Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 17-12-2012, 11:02   #2221   link
rooz
volhardend verontwaardigd

rooz's Avatar

http://nl.autoscout24.be/ListGN.aspx...B&ustate=N%2CU
Old 17-12-2012, 11:22   #2222   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

hmm, als ik er zo even over nadenk zijn er twee dingen waardoor sportwagens bekoren: ontwerp en sportiviteit (duh). in principe gaan ze hand in hand, maar eigenlijk zijn ze dat niet.

klassieke Britse sportwagens stralen een prachtig ontwerp uit. ze zijn gebouwd als sportwagen en rijden wel tof, maar snelheidsmonsters zijn het niet echt. hun techniek was verouderd/onbetrouwbaar/... waardoor ze aan hun eind zijn gekomen.

Japanners hebben veel sportwagens gemaakt die vrij lelijk zijn, maar énorm tof rijden. de nieuwe Toyota GT86/Subaru BRZ is een echte doorbraak: zeer sportief, betaalbaar en énorm leuk om mee te rijden... maar ik zou hem niet kopen gewoon omdat die mooi is. de auto is geschoeid op de Toyota AE86: waanzinnig leuk en charmant lelijk.

Porsche wil alles zijn. is effenaan gebouwd als sportwagen, is een van de weinige autos waarmee je dagelijks kunt rondrijden en dan zonder zorgen rechtstreeks op het circuit kunt gaan knallen. het ontwerp is ook prachtig, maar daar is de prijs ook naar.

en dan heb je nog de nichemarkt van de sportwagens die totaal onbetrouwbaar zijn of op een actieve manier hun bestuurder proberen te vermoorden. auto's voor de diehard liefhebber, je moet knettergek zijn om ze te kopen en ermee te rijden. mazda RX7 FD is één van de mooiste auto's IMO, maar ze slurpen olie voor dood en door nalatig bijvullen vliegen de motoren er als niets door, en ze hebben de neiging om in de fik te schieten. maar o, de trillingsvrije turbo of biturbo wankelmotor die huilt aan 9000 RPM

met Subaru Imprezas valt nog doenbaar te rijden, maar ik hoor dat concurrent Lancer Evo een pak agressiever is afgesteld waardoor het altijd rijden is met het scherp op de snee. de Ferrari F40 is een symbool, maar is zo minimaal en puur dat ze het niet nodig vonden om tractiecontrole, ABS of een servostuur te implementeren. de auto heeft tegen de 500pk, dus het is je reinste zelfmoord om deze in handen te geven van een enthousiasteling die helemaal niet overweg kan met zo'n monster.
Old 17-12-2012, 13:25   #2223   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Trojan View Post
Tesla!
Kost 25k meer dan een Fisker en ziet eruit als een go-cart. No tx.

Quote:
Originally Posted by Teus View Post
anyway, vertel eens wat het mag kosten, of em nieuw moet zijn, hoe oud hij anderszijds maximaal mag zijn, hoeveel PK je verwacht, hoeveel comfort en praktisch gemak hij moet hebben, ...

enne, wil je gewoon een sportwagen omdat ze mooi/tof zijn, of ga je wel degelijk doen waar ze voor gemaakt zijn?
Had gedacht aan zo'n 80 à 110k. Liefst nieuw, ik vertrouw oude auto's niet echt en kan er zelf niets aan doen.
Heb geen verwachting qua PK, maar voor zo'n prijs moet het inderdaad ook comfortabel zijn. 4 deuren is nu niet echt nodig maar ik wil niet over een boebelke rijden en zeer in mijn rug te krijgen.
Beetje van beide. Ga in ieder geval ook op een circuit eens fun mee hebben maar maar een paar keer/jaar normaal gezien.

Quote:
Originally Posted by ]as]e View Post
Fisker gaat het als bedrijf waarschijnlijk niet redden. Is ook niet echt een sportwagen he.
Is er budget voor iets als een AM V8 Vantage?
Gaat het niet goed met Fisker? Heb toch de indruk dat er redelijk wat van verkocht worden?
Wat kost een V8 Vantage misschien? Zo'n 100k?

No tx. Ik ben geen 25 meer hé. Als ik in zoiets zou rijden heb ik het gevoel dat ik een petje op mijn hoofd moet hebben.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 17-12-2012, 13:35   #2224   link
rooz

rooz's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
No tx. Ik ben geen 25 meer hé. Als ik in zoiets zou rijden heb ik het gevoel dat ik een petje op mijn hoofd moet hebben.
Als klein kind reply kan dat ook wel tellen
Ik dacht dat je een sportauto wou, geen berline met hoger PK dan gemiddeld.
Old 17-12-2012, 13:38   #2225   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Da's toch meer voor een jongere garde Rooz? Ik wil op mijn 40 nog altijd met die auto rijden, dan zie ik me toch niet meer met een GTR rijden. Da's eerder voor tuners vind ik.

EDIT:

Quote:
met Subaru Imprezas valt nog doenbaar te rijden, maar ik hoor dat concurrent Lancer Evo een pak agressiever is afgesteld waardoor het altijd rijden is met het scherp op de snee. de Ferrari F40 is een symbool, maar is zo minimaal en puur dat ze het niet nodig vonden om tractiecontrole, ABS of een servostuur te implementeren. de auto heeft tegen de 500pk, dus het is je reinste zelfmoord om deze in handen te geven van een enthousiasteling die helemaal niet overweg kan met zo'n monster.
Welja, da's ook wel belangrijk. Het is nu niet dat ik géén ervaring heb maar voor gewoon gebruik op de weg wil ik best wel tractiecontrole etc.

Waarschijnlijk is het een fout van mij dan om Aziatische wagens volledig te negeren? Afgaande op uw post en die van Rooz?

Last edited by Dodgy; 17-12-2012 at 13:42.
Old 17-12-2012, 13:40   #2226   link
rooz

rooz's Avatar

Ik zal nog eens nadenken.
Maar 6.2 seconden naar 100 is geen sportauto.
Old 17-12-2012, 13:46   #2227   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Had gedacht aan zo'n 80 à 110k. Liefst nieuw, ik vertrouw oude auto's niet echt en kan er zelf niets aan doen.
Heb geen verwachting qua PK, maar voor zo'n prijs moet het inderdaad ook comfortabel zijn. 4 deuren is nu niet echt nodig maar ik wil niet over een boebelke rijden en zeer in mijn rug te krijgen.
Beetje van beide. Ga in ieder geval ook op een circuit eens fun mee hebben maar maar een paar keer/jaar normaal gezien.
mazda MX5?
is echt wel een mini sportwagen. de nieuwere zijn vrij licht (en het volgend model nog meer) en zijn énorm veel plezier hun beperkt vermogen. rijdt enorm strak.
Old 17-12-2012, 13:49   #2228   link
Lion
N°1 Music Spammer

Lion's Avatar

Quote:

Welja, als het dus niet doorgaat dan wil ik me een sportwagen kopen dus. Iets plezant om mee te rijden. Aangezien ik er al een tijdje zot van loop heb ik eerst contact genomen met Fisker in Zaventem. Waarschijnlijk ga ik ergens in de kerstvakantie een proefrit maken.
Voor de rest ben ik zo'n beetje een onbeschreven blad. Zijn er hier nog mensen met goeie suggesties?

Vooraf moet ik al zeggen, zonder iemand tegen de schenen te willen schoppen, ik vind BMW & Porche op zich geen mooie wagens.
Koop u een AMG. Comfort van een gewone mercedes met enorm veel power.
Lion is offline   Reply With Quote
Old 17-12-2012, 13:50   #2229   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

Een sportauto koop je pas als je verliefd bent op ene.

Als je naarstig moet zoeken naar ene om verliefd op te worden zijde verkeerd bezig.
Old 17-12-2012, 14:05   #2230   link
Hek
bored...

Hek's Avatar

Quote:
Originally Posted by Eposhark View Post

Als je naarstig moet zoeken naar ene om verliefd op te worden zijde verkeerd bezig.
Hier geef ik Epo wel gelijk. Zo een auto moet je echt verliefd op zijn imo, al is het maar om zeker te zijn dat je hem niet binnen 2 jaar verder verkoopt omdat het nieuwe eraf is..
Hek is offline   Reply With Quote
Old 17-12-2012, 14:18   #2231   link
rooz

rooz's Avatar

Ik zou vooral veel testritjes maken.
Ga toch eens naar Bornem, is maar een halfuurtje rijden.
Tenslotte zit je in de auto en niet erbuiten, met een M-model heb je toch wel veel (betrouwbare!) sportiviteit en toch luxe.
Old 17-12-2012, 14:35   #2232   link
kleine klootzak
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

kleine klootzak's Avatar

dodgy, het is zeer eenvoudig.

Wachten op de 2014 RS6. Kunt ge zelf uw kroost nog wat uitbreiden + geen looks van een supercar = rustig (met 560pk en in 3.9s naar 100) naar school 's ochtends.
Tenzij het deels de bedoeling is met een sportwagen gezien te worden (vind ik typisch vlaams, komende van Frankrijk). De kenners zullen u wel zien passeren.

Mijn droomkar in ieder geval.
kleine klootzak is offline   Reply With Quote
Old 17-12-2012, 14:38   #2233   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

dodgy vermeldt een 100tal pk lol
hij heeft een firmawagen dus een ruime break heeft hij niet nodig
Old 17-12-2012, 14:42   #2234   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
Hij heeft het over 80 a 110k, als in euros. Geen 100pk, zot.
Talos is online now   Reply With Quote
Old 17-12-2012, 14:43   #2235   link
kleine klootzak
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

kleine klootzak's Avatar

Quote:
Heb nergens 100tal pk zien staan? Eerder 100k budget, en dat lukt wel voor een rs6.

Firmawagen wist ik niet. Anyways, dan liever een kleine firmawagen (ge hebt geen plaats nodig en parkeren is eenvoudiger) en een ruimere auto waar ik graag in rijd.
kleine klootzak is offline   Reply With Quote
Old 17-12-2012, 14:47   #2236   link
rooz

rooz's Avatar

Sportauto <> 4wd break
Old 17-12-2012, 14:53   #2237   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Talos View Post
Hij heeft het over 80 a 110k, als in euros. Geen 100pk, zot.
ah oei, lol.
serieus budget.
Old 17-12-2012, 15:48   #2238   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Quote:
Gaat het niet goed met Fisker? Heb toch de indruk dat er redelijk wat van verkocht worden?
Wat kost een V8 Vantage misschien? Zo'n 100k?
http://www.autoblog.nl/productie-fis...til-sinds-juli

ik blijf bij mijn AMV8 idee btw
]as]e is offline   Reply With Quote
Old 17-12-2012, 16:35   #2239   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Lion View Post
Koop u een AMG. Comfort van een gewone mercedes met enorm veel power.
Dat zou op zich het ideale zijn. Binnen een jaar of 2-3 krijg ik een nieuwe C-klassse van de firma en zou ik gerust willen "bijleggen" om een dikke AMG bak te kopen... Maar da's tegen company policy natuurlijk.
En met een C rijden en een éxtra AMG versie kopen is ook wat onnozel.

Quote:
Originally Posted by Eposhark View Post

Dan zou ik voor een Maserati Grancabrio gaan... maar da's wel wat duur nog...
De Fisker is dan een close second wel.

Quote:
Originally Posted by rooz View Post
Ga toch eens naar Bornem, is maar een halfuurtje rijden.
Bornem?

Quote:
Originally Posted by kleine klootzak View Post
Heb nergens 100tal pk zien staan? Eerder 100k budget, en dat lukt wel voor een rs6.

Firmawagen wist ik niet. Anyways, dan liever een kleine firmawagen (ge hebt geen plaats nodig en parkeren is eenvoudiger) en een ruimere auto waar ik graag in rijd.
Zoals hierboven gezegd, rij al met een grote gezinswagen. En de optie RS6 / AMG / M wordt niet geaccepteerd door de firma, ook al wil ik ervoor betalen.
En 2 gezinswagens is nu ook niet mijn voorkeur.

Quote:
Originally Posted by ]as]e View Post
Ouch... damn, da's triestig. Geraken zelfs niet verkocht?

En een Aston V8 kost zo'n 160k heb ik nagekeken... Da's boven mijn budget van 100pk. ( Teus)
Old 17-12-2012, 16:50   #2240   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

http://www.aecars.be/nl/andere.aspx
frenzal is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules