Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 06-01-2011, 16:25   #81   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Ja er komt een nieuwe... een prequel. Wel geen idee wanneer, is vorige maand aangekondigd.
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2011, 18:14   #82   link
Jens
Member

Quote:
Originally Posted by PearlChoco View Post
Alpha Protocol.

Met voorsprong GOTY 2010 en beste spel sinds The Witcher.

Ik geef toe dat het spel kampt met een aantal vervelende technische mankementen, en dat de pure action gameplay niet kan tippen aan recente shooters, maar al wie het spel daar op afrekent heeft het duidelijk niet lang gespeeld... Het verhaal en de dialogen zijn heerlijk complex met (bijna letterlijk) oneindig veel mogelijkheden om het verhaal en de relaties met de PC's te beinvloeden. Eigenlijk is dit de definitie van een pure RPG, iets waar pseudo-RPG's als Mass Effect enkel maar van kunnen dromen.

Het verloop van de laatste missie(s) is gewoon geniaal te noemen. Een beetje gelijk de laatste missie van Deus Ex maar dan oneindig veelzijdiger en meer keuzemogelijkheden. Op het einde lijkt alles wel mogelijk: wat je eindmissie is, wie je tegenstanders zijn, wie je bondgenoten, wie de eindbaas (-zen), wie leeft, wie dood is, alles is mogelijk. Bovendien worden echt lle gesprekken, confrontaties, emails, tv-uitzendingen enz. beinvloed door jouw acties gedurende het ganse spel, honderden keren opnieuw.

Een voorbeeldje: zo kan je tijdens een gesprek met een belangrijke NPC uiteindelijk kiezen of je met hem samenwerkt voor de laatste missie of helemaal niet. Maar als je hem te hard beledigt tijdens dit gesprek krijg je hem mogelijks als zware tegenstander op het einde! Of je kan hem zover krijgen dat hij een andere tegenstander voor jou opruimt. Dit gesprek vind uiteraard enkel plaats als je hem dusver nog niet vermoord hebt.
Een ander typisch voorbeeldje: je moet kiezen tussen een opdracht volbrengen of een bepaald persoon in leven te houden, terwijl de klok tikt. Maar enkel indien je je zeer specifieke keuzes hebt gemaakt in vroegere missies (die je al dan niet al hebt gespeeld op dat moment) of door bepaalde character upgrades kan er een optie vrijkomen waardoor je beide doeleinden kan bereiken. Hetgeen dan ook weer repercussies heeft op latere missies. Enz enz, ik kan blijven doorgaan. Op het einde lijkt het wel of je de laatste missie volledig zelf kan programmeren door het spel te spelen.
Toen ik een deel van het spel opnieuw speelde kwam ik (door andere keuzes te maken) plots heel nieuwe informatie over een bepaalde NPC te weten, wat de plot (en mijn vorige play-through) in een volledig ander licht zette.

Eigenlijk heeft dit spel zeer veel weg van Deus Ex, waarbij de goeie elementen nog uitgebreid werden verbeterd (keuzemogelijkheden, dialogen, complexe facties en verhaallijnen) en de slechte nog verslechterd (zwakke combat, stroeve engine, zeer middelmatige AI). Spijtig dat dit spel onterecht werd neergesabeld door de immer onwetende pers, want een Alpha Protocol 2 met groter budget en hogere production values zou het ultieme spel opleveren. Alle hoop rust dus op Deux Ex 3, maar ik hou mijn hart vast....
Spijtig dat het spel als shooter compleet faalde, ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat iemand meer dan 1 playthrough gedaan heeft om de invloed op de keuzes te zien.
Ik heb het 1x uitgespeeld en het was al meer dan genoeg met die kakslechte combat, voor mij was Alpha Protocol de tegenvaller van het jaar.
Jens is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2011, 18:32   #83   link
Leeuwke
King of the jungle

Leeuwke's Avatar

De reboot zal gewoonweg prachtig zijn.

Kijk toch eens naar haar snoetje!
Leeuwke is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2011, 19:20   #84   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Een ferme Lara
PC gaming: Asus ROG PG348Q - 34" UltraWide G-SYNC UWQHD (3440x1440), Intel i7-6700K @4.7Ghz, NVIDIA GTX1080, G.Skill 16GB DDR4-3200, Intel 750 PCIe 400GB SSD, Corsair K70 RAPIDFIRE Mechanical Gaming Keyboard Cherry MX
Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX
Virtual Reality: HTC VIVE & Oculus Rift + Oculus Touch | Console: XBOX ONE | Mobile: iPhone X
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2011, 20:35   #85   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Indeed, dat het maar snel wordt uitgebracht.
Old 08-01-2011, 14:35   #86   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Kane & Lynch 2. Viel eigenlijk nog best mee, gewoon leuke shooter met knappe gfx. Alleen jammer dat einde zo abrupt was, geld was precies op voor nog n laatste cutscene of zo

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2011, 10:49   #87   link
straks
Senior Member

straks's Avatar

Send a message via ICQ to straks Send a message via MSN to straks
Gisterenavond Assassins Creed II, op mac. Game op zich is wel fun, bijna 40u aan bezig geweest, dus nu ook nie weinig, zeker voor een action game.

Maar na een tijd werden de Italiaanse accenten wel vreselijk. En wat mij gigantisch gestoord heeft op momenten is de camera en controle, hoeveel keer ik op een cruciaal moment de camera uit zichzelf een heel andere angle zag aannemen dan normaal, en waardoor ik in het ijle sprong, met de dood als gevolg... verschrikkelijk.

Het is duidelijk een spel ontworpen om op een console te spelen, en dat voel je heel hard als je het met keyboard speelt, de controls om bepaalde moves te doen (combo's) was echt je vingers verkrampt onnatuurlijke bewegingen laten doen.

Maar over het algemeen nog wel fun, of ik had het nie uitgespeeld en nie zoveel gespeeld in de laatste week. Ik hoop alleen dat ze hun HID support in orde brengen voor Mac in de toekomst, zodat ik mijn logitech controller kan gebruiken, gaat al pak beter zijn, denk ik
"Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning." - Rich Cook
straks is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2011, 19:48   #88   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

lol, dat van die verspringende camera was idd irritant. Elke keer als er zo'n speciale jump gedaan moest worden en dan lag ik gegarandeerd tegen de grond.
Old 13-01-2011, 21:23   #89   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Deathspank. Tevens het eerste spel met 100% achievements, maar dat is hier dan ook niet zo moeilijk. Dijk van een spel trouwens, denk dat het niet lang zal duren voor ik het vervolg koop...
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2011, 14:28   #90   link
Flyby
Senior Member

Flyby's Avatar

Send a message via ICQ to Flyby Send a message via MSN to Flyby
Halflife episode 1 & 2. Wanneer de striders op bezoek komen is het even doorzetten.
Old 16-01-2011, 15:37   #91   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
deze ochtend rond de 5en (denk ik) Alan wake uitgespeeld, en de eerste DLC. Vree goeie game. Aangenaam verrast. Goei sfeerke, controls, geluidseffecten, personages en storyline, ... Het enige wat mij niet aanstond waren de gezichten van de personages die precies nog een paar jaar achterstonden (wrs te wijten aan de lange ontwikkeling van de game)

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2011, 22:23   #92   link
Flyby
Senior Member

Flyby's Avatar

Bone: Escape from Boneville & the Great Cow Race. Eenvoudige adventure voor tussendoor.
Old 24-01-2011, 20:32   #93   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Na 279,1 uur eindelijk ace 10 bereikt in Altitude. Mission Accomplished. :/
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2011, 23:27   #94   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

LBP2
Old 24-01-2011, 23:30   #95   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Assassin's Creed 2: Brotherhood. Must voor de fans van de vorige, en zeker een must om mee te zijn met het verhaal. Ik dacht dat dit een kleine uitbreiding zou zijn, maar het is echt wel een volwaardige game. Zeker een aanrader!
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2011, 00:03   #96   link
tVentje
Clementine!

tVentje's Avatar

Carmageddon 2: Carpocalypse Now. Nostalgie troef.

Ze zouden hier beter eens een vervolg op maken.
Old 25-01-2011, 00:44   #97   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

is al gebeurd.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2011, 01:11   #98   link
tVentje
Clementine!

tVentje's Avatar

Was dat verwachtende .

Heb die echter nooit graag gespeeld en mocht evengoed niet gemaakt zijn imo. Maar een nieuwe versie gebaseerd op bv. de GTA IV engine zou toch geniaal zijn?
Old 28-01-2011, 16:17   #99   link
jack828
Senior Member

jack828's Avatar

Stalker: shadow of Chernobyl. het blijft een beestige shooter
jack828 is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2011, 02:07   #100   link
Flyby
Senior Member

Flyby's Avatar

Dawn of WAR II:eat it Tyrant