ik denk dat zo'n A5000/5100 zich daar toch iets beter toe leent?
Old 22-06-2016, 17:06   #48   link
Corax
Senior Member

Corax's Avatar

't is de RX100 geworden, gaat volgende week al mee naar Slowakije. benieuwd wat het gaat geven
Old 25-08-2016, 13:22   #49   link
makila
Senior Member

Ik ben misschien een dikke vette leek maar wat is het verschil tussen een fototoestel van 700 euro en een Samsung Galaxy met camera?

Ik heb met beiden al foto's getrokken en het verschil? RIEN DE KLOOT. NADA. De kwaliteit is 100% identiek.
makila is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2016, 13:28   #50   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Met een deftige reflex kunt ge meer diepte creeeren of gebrek aan diepte. En snelheid. De mogelijkheid om te zoomen. Serieus, ge kunt veel meer leven steken in uw foto's getrokken met een reflex of iets dat wat instellingen toelaat. Vaak ook grotere sensoren die meer licht opnemen. Foto's binnen nemen met een fototoestel is vaker gemakkelijker en minder korrelig.

Neemt niet weg dat ge met een goeie GSM prachtige foto's kunt maken. En tis natuurlijk ook de vraag hoe hard het aspect van fotografie op verlof u interesseert.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2016, 18:44   #51   link
Matthias
*snore*

De hitte stijgt makila naar het hoofd. Snie erg.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2016, 19:28   #52   link
makila
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
De hitte stijgt makila naar het hoofd. Snie erg.
Als ik de foto's vergelijk is er niets verschil. Nog geen mm. Maar dat zal aan de fotograaf liggen denk ik.

Ik wilde ook voornamelijk foto's nemen in een donkere ruimte, maar dat lukt met een duur toestel ook gewoon niet (zonder flits wel te verstaan). Als reactie kreeg ik daarop het antwoord van een pientere fotograaf:
Als er helemaal geen licht is, is er geen licht he kerel! 0x10 is nog steeds 0 Dan mag dat toestel nog zo sterk zijn als het maar kan zijn, dat toestel kan nog altijd geen wonderen verrichten.

Last edited by makila; 25-08-2016 at 19:33.
Old 26-08-2016, 08:23   #53   link
Banaan
Senior Member

Banaan's Avatar

Quote:
Originally Posted by makila View Post
Als ik de foto's vergelijk is er niets verschil. Nog geen mm. Maar dat zal aan de fotograaf liggen denk ik.

Ik wilde ook voornamelijk foto's nemen in een donkere ruimte, maar dat lukt met een duur toestel ook gewoon niet (zonder flits wel te verstaan). Als reactie kreeg ik daarop het antwoord van een pientere fotograaf:
Als er helemaal geen licht is, is er geen licht he kerel! 0x10 is nog steeds 0 Dan mag dat toestel nog zo sterk zijn als het maar kan zijn, dat toestel kan nog altijd geen wonderen verrichten.
https://vimeo.com/99893160

Sony A7S, nu ook een mark2 van uit. Doe maar met uwe gsm
Old 26-08-2016, 09:49   #54   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Quote:
Originally Posted by lapino View Post

RX100 = 359
https://www.artencraft.be/nl/sony-ds...erp-list-64511

RX100M3 = 640 (-50 cashback)
https://www.artencraft.be/nl/sony-ds...rp-list-217111

RX10 = 695 (-50 cashback)
https://www.artencraft.be/nl/sony-ds...rp-list-182754

Flickr group RX100M3, zie je meteen tot wat dit wondertje in staat is :
https://www.flickr.com/groups/2658789@N20/

(ik zou eigenlijk verkoper moeten worden in een fotografie speciaalzaak )
De RX100's zijn blijkbaar in prijs gestegen het laatste half jaar?
logion is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2016, 11:02   #55   link
makila
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Banaan View Post
https://vimeo.com/99893160

Sony A7S, nu ook een mark2 van uit. Doe maar met uwe gsm
Ik heb deze
http://www.mediamarkt.be/nl/product/...FYZAGwodOywIjQ

Dat toestel is +-600 euro. Die Sony is minimaal 1700 euro. Dat zal dus zowiezo al een verschil uitmaken denk ik. En id, die camera is blijkbaar echt goed voor donkere ruimtes. Die Nikon is daar minder voor geschikt.

1. Ik ben geen goeie fotograaf
2. Je moet weten waar je foto's wil trekken en welk type foto's
3. Kwaliteit toestel.
...

Last edited by makila; 01-09-2016 at 11:09.
Old 02-09-2016, 09:02   #56   link
Matthias
*snore*

Sorry, maar het ligt toch enkel aan punt 1 en 2, dat is een zeer capabele camera. Steek er een goedkope lens op met groot diafragma en je hebt een killer low-light combo voor dat geld.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2016, 20:35   #57   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Ik ben op zoek naar een nieuw toestel omdat ik het wat beu ben om mn dlsr mee te nemen (Sony a580).

M'n oog viel op de Sony a5100, raden jullie deze nog steeds aan? Spijtig dat mn a lenzen er niet op passen
ndPix is online now   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Fotografie

Thread Tools

Posting Rules