Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 13-09-2016, 20:44   #4021   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Edit 24: Teus gaat niet reageren denk ik. imo.
Erik701 is online now   Reply With Quote
Old 13-09-2016, 22:02   #4022   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teus View Post
eerst opzoeken hoe ik dat zie.
Vuldop van de airco afdraaien, met schroevendraaier ff kort op die pen duwen. Komt er gas uit (witte wolk) dan zit er nog gas op. Gebeurt er niks of "zucht" die ff dan zit er geen gas op.
Pro tip: proberen gas niet in te ademen, en ook best niet op uw huid laten komen is nogal koud.

Als je dat niet wil doen en/of je wil weten hoeveel druk er nog op zit, heb je een aircotester nodig.

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing is life. Everything else is just waiting.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
DaHitch is offline   Reply With Quote
Old 13-09-2016, 22:46   #4023   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teus View Post
dus ik zal eerst eens zien of er nog gas op het circuit zit
ok dat dus

Quote:
Originally Posted by DaHitch View Post
Vuldop van de airco afdraaien, met schroevendraaier ff kort op die pen duwen. Komt er gas uit (witte wolk) dan zit er nog gas op. Gebeurt er niks of "zucht" die ff dan zit er geen gas op.
Pro tip: proberen gas niet in te ademen, en ook best niet op uw huid laten komen is nogal koud.

Als je dat niet wil doen en/of je wil weten hoeveel druk er nog op zit, heb je een aircotester nodig.
ok, goed. bedankt.

Quote:
The hot summer days are here and you realize that the air conditioner on your Mercedes-Benz is no longer blowing cold air. A/C problems can be complicated but it also can be something as simple as the system being low on freon. This is usually one of the most common problems. The solution is simple: your air conditioning system may need recharging. In many cases you can add R134a refrigerant and your system is back to working normal again. In this step by step guide we will show you how to recharge the A/C system using a R134a rechargin kit. This method is used to top off an A/C system that has been working fine for 5 or 6 years. Toping off a system that is over 5 years old is normal as long as there are no major leaks or defective compnents.
ik versta nu niet echt hoe dat gas opgebruikt kan raken of ergens naartoe gaat.
Old 27-09-2016, 19:33   #4024   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

oude maat van de hogeschool

Old 27-09-2016, 21:47   #4025   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

kwist nie da ge in de broek van sniper kon rijden
Old 28-09-2016, 10:46   #4026   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Een Balkenkreuz op de flank, serious business.
]as]e is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2016, 11:46   #4027   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

living the life
kerel zit met zijn garage silvia's en skylines te importeren en te tunen

op het recht stuk van croix en ternois heb ik em nog choku dori zien passeren aan, god weet wat, ergens iets aan vaagweg meer dan 100 per uur
Old 04-10-2016, 16:15   #4028   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Ik heb een 2de hands wagen op het oog, ziet er op foto vrij deftig uit en heeft alle specs die ik zoek, de prijs is ok, maar er staat bij: Prix export. Wat zou dat betekenen, waarom staat dat er bij? Dat het een nettoprijs is, en er nog btw bijkomt?
Old 04-10-2016, 16:20   #4029   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

ik heb een vermoeden maar mijn mening telt niet
een auto voor "export" omzeilt de wetgeving: geen tweedehands (keuring voor verkoop) keuring nodig, handelaars moeten geen 1 jaar wettelijke garantie geven
Old 04-10-2016, 18:45   #4030   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Quote:
Originally Posted by Erik701 View Post
Ik heb een 2de hands wagen op het oog, ziet er op foto vrij deftig uit en heeft alle specs die ik zoek, de prijs is ok, maar er staat bij: Prix export. Wat zou dat betekenen, waarom staat dat er bij? Dat het een nettoprijs is, en er nog btw bijkomt?
Wordt niet gekeurd, dus ook geen carpass, geen garantie, ... god weet wat nog allemaal niet. Je koopt in principe een hoop ijzer en hebt geen poot om op te staan als hij niet in orde is.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 04-10-2016, 18:56   #4031   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Maar het gaat om een recente wagen, vreemd. Toch maar deftig inspecteren dan.
Old 04-10-2016, 19:21   #4032   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Dat wil gewoon zeggen dat de prijs die daar staat, de prijs is in de staat dat hij is en zij er zich verder niks van aantrekken. Als dat niet voor export is gaat die prijs hoger liggen want dan moeten ze garantie geven, nazien en schouwen. (Time is money Enzo)

Vaak worden auto's zo verkocht als de verkoper denkt dat die niet meer zal aanslaan voor "onze markt" vanwege teveel km's, versleten carrosserie, etc... Vaak gaan die naar Polen, Roemenië.

Bron: mijn broers zijn 2e hands bmw/mercedes dealers.
Dat hoeft zeker geen verborgen gebreken auto te zijn, maar dat kan wel natuurlijk.

Als ge echt interesse hebt moet ge prijs met keuring en garantie vragen en eens langsgaan met iemand die wat van mechaniek kent. Obvious problemen komen snel aan het licht.

Last edited by jelliuz; 04-10-2016 at 19:26.
jelliuz is offline   Reply With Quote
Old 04-10-2016, 20:23   #4033   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Ok, bedankt. Ik begrijp nog steeds niet helemaal waarom, want het gaat om een vrij jonge wagen (2011), benzine, met een kleine 100k km op de teller, die er op foto gewoon zeer goed uit ziet. Enige wat volgens mij ontbreekt is navigatie, maar dat vind ik zeker geen gemis. Later deze week een kijkje gaan nemen.
Old 04-10-2016, 20:39   #4034   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Vaak zijn dat schadewagens. De Mercedes van mijn schoonouders is ook zo eentje. Op foto pico bello, als je weet waar en hoe te kijken in't echt zie je duidelijk dat er flinke carrosserie-herstellingen zijn geweest. Om dan vlotter te verkopen worden dat 'export'-wagens. Wat meer risico, maar als de prijs navenant goedkoper is én je kan op voorhand grondig testen/nakijken is het zeker geen slecht idee.

(Die Mercedes van mijn schoonouders doet het bijvoorbeeld al een jaar of 5 uitstekend.)
Old 04-10-2016, 20:49   #4035   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Vaak zijn dat schadewagens. De Mercedes van mijn schoonouders is ook zo eentje. Op foto pico bello, als je weet waar en hoe te kijken in't echt zie je duidelijk dat er flinke carrosserie-herstellingen zijn geweest. Om dan vlotter te verkopen worden dat 'export'-wagens. Wat meer risico, maar als de prijs navenant goedkoper is én je kan op voorhand grondig testen/nakijken is het zeker geen slecht idee.

(Die Mercedes van mijn schoonouders doet het bijvoorbeeld al een jaar of 5 uitstekend.)
ah, schadewagens. hmm. er zijn wel wat auto's in omloop die na een ongeval nooit meer even goed rijden of geen vertrouwen geven. of die na het accident door een afzetter worden opgekocht, goedkoop opgelapt en met dikke winst doorverkocht aan een onwetende ziel.

schade aan carrosserie is grotendeels cosmetisch. was er ook schade aan het chassis van je ouders?
alles valt degelijk te herstellen, ook schade aan chassis, kost gewoon geld.
Old 04-10-2016, 21:07   #4036   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Aangezien ie al enkele jaren prima bolt: enkel carrosserie, neem ik aan. Dat was ook wat de verkoper zei. Je kan die schade dan ook nog steeds zien, als je het weet. Het blijft een gokje, maar mijn schoonvader kent er wel wat van en is niet vies van zo'n gokje.
Old 04-10-2016, 21:37   #4037   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

als hij op de richtbank is geweest kun je dat bijna altijd zien van de sporen die het laat
Old 07-10-2016, 13:08   #4038   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

fak yes
Old 07-10-2016, 13:15   #4039   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

gniffel
Old 07-10-2016, 17:30   #4040   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

Hoe ga je dat legaal kunnen zien, als Belg? Ik heb eens een week prime trail genomen, maar mocht niets zien wegens geoblock.
richba5tard is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules