Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Fotografie

Reply

Thread Tools
Old 13-03-2007, 14:49   #41   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Quote:
Originally Posted by Sepulfly View Post
Niet voor het een of andere, Disabled, maar je praat alsof je ruis veracht. De helft van je prenten bulken er echter van. Artificiëel dan, neem ik aan. Maar ruis is niet altijd een slechte zaak, en een beetje redundant van daar dan voor uit te zien als je van plan bent het er later toch nog bij op te zetten? Niet dat ik het verbied, ik vind het gewoon, uhm, een wat vreemd.
Hmm, nah, nog nooit ruis bijgevoegd, hoor. Zelfs op ISO50 heb ik bij mijn Powershot A40 (niet bepaald een nieuwer model, hé) een zekere hoeveelheid ruis. Door bewerking met contrast en sharpen komt dat dan wel wat meer naar voor.

Ik vind het zeker niet lelijk, want het kan soms zelfs iets toevoegen, maar soms heb ik ook wel het gevoel dat een bep. foto echt quasi ruisloos zou moeten zijn.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2007, 14:52   #42   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Quote:
Originally Posted by Farah View Post
Eventjes uitgeprobeerd op wat gebouwen langs de graslei...

Zó scherp! Niet te doen. Zelfs als je de foto op 100% grootte ziet.
Tip: probeer zo weinig mogelijk je object pal in het midden te zetten, probeer als je dan toch daar bent, en je hebt de tijd ervoor, wat andere zichten uit. Hier wordt het wel uitgebalanceerd door die toren rechts, maar meestal geeft een centrale compo een saai beeld.

Leuke kleurtjes wel!
Old 13-03-2007, 14:52   #43   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Toch eens denken van die volgende B&W niet aan te kopen en in de plaats een serieus toestel. Zoals je kan zien op Farah's foto is het echt wel perfect mogelijk haarscherpe en ruisloze zaken te fabriceren met de nieuwe modelletjes.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2007, 14:55   #44   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Ik ben aan het sparen voor een dSLR, welke dat valt nog te zien. Een EOS zou een logische keuze zijn, aangezien ik zeer tevreden ben van mijn Canon. We zien wel. Voorlopig moet ik nog maar even voortdoen met deze.

Ik heb trouwens nog nooit een B&W gekocht..
Old 13-03-2007, 16:19   #45   link
Barry
GorenBarry.

Barry's Avatar

Foto van mij (zie boven) is genomen met een dSLR (Canon Eos 350d) die ik even geleend heb van iemand die daar echt wel mee bezig is. Ik moet toegeven, wat een héérlijk apparaat. Nu kan je hem met de kitlens nog krijgen voor 590€, maar ik denk dat het de laatste zullen zijn ...
Barry is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2007, 16:45   #46   link
Farah
Döner macht schöner

Farah's Avatar

Quote:
Originally Posted by Disabled View Post
Tip: probeer zo weinig mogelijk je object pal in het midden te zetten, probeer als je dan toch daar bent, en je hebt de tijd ervoor, wat andere zichten uit. Hier wordt het wel uitgebalanceerd door die toren rechts, maar meestal geeft een centrale compo een saai beeld.

Leuke kleurtjes wel!
Het was maar om de nieuwe instellingen eens te proberen, hoor. Ik had tien minuutjes tijd voor ik naar de les moest, dus ja. En ik wilde vooral een foto van de toren.
Farah is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2007, 16:46   #47   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Daarmee dat ik zei dat als je de kans hebt om je tijd te nemen, je dat moet doen.
Old 13-03-2007, 16:48   #48   link
Farah
Döner macht schöner

Farah's Avatar

Goed hoor.

Vanochtend lag de Graslei er echt verschrikkelijk en tegelijk bijzonder fotogeniek bij: duizenden bierblikjes, overvolle vuilnisbakken met massa's afval errond gestapeld, wijnflessen... Gewoon een vuilnisbelt. Jammer genoeg was ik toen op weg naar school, zonder fototoestel.
Old 13-03-2007, 16:58   #49   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Nog een reden waarom ik nog geen dSLR heb. Ik zou dat ding overal mee heen sleuren, en echt niets anders meer doen dan foto's maken. Dada, ijver voor school.
Old 13-03-2007, 16:59   #50   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sepulfly View Post
Toch eens denken van die volgende B&W niet aan te kopen en in de plaats een serieus toestel. Zoals je kan zien op Farah's foto is het echt wel perfect mogelijk haarscherpe en ruisloze zaken te fabriceren met de nieuwe modelletjes.
relatief ruisloos en redelijk scherp, best wel ja. te zien in welk formaat ze zijn. de laatste tijd beginnen de compactjes wel op niveau te komen, vooral sinds zeiss en leica meespelen in de budget markt. hoewel het al bij al goedkope compacte digitaaltjes blijven met een korte levensduur
Old 13-03-2007, 17:34   #51   link
Matthias
*snore*

Quote:
Originally Posted by Teus View Post
relatief ruisloos en redelijk scherp, best wel ja. te zien in welk formaat ze zijn. de laatste tijd beginnen de compactjes wel op niveau te komen, vooral sinds zeiss en leica meespelen in de budget markt. hoewel het al bij al goedkope compacte digitaaltjes blijven met een korte levensduur
Noch Zeiss noch Leica maken sensoren afaik. En wat ze doen in de compactmarkt is zeker niet wereldschokkend, grote namen, maar het is toch vooral aan Canon te danken dat de huidige digitale sensoren bijna ruisloos foto's kunnen nemen. Al dat materiaalfetisjisme en -snobisme...
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2007, 17:40   #52   link
joghem
fit

Momenteel is het lang geleden dat ik mijn camera nog heb vastgehad, hopelijk kan ik hier binnekort wat verandering in brengen want fotografie is dikke fun.

joghem is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2007, 18:26   #53   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

good stuff...zeker die laatste

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.
Wannes is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2007, 18:29   #54   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Je z/w prenten zijn zeer mooi. Ze hebben iets werkelijk onnatuurlijks over zich. Niet veel op aan te merken.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2007, 18:53   #55   link
Farah
Döner macht schöner

Farah's Avatar

Uit dezelfde 'reeks' als de foto van daarnet.

Jammer dat ik jullie de foto niet in zijn originele grootte kan laten zien. Dan zie je pas écht hoe scherp hij is.

(Hier dus weer: de foto is niet genomen voor het beeld, maar om de technische kant even te testen.)
Old 13-03-2007, 19:17   #56   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Noch Zeiss noch Leica maken sensoren afaik. En wat ze doen in de compactmarkt is zeker niet wereldschokkend, grote namen, maar het is toch vooral aan Canon te danken dat de huidige digitale sensoren bijna ruisloos foto's kunnen nemen. Al dat materiaalfetisjisme en -snobisme...
zeiss & leica maken lenzen, natuurlijk geen sensoren. Nikon doen ook hun best, maar Canon hebben qua ruis wel een stapje voor met hun CMOS sensoren. niet dat ze daarvoor beter zouden zijn dan nikon.

en sja, materiaal. ik ben eerder een purist dan een snob. de dag van vandaag begrijpen mensen amper waar ze feitelijk mee bezig zijn, probeer maar eens iemand uit te leggen dat haar 28-200 allesbehalve een scherpe lens is.

@joghem: mooi, mooi. geef eens wat technische details
Old 13-03-2007, 19:19   #57   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Farah View Post
Jammer dat ik jullie de foto niet in zijn originele grootte kan laten zien. Dan zie je pas écht hoe scherp hij is.

(Hier dus weer: de foto is niet genomen voor het beeld, maar om de technische kant even te testen.)
wel, knip eens een stukje van 500x500 pixels uit. bij voorkeur een stukje onderaan waar een paar mensen op staan, en je ergens een patroon van bakstenen kunt zien.
Old 13-03-2007, 19:31   #58   link
Farah
Döner macht schöner

Farah's Avatar

Enkele details van de foto:

De mensen vind ik net niet zo scherp, maar de lucht en de gebouwen echt wel!
Old 13-03-2007, 22:08   #59   link
vlammes
Senior Member

Ik vind het enorm fijn om fotos te nemen, ik had mij daarvoor ook een degelijk toestel aangekocht. Jammer genoeg trek ik er te weinig op uit en heb ik het fototoestel ook nooit bij me. Doch heb ik enkele fotos waar ik wel blij met ben
1

2

3 belgische kust

4 de pyrineeen

5 afgelegen strandje in mexico
vlammes is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2007, 22:12   #60   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Een afgelegen strand waar het toevallig wél vol strandstoelen staat . Op alles voorbereid, die Mexicanen!
Jonah is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Fotografie

Thread Tools

Posting Rules