Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 19-05-2017, 11:58   #6161   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Staat deze zomer op de planning, gegeven dat ik een upgrade doorgevoerd krijg.

Heeft het eigenlijk zin om Witcher 1 en 2 eerst te spelen? Ik volg de het allemaal niet zo geweldig goed meer, maar het valt me op dat er over 3 onwaarschijnlijk veel lof te vinden valt, terwijl dat bij 1 & 2 niet echt het geval leek
Old 19-05-2017, 12:18   #6162   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

1 was cava
2 was iets meer cava
3 is voor mij beste spel ooit
Old 19-05-2017, 12:44   #6163   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Witcher 1 behoort imo nog altijd tot de 5 beste RPG's ooit gemaakt. Een paar fantastische quests, zeer veel sfeer, uitgewerkte en boeiende personages, vertakkende main story.

Komt momenteel misschien wat gedateerd over (Neverwinter Nights engine!!) maar als je je daar kan overzetten... Kreeg zeer veel kritiek op het slechte combatsysteem, maar heb me daar eigenlijk nooit aan gestoord.

Witcher 2 is een wat lineairder, toegankelijker spel met veel hogere production values; vind persoonlijk W1 net iets beter maar ben wschl de enige in de wereld die dat vindt. Alleszins ook een superspel, en grafisch allesbehalve gedateerd.
Ook hier kreeg de combat veel kritiek wegens te moeilijk, maar dat was vooral van losers die zelfs in de proloog slaag kregen: negeren die kritiek.

Veel personages, keuzes en background stories (Geralt zijn voorgeschiedenis) komen terug in de 3 games. Mocht je tijd hebben zou ik vanaf de 1ste beginnen spelen. Als je niet tegen archaische gfx kan, begin dan zeker met de 2. Als je een korte attention span hebt: begin dan maar direct met de 3.
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2017, 12:59   #6164   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Witcher 1 was gewoon onspeelbaar. Wat een bucht was me dat. Na 2-3 uur aan de kant gesmeten omdat dat houterige van die animaties mij zoveel stoorde, en daarna nooit meer opgestart. Verhaal mocht nog zo goed zijn.

W2 nooit gespeeld wegens verschrikkelijk zijnde van de 1, en W3 zou nog 100 keer beter geweest zijn moest het verhaal en de wereld 3 keer korter/kleiner geweest zijn. Ik vond het allemaal wat teveel uitgerokken en bijgevolg wat saai na 2/3de van't spel. Ain't nobody got time for that.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2017, 13:12   #6165   link
Tjahzi
Senior Puntmuts

Tjahzi's Avatar

Ik ben het eens met ExReey, en vond TW1 ook beter dan TW2. TW1 is een ruwe diamant.

Soit, speel ze allebei eerst. Het verhaal maakt alle oneffendheden goed; "onspeelbaar" is trouwens verre van de waarheid imo.
Tjahzi is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2017, 13:14   #6166   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Onspeelbaar? LOL

Dat spel is natuurlijk wel al 10 jaar oud; is een jaar ouder dan NWN2. Je kan dat niet vergelijken met een spel van nu.
Old 19-05-2017, 13:15   #6167   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

W1 was, zeker in zijn tijd, fantastisch.
W2 heb ik nooit uitgespeeld omdat ik het wat te saai vond (en mijn PC het net niet kon trekken)
W3 is 1 van mijn beste spelervaringen ooit. Ook zeker niet te lang, in tegendeel, het was sneller uit dan verwacht, wat ook weer veel zegt over een spel waar je meer dan 100u insteekt.
Old 19-05-2017, 13:51   #6168   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Staat deze zomer op de planning, gegeven dat ik een upgrade doorgevoerd krijg.

Heeft het eigenlijk zin om Witcher 1 en 2 eerst te spelen? Ik volg de het allemaal niet zo geweldig goed meer, maar het valt me op dat er over 3 onwaarschijnlijk veel lof te vinden valt, terwijl dat bij 1 & 2 niet echt het geval leek
Eerst twee zijn fantastisch en onmisbaar. Ook absoluut niks gedateerd aan. Witcher 1 had al prachtige grapics.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2017, 14:11   #6169   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Quote:
Originally Posted by ExReey View Post
Onspeelbaar? LOL

Dat spel is natuurlijk wel al 10 jaar oud; is een jaar ouder dan NWN2. Je kan dat niet vergelijken met een spel van nu.
Ik heb het uiteraard bij release proberen spelen hé. Dat was voor die tijd al echt bagger. Maar goed, gelukkig konden de meesten zich wel over de clunky controls zetten, want anders was de rest van de reeks er niet geweest.

Los daarvan: Bezig met Dungeons2. Heerlijk spel, Dungeon Keeper zoals ik het mij herinnerde. Voorlopig voelt het wel vrij casual aan, ik weet niet of het nog complexer wordt, maar uiteindelijk geeft dat niet. 't Is leutig gelijk dat het is.
Ook Prey gekocht, maar mijn grafische kaart begeeft het telkens als ik langer dan 30 minuten speel. Nieuwe gfxkaart besteld, dus 't is wachten tot die er is om een goede mening te geven. Eerste indruk is alvast enorm positief.
Old 19-05-2017, 18:58   #6170   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Witcher 1 heeft nu trouwens een director's cut die wat van de problemen beter maakt. De graphics blijven wel slecht natuurlijk.

Luister voor de rest niet naar HeLLBirD, W3 had waarschijnlijk veel te weinig pluimen en collectibles om te verzamelen.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2017, 20:28   #6171   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

'k heb Hellbird echt graag, maar de laatste maanden is die wel veel nonsens aan het rondspuien wat games betreft
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2017, 20:38   #6172   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Volledig akkoord met ExReey. Denk dat ik deze zomer eens W3 helemaal opnieuw ga spelen als ik terug wat tijd heb. Ik zou mijn backlog kunnen verder afmaken, maar W3 is the best game ever made.

Je moet W1 en 2 niet gespeeld hebben, is natuurlijk wel leuk. Boeken zijn vooral tof voor W3 en Ciri/Yennefer achtergrond; die komen niet aan bod in W1/W2.
W1 met plezier gespeeld zelfs toen dat ding bij release nog om de haverklap crashte en je een jaar moest wachten om een huis open te doen (loading ... ) of een plant je in the swamp van een kilometer weg snipete.

Last edited by Alex; 19-05-2017 at 20:44.
Alex is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2017, 21:17   #6173   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Het zijn alle 3 echt wel topgames, maar natuurlijk heeft niet alles de tand des tijds goed doorstaan. Ik zou sowieso aanraden om ze allemaal te spelen, vooral omwille van het ijzersterke verhaal en personages, maar ik ben dan ook niet zo bezig met graphics.
Old 19-05-2017, 21:56   #6174   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Niemand bezig met Prey trouwens?
Old 19-05-2017, 23:32   #6175   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dj El Marriachi View Post
'k heb Hellbird echt graag, maar de laatste maanden is die wel veel nonsens aan het rondspuien wat games betreft
Waarschijnlijk omdat er elke paar weken wel eens over W3 geluld wordt, en hoe goed het dan wel zou zijn. En mijn mening daarover zal altijd zijn: Heel goed spel, maar er is meer dan ruimte voor verbetering. Voor de rest heb ik de laatste maanden maar weinig gezegd, denk ik.

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Luister voor de rest niet naar HeLLBirD, W3 had waarschijnlijk veel te weinig pluimen en collectibles om te verzamelen.
Haha. Ironisch genoeg was het net het teveel aan extra's in de Witcher dat mij mijn interesse heeft doen verliezen. Ik kan moeilijk doorgaan naar een nieuw gebied als er nog iets achter blijft in het vorige, dus ik heb ál de extra's gedaan in de eerste gebieden, waardoor ik véééééél te lang heb zitten grinden en ik de gameplay gewoon kotsbeu was. En tegen dat ik die gebieden gedaan had, was ik ook al bijlange niet meer involved in de main story (zeker ook omdat ik geen enkele band had met de characters omdat ik W1 & 2 met moeite of niet gespeeld had). Less is more, zou mij tip zijn voor een volgend spel.

Moet wel zeggen dat, nu ik een nieuwe gfxkaart besteld heb, ik W3 sowieso wel nog eens ga opstarten één dezer. En als ik mijn draai vind, zal ik nog eens verder proberen spelen.

Quote:
Originally Posted by ExReey View Post
Niemand bezig met Prey trouwens?
Ik.

Last edited by HeLLBirD; 19-05-2017 at 23:38.
Old 20-05-2017, 07:55   #6176   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

kvond witcher 2 echt zwak uiteindelijk, nummer 1 en 3 zijn echter elder god tier en serieus verplichte kost, kwil dood omdat geralt niet int echt bestaat

kspeel zelfs victor vran af en toe omdat het dezelfde stemacteur is

nie naar hellbird luisteren want dien speelt enkel le triple aaa gaymes
Old 20-05-2017, 09:32   #6177   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Alleen AAA-games? Wat kennen jullie mij goed. Hah. Grapjas. Mijn meeste gameplayuren staan nochtans bij een indiegame, in tegenstelling tot de Blizzard-titels van 90% van de schapen hier.

Neemt niet weg dat ik niet hautain ben en ik er inderdaad voor durf uitkomen dat ik zeker en vast kan genieten van een goed afgewerkte AAA. lk bekijk elk spel afzonderlijk, welke productie-achtergrond een spel heeft interesseert mij hoegenaamd geen bal.
Old 20-05-2017, 10:12   #6178   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by HeLLBirD View Post
Haha. Ironisch genoeg was het net het teveel aan extra's in de Witcher dat mij mijn interesse heeft doen verliezen. Ik kan moeilijk doorgaan naar een nieuw gebied als er nog iets achter blijft in het vorige, dus ik heb ál de extra's gedaan in de eerste gebieden, waardoor ik véééééél te lang heb zitten grinden en ik de gameplay gewoon kotsbeu was.
Ik.
Maat... zet dan voor uzelf al die waypoints af op je scherm en verken de map een klein beetje. Sidequests zijn over het algemeen fantastisch en uitgesponnen maar als je natuurlijk achter élke nest of groep wolven gaat gaan wordt je zot.

Kortom: het lag aan u.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2017, 10:35   #6179   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Ah, dus je kan het spel alleen leuk vinden door niet alles te willen doen? Goede design dat. Je had trouwens geen markers nodig in dat spel. Loop 100 meter in een willekeurige richting en je kwam wel iets tegen. En als je zoals mij de map afloopt, kom je sowieso alles tegen.

Nee, je kan een wereld effectief te vol steken. Pacing is zeer belangrijk in gamedesign, maar ook heel moeilijk om goed te krijgen. Vandaar mijn 'less is more'. Maar ik weet, uit ervaring zelfs, dat je als designer snel schrik hebt dat de speler zich gaat vervelen als je er niet genoeg in steekt. Waardoor je vaak overdaad creëert. Dit verschil in perceptie komt ook doordat de designer de wereld al 100 keer doorspeelt heeft en dus sneller verveeld is, terwijl bij een nieuwe speler exploratie effectief als gameplay telt en er dus minder quests nodig zijn.

Maar goed, het is bekend dat je op Shrimp geen afwijkende mening moogt hebben, dus ik zal het hierbij laten.
Old 20-05-2017, 10:40   #6180   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

tuurlijk wilde gij de map volledig verkennen want deze keer deden de control towers het niet voor u

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules