Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

View Poll Results: Rate it!
4 sterren 0 0%
3.5 sterren 0 0%
3 sterren 2 50.00%
2.5 sterren 0 0%
2 sterren 2 50.00%
1.5 ster 0 0%
1 ster 0 0%
0.5 ster 0 0%
0 sterren 0 0%
Voters: 4. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools
Old 03-05-2017, 21:41   #1   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Post Cinema: 'Guardians of the galaxy vol. 2' (3D-versie)

Terwijl het geheim van Peter Quills (Chris Pratt) afstamming wordt ontrafeld moeten de Guardians vechten voor het behoud van de kosmos.

Een van Marvels grootste hits van de afgelopen jaren was 'Guardians of the galaxy', een vrolijk spektakel over een gelegenheidsgroep helden uit alle hoeken van de kosmos. De film groeide een beetje onverwacht uit tot een eclatant succes bij publiek en pers, niet in het minst omwille van de wij lappen alles aan onze laars sfeer die doorheen de hele prent hing. Zelf was ik op dat moment nog niet bekend met de Guardians en hoewel ik het eerste deel best wel kon smaken behoorde ik niet tot de hordes filmfans die hosanna stonden te roepen omdat er een wandelende tak en een wasbeer ruimtegespuis aan gort knalden.

Inmiddels heb ik een deel van de strips gelezen, meer bepaald de reeks van Dan Abnett en Andy Lanning waar dit tweede deel de mosterd is gaan halen. 'Guardians of the galaxy vol. 2' zou dus moeten bevestigen, maar ik kan niet anders dan vaststellen dat de film mij onderkoeld achter liet. Het is niet dat ik niet zag wat anderen er zo leuk aan vinden: de werelden waar de Guardians op terecht komen zijn kleurrijk en spatten van het scherm, de personages zijn divers en de scenaristen en acteurs doen hard hun best om ze van personality te voorzien en ik geef toe dat ik geregeld hard moest laachen om de vele knipoogjes en referenties naar de popcultuur van de jaren '80. Bovendien vormt de heerlijke soundtrack het leitmotiv voor een dikke twee uur space fantasy waarin alles mogelijk blijkt, tenminste zolang dat alles binnen het kader van de geijkte Marvelformule past.

James Gunn doet hard zijn best om het publiek alles te geven wat het wil. Misschien wel te hard. Doorheen alle waanzin, chaos en kolderieke situaties is de ziel van wat de strips zo genietbaar maakt verloren gegaan. 'Guardians of the galaxy vol. 2' wil typische thema's als broederschap, de familiebanden en elkaar steunen door dik en dun in de schijnwerper zetten. Om daarin te slagen missen de relaties tussen de personages diepgang. Star-Lord, Drax, Rocket raccoon, Gamora en Yondu worden individueel wel uitgetekend maar de onderlinge dynamieken komen niet sterk genoeg uit de verf. Voor een stripverfilming over een team helden is zoiets cruciaal. Technisch gezien mag deze 'Guardians of the galaxy vol. 2' er zeker wezen en de prent kent enkele leuke momenten maar naar de essentie van wat de stripreeks zo genietbaar maakt heb ik vruchteloos lopen zoeken.

2 sterren op 4

Maniac is offline   Reply With Quote
Old 04-05-2017, 07:43   #2   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Ik ben deze dinsdag ook gaan kijken en eigenlijk totaal niet teleurgesteld buiten gekomen. Zeer veel humor en onnozeliteiten op een inderdaad dun verhaaltje. Maar nog steeds zeer genietbaar. En dat is ook de reden dat ik deze in de cinema wou gaan kijken, thuis in de zetel zou deze al een stuk van z'n charme verliezen.

Taserface!
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 04-05-2017, 08:47   #3   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Ik ga wel akkoord dat het allemaal wat te geforceerd is. Na de zoveelste keer dat Drax humor niet snapt weten we het wel...

Maar het heeft ook sterke punten, de chemie tussen de acteurs zit perfect en ook blij dat bvb Yondu meer aandacht krijgt.
DM is online now   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules