Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 08-04-2017, 09:05   #1201   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Inderdaad wat Blade zegt, zorg dat je al aan een stabiel tempo traag rijdt voordat de meting begint.

Verhoogd toerental en gebruik van de achterrem hebben allebei een stabiliserend effect. Dus maak genoeg toeren en hou uw gas en koppeling daarbij gewoon constant, zo vermijd je overcorrecties. Uw snelheid regel je dan enkel door meer of minder achterrem te gebruiken.

Voor de moto, ja dat moet je natuurlijk zelf weten, daarom dat er ook een paar viercilinders met 100+ pk op mijn lijstje stonden, ook al vinden velen dat 'saaier' rijden dan een minder krachtige twin.

Mijn ervaring met zowel auto's als motoren is dat elke hoeveelheid vermogen altijd went vroeg of laat. En eerder vroeg dan laat. Dus als je u daar een kanon aanschaft is dat een paar dagen 'interessant' en daarna is het weer het nieuwe normaal. Wat er dan nog overblijft, is alleen de frustratie dat je het voertuig nergens ten volle kan benutten en al 150 per uur rijdt in derde, terwijl je een onderbemeten voertuig altijd en overal mag uitpersen als een citroen en dan nog maar gewoon vlot met het verkeer meekomt.

Ik ga binnenkort denk ik eens met een Duke 390 rijden om te zien hoe serieus ik dit allemaal meen. Zelfde vermogen als mijn eerste moto indertijd, maar zo'n 50 kg lichter.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2017, 17:03   #1202   link
tVentje
Clementine!

tVentje's Avatar

Ik ga best wel akkoord met Clipper. Een minder krachtige motor vind ik in veel gevallen comfortabeler en rustiger rijden dan een sportiever model. Zeker als eerste moto hoeft dat niet, het vraagt wat tijd om al de handelingen en routines die je in de wagen vanzelfsprekend vindt even vlot uit te voeren in moto. Een sportief model die vraagt om vooruit te gaan bemoeilijkt dat proces waardoor je sneller geneigd zal zijn om met een te hoge snelheid iets te proberen dat je (nog) niet helemaal onder de knie hebt.

Ben begonnen met een goedkope Yamaha XJ600S (Diversion), traag en saai volgens velen, maar content dat ik alle beginnersfouten daarmee gemaakt heb en niet met mijn huidige R6. Als ik trouwens kan kiezen rij ik voor grotere afstanden zelfs liever met mijn vriendin haar Kawasaki ER-6F. Dat model kan je ook overwegen trouwens, die twee cilinder maakt een schoon lawaai imo.

Traag rijden werkte voor mij goed met achterrem in te drukken, koppeling te laten slepen, recht vooruit kijken en zo traag mogelijk beginnen. Succes.
Old 12-04-2017, 18:50   #1203   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

mjah, rooz drinkt niet, rookt niet, beweegt vrij veel en doet niet al te vaak drugs
prima orgaandonor, laat maar komen
Old 12-04-2017, 18:56   #1204   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teus View Post
rooz drinkt niet
fake news
Old 12-04-2017, 19:17   #1205   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

ik moet achter lopen op de feiten.
hoe is het nog met zijn pools lief, die dochter van die maffiabaas?
Old 18-04-2017, 17:16   #1206   link
rooz
Gemiddelde JPL-Speler

rooz's Avatar

leven als God in Polen en nooit meer moeten werken woog toch niet op tegen haar ziekelijk jaloers karakter
jammer, kzal nu effectief een huis moeten kopen ipv krijgen
rooz is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2017, 17:18   #1207   link
rooz
Gemiddelde JPL-Speler

rooz's Avatar

heb de tip gekregen om eens te gaan naar een dealer waar ze veel verschillende merken/modellen hebben en er al eens gewoon op te zitten..
Old 18-04-2017, 18:19   #1208   link
rooz
Gemiddelde JPL-Speler

rooz's Avatar

Quote:
Originally Posted by Clipper View Post
SV650
MT-07
Monster 796
Shiver
Hornet
GSR750
FZ8
690 Duke
Zo'n 690 Duke lijkt me wel een ideale moto om wat skills mee te krijgen ofniet?
Maar in hoeverre is zoiets aangenaam om elke dag 25km naar het werk te rijden? (zijn wel binnenbaantjes, geen lange stukken op een grote baan)
Old 19-04-2017, 11:18   #1209   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Skills trainen kan je evengoed of des te beter op een CB500, maar dat soort fietsen vallen al af omdat jij minstens 70 pk wil. Zo een 690 heeft qua pk/kg al genoeg in huis opdat gewoon als een aap aan het gas gaan hangen je kan redden uit situaties waar je met een mindere moto misschien effectief uw verstand en inzicht had moeten aanspreken, maar dus ook alle risico's vandien.

25 km blijft naar mijn gevoel op elke moto aangenaam, maar ideaal zal zo'n Duke niet zijn. Vanaf modeljaar 2016 is de motor nog aanzienlijk herzien om naast het halen van de Euro 4 norm ook soepeler en met minder trillingen te lopen, maar daar heb ik nog niet mee gereden. Zo comfortabel rijden als een multicilinder zal het nooit, maar ieder moet voor zich maar uitmaken of hij/zij dat ook wil.

Die 690 is wel een nichemotor, met een uitgesproken karakter en weinig tot niks vergelijkbaars op de markt. Beginnen met een neutraler model zal je misschien meer doen beseffen welk type moto je eigenlijk wilt, maar die Duke is iets 'specialer' natuurlijk, geen rationele keuze.

Die binnenbaantjes naar het werk, is dat bewust of is snelweg sowieso geen optie voor dat traject? 'k Vraag het maar omdat tijdens het spitsuur filteren aangenamer kan zijn dan op een drukke kleine weg te rijden. De kleine wegen worden interessanter naarmate er minder ander volk op rondtuft, op de snelweg geldt het omgekeerde.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2017, 12:12   #1210   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Een eencylinder voor elke dag lijkt me inderdaad niet zo geweldig. Fijn om mee te raggen en voor in het weekend, maar niet voor elke dag.

De mijne gaat in het weekend weg, er komt een boxer in de plaats
Old 19-04-2017, 16:45   #1211   link
rooz
Gemiddelde JPL-Speler

rooz's Avatar

Zijn dit weekend opendeurdagen bij Hautekiet, zal daar wel wat wijzer van worden..
Old 19-05-2017, 19:57   #1212   link
rooz
Gemiddelde JPL-Speler

rooz's Avatar

sup
Old 19-05-2017, 23:55   #1213   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

Gekocht? Schoon machien! Ik heb lang zitten azen op een F800S, maar vroeger waren die 2de hands reteduur.
richba5tard is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2017, 10:33   #1214   link
rooz
Gemiddelde JPL-Speler

rooz's Avatar

Yup, wel tevreden van en nu heb ik tijd genoeg om op zoek te gaan naar een ander machine voor volgend jaar
Die Akropovic zonder katalysator geeft wel een geil geluidje.
Old 20-05-2017, 10:45   #1215   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

fixed
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2017, 10:47   #1216   link
rooz
Gemiddelde JPL-Speler

rooz's Avatar

hahahaha ok nu moet ik zo'n stickers hebben voor op m'n tank