Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 16-06-2011, 10:46   #21   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Send a message via MSN to Takeshi
Alee, zijt gij zo geen modale Vlaming die blijkbaar 3 keer per week zijn bus moet volstampen met afval en naar het containerpark rijdt
Waarom iedereen per se zoveel ruimte in zijn auto wil om 2 keer per jaar eens iets groots te vervoeren maar wel elke dag sukkelt met parkeerplaats, geen idee.

Trouwens goeie keuze die A4. Vorige week heeft collega er net een nieuwe gekregen, schonen bak en echt wel stijlvoller dan een 3-reeks.

Maar aangezien ik in Antwerpen centrum woon, ga ik bij volgende upgrade toch nog steeds voor A3 3-deurs maar dan full option. Geen idee wat ik met extra ruimte moet doen (en zoveel scheelt het niet). Op 4 maand tijd heeft er al 2 keer iemand achteraan gezeten en de kans dat ik de eerste jaren met een kind zit is, euhm, enorm klein.
Takeshi is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2011, 11:06   #22   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

De keuze voor de break ipv de berline was omdat de break toch net dat ietsje praktischer is qua koffer. Aangezien ik in principe 4-5 jaar met die auto zou moeten doen en de kans relatief groot is dat er in die periode wel een kind bij komt zal die extra plek welkom zijn. Qua afmetingen zijn berline en avant hetzelfde.

Qua uitrusting is het wel erg basic: Lifestyle pack en zelf nog sportstuur en bandenspanningscontrole bijgenomen. Sportstuur omdat dat beter in mijn kleine handjes ligt en bandenspanningscontrole voor de veiligheid. In het kwartsgrijs trouwens. Nog getwijfeld over teakbruin en aruba blauw, maar dat laatste mocht niet.
Old 16-06-2011, 11:37   #23   link
Intred
Senior Member

Intred's Avatar

Bandenspanningscontrole voor de veiligheid, oh dear.

Visuele inspectie volstaat, en als je een klapband hebt zal je het wel merken hoor, zelfs als hij half plat zou staan merk je zoiets heel vlug aan de "handling" van het voertuig. Trouwens die dingen werken sowieso al niet goed, als de sensor op de banden zitten ga je miserie hebben bij bandenwissel, maakt het systeem gebruik van de ABS sensoren is het zo onnauwkeurig als iets. Bij de polo zit ook de controle erop (standaard) via ABS-sensoren, vijf maand na eerste in gebruikname toch eens zelf eens gemeten wat bleek van de 2.0 bar bleek er maar 1.6 meer over. Je zou toch verwachten dat de sensoren iets laten weten dan, niet dus.

Een A5 zou trouwens niet voldoen aan je ruimtelijke eisen die je nu stelt aan je A4.
Old 16-06-2011, 11:39   #24   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Send a message via MSN to Takeshi
Ruimte is voor de doorsnee persoon overrated. Of steken jullie je kinderen in de koffer van een break? Oh ja, wacht tegenwoordig zijn kinderwagens haast even groot dan een Smart.
Takeshi is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2011, 11:41   #25   link
Intred
Senior Member

Intred's Avatar

Eerste keer dat de achterbank van mijn Golf gebruikt werd was tijdens de verhuis, verder wordt dat nooit gebruikt. Mijn volgende wagen is er een zonder achterbank en bij verhuis huur ik wel een verhuiswagen.
Old 16-06-2011, 12:35   #26   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

Quote:
Originally Posted by Intred View Post
Bij de polo zit ook de controle erop (standaard) via ABS-sensoren, vijf maand na eerste in gebruikname toch eens zelf eens gemeten wat bleek van de 2.0 bar bleek er maar 1.6 meer over. Je zou toch verwachten dat de sensoren iets laten weten dan, niet dus.

Een A5 zou trouwens niet voldoen aan je ruimtelijke eisen die je nu stelt aan je A4.
Dat ziet dan ook alleen maar of er 1 band sneller plat gaat dan de rest he.

En A5 voldoet wel aangezien dat koffergat tenminste ruim is; wat je van de berline niet kan zeggen. Dat gat is veel te klein. Qua inhoud is het ongeveer hetzelfde zonder de achterbank plat.
Old 19-06-2011, 23:34   #27   link
blackadder
Member

Indien de keuze tussen een A3 SB of Golf Variant, wat zien jullie als voor en nadelen van beide? Ik neig sterk naar de Golf Variant. Ik heb regelmatig nog wat materiaal in de koffer dus wat extra ruimte kan geen kwaad. Volgende week beide eens in de garage gaan bekijken en zien wat de mogelijkheden zijn.
blackadder is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2011, 07:38   #28   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
Originally Posted by Takeshi View Post
Alee, zijt gij zo geen modale Vlaming die blijkbaar 3 keer per week zijn bus moet volstampen met afval en naar het containerpark rijdt
Waarom iedereen per se zoveel ruimte in zijn auto wil om 2 keer per jaar eens iets groots te vervoeren maar wel elke dag sukkelt met parkeerplaats, geen idee.
Hear hear. Hier op het werk zitten er ook nen hoop van die modale vlamingen. Kheb mij zelf nen A1 besteld, enige wagen die een beetje een deftige motor had en dan nog eens deftige opties had. En de keren dat ik eens iets in de koffer moet steken leg ik de achterbank wel plat. Met die eco-dinges was het grootste wat ik hier kon kiezen een Opel Astra met een 1.3 motor, lachen. Al die gasten die die gekozen hebben doen niets anders dan klagen, schijnt geraakt dat ding nog geen viaduct/heuvel over zonder te vertragen.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2011, 16:37   #29   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Dat wordt nog plezant in de toekomst, al die trage leasekrellen
Old 20-06-2011, 17:36   #30   link
Sloefke
Senior Member

Sloefke's Avatar

Vandaag vernomen dat mijn inloopwagen over tien dagen waarschijnlijk een 123d wordt.

wat
Sloefke is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2011, 17:39   #31   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Moogt ruilen met mijn Micra als ge niet content zijt
Old 20-06-2011, 18:13   #32   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Mm, zo'n 123d blijven we maar net voor.
Old 20-06-2011, 18:45   #33   link
tVentje
Clementine!

tVentje's Avatar

Begrijp ook de wat niet over die 123d, zalige kar.
Old 20-06-2011, 18:50   #34   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

wijs machien. enkel jammer dat de koffer wat klein is voor de kinderwagen
Old 20-06-2011, 19:12   #35   link
Sloefke
Senior Member

Sloefke's Avatar

Quote:
Originally Posted by tVentje View Post
Begrijp ook de wat niet over die 123d, zalige kar.
Lijkt mij niet direct de meest conventionele motorisatie voor een leasingwagen. Ik zie ze alleszins bijna nooit rondrijden, in tegenstelling tot de 118's, de 318's en de 320's. Die wat was niet negatief bedoeld, eerder een uiting van lichte verbazing.

Teus: whatever.

Last edited by Sloefke; 20-06-2011 at 19:19.
Old 20-06-2011, 19:15   #36   link
Jens
Member

Quote:
Originally Posted by Sloefke View Post
Vandaag vernomen dat mijn inloopwagen over tien dagen waarschijnlijk een 123d wordt.

wat
Jaloers
Jens is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2011, 19:21   #37   link
Sloefke
Senior Member

Sloefke's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jens View Post
Jaloers
Is een gebruikte inloopwagen, dus eerst de staat afwachten
Old 20-06-2011, 19:32   #38   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

Awesome
Old 20-06-2011, 20:42   #39   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Zo'n wijvenbak, maar sinds ik daarmee rondrijd uit noodzaak... wil ik er niet meer vanaf Zalige stadswagen. Parkeert makkelijk, heel vinnig, klein en zeer comfortabel.
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2011, 16:30   #40   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Man man. Bij Audi zijden ze in augustus hebt ge uwen auto. Nu krijg ik net de vermoedelijke levertermijn in mijn mailbox, 19 oktober.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules